Jak pozycjonować wiele lokalizacji swojej firmy?

Jak pozycjonować wiele lokalizacji swojej firmy?

Marc Mueller/pexels.com

Wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie odnośnie tego, czy oddzielna domena dla każdego miasta jest konieczna czy istnieje możliwość dobrego pozycjonowania się w różnych miejscach, wykorzystując istniejący już adres. Odpowiedź jest prosta. Najkorzystniejsze będzie skupienie się na jednej domenie, gdyż nie ma przeszkód, które uniemożliwiają Ci szeregowanie strony w różnych miejscach za pomocą wyłącznie jednego adresu. Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że odpowiednio to zrobisz.

Za chwilę dowiesz się, jak pozycjonować wiele lokalizacji, jeśli masz sklepy stacjonarne w wielu miastach. Lokalne pozycjonowanie wyglądają nieco inaczej, jeśli masz swoją siedzibę tylko w jednym miejscu i inaczej, jeśli Twoja działalność obejmuje wiele miejsc.

Opracuj strukturę witryny

Każda z Twoich lokalizacji powinna zawierać treści dopasowane do miejsca w którym się znajduje. Pamiętaj, że Google zależy na trafności wyników wyszukiwań. Zadbaj więc o to, aby Twoje treści były istotne dla mieszkańców konkretnych miast. Zbuduj specyficzne sekcje, które są istotne dla danej lokalizacji.

Polega to mniej więcej na tym, jakbyś chciał tworzyć mini strony główne dla każdego miasta w którym posiadasz swoje filie. Wymienisz tam wszystkie usługi, które oferujesz w danej lokalizacji i sprawisz, że staną się one widoczne podczas lokalnych wyszukiwań. Strony różnych adresów Twojej firmy powinny być łatwe do odnalezienia zarówno dla wyszukiwarek jak i użytkowników. Dobrym sposobem będzie więc utworzenie witryny, która zawiera wszystkie Twoje lokalizacje, a następnie połączenie każdej z nich z ich poszczególnymi stronami.

Sprawdź: Jak pozycjonować trudne frazy?

Optymalizuj strony

Optymalizacja stron każdej z lokalizacji powinna opierać się na umieszczeniu w tytułach, tagach obrazów, alt tagach i treściach nazw konkretnych miast czy regionów. Liczy się również odpowiednia długość wpisów, więc upewnij się, że każdy z nich ma co najmniej 500 słów

Zadbaj o optymalizację stron GMF dla każdej lokalizacji

Wraz ze wzrostem wyszukiwań mobilnych, w szybkim tempie rośnie również znaczenie sekcji map lub Snack Pack, szczególnie podczas wzrostu liczby reklam na górze strony Google. Organiczne wyniki SEO wówczas spadają, a użytkownik ma przed oczami wyłącznie mapę.

Źródło: Lex Photography/pexels.com

Elementy zoptymalizowanej strony Google Moja Firma:

  • Nazwa firmy – upewnij się, że jest to poprawna nazwa firmy. Niektóre marki próbują dodać słowa kluczowe do swojej nazwy, aby uzyskać wyższą pozycję na mapach. Jest to niedopuszczalne, gdyż może to spowodować całkowite usunięcie Twojej aukcji, a tego z pewnością nie chcesz
  • Adres – upewnij się też, że Twój adres dokładnie pasuje do adresu na stronie internetowej. Zdarza się, że Google zmienia niektóre elementy adresu. Jeśli tak się stanie, szybko zaktualizuj dane, aby pasował do adresu wyświetlanego w wizytówce w Google Moja Firma.
  • Kategoria – można dodać maksymalnie 5. Wybierz te, które są najbardziej dopasowane do usług Twojej firmy.
  • Godziny pracy – pamiętaj, aby wypełnić to pole i ułatwić użytkownikom korzystanie ze swoich usług.
  • Zdjęcia – spróbuj dodać maksymalnie 10 zdjęć. Możesz użyć zdjęć wnętrza sklepu, zdjęć personelu, produktów czy lokalizacji.
  • Opis – Napisz oryginalną treść, która jest zupełnie inna niż wszystko, co obecnie masz na swojej stronie. Pamiętaj, aby wymienić oferowane usługi i podlinkować strony z ich lokalizacjami.
Sprawdź: Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?

Połącz stronę GMF z właściwą stroną lokalizacji

Nie łącz wszystkich stron GMF z główną domeną witryny. Istnieje bowiem zależność między lokalnym SEO a rankingiem w mapach. Google wymaga, aby informacje na stronie, do której prowadzi link, zawierały dokładnie te same dane, co w Twój artykuł w Google Moja Firma. Upewnij się więc, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie informacje są zgodne i aktualne. Zadbaj też o odpowiednie linki do wizytówki GMF.

Każdy adres musi posiadać schemat lokalizacji

Z pewnością każdy, kto zajmuje się SEO, wie coś o Schema. Kod schematu pomaga wyszukiwarkom łatwiej zrozumieć, o czym jest Twoja strona. Jest to szczególnie ważne dla właścicieli firm, którzy chcą kierować swoje reklamy na rynki lokalne.

Nie martw się, jeśli nie jesteś zbyt dobry w kodowaniu, istnieje wiele świetnych generatorów schematów, takich jak rank Tanks Structured Data Tool. Jedyne, co musisz zrobić, to wypełnić podane pola, a kod zostanie automatycznie wygenerowany.

Sprawdź: Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO

Oznacz mapę swoją marką

Użytkownicy, którzy twierdzą, że używanie spersonalizowanej mapy w przeciwieństwie do zwykłej naprawdę nie robi różnicy, bardzo się mylą. Dodanie mapy marki do witryny pomaga zapewnić lepsze powiązanie między wizytówką w Google Moja Firma, a Twoją stroną.

Zadbaj o linki do każdej strony lokalizacji Twojej firmy

Ponieważ Google patrzy na całokształt Twojej obecności w Internecie podczas określania rankingu, zadbaj o to, aby tworzyć linki do każdej ze stron Twojej lokalizacji. Jeśli Twój budżet na to pozwala i nie chcesz ręcznie przesyłać cytatów, warto zakupić dostęp do programów takich, jak Yext lub MozLocal, które zdecydowanie usprawnią te działania.

Sprawdź: Proste techniki SEO, które musisz znać

Pamiętaj o NAP (Name, Address, Phone Number)

Rozpoczynając proces przesyłania lokalizacji do różnych miejsc w Internecie, pamiętaj o spójności treści. Nazwa Twojej firmy, adres i numer telefonu powinny być dokładnie takie same w każdej witrynie, która zawiera informacje na Twój temat. Nawet najmniejsze nieścisłości mogą mieć wpływ na to, jak Google postrzega Twoją markę i czy uważa ją za wiarygodną. Utrzymanie spójności wzbudza zaufanie nie tylko wyszukiwarki, ale też użytkowników, co może skutkować poprawą pozycjonowania Twojej witryny.

Dbaj o opinie każdej lokalizacji

Dla właścicieli firm z wieloma lokalizacjami swoich lokali, uzyskanie recenzji każdej z nich może wydawać się niemal niemożliwym do wykonania zadaniem. Usługi takie jak Birdeye mogą ułatwić Ci uzyskiwanie opinii użytkowników, zwłaszcza jeśli zależy Ci na ocenie działalności Twojej firmy w kilku różnych lokalizacjach.

Uzyskanie opinii w Google Moja Firma jest tak samo ważne, jest recenzje zamieszczane w innych witrynach. Wyszukiwarki wykorzystują informacje z całej sieci, aby ustalić Twoją pozycję na liście wyników wyszukiwania, więc opracuj strategię, która pozwoli Ci zdobyć recenzje na wielu platformach i w mediach społecznościowych.

Sprawdź: Pozycjonowanie branży budowlanej

Uwzględnij dane strukturalne

Uwzględnienie schematu ocen może pomóc Twojej witrynie wyróżnić się spośród pozostałych. Z pewnością spotkałeś się z wynikami wyszukiwania oznaczonymi gwiazdką. Jest to przykład witryny, która dodała dane strukturalne. Dla wszystkich laików w tym temacie istnieją programy, które wygenerują niezbędne w tym zakresie kody. Ponownie, jedynym co musisz zrobić, jest wypełnienie kilku pól. Narzędziem takim może być WebCode Tools

Podsumowanie

Zachwycająca pozycja w wyszukiwarce dla firmy, która posiada wiele lokalizacji wymaga dużego wysiłku i zaangażowania. Zadbaj o aktualne i dopasowane do panujących trendów treści dla każdej ze swoich stron, aby odpowiednio dopasować je do lokalnych wyszukiwań i oczekiwań odbiorców. Zwróć też uwagę na to, aby prosić użytkowników o opinie, które pozwolą Ci nie tylko wprowadzić niezbędne poprawki, ale też pokażą innym odbiorcom, że jesteś marką godną zaufania. Jeśli masz jeszcze jakiekolwiek pytania w tym temacie, z chęcią na nie odpowiemy!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Problemy wynikające z posiadania niskiej jakości treści

    Problemy wynikające z posiadania niskiej jakości treści

    Posiadanie niskiej jakości treści może być przyczyną wielu problemów. Na szczęście istnieje kilka wskazówek, które pozwolą Ci ich uniknąć! Czytaj dalej.
    Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

    Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

    Upychanie słów kluczowych w treściach na stronie jest negatywnym czynnikiem SEO. Dlaczego należy go unikać i jak oddziałuje na stronę firmy? Czytaj dalej.
    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania

    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania

    Co oznacza kod 404 czy 301 przy ładowaniu strony? Poszczególne kody HTTP mogą mieć spore znaczenie dla pozycjonowania – wiedza na ich temat przyda się wszystkim właścicielom witryn, którzy chcą skutecznie promować swoje strony.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę