Jak pozyskiwać klientów w e-commerce?

Jak pozyskiwać klientów w e-commerce?

rupixen.com/unsplash.com

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem. Rosnąca konkurencja oraz duże wymagania ze strony klientów sprawiają, że potrzebny jest nie tylko dobry produkt w atrakcyjnej cenie, ale również wygodna w obsłudze, atrakcyjna witryna internetowa sięgająca do popularnych trendów i rozwiązań technologicznych. Co warto wprowadzić do swojej strategii, aby cieszyć się zainteresowaniem klientów i robotów wyszukiwarek? Sprawdźmy.

Optymalizacja SXO

To stosunkowo nowe podejście, łączące w sobie elementy SEO (Search Engine Optimization) i User Experience (UX). Jego celem jest poprawa widoczności danej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią wyższej pozycji rankingowej, a ponadto maksymalizacja pozytywnych odczuć użytkowników związanych z użytkowaniem witryny bądź aplikacji.

To kompleksowe połączenie technik pozwala zwiększyć rozpoznawalność w sieci, wpływa na poprawę ruchu organicznego, współczynnik konwersji oraz zyski. Ponadto zwiększy się zaufanie klientów do strony, co pozwoli zbudować wspólnotę lojalnych odbiorców. Trzeba mieć świadomość, że działanie w duchu SXO wymaga obszernej wiedzy, umiejętności, narzędzi oraz planu. Najlepiej więc nawiązać współpracę ze specjalistami SEO, a także UX designerami.

Sprawdź: Szablon graficzny sklepu internetowego to nie tylko wygląd

Content marketing

Chwytliwe hasło reklamowe to obecnie za mało, aby zatrzymać klienta i nakłonić go do skorzystania z usługi. Content marketing pozwala zbudować długotrwałe relacje z odbiorcami i nawiązać z nimi więź. Należy więc tworzyć wysokiej jakości treści, zarówno jeśli chodzi o opisy produktów, jak i artykuły blogowe. Podstawowym elementem jest w tym przypadku określenie grupy docelowej, ponieważ pozwoli to na wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych oraz dopasowanie do intencji wyszukiwania. Należy pamiętać, że dziś klient z łatwością może zmienić stronę na inną – zapewniającą mu coś więcej niż tylko zakupy.

Źródło: Austin Distel/unsplash.com

Reklama Pay Per Click

Wsparciem dla SXO i content marketingu będą działania SEM (Search Engine Marketing), skupiające się przede wszystkim na reklamie. Zaletami kampanii PPC są natychmiastowe efekty oraz ich mierzalność, a także możliwość dokładnego określenia preferencji klientów. Dodatkowo płatność odbywa się w tym przypadku wyłącznie za kliknięcie – wyświetlenie to za mało. Z tego względu należy ściśle określić swój budżet oraz platformę, na której będzie prowadzona kampania reklamowa. Dlaczego warto w nią zainwestować? Otóż znajduje się u szczytu wyników wyszukiwania i nie dotyczą jej algorytmy wyszukiwarki.

Sprawdź: Czym są tagi meta robots?

Bezpieczeństwo

W przypadku sklepów internetowych należy szczególnie zadbać o bezpieczeństwo użytkowników. Zmiana protokołu z HTTP na HTTPS wykorzystujący certyfikat SSL pozwala na ochronę danych osobowych klientów. Jest to istotne na etapie płatności, kiedy to zostawiamy w sieci swoje najbardziej wrażliwe dane.

Sztuczna inteligencja

AI (Artificial Intelligence) ułatwia właścicielom sklepów funkcjonowanie na wielu poziomach. Przede wszystkim wspiera gromadzenie danych, targetowanie reklam oraz wyszukiwanie głosowe i tekstowe, a także określa trafność contentu. Automatyzacja pracy pozwala skrócić czas i nakłady energii potrzebne do planowania strategii, a dodatkowo sprawia, że odbiór strony jest bardziej naturalny. W kontekście witryn e-commerce sztuczna inteligencja wspiera również sugestie oraz rekomendacje zgodnie z historią transakcyjną. Jest to możliwe dzięki systemowi szybkiego uczenia się i zapamiętywania zachowań użytkowników.

