Pozycjonowanie stron to coraz bardziej popularna praktyka wśród polskich przedsiębiorców oraz osoby prowadzące blogi czy portale informacyjne. Z tego powodu czynność ta wymaga coraz większego zaangażowania ze strony specjalistów z branży, które pozwoli wybić się na tle konkurencji. Możliwości związane z SEO są ogromne, a wśród nich poza uzyskaniem jak najlepszego wyniku w wyszukiwarce dla strony internetowej coraz większą popularnością cieszy się pozycjonowanie grafiki. Podpowiadamy, na czym polega oraz w jaki sposób można pozycjonować obrazy na Google.
SEO lub inaczej pozycjonowanie to pojęcie, z którym spotkał się już prawie każdy. Nie każdy jednak wie, czym tak w zasadzie ono jest. Najprościej mówiąc, pozycjonowanie obejmuje szereg czynności związanych z poprawieniem widoczności danej witryny w sieci. Celem działań SEO jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie dotarcie ze swoją ofertą do jak największej liczby klientów i podniesienie swoich dochodów.
Pozycjonowanie podzielić można na działania prowadzone poza stroną oraz te prowadzone w jej kodzie. Wśród tych pierwszych wymienić można na przykład pozyskiwanie linków zewnętrznych do atrakcyjnych dla algorytmów stron o podobnej tematyce. On-side z kolei to wszystko, co dotyczy strony internetowej. Wśród najważniejszych czynników wymienić można występowanie w treści strony określonych słów kluczowych, atrakcyjne teksty w pełni oryginalne, spójne, wartościowe merytorycznie i poprawne gramatycznie oraz ortograficzne, odpowiednie mapowanie po stronie, jej responsywność czy bezpieczeństwo.
Wśród właścicieli stron panuje coraz większa świadomość dotycząca pozycjonowania. Przeznaczają oni na nie coraz większe nakłady pieniężne oraz interesują się tym, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji. W tym celu warto skupić na również na pomijanej czynności, jaką jest pozycjonowanie obrazka html.
Google Images to internetowa wyszukiwarka obrazów założona w 2001 roku. Dzięki niej możliwe jest szybkie wyszukiwanie obrazów umieszczonych na różnych stronach internetowych. Google Grafika pozwala znaleźć ilustracje przedstawiające to, czego właśnie poszukuje internauta. Działa ona na podstawie specjalnych botów, które odczytują dane z serwerów, a następnie prezentują je w wynikach wyszukiwania. Przy zdjęciach umiejscowione są zawsze linki stron, z których dana grafika pochodzi. Dzięki temu istnieje pewien potencjał drzemiący w pozycjonowaniu zdjęć za pośrednictwem tego narzędzia.
Wyszukując interesujących nas ilustracji za pośrednictwem Google Images zdarza się, że klikamy w link prowadzący do strony internetowej, z której dana grafika pochodzi. W ten sposób generowany jest ruch na stronie, który jest głównym celem wszystkich procesów związanych z pozycjonowaniem. Wchodząc na daną stronę, tworzymy prawdopodobieństwo, że prezentowana na witrynie oferta dotycząca produktów czy usług zainteresuje odbiorcę do tego stopnia, że postanowi z niej skorzystać. To jest właśnie ten potencjał, o którym pisaliśmy wcześniej. Obrazy na Google mogą zatem w jakimś stopniu przynieść naszej firmie nowych klientów czy zwiększyć poczytność bloga.
Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie obrazów nie przynosi oczekiwanych wyników we wszystkich branżach, a jedynie w części z nich o szczególnym profilu działania. Z tego powodu pozycjonowanie grafiki nie zawsze jest dobrą ścieżką do podniesienia wyników sprzedażowych danej firmy. Z tego powodu przed zdecydowaniem się na pozycjonowanie w ten sposób warto przeanalizować szanse i możliwości związane z tym konkretnym działaniem. Wśród branż, które mogą działać w ten sposób z wymiernymi rezultatami, wymienić można na przykład te związane ze sprzedażą online, branżą usługową czy towarami ekskluzywnymi.
Google nigdy nie podało jasnych wytycznych dotyczących tego, jak skutecznie wykonywać pozycjonowanie grafiki. Wszystkie informacje, którymi dysponujemy, pochodzą od specjalistów w branży SEO, którzy obserwowali zachodzące zmiany metodą prób i błędów. Aby zwiększyć widoczność zdjęcia w Google Grafika, należy zadbać o szereg czynników, które mogą mieć wpływ na jego wyświetlanie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Wiele z nich pokrywa się z klasycznym pozycjonowaniem, jednak nie wszystkie.
Jednym z ważnych aspektów przy SEO jest skrócenie czasu, w którym ładuje się strona internetowa. Ma to znaczenie zarówno przy pozycjonowaniu witryn, jak i obrazów. Wynika to z faktu niecierpliwości użytkowników, u których dłuższe niż dwu czy trzysekundowe oczekiwanie na załadowanie się strony powoduje rezygnację z jej odwiedzania. Niezwykle ważne jest, aby skupić się na tym aspekcie zarówno pod względem stron wyświetlanych na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Istotne dla pozycjonowania są także rozmiar i format zdjęcia. Wielkość zdjęcia powinna być odpowiednio dopasowana do jego wagi. Ważne jest także zadbanie o prawidłową rozdzielczość ilustracji oraz jej kompresacja przyspieszająca ładowanie. Jeśli chodzi o format zdjęcia, warto korzystać z rozszerzenia .jpeg lub .png które sprawdza się przy okazji diagramów, grafik czy logotypów.
Do pozycjonowania obrazu niezbędny jest także parametr ALT, czyli opis alternatywny. Wyświetla się on w sytuacji, gdy dana grafika nie może się załadować. Jest także pomocny dla osób niewidzących. Jego zadaniem jest opisanie tego, co dzieje się na danej ilustracji. Opis ten powinien być maksymalnie szczegółowy oraz zawierać frazy kluczowe. Dla pozycjonowania niezwykle ważny jest też tytuł grafiki i znajdujące się w nim słowo kluczowe. Ważne jest, aby wybrać to, które najlepiej opisywać będzie dane zdjęcie. Istotna jest także treść, która skupia się wokół grafiki.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: trans-moto.pl, familysports.pl
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.