Jedną z pierwszych decyzji, jakie musisz podjąć, jeśli chcesz stać się właścicielem sklepu internetowego, jest wybór oprogramowania, na którym będzie bazować witryna. To od niej zależą możliwości witryny, ograniczenia, i to, jak będzie przebiegać optymalizacja strony pod algorytm wyszukiwania Google. Jak to wygląda w przypadku IdoSell? Czy taki wybór jest dobrym krokiem? Jak pozycjonować IdoSell?
IdoSell to usługa oparta na modelu Open SaaS™, czyli połączenie rozwiązania Open Source z opcją tworzenia integracji we własnym, zamkniętym systemie sklepu. Wybierając taką ofertę, nie musisz samodzielnie wyszukiwać usługi hostingowej, dopasowywać jej do wymagań sklepu – za to odpowiada dostawca usługi. W cenie otrzymujesz również rozwiązanie, które jest niezbędne w przypadku takich witryn, czyli certyfikat SSL. Nie musisz się obawiać o bezpieczeństwo plików, gdyż kopie Twojego sklepu są zapisane w kilku różnych lokalizacjach, tak więc ryzyko ich utraty jest niewielkie.
IdoSell to usługa, która sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i dużych sklepów. Na stronie dostawcy tej usługi znajduje się informacja o tym, że korzysta z niej około 4500 witryn, które osiągają tylko w Polsce przychód na poziomie 12 mld złotych i nadają 4,5 mln paczek miesięcznie.
Nie jest tak, że IdoSell wiąże się z koniecznością bazowania wyłącznie na gotowych rozwiązaniach i motywach. W zależności od potrzeb oraz oczekiwań możesz wybrać nawet pakiet z całkowicie spersonalizowanym wdrożeniem. Natomiast w ramach pakietu standard można uruchomić witrynę bez dodatkowych opłat.
Dostawca sklepu zapewnia nieograniczone wsparcie techniczne i wspomina o wielu firmach, które w sytuacji, gdy ich biznesy przestały się rozwijać, postawiły na migrację na IdoSell. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość rozpoczęcia z nim przygody niewielkim kosztem. Abonament miesięczny w przypadku podstawowego pakietu wynosi w pierwszym roku 25 zł, natomiast w kolejnym roku zapłacisz 49 zł. To oznacza, że pierwsze 12 miesięcy korzystania z usługi wyniesie Cię 300 zł.
Źródło: https://www.idosell.com/pl/koszt-sklepu-internetowego-cennik/, 14.12.2021
IdoSell daje możliwość wdrożenia przeróżnych integracji i rozbudowy. Jak najbardziej możliwe jest wprowadzenie za pomocą tego systemu niestandardowych, nieoczywistych rozwiązań. Dostępne możliwości to m.in.:
Stawiając na IdoSell, możesz mieć do dyspozycji sklep internetowy, który wymaga jedynie personalizacji – wdrożenia niezbędnych rozwiązań, dostosowania grafiki, układu i innych elementów, natomiast trwa to o wiele krócej niż w przypadku realizowania projektu od zera, a przede wszystkim – koszt jest zdecydowanie niższy. Zaletą IdoSell jest nieustający rozwój platformy, co powoduje, że sklep może być zawsze na czasie, zgodnie z obowiązującymi trendami.
Jeśli stawiasz na taką witrynę, to powinno Cię również interesować to, jak wygląda pozycjonowanie sklepu IdoSell w wyszukiwarkach. Czy jest to trudne, wymagające, czy system stawia pewne ograniczenia? Ważność tej kwestii ma źródło w tym, że ruch z organicznych rezultatów wyszukiwania znakomicie konwertuje, a badania dowodzą, że to właśnie z tego źródła sklepy pozyskują go najwięcej. Z raportu Nowy świat e-commerce przygotowanego przez prowadzących platformę Shoper wynika, że dominującym źródłem ruchu w sklepach internetowych jest wyszukiwarka Google – 31 proc. użytkowników trafiało na te strony z rezultatów organicznych, a 29 proc. z reklamy w wyszukiwarce. Dlatego optymalizacja witryny pod takie systemy jest po prostu konieczna. Jak wyglądają możliwości w przypadku IdoSell?
Źródło: https://www.shoper.pl/static/raporty/Shoper-Raport-2020.pdf, 14.12.2021
Systemy CMS, z których obecnie się korzysta, powinny być obowiązkowo zoptymalizowane pod wyszukiwarki internetowe, a szczególnie pod Google. Nie może być tak, że wdrożenie teoretycznie prostych zmian wymaga gruntownej przebudowy systemu i poniesienia wysokich kosztów. W przypadku IdoSell nie musisz się obawiać o takie kwestie, gdyż optymalizacja nie powinna Ci przysporzyć większych problemów – wszystkie istotne możliwości edycji masz pod ręką i powinieneś obejść się bez pomocy specjalisty. Sprawdź, jakie kroki powinieneś podjąć.
Tytuł SEO strony należy do czynników rankingowych, ale nie jest nim już opis czy description. Natomiast w obu przypadkach powinieneś zwrócić uwagę na optymalizację tego elementu. W description opisz, co znajduje się na danej stronie, użyj słowa kluczowego i wezwij internautę do działania – może to mieć wpływ na CTR w wynikach wyszukiwania.
Natomiast więcej uwagi warto poświęcić tytułowi SEO. Powinien on mieć około 60 znaków ze spacjami, a dokładnie – 600 px. Jak sprawdzić, czy długość Twojego tytułu jest odpowiednia? Choćby za pomocą tego narzędzia. Jeśli title jest zbyt długie, to Google go skraca oraz wyświetla tylko jego część i trzy kropki, natomiast tę niewidoczną część tytułu uwzględnia przy ustalaniu pozycji strony na dane zapytanie.
Pamiętaj, że title SEO powinno się zaczynać od najważniejszego słowa kluczowego albo niech znajduje się ono na początku tytułu. Nie upychaj fraz, staraj się przekazać jak najwięcej informacji dotyczących zawartości strony. Obecnie większość tytułów jest przez Google zmieniana – jeśli będziesz trzymać się podstawowych zasad optymalizacji, to wtedy są większe szanse na to, że będzie on taki, jaki ustaliłeś.
Jak możesz zmienić te dane w IdoSell? Zaloguj się do panelu administracyjnego i wybierz Moderacja \ SEO \ Optymalizacja do wyszukiwarek \ Domyślne meta stron. Natomiast jeśli chodzi o edycję tych tagów w kategoriach, to przejdź do Moderacja \ Menu i podstrony opisowe w masce \ Menu x \ edytuj ustawienia \ Ustawienia meta.
Korzystanie przez stronę z szyfrowanego połączenia jest jednym z czynników rankingowych Google od 2014 roku. Obecnie z rozwiązania tego korzysta blisko 80 proc. stron na świecie i obowiązkowo powinno być ono włączone w Twoim sklepie. Dzięki SSL połączenie pomiędzy witryną a urządzeniem internauty jest szyfrowane – przesyłane dane nie mogą być zmienione ani przejęte, czyli w skrócie są bezpieczne.
Jako właściciel sklepu IdoSell nie musisz w związku z tym nic robić, gdyż SSL jest instalowane automatycznie dla każdej domeny podpiętej w panelu administracyjnym. Ewentualnie możesz zainstalować samodzielnie zakupiony, inny certyfikat.
W sklepach internetowych występuje duże ryzyko powstawania wewnętrznej duplikacji contentu. Dotyczy to np. produktu, który jest dostępny w wielu kolorach i w każdym przypadku opisująca go podstrona jest niemal identyczna. Dzięki automatycznie generowanym w sklepie linkom kanonicznym takie podstrony nie będą indeksowane przez Google, a tym samym Twoja witryna będzie racjonalnie wykorzystywać zasoby robota tej wyszukiwarki, który analizuje tylko określoną liczbę materiałów na stronie. Warto, aby trafił na te, które są unikatowe i ważne dla Twojego biznesu. Linki kanoniczne w IdoSell są dodawane dla wiadomości (news), podstron sklepu (terms, help, info, links), karty towaru, wyników wyszukiwania, strony nawigacji.
Są one domyślnie włączone w sklepie. Dlatego w adresach URL produktów, kategorii, producentów i innych znajduje się ich nazwa. Internauta już na podstawie linka widzi, co znajduje się na stronie. URL jest widoczny w SERP-ach, a przyjazny dla użytkownika i wyszukiwarki adres może mieć pozytywny wpływ na CTR. W sklepie da się ustalić różną strukturę przyjaznych adresów w zależności od potrzeb oraz oczekiwań.
Zastosowanie w sklepie rich snippets może być szybkim sposobem na zwiększenie CTR. To rozwiązanie, dzięki któremu w wynikach wyszukiwania przy wyniku z Twojej strony mogą pojawić się gwiazdki, cena produktu, stan magazynowy i wiele innych informacji. W sklepie IdoSell istotne informacje są oznaczane jako dane strukturalne automatycznie – nie musisz nic robić.
Dla Google adresy https://www.grupa-icea.pl, http://www.grupa-icea.pl/ i https://www.grupa-icea.pl/ są różne. Należy je przekierować na jeden, aby algorytm wyszukiwarki nie widział tego jako duplikacji contentu. Najlepszym rozwiązaniem jest postawienie na jego najkrótszą formę, czyli bez WWW. Jeśli już wybrałeś, jaki ma być adres Twojego sklepu, to wtedy, będąc zalogowanym w panelu administracyjnym sklepu, wybierz: Administracja \ Zarządzanie domenami, SSL, przekierowaniami i usługami systemowymi \ Wybierz domenę główną oraz zaznacz „Przekieruj wszystkie wyżej wymienione domeny na domenę główną sklepu”.
To już czynnik off-site. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem sklepu IdoSell czy innego, powinieneś budować wysokiej jakości profil linkowy, czyli odnośniki prowadzące do Twojej witryny. To one wskazują algorytmowi Google, że dana strona jest wartościowa i należy ją umieścić na wysokiej pozycji na zapytania związane z danym produktem czy kategorią.
Źródła odnośników są przeróżne: artykuły sponsorowane, wpisy gościnne, fora, komentarze, katalogi, ogłoszenia i wiele innych. Ważne, abyś nie zdobywał ich masowo, tylko wybierał te, które są wysokiej jakości. Jak takie znaleźć? Zwróć uwagę na parametr DR w Ahrefs – powinien być wyższy niż w przypadku Twojej strony. Zerknij na widoczność w Senuto – czy systematycznie rośnie? Zerknij również na treści dodawane w witrynie – powinny to być artykuły redakcyjne, a nie wyłącznie reklamy. Przy czym ocenianie mocy linka to kwestia złożona i wymaga poświęcenia czasu na analizę.
Optymalizacja sklepu IdoSell, wcześniej nazywanego IAI, nie powinna Ci przysporzyć większych problemów. Bez kłopotów dopasujesz witrynę do oczekiwań algorytmu Google. Wiele istotnych elementów dla SEO włączonych jest automatycznie, a inne łatwo dostosujesz do swoich potrzeb.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.