DARMOWY AUDYT SEO

Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?

5 min czytania
Jak powinna wyglądać karta produktu zaprojektowana pod UX?
Kategoria SXO

Na samym początku warto zadać sobie pytanie, jakie znaczenie ma karta produktu dla przyszłych wyników sprzedażowych. Tak naprawdę to miejsce, w którym gromadzi się większość potencjalnych klientów, decydujących o chęci finalizacji transakcji bądź zaniechaniu dalszego procesu zakupowego.

Wystarczy zajrzeć do statystyk dostępnych w Google Analytics, aby zrozumieć znaczenie wizualizacji opisywanego ekranu w e-sklepie. Wgląd do informacji zamieszczonych w narzędziu pomaga w monitoringu częstotliwości odsłon uzyskanych z poziomu danej witryny. W poniższym artykule przeczytasz o tym, jak skutecznie zaprojektować kartę produktu, aby odpowiadała preferencjom niemal wszystkich klientów.

Spis treści:

E-wizytówka i doradca ds. sprzedaży w jednym, czyli czym jest karta produktu dla klienta?

Karta produktu to witryna internetowa wyposażona we wszelkie informacje na temat poszukiwanego przez klienta asortymentu. Dzięki niej może ostatecznie dokonać zakupów bądź zrezygnować z nabycia konkretnego produktu bądź świadczonej oferty.

Zadaniem karty produktu jest wygenerowanie jak najbardziej zadowalających rezultatów sprzedażowych oraz w zakresie pozycjonowania pod kątem SEO.

Sprawdź: Jak ważne jest UX dla e-commerce?

Jak stworzyć idealną kartę produktu?

Perfekcyjnie stworzona karta produktu UX powinna być wizualnie atrakcyjna i zawierać w sobie niemal wszystkie najważniejsze informacje. Towarzyszą jej przede wszystkim obszerne opisy produktów, rekomendacje konsumentów, fotografie i materiały audiowizualne, prezentujące ofertę z każdej perspektywy. Istotne jest, aby uwydatnić wszystkie pozytywne cechy dostępnego asortymentu oraz zawrzeć niezbędne informacje dotyczące zasad reklamacji, czasu oczekiwania na zamówienie czy promocji.

Nie można w żaden sposób bagatelizować dbałości o proces optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. W tym celu nieocenione staje się przygotowanie e-sklepu, ze szczególnym uwzględnieniem nie tylko preferencji klienta, lecz także wymogów Google.

Zebraliśmy w całość kilka uwag, które pozwolą Ci na stworzenie idealnego projektu karty produktów. Sprawdź sam, jak zatrzymać konsumenta na dłużej!

Chwytliwa nazwa produktu

W pierwszej kolejności zadbaj o stworzenie odpowiedniej nazwy produktu. Najlepiej, jakby tytuł wpisywał się w funkcjonalność asortymentu, tym samym dawał czytelnikowi jasny, czytelny obraz tego, czego może spodziewać się po skorzystaniu z jego potencjału. Pamiętaj o wprowadzaniu fraz kluczowych najpełniej oddających charakter promowanej oferty produktowej. Przyjmij perspektywę swojego klienta i zastanów się, co właściwie powinien wpisywać do wyszukiwarki, aby znaleźć stworzony przez Ciebie wpis w odmętach sieci internetowej.

Unikatowe opisy asortymentu

Łatwo powiedzieć: kieruj się oryginalnością i szukaj nowatorskich rozwiązań. Realia bywają niestety zgoła odmienne, a unikatowość jest na wagę złota. W procesie kreacyjnym opisu oferty warto mieć na uwadze przeznaczenie karty produktu, tj. optymalizację pod kątem SEO oraz uzyskanie zadowalających rezultatów sprzedażowych.

Aby sprostać oczekiwaniom określonej grupy odbiorców, należy używać wyrażeń zrozumiałych dla wspomnianego targetu. Oprócz specyfiki grupy docelowej trzeba wziąć pod uwagę rodzaj produktu dostępnego w sprzedaży.

Wyobraź sobie, że w Twojej ofercie znajduje się wyspecjalizowany sprzęt, skierowany do konkretnej grupy zawodowej (np. mechaników). Wówczas koniecznym staje się dodanie skrupulatnych opisów, wynikających z funkcji, jakie pełni dane urządzenie z podkreśleniem wyjątkowych cech.

