Jak pozycjonować bloga?

Jak pozycjonować bloga?

Źródło: inspirexpressmiami/pixabay.com

Osoby prowadzące bloga powinny zadbać o jego pozycjonowanie. Dzięki temu z treścią takiej witryny będzie można dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Blog będący na szczycie wyszukiwarek internetowych pod danymi wyrażeniami kluczowymi pozwala zdobyć unikalnych użytkowników.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (z ang. Search engine optimization, SEO) to operacje prowadzone na stronie, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google pod danym słowem lub złożonymi z kilku fraz wyrażeń kluczowych (frazy long tail — długi ogon). Pozycjonowanie bloga, podobnie jak każdej innej witryny jest procesem złożonym, a pozycję strony poprawiać można na kilka różnych sposobów.

Aspekty techniczne, czyli poprawny HTML/XHTML/CSS

Dobry blog to strona SEO friendly, co w wolnym tłumaczeniu oznacza witrynę przyjazną dla sieciowych robotów. Dlatego tworząc bloga, uwagę zwrócić należy na poprawny jego kod HTML lub XHTML, w czym pomaga walidator HTML.

Źródło: Pixabay/ pexels.com

Meta tagi i słowa kluczowe

Kluczowe dla pozycjonowania są również meta tagi informujące, pod jaką postacią blog jest widoczny w wyszukiwarce. Meta tagi określają takie parametry jak słowa kluczowe, tytuł bloga czy jego opis. Najprościej jest tu korzystać z platformy WordPress i odpowiednich, darmowych do pobrania wtyczek, które optymalizują stronę pod SEO. Najpopularniejszą jest plugin All in One SEO.

Przyjazne linki

Na wysoką pozycję bloga wpływają też przyjazne linki, a więc adresy zawierające słowa kluczowe powiązane z artykułem, do którego prowadzą. W blogach opartych na platformie WordPress można zaprojektować linki ręcznie, nie korzystając przy tym z dodatkowych wtyczek.

Mapa witryny XML

Każdy blog, który chce zaistnieć w sieci, musi mieć stworzoną mapę witryny w języku XML zawierającą w sobie odnośniki lokalne. Posiadanie takiej mapy przyspiesza też indeksowanie nowych artykułów. W przypadku WordPress jest to na tyle proste, że skorzystać można przy tym z gotowych wtyczek, automatycznie generujących mapę po każdym dodanym do strony artykule.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Dodanie strony do Google

Jako że Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie, stworzonego bloga dodać trzeba pod adresem google.com/webmasters/tools/submit-url. Dodatkowo warto utworzyć konto w Google Webmaster Tools, co pozwoli przeglądać statystyki odwiedzin czy wyszukiwane przy tym frazy kluczowe.

Własny hosting i domena

Chcąc osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, uwagę zwrócić należy na hosting i domenę. Hosting to miejsce w sieci, na którym taka strona się utrzymuje. Najlepszy jest własny serwer, co pozwoli na łatwiejsze zarządzanie stroną. Jest to również korzystne z punktu widzenia ich niezawodności. Podobnie jest z domeną, a więc indywidualnym adresem bloga. Pozycjonowanie stron w Google jest najprostsze, jeśli są to domeny krajowe z końcówką „.pl”.

Backlinki

Skuteczne pozycjonowanie odnosi się też do backlinków, które pochodzą ze stron z wysokim rankingiem (PageRank). Coraz mniej efektywne są tu tzw. precle, a więc treści tworzone dla robotów wyszukiwarek. Znacznie więcej osiągnąć da się przez dodawanie strony do katalogów. Pomocne są też nasycone wartościową treścią artykuły sponsorowane kierujące do pozycjonowanego bloga.

Źródło: pixelcreatures/pixabay.com

Artykuły wartościowe i unikalne

Algorytmy cenią sobie bogate pod kątem merytorycznym treści. Jednak pod żadnym pozorem pozycjonowanie stron internetowych nie może opierać się na artykułach znalezionych w sieci. Nie może być to plagiat, co stronie zaszkodzi i doprowadzi do jej usunięcia z Google. Osoby mające problem z tworzeniem takich treści mogą je zlecić agencjom SEO lub bezpośrednio copywriterom.

Mikrodane

Na wartości zyskują też ostatnio mikrodane, dzięki którym możliwe jest opisanie wybranych elementów strony przy wykorzystaniu do tego znaczników. Ich wpływ na pozycjonowanie stron www nie jest jednak udokumentowany. Według wielu ekspertów od SEO pozwalają jedynie dobrze prezentować bloga w Google od strony wizualnej.

Widać więc wyraźnie, że o pozycję bloga walczyć można na wiele sposobów. Jedne są mniej, inne bardziej wymagające, dlatego najlepiej zlecić to specjalistom, którzy z SEO są na bieżąco, a pozycjonowanie stron to dla nich chleb powszedni.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Indeksacja, czyli pierwszy krok ku pozycjonowaniu

    Indeksacja, czyli pierwszy krok ku pozycjonowaniu

    Kilka słów o tym, jak sprawić, by Twoja strona pojawiła się na mapie Twojego klienta i przekonała go, że warto ją na chwilę „odwiedzić”.
    Modelowa współpraca z agencją SEO

    Modelowa współpraca z agencją SEO

    Chcesz skorzystać z usług agencji SEO? Z naszego poradnika dowiesz się, jak powinny wyglądać poszczególne etapy współpracy. Przeczytaj i bądź świadomym klientem!
    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jednym z elementów strategii pozycjonowania strony powinno być monitorowanie aktywności konkurencji w sieci. Pozwala ono zarówno uczyć się na błędach firm z branży, jaki i identyfikować działania, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu.
    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie