ANTONI SHKRABA/pexels.com
Działania SEO stale ulegają różnym zmianom, dlatego ciągle trzeba być na bieżąco z aktualizacjami algorytmów i nowymi praktykami. Jednak tym, co pozostaje niezmienne od tylu lat, są linki i strategia ich budowania.
Prawidłowy link building oraz właściwa strategia SEO powinny iść w parze, aby móc osiągnąć sukces. Jeśli chcesz zdobyć najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, powinieneś zainteresować się tymi dwoma zagadnieniami. Jednak w przypadku tych działań bardzo łatwo popełnić błąd i negatywnie wpłynąć na osiągane przez witrynę wyniki. Dlatego, jeśli chcesz uzyskiwać same wartościowe i bezpieczne linki zwrotne, powinieneś zastosować się do poniższych wskazówek. To właśnie dzięki nim zapewnisz sukces swojej firmie.
Jeśli chcesz zadbać o SEO w swojej witrynie, musisz dowiedzieć się, jak prawidłowo budować linki na stronie.
Zamiast tworzyć treści pod zwykłe budowanie linków, postaraj się ją napisać w bardziej oryginalny sposób. Dzięki temu stworzysz atrakcyjny dla użytkownika tekst, który będzie dodatkowo zawierał bezpośrednie linki do innych treści w Twojej witrynie.
Okazuje się, że warto budować linki za pomocą umieszczonych na stronie infografik. Dzięki temu, że są one interesujące, naturalne i zawierają wszystkie niezbędne informacje, szybciej i częściej rozpowszechniane są w sieci. Warto pomyśleć o tym sposobie, jeśli chce się zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zacząć generować wzrost ruchu pochodzącego z linków.
Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com
Musisz wiedzieć, że stosowanie ciągle tych samych tekstów kotwicy będzie nudne i nienaturalne. Teksty zakotwiczenia powinny więc być zróżnicowane. Jednak pamiętaj, aby nie zawierały one błędów w pisowni. Najlepiej pomyśl o nawiązaniu do swojej marki, produktów czy innych powiązanych haseł.
Warto czerpać linki z innych, zewnętrznych witryn, ponieważ mogą one dodać Ci ogromną wartość do strony. Dlatego nie bazuj tylko na odnośnikach do swoich treści. Postaraj się pozyskiwać również linki zwrotne, dzięki którym będziesz mógł zdobyć większy ruch.
Najskuteczniejsza strategia linkowania ma miejsce, kiedy nie stosuje się tylko jednej taktyki generowania linków w postaci zamieszczonych w tekście łączy. Warto stawiać na zróżnicowanie przekazu w postaci infografik, tekstów kotwicy czy innych wartościowych elementów na stronie, dzięki którym możesz zdobyć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania.
Owszem, wiele firm uważa, że jeśli zostały już wybrane najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, które przeznaczone są do linkowania, to będą one działały przy każdym tekście na ich stronie. Niestety jest to błędne przekonanie, ponieważ lepiej być oryginalnym i sprawdzać, które terminy najlepiej pasują, aby umieścić je w tekście w sposób naturalny. Postaraj się wyróżnić na tle konkurencji i stosuj zróżnicowane linki w swojej treści.
Warto na blogu firmowym tworzyć teksty odnoszące się do sezonowych trendów, takich jak Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, czy Dzień Matki. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i jak bardzo możesz sobie na to pozwolić. Jednak pamiętaj, że takie akcje pozwalają Ci na jeszcze lepsze generowanie linków bezpośrednio do produktów na swojej stronie. Użytkownicy klikają bowiem to, co aktualne.
Pamiętaj o tym, że każda treść na stronie internetowej powinna mieć odpowiednią długość. Niestety nie możesz zamieścić dużej liczby linków w tekście, jeśli jest on krótki, ponieważ będzie wyglądało to bardzo nienaturalnie i tylko zniechęci czytelników. W żadną stronę nie można przesadzić, dlatego postaraj się znaleźć złoty środek.
Media społecznościowe obecnie bardzo zachęcają użytkowników do rozpowszechniania innych treści. Użytkownicy chętnie dzielą się z innymi tym, co uznają za wartościowe. Dlatego warto pokazać im, że również jesteś obecny w sieci i masz coś ciekawego do zaoferowania. Dzięki temu odbiorcy będą chcieli się z Tobą łączyć i rozpowszechniać Twoje angażujące treści.
Pamiętaj, aby nigdy nie przesadzić z liczbą linków prowadzących do innych Twoich podstron. Nikt nie chce być obarczony zbyt dużą liczbą linków zaraz po wejściu na stronę. Nadmiar linków na stronie sprawia, że sprawia ona wrażenie nienaturalnej i spamerskiej, a niestety użytkownicy internetu nie chcą korzystać z witryn, które wyglądają na niezaufane.
Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne podczas tworzenia strategii budowania linków na stronie. Pamiętaj, że nie musisz wybierać tylko jednej metody, warto łączyć kilka z nich, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki z prowadzonej kampanii. Jednak jeśli nie będziesz umiał odpowiednio dopasować linków do swoich treści, poproś o pomoc doświadczonych ekspertów ds. budowania linków. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.