Wzbudź zainteresowanie wśród klientów, uwydatnij korzyści produktu oraz wezwij do działania (np. poprzez ulokowanie przycisków typu “Call To Action”). Dobrym patentem jest również opowiadanie historii tematycznie powiązanych z określonym asortymentem. W opisach warto pokusić się o przedstawienie problemów, które mogą zostać szybko rozwikłane dzięki skorzystaniu z wielofunkcyjności produktu.

Informuj o cenie

Zakłada się, że cena to jeden z ważniejszych sygnałów informujących klienta o tym, czy stać go na nabycie określonego towaru. Na stronach internetowych wciąż brakuje tego typu danych, co skutecznie zniechęca internautów do dalszych poszukiwań.

Nie mamy wątpliwości, że konsumenci dążą do tego, aby jak najwięcej zaoszczędzić. Postaraj się zatem zminimalizować koszty wysyłki zamówienia, a jeżeli to możliwe – proponować darmową dostawę do klienta. Oferując rabaty czy promocje, przedstawiaj wartości w ujęciu procentowym.

Nic tak nie działa na wyobraźnię jak obraz!

Klienci nad wyraz cenią sobie wszelkie formy wizualizacji, począwszy od fotografii, a skończywszy na materiałach audiowizualnych. Zamieszczając zdjęcia i nagrania wideo na karcie produktu, poprawisz efektywność pozycjonowania, korzystnie wpłyniesz na User Experience oraz będziesz mieć wkład w podjęcie ostatecznej decyzji przez konsumenta. Postaraj się, aby:

  • zamieszczane obrazy były wysokiej jakości,
  • oferta została zaprezentowana z różnych stron i perspektyw,
  • nie zostały pominięte detale towarzyszące produktowi (zadbaj o dodanie wzmianki na temat wykorzystanych materiałów do produkcji oferowanego towaru),
  • produkt został zaprezentowany w użyciu (kontekst ma szczególne znaczenie),
  • zachować estetyczną spójność publikowanych grafik w witrynie internetowej,
  • nagrania audiowizualne nie spowolniały wyświetlania wszystkich elementów na stronie WWW (za ich pomocą możesz dokonać krótkiej autoprezentacji oferowanego produktu).
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Optymalizacja pod kątem SEO a karta produktów

Nie pomijaj wartości SEO również w tworzeniu kart produktów Twojej witryny internetowej. Wyposażając się we frazy kluczowe typu long tail, możesz zintensyfikować ruch na stronie WWW. Jednocześnie zwiększasz współczynnik konwersji – gwarantujesz konsumentowi wgląd w listę asortymentu, którego szuka, tym samym wpływasz na miejsce strony na liście SERP.

Zadbaj o wartościowy profil linkowy oraz odpowiednie skategoryzowanie produktów. Pozwól, aby Google łatwiej zaangażował się w proces indeksacji witryny. Na końcu dopasuj kartę produktów do parametrów urządzeń mobilnych.

To nie jest skończony zbiór wskazówek, które warto uwzględnić w procesie kreacyjnym strony internetowej, w tym karty produktowej. Z pewnością jednak troska o wspomniane w artykule elementy pomoże Ci w stopniowym budowaniu renomy marki.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Co to jest nawigacja fasetowa i jakie ma znaczenie dla UX?
Co to jest nawigacja fasetowa i jakie ma znaczenie dla UX?
Nawigacja fasetowa to świetny sposób na optymalizację użyteczności strony internetowej. Warto więc wiedzieć, na czym polega i jak ją wykorzystać!
Czym są badania eyetracking?
Czym są badania eyetracking?
Które elementy witryny są atrakcyjne dla użytkowników? Badania eyetracking dadzą Ci pełną odpowiedź! Wyjaśniamy, jak z ich pomocą poprawić UX zasobu.
Czy UX wpływa na współczynnik odrzuceń?
Czy UX wpływa na współczynnik odrzuceń?
Terminy UX i SEO coraz częściej występują w swoim towarzystwie. To rezultat wzrastających wymagań i oczekiwań internautów względem użyteczności stron WWW.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę