Studio Republic/unsplash.com
Prowadząc sklep internetowy, musisz mieć ciągle z tyłu głowy rozwój swojego biznesu oraz wzrost zysków. Z uwagi na ogromną konkurencję nie jest to proste zadanie. Pod koniec 2021 roku odnotowano w Polsce niemal 50 tysięcy witryn e-commerce. Myślisz, że to dużo? Na świecie jest ich ponad 20 milionów. Zatrzymanie klienta to pierwsze wyzwanie, zachęcenie go do zaangażowania to drugie. Jak sobie z tym radzić we współczesnym, dynamicznie rozwijającym się obszarze e-handlu?
W świecie optymalizacji i pozycjonowania jest to działanie polegające na przekształceniu biernego użytkownika strony w aktywnego odbiorcę lub konsumenta. Jest to pewnego rodzaju interakcja, np. kliknięcie w link, założenie konta, zapisanie się do newslettera, dokonanie zakupu.
Zaangażowanie i interakcje można przełożyć na liczby. Wystarczy podzielić liczbę konwersji przez liczbę użytkowników, a wynik pomnożyć razy 100%. Otrzymujemy wówczas informację na temat efektywności naszej strony, co przekłada się na zaplanowanie strategii optymalizacji w stosunku do danej grupy docelowej.
Źródło: Studio Republic/unsplash.com
Mowa o wszelkich działaniach, które mają na celu poprawę współczynnika konwersji. Celem jest uzyskanie wpływu na proces zakupowy, kontakt z klientem oraz jego powrót na stronę. Brzmi znajomo? Optymalizacja CRO łączy się z SEO, ponieważ ruch organiczny w obu przypadkach wpływa na popularność i widoczność strony w SERP. Czas więc poznać praktyczne rady. Dowiedz się, co poprawić na stronie, aby była zachęcająca.
Doświadczenia użytkowników (UX) to absolutna podstawa, o którą musisz zadbać, planując optymalizację. Postaw na intuicyjność i wygodną nawigację strony. Użytkownik nie może być rozpraszany przez wyskakujące okna reklamowe bądź dodatkowe funkcje. Całość musi być przejrzysta, ale jednocześnie przykuwająca uwagę. Warto wykorzystać minimalistyczny wygląd i postawić na obrazy i/lub wideo o wysokiej rozdzielczości.
To kolejny element techniczny, który jest jednocześnie czynnikiem rankingowym dla Google. Zadbaj o responsywność swojego sklepu, czyli dostosowanie do różnych rozdzielczości ekranu. Dodatkowo jest to szczególnie ważne podczas procesu indeksowania – wyszukiwarka teraz w pierwszej kolejności zajmuje się stronami o mobilnym adresie URL (Mobile-First Index).
Strona, która zbyt długo się ładuje, jest niezachęcająca i często stanowi przyczynę porzucania koszyków zakupowych przed finalizacją zamówienia. Klienci odczuwają irytację oraz strach, że coś pójdzie nie tak, gdy będą dokonywać zakupu. Sprawdź więc swoje podstawowe wskaźniki internetowe (Core Web Vitals) w panelu Google Search Console.
Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o zaufanie klientów, a jedną z tych metod jest wdrożenie SSL. To szczególnie ważne z uwagi na wrażliwe dane konsumentów oraz fakt, iż dokonują oni płatności. W sieci łatwo jest paść ofiarą oszustwa, dlatego pokaż, że zależy Ci na swoich odbiorcach.
Twoim zadaniem jest przeprowadzenie użytkownika możliwie jak najszybciej do finalizacji zamówienia. Warto w tym celu wykorzystać ścieżkę komunikacyjną w postaci ikon, które informują klienta, ile kroków będzie musiał wykonać, aby sfinalizować transakcję. Bądź transparentny.
Jeśli wydaje Ci się, że sklep internetowy nie posiada treści, to jesteś w dużym błędzie. Pamiętaj, że w sieci za content uznaje się wszystko, z czym ma styczność odbiorca. Mogą to być artykuł, opis produktu, karta zakupowa, przyciski, obrazy i wideo. Niezależnie od tego, co wybierzesz, musisz postawić na oryginalność i autorskość, aby zaoferować coś, czego brakuje w Twojej branży.
Autorytet najlepiej jest budować za pomocą spersonalizowanych komunikatów, jeśli masz taką możliwość, zwracaj się bezpośrednio do klientów. Zadbaj również o opcję wystawienia komentarzy, opinii, ocen, aby upłynnić ruch na stronie, a tym samym wesprzeć strategię marketingu szeptanego.
Podążanie za nowinkami technologicznymi i marketingowymi to podstawa – każdy z nas chce być na bieżąco, niezależnie od tego, po której stronie ekranu się znajduje. Dlatego w tym roku warto zwrócić uwagę na:
Ostatnie lata udowodniły, że obecność w sieci jest obowiązkowa, jeśli komuś zależy na rozwoju biznesu. Pandemia pokazała coś, co wielu z nas wiedziało – poruszanie się w sieci jest dużo wygodniejsze. Wystarczy kliknąć. Jednak aby to kliknięcie mogło mieć miejsce – Ty, jako właściciel sklepu, musisz do niego doprowadzić. Warto więc zająć się swoim współczynnikiem konwersji oraz zacząć śledzić branżowe trendy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.