Sprawdź: 5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

Personalizacja usług

AI pozwala na personalizację usług, co jest szczególnie ważne w kontekście User Experience. Bezpośredni zwrot do klienta w reklamie bądź w wiadomości mailowej sprawia, że trudniej odrzucić mu daną ofertę. Działając w sklepie online, komunikacja odbywa się za pośrednictwem ekranu, więc należy zadbać o wysoką jakość usług, tak jakby to miało miejsce w sklepie stacjonarnym.

Sprzedaż wielokanałowa

Omnichannel to strategia wymagająca zintegrowania wszystkich praktyk marketingowych i optymalizacyjnych. W tym przypadku aktywowane są poszczególne kanały sprzedażowe: strona główna, blog, media społecznościowe, e-mail marketing oraz działania stacjonarne. Tego typu rozwiązanie pozwala dotrzeć do znacznie szerszego grona klientów z różnych środowisk na całym świecie.

Sprawdź: 5 sposobów na zdobywanie klientów w Internecie

Retargeting

Chociaż nie jest to nowość, wielu właścicieli sklepów internetowych zapomina o tej strategii. O co chodzi? Celem jest stworzenie ciekawej reklamy dla osób, które już odwiedziły daną stronę, a jednak nie zdecydowały się wcześniej na zakup. Można powiedzieć, że model ten pozwala poprawić ruch na stronie i wpływa na proces lead generation. Warto więc zachęcać klientów do ponownych konwersji, a tym samym poprawiać swój wynik ROI.

Program lojalnościowy i konkursy

Metoda stara jak świat, ale wciąż sprawdzona. Możliwość stworzenia spersonalizowanego konta w programie lojalnościowym zawsze działa zachęcająco na klientów. Zbierają oni punkty, wspierając sprzedaż danej firmy, a przy okazji otrzymują coś dodatkowego: bony, zniżki, zakup produktów z nowych kolekcji przed innymi.

Sprawdź: Uszkodzone linki na stronie – jak je naprawić?

Podążanie za trendami

Zawsze należy pamiętać o trendach. Chociaż szybko się zmieniają, to wiele z nich zostaje bądź powraca. W świecie zakupów online szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie: rozwiązania eco wspierające zrównoważony rozwój, social commerce, voice search, metody płatności buy now and pay later czy współpraca z influencerami. Chcąc pozyskiwać nowych klientów i zatrzymać już obecnych, trzeba wyprzedzać konkurencję.

Podsumowanie

Pozycjonowanie sklepów to długotrwały proces, a nie jednorazowe zadanie. Szczególnie ważne są: analityka, przeprowadzanie testów, interpretowanie wniosków oraz śledzenie zachowań użytkowników na stronie. Każda z opisanych strategii jest dość czasochłonna, a inne wymagają dodatkowych umiejętności. Warto więc skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej agencji SEO, która wraz ze sztabem specjalistów wpłynie na renomę marki oraz wysoką sprzedaż online.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
    Blogosfera w marketingu internetowym – co warto wiedzieć?
    E-commerce to podstawa ekonomii marketingu. Blogosfera jest narzędziem do spersonalizowanej ścieżki zakupowej. Zadbaj o kontakt i daj się zauważyć w sieci.
    Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?
    Magento a PrestaShop – czym się różnią? Jaki system wybrać?
    Magento i PrestaShop to popularne platformy umożliwiające budowę i obsługę sklepu internetowego. Nasz artykuł podpowie Ci, którą spośród nich wybrać.
    Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
    Czy warto założyć bloga dla sklepu internetowego?
    Czy prowadzenie bloga jest skuteczne? Jak wpływa on na sprzedaż w sklepie internetowym? Odpowiedzi znajdziesz w naszym nowym artykule. Czytaj dalej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę