Na samym początku warto zadać sobie pytanie, jakie znaczenie ma karta produktu dla przyszłych wyników sprzedażowych. Tak naprawdę to miejsce, w którym gromadzi się większość potencjalnych klientów, decydujących o chęci finalizacji transakcji bądź zaniechaniu dalszego procesu zakupowego.
Wystarczy zajrzeć do statystyk dostępnych w Google Analytics, aby zrozumieć znaczenie wizualizacji opisywanego ekranu w e-sklepie. Wgląd do informacji zamieszczonych w narzędziu pomaga w monitoringu częstotliwości odsłon uzyskanych z poziomu danej witryny. W poniższym artykule przeczytasz o tym, jak skutecznie zaprojektować kartę produktu, aby odpowiadała preferencjom niemal wszystkich klientów.
Karta produktu to witryna internetowa wyposażona we wszelkie informacje na temat poszukiwanego przez klienta asortymentu. Dzięki niej może ostatecznie dokonać zakupów bądź zrezygnować z nabycia konkretnego produktu bądź świadczonej oferty.
Zadaniem karty produktu jest wygenerowanie jak najbardziej zadowalających rezultatów sprzedażowych oraz w zakresie pozycjonowania pod kątem SEO.
Perfekcyjnie stworzona karta produktu UX powinna być wizualnie atrakcyjna i zawierać w sobie niemal wszystkie najważniejsze informacje. Towarzyszą jej przede wszystkim obszerne opisy produktów, rekomendacje konsumentów, fotografie i materiały audiowizualne, prezentujące ofertę z każdej perspektywy. Istotne jest, aby uwydatnić wszystkie pozytywne cechy dostępnego asortymentu oraz zawrzeć niezbędne informacje dotyczące zasad reklamacji, czasu oczekiwania na zamówienie czy promocji.
Nie można w żaden sposób bagatelizować dbałości o proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W tym celu nieocenione staje się przygotowanie e-sklepu, ze szczególnym uwzględnieniem nie tylko preferencji klienta, lecz także wymogów Google.
Zebraliśmy w całość kilka uwag, które pozwolą Ci na stworzenie idealnego projektu karty produktów. Sprawdź sam, jak zatrzymać konsumenta na dłużej!
W pierwszej kolejności zadbaj o stworzenie odpowiedniej nazwy produktu. Najlepiej, jakby tytuł wpisywał się w funkcjonalność asortymentu, tym samym dawał czytelnikowi jasny, czytelny obraz tego, czego może spodziewać się po skorzystaniu z jego potencjału. Pamiętaj o wprowadzaniu fraz kluczowych najpełniej oddających charakter promowanej oferty produktowej. Przyjmij perspektywę swojego klienta i zastanów się, co właściwie powinien wpisywać do wyszukiwarki, aby znaleźć stworzony przez Ciebie wpis w odmętach sieci internetowej.
Łatwo powiedzieć: kieruj się oryginalnością i szukaj nowatorskich rozwiązań. Realia bywają niestety zgoła odmienne, a unikatowość jest na wagę złota. W procesie kreacyjnym opisu oferty warto mieć na uwadze przeznaczenie karty produktu, tj. optymalizację pod kątem SEO oraz uzyskanie zadowalających rezultatów sprzedażowych.
Aby sprostać oczekiwaniom określonej grupy odbiorców, należy używać wyrażeń zrozumiałych dla wspomnianego targetu. Oprócz specyfiki grupy docelowej trzeba wziąć pod uwagę rodzaj produktu dostępnego w sprzedaży.
Wyobraź sobie, że w Twojej ofercie znajduje się wyspecjalizowany sprzęt, skierowany do konkretnej grupy zawodowej (np. mechaników). Wówczas koniecznym staje się dodanie skrupulatnych opisów, wynikających z funkcji, jakie pełni dane urządzenie z podkreśleniem wyjątkowych cech.
Wzbudź zainteresowanie wśród klientów, uwydatnij korzyści produktu oraz wezwij do działania (np. poprzez ulokowanie przycisków typu “Call To Action”). Dobrym patentem jest również opowiadanie historii tematycznie powiązanych z określonym asortymentem. W opisach warto pokusić się o przedstawienie problemów, które mogą zostać szybko rozwikłane dzięki skorzystaniu z wielofunkcyjności produktu.
Zakłada się, że cena to jeden z ważniejszych sygnałów informujących klienta o tym, czy stać go na nabycie określonego towaru. Na stronach internetowych wciąż brakuje tego typu danych, co skutecznie zniechęca internautów do dalszych poszukiwań.
Nie mamy wątpliwości, że konsumenci dążą do tego, aby jak najwięcej zaoszczędzić. Postaraj się zatem zminimalizować koszty wysyłki zamówienia, a jeżeli to możliwe – proponować darmową dostawę do klienta. Oferując rabaty czy promocje, przedstawiaj wartości w ujęciu procentowym.
Klienci nad wyraz cenią sobie wszelkie formy wizualizacji, począwszy od fotografii, a skończywszy na materiałach audiowizualnych. Zamieszczając zdjęcia i nagrania wideo na karcie produktu, poprawisz efektywność pozycjonowania, korzystnie wpłyniesz na User Experience oraz będziesz mieć wkład w podjęcie ostatecznej decyzji przez konsumenta. Postaraj się, aby:
Nie pomijaj wartości SEO również w tworzeniu kart produktów Twojej witryny internetowej. Wyposażając się we frazy kluczowe typu long tail, możesz zintensyfikować ruch na stronie WWW. Jednocześnie zwiększasz współczynnik konwersji – gwarantujesz konsumentowi wgląd w listę asortymentu, którego szuka, tym samym wpływasz na miejsce strony na liście SERP.
Zadbaj o wartościowy profil linkowy oraz odpowiednie skategoryzowanie produktów. Pozwól, aby Google łatwiej zaangażował się w proces indeksacji witryny. Na końcu dopasuj kartę produktów do parametrów urządzeń mobilnych.
To nie jest skończony zbiór wskazówek, które warto uwzględnić w procesie kreacyjnym strony internetowej, w tym karty produktowej. Z pewnością jednak troska o wspomniane w artykule elementy pomoże Ci w stopniowym budowaniu renomy marki.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.