Jak prawidłowo budować linki?

Jak prawidłowo budować linki?

ANTONI SHKRABA/pexels.com

Działania SEO stale ulegają różnym zmianom, dlatego ciągle trzeba być na bieżąco z aktualizacjami algorytmów i nowymi praktykami. Jednak tym, co pozostaje niezmienne od tylu lat, są linki i strategia ich budowania.

Prawidłowy link building oraz właściwa strategia SEO powinny iść w parze, aby móc osiągnąć sukces. Jeśli chcesz zdobyć najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, powinieneś zainteresować się tymi dwoma zagadnieniami. Jednak w przypadku tych działań bardzo łatwo popełnić błąd i negatywnie wpłynąć na osiągane przez witrynę wyniki. Dlatego, jeśli chcesz uzyskiwać same wartościowe i bezpieczne linki zwrotne, powinieneś zastosować się do poniższych wskazówek. To właśnie dzięki nim zapewnisz sukces swojej firmie.

Jeśli chcesz zadbać o SEO w swojej witrynie, musisz dowiedzieć się, jak prawidłowo budować linki na stronie.

Twórz oryginalne treści

Zamiast tworzyć treści pod zwykłe budowanie linków, postaraj się ją napisać w bardziej oryginalny sposób. Dzięki temu stworzysz atrakcyjny dla użytkownika tekst, który będzie dodatkowo zawierał bezpośrednie linki do innych treści w Twojej witrynie.

Sprawdź: Zła strategia budowania linków, czyli jak zniszczyć sobie reputację

Dodawaj linki za pomocą infografik

Okazuje się, że warto budować linki za pomocą umieszczonych na stronie infografik. Dzięki temu, że są one interesujące, naturalne i zawierają wszystkie niezbędne informacje, szybciej i częściej rozpowszechniane są w sieci. Warto pomyśleć o tym sposobie, jeśli chce się zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania oraz zacząć generować wzrost ruchu pochodzącego z linków.

Źródło: Startup Stock Photos/pexels.com

Zmień swój tekst zakotwiczenia

Musisz wiedzieć, że stosowanie ciągle tych samych tekstów kotwicy będzie nudne i nienaturalne. Teksty zakotwiczenia powinny więc być zróżnicowane. Jednak pamiętaj, aby nie zawierały one błędów w pisowni. Najlepiej pomyśl o nawiązaniu do swojej marki, produktów czy innych powiązanych haseł.

Sprawdź: Zasieciowani – tworzenie linków zwrotnych

Nie bazuj tylko na linkach prowadzących do Twojej witryny

Warto czerpać linki z innych, zewnętrznych witryn, ponieważ mogą one dodać Ci ogromną wartość do strony. Dlatego nie bazuj tylko na odnośnikach do swoich treści. Postaraj się pozyskiwać również linki zwrotne, dzięki którym będziesz mógł zdobyć większy ruch.

Zmieniaj typy linków

Najskuteczniejsza strategia linkowania ma miejsce, kiedy nie stosuje się tylko jednej taktyki generowania linków w postaci zamieszczonych w tekście łączy. Warto stawiać na zróżnicowanie przekazu w postaci infografik, tekstów kotwicy czy innych wartościowych elementów na stronie, dzięki którym możesz zdobyć pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania.

Sprawdź: Co to jest link building? Jaki ma wpływ na Twoją stronę?

Nie umieszczaj ciągle tych samych linków w treści

Owszem, wiele firm uważa, że jeśli zostały już wybrane najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, które przeznaczone są do linkowania, to będą one działały przy każdym tekście na ich stronie. Niestety jest to błędne przekonanie, ponieważ lepiej być oryginalnym i sprawdzać, które terminy najlepiej pasują, aby umieścić je w tekście w sposób naturalny. Postaraj się wyróżnić na tle konkurencji i stosuj zróżnicowane linki w swojej treści.

Skorzystaj z sezonowych trendów

Warto na blogu firmowym tworzyć teksty odnoszące się do sezonowych trendów, takich jak Święta Bożego Narodzenia, Walentynki, czy Dzień Matki. Wszystko zależy od tego, w jakiej branży działasz i jak bardzo możesz sobie na to pozwolić. Jednak pamiętaj, że takie akcje pozwalają Ci na jeszcze lepsze generowanie linków bezpośrednio do produktów na swojej stronie. Użytkownicy klikają bowiem to, co aktualne.

Sprawdź: Jak prawidłowo budować linki? – część 1

Pomyśl o odpowiedniej długości treści w kontekście budowania linków

Pamiętaj o tym, że każda treść na stronie internetowej powinna mieć odpowiednią długość. Niestety nie możesz zamieścić dużej liczby linków w tekście, jeśli jest on krótki, ponieważ będzie wyglądało to bardzo nienaturalnie i tylko zniechęci czytelników. W żadną stronę nie można przesadzić, dlatego postaraj się znaleźć złoty środek.

Zamieść linki do swoich mediów społecznościowych na stronie

Media społecznościowe obecnie bardzo zachęcają użytkowników do rozpowszechniania innych treści. Użytkownicy chętnie dzielą się z innymi tym, co uznają za wartościowe. Dlatego warto pokazać im, że również jesteś obecny w sieci i masz coś ciekawego do zaoferowania. Dzięki temu odbiorcy będą chcieli się z Tobą łączyć i rozpowszechniać Twoje angażujące treści.

Sprawdź: Czym jest link building – czyli wszystko, co musisz wiedzieć na ten temat

Podejdź realistycznie do liczby linków w treści

Pamiętaj, aby nigdy nie przesadzić z liczbą linków prowadzących do innych Twoich podstron. Nikt nie chce być obarczony zbyt dużą liczbą linków zaraz po wejściu na stronę. Nadmiar linków na stronie sprawia, że sprawia ona wrażenie nienaturalnej i spamerskiej, a niestety użytkownicy internetu nie chcą korzystać z witryn, które wyglądają na niezaufane.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne podczas tworzenia strategii budowania linków na stronie. Pamiętaj, że nie musisz wybierać tylko jednej metody, warto łączyć kilka z nich, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki z prowadzonej kampanii. Jednak jeśli nie będziesz umiał odpowiednio dopasować linków do swoich treści, poproś o pomoc doświadczonych ekspertów ds. budowania linków. Oni z pewnością będą wiedzieli, jak Ci pomóc.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?

    Słowa kluczowe w SEO. Czym jest zjawisko kanibalizacji?

    Słowa kluczowe to podstawa strategii optymalizacji i pozycjonowania strony. O czym pamiętać, planując swoje działania? Czym jest zjawisko kanibalizacji?
    Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

    Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

    Twoja strona przestała być widoczna w organicznych wynikach wyszukiwarki? Możliwe, że został na nią nałożony filtr Google. Sprawdź, jakie mogą być tego konsekwencje oraz jak się przed nimi uchronić.
    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?

    Czym są meta tagi i jaki mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony?

    Wiele czynników, warunkuje skuteczne pozycjonowanie – meta tagi to tylko jeden z nich. Jak działają i jakie jest ich znaczenie dla SEO? – dowiedz się!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.