Jak pozbyć się toksycznych linków?

Jak pozbyć się toksycznych linków?

janeb13/pixabay.com

Jeżeli czytasz ten artykuł, to najprawdopodobniej masz problem z toksycznymi linkami na swojej stronie internetowej. Linki w treści są istotnym składnikiem podczas analizy rankingów wyników wyszukiwania. Staraj się zbierać wysokiej jakości linki i dodawać je do swoich treści. Może to spowodować wzrost zaangażowania i autorytetu Twojej strony internetowej, co finalnie doprowadzi do wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak uważaj, żeby nie wybrać złych linków, tzw. spamów, ponieważ może to zepsuć Twój sukces. Toksyczne linki są koszmarem każdego doświadczonego marketingowca, ponieważ one utrudniają pracę nad optymalizacją stron pod kątem SEO!

Okazuje się jednak, że na szczęście można z nimi coś zrobić, a nawet je usunąć! W tym artykule pokażemy Ci, jak to zrobić oraz co musisz wiedzieć na temat toksycznych linków w swoich tekstach.

Toksyczne linki… o co z nimi chodzi?

Backlinki to linki bezpośrednio prowadzące do Twojej witryny znajdujące się na innych stronach internetowych. Im więcej backlinków odnosi się do Twojej strony, tym większy zyskujesz autorytet w Google.

Dobra strategia backlinków jest ważną częścią optymalizacji wyszukiwarek pod kątem SEO. Optymalizacja w witrynie jest ważna, ale większe znaczenie ma to, co inne strony internetowe mówią o Tobie.

Google ceni witryny, które stosują dużą ilość backlinków wysokiej jakości. Pożądanymi linkami są te, które znajdują się na renomowanych stronach internetowych, czyli niezaliczających się do spamu. Jeżeli tworzysz wartościowe treści na swojej stronie, to z pewnością będziesz generował dużo backlinków.

Istnieją jednak toksyczne linki, które szkodzą Twojej witrynie oraz pozycji w rankingu wyszukiwarki. Musisz pamiętać, że są to linki niskiej jakości, które słabo pasują do Twojej witryny.

Istnieje kilka rodzajów toksycznych backlinków, my wyróżniliśmy dwa:

  1. Linki jako spam
  2. W Internecie można znaleźć dużą ilość spamu, ponieważ strony internetowe z łatwością padają ofiarą tego typu działań. Można wyróżnić spamerskie komentarze, wiadomości e-mail, czy właśnie backlinki.

    Czasami backlinki jako spam pojawiają się bez Twojego wpływu. Możliwe jest, że nieświadomie pozyskujesz je z witryn, które same otrzymały jakieś złośliwe oprogramowanie lub wirusa. Linki jako spam często są poza kontrolą właściciela strony internetowej.

  3. Backlinki z nieindeksowanych stron
  4. Strona internetowa musi być najpierw zindeksowana, aby została zauważona przez Google. Witryny nieindeksowane mogą być nowymi witrynami, które generują toksyczne linki na Twojej stronie internetowej. Niektórzy przedsiębiorcy chcą wykorzystywać takie strony, w celu generowania jak największej ilości linków, jednak nie jest to dobry pomysł, ponieważ backlinki w witrynach nieindeksowanych są toksyczne i Google przestanie pozycjonować wysoko Twoją stronę.

Sprawdź: Co zrobić ze źle wdrożonym certyfikatem SSL, gdy otrzymamy komunikat „To połączenie nie jest bezpieczne”?

Jak usunąć toksyczne backlinki?

Toksyczne backlinki bardzo zagrażają stronom internetowym w osiągnięciu celu znalezienia się w wysokiej pozycji wyników wyszukiwania. Dobrze, że zawsze masz kontrolę nad tym, co publikujesz w swojej witrynie. Dlatego, w jaki sposób można sobie z nimi radzić, aby nie zagrażały Twojej pozycji w wyszukiwarce?

1. Sprawdź, czy na Twojej stronie znajdują się toksyczne linki

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest sprawdzenie, czy istnieją one w Twojej witrynie. Możesz to zrobić w prosty i szybki sposób, przechodząc do Google Search Console.

Jest to główna centrala Twoich działań na stronie. Możesz tam zobaczyć wszystkie swoje błędy, które obniżają Twoją pozycję w rankingu oraz powiadomienia o karach od Google. Naszym priorytetem na tej stronie jest sprawdzanie linków kierowanych do Twojej witryny. Znajdziesz tutaj wszystkie backlinki do Twoich treści. Spróbuj uważać na te pochodzące od spamu oraz na linki niskiej jakości, a zwróć uwagę na te, które są odpowiednie i użyteczne dla Twojej strony internetowej!

Źródło: www_slon_pics/pexels.com

Sprawdź: Na jakie błędy UX powinieneś zwrócić uwagę?

2. Usuwaj toksyczne backlinki od razu!

Możliwe jest natychmiastowe usunięcie toksycznych backlinków, posługując się dalej przywołaną przez nas powyżej stroną. Teraz masz możliwość usunięcia toksycznych linków. Przejdź do Google Disavow Links i wybierz swoją witrynę, kliknij „Zrezygnuj”. Może to potrwać kilka tygodni, zanim Google przetworzy twoją prośbę i zgodzi się na to, ale prędzej czy później na pewno się to stanie!

Zalecamy oczywiście, aby wykonać tę operację we wszystkich swoich witrynach, które są indeksowane.

3. Spróbuj skontaktować się z właścicielami innych stron

Jeżeli nie chcesz rezygnować z umieszczania backlinków, może warto skontaktować się z właścicielami innych stron, które generują odnośniki do Twojej strony, w celu usunięcia toksycznych backlinków. Może to być dobra opcja tylko i wyłącznie w przypadku linków znajdujących się w witrynach, które nie zaliczają się do spamu.

Pamiętaj, że strony zainfekowane wirusami lub spamerskie nie będą chciały Ci pomóc!

Sprawdź: Bing vs. Google – różnice w pozycjonowaniu

4. Złóż wniosek o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia

Kiedy już usuniesz wszystkie toksyczne backlinki w Google Search Console może być konieczne przesłanie prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia. Ma to miejsce wtedy, kiedy Twoja strona otrzymała karę za toksyczne backlinki!

Prośby o ponowne rozpatrzenie są najczęściej szybko rozpatrywane. Wystarczy tylko wypełnić wniosek, wyjaśnić sytuację i pokornie poprosić o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Wtedy już na pewno zauważysz, że Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania zaczyna wzrastać i wszystko wróci do normy.

Podsumowanie

Pamiętaj, aby stale monitorować stan swojej strony internetowej i tego, co się na niej znajduje oraz to, w jaki sposób jest ona wykorzystywana przez innych. Nie możesz pozwolić, aby toksyczne linki zaszkodziły Twojemu rankingowi w Google. Rozpoznawaj toksyczne backlinki w Google Search Console i usuwaj linki, które generują kary!

Nigdy nie wiadomo, kiedy Twoja strona będzie wykorzystywana w nieodpowiedni sposób! Dlatego ważne jest, aby stale monitorować te działania i kontrolować, czy wszystko jest w porządku.

W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Skontaktuj się z nami już dziś i umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem, w celu uzgodnienia wspólnej strategii!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

    Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO

    Czym jest Keyword Density? Dlaczego nasycenie frazami kluczowymi jest tak ważne? Podpowiemy Ci, jak stworzyć skuteczne treści pod kątem SEO!
    Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Czym jest evergreen content i jakie ma znaczenie dla SEO?

    Stworzenie treści, które cieszyć się będą stałym zainteresowaniem, to nie lada wyzwanie. Jednak z naszymi wskazówkami z pewnością sobie poradzisz!
    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

    Czy URL grafiki ma wpływ na SEO?

    Niezależnie od tematyki strony internetowe są wyposażone w unikatowe adresy URL. Nie tylko one są hojnie nimi obdarzone, lecz także zamieszczane grafiki.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę