Jeżeli jesteś właścicielem małej firmy, który dopiero zaczyna swoją przygodę ze sprzedażą online, to perspektywa założenia sklepu internetowego może wydawać się zniechęcająca i bardzo skomplikowana. Z pewnością zastanawiasz się również, czy naprawdę masz szansę w starciu z dużymi markami w świecie E-Commerce. Pomimo bardzo dużej konkurencji Twój biznes online może odnieść sukces. W rzeczywistości dobre SEO i zaangażowanie Twojej firmy może przynieść ogromne korzyści w sprzedaży online. Poniżej przedstawiamy Ci kilka praktycznych wskazówek dla prowadzenia działalności E-Commerce, jeśli się do nich zastosujesz, to możesz być pewien, że Twoja firma wyprzedzi konkurencję!
Poniższe wskazówki wesprą Twoje działania w sferze prowadzenia działań wspomagających marketing internetowy.
Musisz zainwestować swój czas i wysiłek w blogowanie. Staraj się pisać na tematy związane z Twoimi produktami, w tym artykuły opisujące typowe sposoby korzystania z produktów lub usług oraz jaką wartość niosą one Twoim klientom. Okazuje się, że duże firmy mają problem z dotarciem do konkretnej grupy odbiorców. Dlatego Ty, jako mała firma, możesz się bardziej wykazać, więc skieruj swoje artykuły na blogu do konkretnej grupy docelowej i spróbuj im dać tego, czego potrzebują! Blogowanie daje również możliwość kierowania treści na konkretne słowa kluczowe, które generują większy ruch na stronie internetowej. Pisz angażujące treści i pamiętaj, aby często dodawać treści na swojego bloga. Treści muszą być na bieżąco aktualizowane!
Staraj się nie przeciążać swojej strony oraz potencjalnych odbiorców zbyt dużą ilością tekstu w witrynie. Staraj się umieszczać dużo zdjęć, które obrazują Twoje treści w sklepie internetowym. Z pewnością spodobają się one Twoim konsumentom i zostaną one chętniej udostępniane dalej.
Jeżeli prowadzisz małą firmę, to z pewnością będziesz miał okazję poznać wiele osób w swojej branży. Spróbuj się z nimi skontaktować, aby przeprowadzić wywiad, który następnie będziesz mógł udostępnić na swojej stronie WWW. Jest to bardzo atrakcyjna forma promocji, ponieważ jeśli zdobędziesz dobry wywiad z kimś z cenionej marki, to z pewnością ta rozmowa wypromuje Cię!
Upewnij się, że w swoim sklepie internetowym masz dobrze zoptymalizowane strony kategorii dla swoich produktów. Wyprzedź inne strony w nowoczesnym wyglądzie! Ustaw niesamowite tło i dodaj tekst alternatywny, który opisuje każdy z produktów w kategorii i gdzie można ich użyć. Na przykład, jeśli sprzedajesz karmę dla kotów, możesz postawić miskę, jako tło łączące z różnymi produktami spożywczymi. Nie bój się myśleć kreatywnie i pokazywać to innym! Oprócz tworzenia wspaniałych stron kategorii produktów powinieneś mieć również świetne ich podstrony. Nie kopiuj opisów produktów bezpośrednio od producentów, ponieważ nikt tego nie lubi. Bądź kreatywny i jedyny w swoim rodzaju. Staraj się pokazywać swoim potencjalnym klientom zalety produktu i co mogą osiągnąć, kiedy z niego skorzystają. Baw się słowami!
Prowadząc swoją działalność E-Commerce nie możesz zapominać o opiniach swoich klientów, ponieważ one odgrywają bardzo duże znaczenie w sprzedaży online. Często jest tak, że musisz się napracować, aby uzyskać jakiekolwiek recenzje. Gdy klienci otrzymają swoje produkty, mają tendencję do zapominania o wystawieniu opinii o nim. Możesz zachęcać swoich konsumentów, wysyłając maile przypominające lub poprzez zachętę do pozostawienia uczciwej recenzji, na przykład dając kod rabatowy na następne zakupy. Z pewnością, to zaangażuje ich do napisania kilku słów o produkcie oraz samej transakcji. Recenzje wpływają na wiarygodność Twojego sklepu, dlatego warto o nie walczyć!
Linki są bardzo ważne w Internecie, to one odsyłają użytkowników do innych stron. Im więcej masz linków przychodzących z renomowanych stron internetowych, tym bardziej prawdopodobne jest, że uzyskasz wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania i uzyskasz większą konwersję w witrynie. Linki są powodem, dla którego tak ważne jest rozpoczęcie prowadzenia firmowego bloga! Blogi umożliwiają publikowanie świetnych i angażujących treści oraz linków do innych podstron, dzięki którym możesz połączyć swoją witrynę z innymi. Nie skupiaj się tylko na pozyskiwaniu linków zwrotnych! Jesteś po to, aby służyć również innym. Jeśli znasz artykuł, który jest pomocny, nie wahaj się go podlinkować w swoim artykule. Twoi klienci będą znacznie szczęśliwsi i zyskają do Ciebie większe zaufanie, a strona docelowa może również chcieć Ciebie wypromować, dzięki tym zabiegom.
Dzięki tym praktycznym wskazówkom możesz odnieść sukces w swojej branży, pomimo że dopiero zaczynasz swoją przygodę z E-Commerce. Nie daj się zniechęcić innym markom, które mają większą ilość konwersji na stronie. Ty też możesz to osiągnąć!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.