Wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie, czy oddzielna domena dla każdego miasta jest konieczna, czy istnieje możliwość dobrego pozycjonowania się w różnych miejscach, wykorzystując istniejący już adres. Odpowiedź jest prosta. Najkorzystniejsze będzie skupienie się na jednej domenie, gdyż nie ma przeszkód, które uniemożliwiają Ci szeregowanie strony w różnych miejscach za pomocą wyłącznie jednego adresu. Oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio to zrobisz.
Za chwilę dowiesz się, jak pozycjonować stronę dla wielu lokalizacji, jeśli masz sklepy stacjonarne w różnych miastach. Lokalne pozycjonowanie wyglądają nieco inaczej, jeśli masz swoją siedzibę tylko w jednym miejscu, odmiennie zaś, jeśli Twoja działalność obejmuje wiele miejsc.
Jeśli zdecydujesz się na działanie w wielu lokalizacjach, musisz dokładnie poznać ich środowisko. Na początku dokładnie zbadaj więc swoją branżę, zdefiniuj swoich rywali, prześledź ich działania. Dzięki temu poznasz najlepsze środki osiągania celów i ustalisz, czego należy unikać, gdyż nie trafia w gusta odbiorców. To bardzo ważny krok, którego nie należy pomijać.
Każda z Twoich lokalizacji powinna zawierać treści dopasowane do miejsca, w którym się znajduje. Pamiętaj, że Google zależy na trafności wyników wyszukiwań. Zadbaj więc o to, aby Twoje treści były istotne dla mieszkańców konkretnych miast. Zbuduj specyficzne sekcje, które są istotne dla danej lokalizacji.
Polega to mniej więcej na tym, jakbyś chciał tworzyć mini strony główne dla każdego miasta, w którym posiadasz swoje filie. Wymienisz tam wszystkie usługi, które oferujesz w danej lokalizacji i sprawisz, że staną się one widoczne podczas lokalnych wyszukiwań. Strony różnych adresów Twojej firmy powinny być łatwe do odnalezienia zarówno dla wyszukiwarek, jak i użytkowników. Dobrym sposobem będzie więc utworzenie witryny, która zawiera wszystkie Twoje lokalizacje, a następnie połączenie każdej z nich z ich poszczególnymi stronami.
Optymalizacja stron każdej z lokalizacji powinna opierać się na umieszczeniu w tytułach, tagach obrazów, alt tagach i treściach nazw konkretnych miast czy regionów. Liczy się również odpowiednia długość wpisów, więc upewnij się, że każdy z nich ma co najmniej 500 słów.
Skup się na określeniu fraz najczęściej poszukiwanych przez użytkowników. Terminy te powinny zostać połączone z odpowiednimi lokalizacjami. Na przykład “Pralnia chemiczna Poznań” i “Pralnia chemiczna Olsztyn” to dwa zupełnie różne zapytania, które powinny prowadzić do różnych stron docelowych.
Wraz ze wzrostem wyszukiwań mobilnych w szybkim tempie rośnie również znaczenie sekcji map lub Snack Pack, szczególnie podczas wzrostu liczby reklam na górze strony Google. Organiczne wyniki SEO wówczas spadają, a użytkownik ma przed oczami wyłącznie mapę.
Elementy zoptymalizowanej strony Google Moja Firma:
Nie łącz wszystkich stron GMF z główną domeną witryny. Istnieje bowiem zależność między lokalnym SEO a rankingiem w mapach. Google wymaga, aby informacje na stronie, do której prowadzi link, zawierały dokładnie te same dane, co w Twój artykuł w Google Moja Firma. Upewnij się więc, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie informacje są zgodne i aktualne. Zadbaj też o odpowiednie linki do wizytówki GMF.
Z pewnością każdy, kto zajmuje się SEO, wie coś o Schema. Kod schematu pomaga wyszukiwarkom łatwiej zrozumieć, o czym jest Twoja strona. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli firm, którzy chcą kierować swoje reklamy na rynki lokalne.
Nie martw się, jeśli nie jesteś zbyt dobry w kodowaniu, istnieje wiele świetnych generatorów schematów, takich jak rank Tanks Structured Data Tool. Jedyne, co musisz zrobić, to wypełnić podane pola, a kod zostanie automatycznie wygenerowany.
Użytkownicy, którzy twierdzą, że używanie spersonalizowanej mapy w przeciwieństwie do zwykłej naprawdę nie robi różnicy, bardzo się mylą. Dodanie mapy marki do witryny pomaga zapewnić lepsze powiązanie między wizytówką w Google Moja Firma, a Twoją stroną.
Ponieważ Google patrzy na całokształt Twojej obecności w Internecie podczas określania rankingu, zadbaj o to, aby tworzyć linki do każdej ze stron Twojej lokalizacji. Jeśli Twój budżet na to pozwala i nie chcesz ręcznie przesyłać cytatów, warto zakupić dostęp do programów, takich jak Yext lub MozLocal, które zdecydowanie usprawnią te działania.
Rozpoczynając proces przesyłania lokalizacji do różnych miejsc w Internecie, pamiętaj o spójności treści. Nazwa Twojej firmy, adres i numer telefonu powinny być dokładnie takie same w każdej witrynie, która zawiera informacje na Twój temat. Nawet najmniejsze nieścisłości mogą mieć wpływ na to, jak Google postrzega Twoją markę i czy uważa ją za wiarygodną. Utrzymanie spójności wzbudza zaufanie nie tylko wyszukiwarki, ale też użytkowników, co może skutkować poprawą pozycjonowania Twojej witryny.
Dla właścicieli firm z wieloma lokalizacjami swoich lokali uzyskanie recenzji każdej z nich może wydawać się niemal niemożliwym do wykonania zadaniem. Usługi takie jak Birdeye mogą ułatwić uzyskiwanie opinii użytkowników, zwłaszcza jeśli zależy Ci na ocenie działalności Twojej firmy w różnych lokalizacjach.
Uzyskanie opinii w Google Moja Firma jest tak samo ważne, jest recenzje zamieszczane w innych witrynach. Wyszukiwarki wykorzystują informacje z całej sieci, aby ustalić Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania, więc opracuj strategię, która pozwoli Ci zdobyć recenzje na wielu platformach i w mediach społecznościowych.
Uwzględnienie schematu ocen może pomóc Twojej witrynie wyróżnić się spośród pozostałych. Z pewnością spotkałeś się z wynikami wyszukiwania oznaczonymi gwiazdką. Jest to przykład witryny, która dodała dane strukturalne. Dla wszystkich laików w tym temacie istnieją programy, które generują niezbędne w tym zakresie kody. Ponownie, jedynym co musisz zrobić, jest wypełnienie kilku pól. Narzędziem takim może być WebCode Tools.
Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek wymaga czasu, więc nie zniechęcaj się, jeśli nie osiągniesz zamierzonych celów po kilku tygodniach działań. Najlepsze rezultaty mogą być bowiem widoczne nawet po miesiącach, o ile nie latach sukcesywnie prowadzonej kampanii SEO. Regularnie śledź więc swoje wyniki, aby wiedzieć, co się sprawdza, a co nie przynosi żadnych efektów i wymaga poprawy.
Uzyskanie i utrzymanie zachwycającej pozycji w wyszukiwarce dla firmy, która ma wiele lokalizacji, wymaga dużego wysiłku oraz zaangażowania. Zadbaj o aktualne treści dla każdej ze swoich stron, aby odpowiednio dopasować je do lokalnych wyszukiwań i oczekiwań odbiorców. Zwracaj się też do użytkowników z prośbą o opinie, które pozwolą Ci nie tylko wprowadzić niezbędne poprawki, ale też pokażą innym odbiorcom, że Twoja marka jest godna zaufania. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania w tym temacie, z chęcią na nie odpowiemy!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.