Alena Darmel / pexels.com
SEO i PPC to często elementy, między którymi wybierają marketerzy cyfrowi . Kto zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji? Który z nich może okazać się najbardziej skuteczny? Najlepszym rozwiązaniem jest jednak, aby obie te strategie współpracowały w celu zapewnienia najlepszych wyników.
Poniżej przedstawiono 5 kilka wskazówek dotyczących integracji tych dwóch metod marketingowych. Czytaj dalej!
Aby jak najlepiej rozpocząć swoje działania, będziesz potrzebował kilku narzędzi, jednak prawdopodobnie masz już większość z nich! Oczywiście musisz zacząć od Google Search Console (GSC) i Google Ads (stamtąd pochodzą wszelkie dane PPC). Następnie Screaming Frog, Sitebulb i generator słów kluczowych.
Nie zapomnij określić też okresu, który chcesz raportować i upewnij się, że wybrałeś te same daty zarówno w GSC, jak i Google Ads. W przeciwnym razie będziesz musiał zacząć wszystko od nowa, gdyż Twoje badania nie będą miarodajne!
Google Ads dostarcza swoim klientom wiele liczb i danych przydatnych w SEO. Jednak metody optymalizacyjne nie posiadają ściśle określonych liczb związanych z konkretnymi słowami kluczowymi. Jednakże możesz określić, ile kosztowałby ten ruch (gdyby twój klient musiał za to zapłacić). Liczymy to za pomocą prostego mnożenia: GSC Keyword * CPC Google Ads.
Jeśli ktoś szuka konkretnej marki w Google, dokładnie wie, co chce znaleźć, jednak PPC często sprawia, że cały ruch nie trafia do Ciebie. Nie obwiniaj Google, ponieważ ktoś, kto szuka marki, często szuka produktu lub usługi i może znaleźć lepszą ofertę gdzieś indziej niż na Twojej stronie.
Jak sprawdzić, jak sobie radzisz? Wybierz słowa kluczowe z GSC i dopasuj współczynnik klikalności PPC i SEO. Dzięki temu będziesz mógł określić, jaki procent ruchu związanego z marką nie trafia do Ciebie.
Jeśli przeprowadziłeś już badanie słów kluczowych i znasz całkowitą liczbę wyszukiwań Twojej marki i produktów, powinieneś już wiedzieć, co zrobić, aby utrzymać ten wynik.
Aby lepiej to określić, wykorzystaj następujący schemat: najpierw użyj małej formuły w Arkuszach Google, aby znaleźć typ słowa kluczowego. Mając gotową listę słów kluczowych z Google Search Console, po prostu zmień pole “brand-name” na nazwę swojej firmy.
Dzięki temu dokładnie określisz niezbędne słowa kluczowe. Drugą częścią jest zsumowanie wszystkich danych i dokładne ich przeanalizowanie. Dzięki temu dowiesz się, czy marka rośnie, czy osiągasz swoje cele i ile ruchu związanego z wyszukiwaniem Twojej marki trafia na Twoją stronę.
Aby zdecydować, które słowa kluczowe są najważniejsze musisz spojrzeć na liczbę wyszukiwań. Sukcesem można określić jednak tylko sytuację, kiedy uda Ci się przekształcić powstały w wyniku tego ruch w sprzedaż. Musisz więc wziąć pod uwagę również konwersję!
W tym celu warto skorzystać z generatora słów kluczowych. Wiele narzędzi SEO zapewnia tę usługę ( SEMRush, SEO Monitor itp.), ale jeśli chcesz użyć bezpłatnej opcji, spójrz na Rank Tank.
Źródło: The Coach Space / pexels.com
Z pewnością już wiesz, jak współpraca SEO i PPC może wpłynąć na Twoje wyniki. Niemniej jednak, zarządzanie wydatkami jest prawdopodobnie jednym z największych wyzwań w całej tej strategii.
Jeśli masz ograniczony budżet, sprawdź słowa kluczowe o niskiej konwersji z wysokimi rankingami organicznymi i wykorzystaj je w swoich kampaniach, a możesz być pewien, że wzbogacisz się naprawdę niskim kosztem.
Musisz dokładnie określić, czy reklamami kierujesz użytkowników na te same strony? W strategii PPC masz możliwość testowania różnych stron i szybkiego rozpoznawania, która z nich jest najlepsza.
Może się również zdarzyć, masz świetny konwerter SEO, ale wciąż wysyłasz klientów PPC na inny, nawet jeśli wyszukiwane słowo kluczowe jest takie samo. Jeśli natomiast pobierzesz wszystkie adresy URL za pomocą programu, takiego jak Screaming Frog, możesz szybko dopasować strony za pomocą reguły IF w Excelu lub Arkuszach Google.
Kiedy ostatni raz aktualizowałeś tytuły strony? Jeśli dawno, koniecznie musisz to naprawić. Zacznij więc testować różne nagłówki, aby zobaczyć, który z nich przyciąga największą liczbę użytkowników. Pamiętaj, że najważniejsze są słowa kluczowe, więc koniecznie umieść je w swoim tytule. Poniżej przedstawiono przykład tytułu SEO i tytułu PPC:
Tytuł SEO: Lodówki – SuperAGD
Tytuł PPC: Kup lodówkę od SuperAGD i poznaj najlepszą jakość!
Połączenie kampanii PPC z działaniami SEO może okazać się rozwiązaniem, które przyniesie Ci najwięcej korzyści. Przeanalizuj więc podane wyżej kroki, aby dokładnie określić swój punkt wyjścia i wiedzieć, co w Twoim przypadku może sprawdzić się najlepiej. Wyobraź sobie, że Twoje wyniki organiczne i reklamy PPC Twoich usług wyświetlają się na samym szczycie wyszukiwarki. Piękny scenariusz, prawda? Pamiętaj, że jesteś w stanie to osiągnąć! Zadbaj więc o synchronizację strategii SEO i PPC, a będziesz mógł spodziewać się niesamowitych efektów, które przerosną nawet Twoje oczekiwania. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.