Jak poradzić sobie z karą nałożoną na stronę internetową przez Google?

Jak poradzić sobie z karą nałożoną na stronę internetową przez Google?

Andrea Piacquadio / pexels.com

Jeżeli czytasz ten artykuł, to znaczy, że zauważyłeś nagły spadek ruchu na swojej stronie internetowej i wynikający z tego wpływ na ranking wyników wyszukiwania Twojej witryny. Może to oznaczać, że trafiłeś na karę, która została nałożona przez Google. Na szczęście istnieją sposoby na rozwiązanie tego problemu i odzyskanie konwersji i pozycji w rankingu wyszukiwarek. Poniżej przedstawimy Ci kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, podczas odzyskiwania swojej strony internetowej.

Najważniejsze czynniki, które pomogą Ci poradzić sobie z karą nałożoną na stronę internetową:

W celu jak najszybszego poradzenia sobie z banem nałożonym przez Google eksperci radzą przestrzegać wspomnianych poniżej kroków.

Dowiedz się, jaką karę otrzymałeś i za co

Pierwszym krokiem w rozwiązaniu problemu kary nałożonej przez Google jest ustalenie, jaką ją otrzymałeś. Zrozumienie różnych rodzajów kar i sposobu ich działania to jedyny sposób na skuteczne odzyskanie ruchu na swojej stronie WWW i pozycji w rankingu wyszukiwarek. Można wyróżnić dwa rodzaje kar: algorytmiczną i ręczną. Pierwsza polega na tym, że kara została nałożona automatycznie na stronę WWW, natomiast drugi rodzaj dotyczy kary, która została nałożona ręcznie przez pracownika Google, ponieważ ten doszukał się niewłaściwych technik stosowanych na Twojej stronie internetowej. Najczęstszym powodem nałożenia kary są treści słabej jakości. Niestety one obniżają pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Karę otrzymuje się również wtedy, kiedy algorytm Google zauważy gwałtowny spadek ruchu na Twojej stronie internetowej lub zastosujesz złą technikę link buildingu. Nienaturalne linki zostaną wykryte przez algorytm i ukarane za naruszenie wytycznych Google. Płatne linki, wymiana linków i inne sztuczne manipulacje rankingiem wyszukiwarek mogą przyczynić się do nałożenia surowej kary. Jeśli dane słowo kluczowe ma gwałtowny spadek w rankingu lub jeśli strony je zawierające zostały usunięte, prawdopodobnie również będzie miała ona miejsce.

Karę ręczną możesz znaleźć w sekcji „Ręczne działania” lub „Wyszukiwane hasła”. Tego rodzaju kary dotyczą naruszeń wytycznych dla przedsiębiorców, takich jak maskowanie, strony przejściowe, płatne, czy nienaturalne linki. Gdy zrozumiesz, jaką otrzymałeś karę, dopiero będziesz mógł zacząć naprawiać swój problem. Pamiętaj, aby dostosować swoje działania do rodzaju otrzymanej kary, aby jak najskuteczniej odzyskać ruch na stronie internetowej.

Ulepsz swoje treści na stronie internetowej

Jeśli Twoja kara, nałożona przez Google jest wynikiem niskiej jakości treści na Twojej stronie WWW, to pierwszym i najważniejszym pytaniem, jakie należy sobie zadać, jest to, czy w prawidłowy sposób angażujesz swoich odbiorców oraz to, czy Twoja witryna jest łatwa w nawigacji? Czy strona internetowa jest dobrze zaprojektowana? Czy zachęca ona użytkowników do pozostania w witrynie i dalszego korzystania z treści?

Jeżeli w zły sposób angażujesz swoich odbiorców i nie przekazujesz im wartościowych treści, to nie pozostaną oni w Twojej witrynie na długo. Musisz pamiętać o tym, aby tworzyć przyjazne treści dla wyszukiwarek oraz dla swoich potencjalnych odbiorców, muszą się oni dobrze czuć na Twojej stronie oraz podczas czytania artykułów. Tekst nie może być skąpy i źle napisany. Pamiętaj również, że nie możesz kopiować innych treści i dodawać ich na swoją stronę WWW.

Źródło: Burst / pexels.com

Staraj się uważnie monitorować swoje treści w witrynie, aby upewnić się, że nie ma żadnych niedociągnięć i naprawiaj problemy na bieżąco, kiedy się pojawią. Należy pamiętać, że kary nałożone przez Google nie są bez powodu. Słaba nawigacja, problemy wizualne i niska jakość treści mogą przyczynić się do tego problemu. Upewnij się, że Twoje wysiłki dotyczące rozwiązywania problemów są dobrze przemyślane i właściwe, aby uzyskać najlepsze wyniki.

Przejrzyj swoje linki na stronie

Jeżeli zauważyłeś, że otrzymałeś karę od Google z powodu złych linków, to musisz natychmiast rozwiązać ten problem. Na szczęście Google umożliwia pobranie wszystkich linków do Twojej witryny za pomocą konkretnych narzędzi. Po prostu przejdź do sekcji „linki w Twojej witrynie” i zacznij oceniać jakość swoich linków.

Linki zwrotne ze stron internetowych, które nie są związane z Twoją witryną lub mają wysoki poziom spamu, będą szkodzić Twojemu rankingowi w wynikach wyszukiwania. Usunięcie linków zwrotnych z tych witryn może pomóc w naprawie problemu kary nałożonej przez Google. Najpierw skontaktuj się bezpośrednio z właścicielem witryny, która spowodowała problem u Ciebie. Możesz poprosić o usunięcie linku do Twojej witryny. Po usunięciu wszystkich linków zwrotnych, które możesz uzyskać za pośrednictwem tych próśb, możesz przesyłać raport zrzeczenia się z linków do Google i poprosić o ponowne przebadanie witryny. Gdy uporasz się ze złymi linkami zwrotnymi, powinieneś zauważyć poprawę w rankingu wyników wyszukiwania. Na przyszłość pamiętaj, aby zawsze być rozsądnym podczas tworzenia linków, aby w późniejszym czasie uniknąć takich sytuacji.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasz artykuł pomógł Ci zrozumieć, jak możesz poradzić sobie z karą nałożoną przez Google na stronę internetową. Dzięki tym działaniom przywrócisz swoją witrynę na właściwe tory. Pamiętaj, że odzyskiwanie może zająć trochę czasu, ale wiedza o tym, jak poradzić sobie z tym problemem i odpowiednio go rozwiązać, zapewni Tobie i Twojej witrynie solidne szanse na “uzdrowienie” witryny.

Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Jakie informacje powinien zawierać audyt SEO?

    Audyt SEO jest kluczem do przeprowadzenia późniejszych działań optymalizacyjnych. Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Sprawdź nasz artykuł!
    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Optymalizacja i pozycjonowanie strony to działania oparte na współpracy pomiędzy wyszukiwarką a stroną. Czym są meta tagi oraz jaki wpływ mają na SEO?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads?

    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads?

    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.