DARMOWY AUDYT SEO

Jak pozycjonować grafiki?

5 min czytania
Jak pozycjonować grafiki?
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron to coraz bardziej popularna praktyka wśród polskich przedsiębiorców oraz osoby prowadzące blogi czy portale informacyjne. Z tego powodu czynność ta wymaga coraz większego zaangażowania ze strony specjalistów z branży, które pozwoli wybić się na tle konkurencji. Możliwości związane z SEO są ogromne, a wśród nich poza uzyskaniem jak najlepszego wyniku w wyszukiwarce dla strony internetowej coraz większą popularnością cieszy się pozycjonowanie grafiki. Podpowiadamy, na czym polega oraz w jaki sposób można pozycjonować obrazy na Google.

Spis treści:

Na czym polega pozycjonowanie?

SEO lub inaczej pozycjonowanie to pojęcie, z którym spotkał się już prawie każdy. Nie każdy jednak wie, czym tak w zasadzie ono jest. Najprościej mówiąc, pozycjonowanie obejmuje szereg czynności związanych z poprawieniem widoczności danej witryny w sieci. Celem działań SEO jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie dotarcie ze swoją ofertą do jak największej liczby klientów i podniesienie swoich dochodów.

Pozycjonowanie podzielić można na działania prowadzone poza stroną oraz te prowadzone w jej kodzie. Wśród tych pierwszych wymienić można na przykład pozyskiwanie linków zewnętrznych do atrakcyjnych dla algorytmów stron o podobnej tematyce. On-side z kolei to wszystko, co dotyczy strony internetowej. Wśród najważniejszych czynników wymienić można występowanie w treści strony określonych słów kluczowych, atrakcyjne teksty w pełni oryginalne, spójne, wartościowe merytorycznie i poprawne gramatycznie oraz ortograficzne, odpowiednie mapowanie po stronie, jej responsywność czy bezpieczeństwo.

Wśród właścicieli stron panuje coraz większa świadomość dotycząca pozycjonowania. Przeznaczają oni na nie coraz większe nakłady pieniężne oraz interesują się tym, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji. W tym celu warto skupić na również na pomijanej czynności, jaką jest pozycjonowanie obrazka html.

Sprawdź: Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap III: link building i inne elementy wpływające na widoczność strony

Jak działa Google Grafika?

Google Images to internetowa wyszukiwarka obrazów założona w 2001 roku. Dzięki niej możliwe jest szybkie wyszukiwanie obrazów umieszczonych na różnych stronach internetowych. Google Grafika pozwala znaleźć ilustracje przedstawiające to, czego właśnie poszukuje internauta. Działa ona na podstawie specjalnych botów, które odczytują dane z serwerów, a następnie prezentują je w wynikach wyszukiwania. Przy zdjęciach umiejscowione są zawsze linki stron, z których dana grafika pochodzi. Dzięki temu istnieje pewien potencjał drzemiący w pozycjonowaniu zdjęć za pośrednictwem tego narzędzia.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto pozycjonować obrazy na Google?

Wyszukując interesujących nas ilustracji za pośrednictwem Google Images zdarza się, że klikamy w link prowadzący do strony internetowej, z której dana grafika pochodzi. W ten sposób generowany jest ruch na stronie, który jest głównym celem wszystkich procesów związanych z pozycjonowaniem. Wchodząc na daną stronę, tworzymy prawdopodobieństwo, że prezentowana na witrynie oferta dotycząca produktów czy usług zainteresuje odbiorcę do tego stopnia, że postanowi z niej skorzystać. To jest właśnie ten potencjał, o którym pisaliśmy wcześniej. Obrazy na Google mogą zatem w jakimś stopniu przynieść naszej firmie nowych klientów czy zwiększyć poczytność bloga.

Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie obrazów nie przynosi oczekiwanych wyników we wszystkich branżach, a jedynie w części z nich o szczególnym profilu działania. Z tego powodu pozycjonowanie grafiki nie zawsze jest dobrą ścieżką do podniesienia wyników sprzedażowych danej firmy. Z tego powodu przed zdecydowaniem się na pozycjonowanie w ten sposób warto przeanalizować szanse i możliwości związane z tym konkretnym działaniem. Wśród branż, które mogą działać w ten sposób z wymiernymi rezultatami, wymienić można na przykład te związane ze sprzedażą online, branżą usługową czy towarami ekskluzywnymi.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży produkcyjnej, przemysłowej

Jak pozycjonować na obrazy?

Google nigdy nie podało jasnych wytycznych dotyczących tego, jak skutecznie wykonywać pozycjonowanie grafiki. Wszystkie informacje, którymi dysponujemy, pochodzą od specjalistów w branży SEO, którzy obserwowali zachodzące zmiany metodą prób i błędów. Aby zwiększyć widoczność zdjęcia w Google Grafika, należy zadbać o szereg czynników, które mogą mieć wpływ na jego wyświetlanie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Wiele z nich pokrywa się z klasycznym pozycjonowaniem, jednak nie wszystkie.

Jednym z ważnych aspektów przy SEO jest skrócenie czasu, w którym ładuje się strona internetowa. Ma to znaczenie zarówno przy pozycjonowaniu witryn, jak i obrazów. Wynika to z faktu niecierpliwości użytkowników, u których dłuższe niż dwu czy trzysekundowe oczekiwanie na załadowanie się strony powoduje rezygnację z jej odwiedzania. Niezwykle ważne jest, aby skupić się na tym aspekcie zarówno pod względem stron wyświetlanych na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Istotne dla pozycjonowania są także rozmiar i format zdjęcia. Wielkość zdjęcia powinna być odpowiednio dopasowana do jego wagi. Ważne jest także zadbanie o prawidłową rozdzielczość ilustracji oraz jej kompresacja przyspieszająca ładowanie. Jeśli chodzi o format zdjęcia, warto korzystać z rozszerzenia .jpeg lub .png które sprawdza się przy okazji diagramów, grafik czy logotypów.

Do pozycjonowania obrazu niezbędny jest także parametr ALT, czyli opis alternatywny. Wyświetla się on w sytuacji, gdy dana grafika nie może się załadować. Jest także pomocny dla osób niewidzących. Jego zadaniem jest opisanie tego, co dzieje się na danej ilustracji. Opis ten powinien być maksymalnie szczegółowy oraz zawierać frazy kluczowe. Dla pozycjonowania niezwykle ważny jest też tytuł grafiki i znajdujące się w nim słowo kluczowe. Ważne jest, aby wybrać to, które najlepiej opisywać będzie dane zdjęcie. Istotna jest także treść, która skupia się wokół grafiki.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: trans-moto.pl, familysports.pl

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

SEO vs SEM – czym się różnią oraz co wybrać?
SEO vs SEM – czym się różnią oraz co wybrać?
SEO i SEM to doskonałe strategie, które nastawione są na budowanie ruchu w witrynie i zwiększenie bazy klientów. Czy wiesz jednak, czym się różnią?
Czym jest Domain Authority?
Czym jest Domain Authority?
W dzisiejszym świecie rywalizacja o klienta to naprawdę duże wyzwanie. W końcu każdy zarządzający stroną WWW chce znaleźć się w centrum zainteresowania.
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Badanie słów kluczowych – jakich błędów unikać?
Jakie błędy związane ze strategią słów kluczowych mogą zrujnować Twoje SEO? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czego warto unikać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę