Okazuje się, że jeżeli strona internetowa posiada pewne błędy, które wymagają poprawy, warto ją przeprojektować. Pozwoli to znacznie ją ulepszyć. Jednak aby uniknąć późniejszych problemów ze stroną, podczas przebudowy witryny należy wziąć pod uwagę techniczne czynniki SEO. W przypadku ich zignorowania biznes znacznie na tym ucierpi, dlatego trzeba temu zaradzić. Niezależnie od tego, czy planujesz przejść do nowej domeny, czy zwyczajnie przeprojektować istniejącą witrynę, musisz pamiętać, aby zachować najczęściej odwiedzane strony WWW.
W tym artykule postanowiliśmy opisać najważniejsze wskazówki dotyczące konkretnych strategii przebudowywania strony.
Zanim przystąpisz do projektowania swojej nowej witryny, musisz zdecydować, jakie dokładnie aspekty poprzedniej strony WWW chcesz zachować, a które zmienić. Najlepszym sposobem na to będzie przeprowadzenie audytu istniejącej witryny, aby określić, które elementy zachowują wysoki autorytet, angażują odbiorców i posiadają odpowiednie słowa kluczowe.
Po sprawdzeniu błędów w witrynie należy rozważyć ręczne przeanalizowanie mapy XML. Dzięki temu zobaczysz, które strony nie są indeksowane za pomocą pliku robots.txt. Warto również przeanalizować strukturę adresu URL pod kątem zduplikowanej treści.
Musisz pamiętać, że przebudowanie witryny może się wiązać z krótkoterminowymi konsekwencjami, takimi jak:
Jeśli planujesz przenieść swoją stronę WWW do nowej domeny, to niestety możesz na tym ucierpieć. Chodzi o to, że Google, tworząc ranking SERP, sugeruje się wiekiem domeny. Dlatego, jeśli wybrana przez Ciebie domena będzie funkcjonowała krótko na rynku internetowym, możesz mieć problem w znalezieniu się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
W tym przypadku niezbędna będzie optymalizacja nowej struktury adresów URL za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Zachowanie istniejących linków podczas migracji danych ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wysokiej pozycji rankingowej. Dlatego postaraj się przeprowadzić audyt linków przychodzących i określ, które strony powinny zostać odzyskane podczas procesu migracji lub przeprojektowania. Z pewnością wpłynie to na lepsze wrażenie użytkownika.
Pamiętaj także o wstawieniu linków nofollow lub plików robots.txt na stronie, aby uniemożliwić wyszukiwarkom indeksowanie witryny, zanim będzie gotowa do uruchomienia.
Kiedy już przeprowadzisz dokładne badanie swojej witryny, możesz zacząć jej przeprojektowywanie. To jest ten moment, w którym musisz przenieść całą starą zawartość do nowej witryny.
Jeżeli chcesz skierować odbiorców do nowego adresu URL i zachować wszystkie istniejące treści, musisz zastosować przekierowanie 301. Umieść je na swoich starych stronach. Dzięki temu użytkownicy będą automatycznie przekierowywani do nowej witryny. Utrzymanie tej samej struktury adresów URL pozwoli zaoszczędzić czas, pieniądze oraz zwiększy bezpieczeństwo. W ten sposób chronisz wrażenia użytkowników oraz zapobiegasz niedziałającym linkom na stronie.
Kiedy zwyczajnie usuniesz swoją starą witrynę, w jej miejscu powstanie tak zwana strona z błędem 404. Niestety błędy 404 są skutkiem przeprojektowania, którego nie można uniknąć. Najczęściej błędy te mogą występować w wyniku uszkodzonych linków i błędnych przekierowań lub ich braku.
Stronę z błędem 404 możesz zamienić w witrynę, która zawiera linki do właściwej strony głównej czy innych jej zawartości. Postaraj się przeprowadzić analizę linków przychodzących, aby odkryć wszystkie uszkodzone łącza w witrynie. Warto na stronie błędu 404 umieścić link przekierowujący użytkowników do właściwej pozycji za pomocą kreatywnego i niepowtarzalnego komunikatu.
Niestandardowa strona z błędem 404 może okazać się cenna dla Twojej kampanii SEO, ponieważ zwiększa ona czas przebywania odbiorców na stronie, zmniejsza współczynniki odrzuceń, przyczynia się do wzrostu sprzedaży oraz konwersji, a także poprawy wartości UX strony.
Jest to ostatni krok, który powinieneś wykonać podczas przebudowy swojej witryny. Audyt nowej, przeniesionej strony WWW jest niezbędnym elementem, który musisz zbadać. Dlatego sprawdź, czy po migracji danych w witrynie brakuje jakichś produktów, informacji, czy treści na stronach nie są zduplikowane, czy wszystkie elementy zostały przeniesione poprawnie, czy strona zawiera uszkodzone linki oraz czy szybkość witryny ucierpiała w tym procesie.
Oceń, które treści były wcześniej ważne dla użytkowników i wpływały na ogólną wartość firmy czy marki i zadbaj, aby znalazły się w nowej witrynie. Porównaj obecny i poprzedni organiczny ruch na stronie.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak prawidłowo przebudować swoją stronę. Jeżeli planujesz to zrobić, postaraj się zachować całą zawartość witryny razem z metatagami, nagłówkami i obrazami w nienaruszonym stanie podczas procesu przejścia. Dzięki temu nowa witryna będzie mogła łatwo i szybko zostać zaindeksowana i osiągnąć wysoką pozycję w rankingu SERP.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.