Na rynku pojawiają się firmy, które od samego początku działania w świecie online muszą stawiać czoła promocji własnej witryny z użyciem konkurencyjnych fraz. Pewne trudności w ich zaimplementowaniu odstraszają przedsiębiorców. Choć droga w ich pozycjonowaniu jest kręta i wyboista, to warto podjąć się wyzwania. Poznaj od podszewki trudne frazy oraz sposoby ich właściwego stosowania.
Przeczytaj, jaki potencjał drzemie w słowach kluczowych oraz co dobrego mogą wnieść do rozwoju prowadzonej przez Ciebie działalności.
Aby zrozumieć, czym jest pozycjonowanie trudnych fraz, najpierw trzeba wyjść od charakterystyki słów kluczowych. Są to systematycznie wyszukiwane zapytania internautów, zamieszczane w tekście bądź metatagach witryn internetowych celem spełnienia wymogów stawianych wobec nich przez algorytmy Google. Przeznaczeniem kształtowania odpowiednich haseł jest uzyskanie szczytowych miejsc w wynikach SERP, a w konsekwencji zwiększenie widoczności strony oraz liczby odwiedzających ich użytkowników.
Istnieje typologia słów kluczowych, którą warto rozważyć w strategii pozycjonowania pod kątem SEO. Wyróżniane są frazy generyczne (np. “sukienka”) oraz typu long tail (np. czerwona wieczorowa sukienka). Pewnie zastanawiasz się, który rodzaj haseł kluczowych jest bardziej wymagający i może przysporzyć większych problemów? Okazuje się, że krótsze zwroty są nieco bardziej skomplikowane w procesie SEO niż frazy długiego ogona. Powód? Większa konkurencyjność – internauci często rezygnują z bardziej rozbudowanych sformułowań, stawiając wygodę na pierwszym miejscu. Prawdopodobnie zdążyłeś zauważyć albo sprawdzić, które marki zajmują czołowe miejsca po wpisaniu frazy generycznej. Zazwyczaj są to firmy o rozpoznawalnym brandzie, np. OLX czy Allegro. Jeszcze nic straconego! Wciąż możesz walczyć o znalezienie się w TOP10 najchętniej wyszukiwanych stron.
Będąc “świeżakiem” na rynku swojej branży online, powinieneś skoncentrować się na budowaniu mniej zaawansowanych fraz. Po wykształceniu nieco prostszych słów kluczowych będziesz gotowy na kolejne wyzwania, tym razem z zastosowaniem trudniejszych haseł. Przechodząc jednak etap po etapie, do Twoich biznesowych obowiązków w pierwszej kolejności będzie należeć przeanalizowanie rynku oraz potrzeb targetu. Następnym działaniem będzie wnikliwy przegląd aktywności podejmowanej ze strony konkurencji, wybór fraz kluczowych oraz optymalizacja pod kątem SEO. Niezwykle przydatnym narzędzie przy przeglądzie poczynań branżowych rywali może okazać się m.in. Ahrefs. Twoim głównym założeniem powinno być wykreowanie jakościowej treści i zamieszczenie jej w witrynach o wysokiej pozycji rankingowej.
Kompanem trudnych fraz są wartościowe artykuły, pozbawione nadmiernej ilości słów kluczowych, zakłócających naturalną konstrukcję przygotowanego wpisu. Zakłada się także dbałość o poprawne, sprawne wyświetlanie wszystkich elementów witryny i wprowadzanie koniecznych modyfikacji. Ponadto warto zwrócić uwagę na responsywność strony, przyjazne domeny oraz odpowiedni link building.
Korzyścią wynikającą z pozycjonowania na trudne frazy jest duża baza osób odwiedzających strony. Jednakże nie zawsze pojawienie się użytkownika w konkretnej witrynie wiąże się z finalizacją procesu zakupowego. Częstym zjawiskiem jest bezmyślne wpisywanie frazy, bez sprecyzowanych oczekiwań względem wyników.
O negatywnej stronie w obszarze działań z SEO na skomplikowane słowa kluczowe już raz wspomnieliśmy. Była mowa o natężonej, silnej konkurencji, przez którą trudniej się przebić. W tym celu potrzebne są nie tylko finanse, ale też duże nakłady czasu i cierpliwość.
W procesie pozycjonowania pod kątem trudnych fraz nieocenione okazuje się zapoznanie z intencją wyszukiwania (“User Intent”). Jak sama nazwa wskazuje, mowa tu o celowości wpisywanych słów przez internautę. Trudno przewidzieć, czego oczekuje nasz potencjalny klient, jeżeli zdecyduje się na proste, mniej sprecyzowane zapytanie. Naprzeciw wszelkim komplikacjom wychodzą zaawansowane algorytmy, które są w stanie wytworzyć listę stron najpewniej odpowiadających rezultatom przeprowadzanego researchu.
Decyzja o pozycjonowaniu trudnych fraz nie będzie strzałem w dziesiątkę dla każdego, zwłaszcza jeśli stawiasz pierwsze kroki w zarządzaniu stroną internetową, a Twoja branża nie jest dość popularna. Jeżeli jednak marka zyska już pewną rozpoznawalność w sieci, a Ty autorytet wśród klientów, możesz rozpocząć wdrażanie strategii z wykorzystaniem bardziej skomplikowanych słów kluczowych. Miej jednak na względzie, że opisywana taktyka sprawdzi się lepiej wśród firm istniejących na rynku online przez dłuższy czas, dążących do poszerzenia swoich (i tak znakomitych) zasięgów.
Jeżeli chciałbyś postawić pierwsze kroki w pozycjonowaniu z wykorzystaniem trudnych haseł, proponujemy połączenie ich z mniej zaawansowanymi. Taki mix sprawi, że SEO nie będzie wzbudzało niechęci, a sam proces będzie wymagał mniejszych nakładów pracy i czasu. Postaw na stopniowe wdrażanie kolejnych części opracowanej strategii. Pozycjonuj świadomie, a w rezultacie być może uzyskasz miano lidera swojej branży!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.