Jak prawidłowo przekierowywać adresy URL?

Jak prawidłowo przekierowywać adresy URL?

Pixabay / pexels.com

Czasami po zaktualizowaniu domeny pojawia się potrzeba zmiany struktury adresu URL, czyli usunięcia starych stron w witrynie. Jednak pomimo zmian w wyszukiwarkach użytkownicy często nadal mogą znaleźć oryginalne adresy URL Twojej witryny. Może to skutkować spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania. W związku z tym konieczne jest wdrożenie strategii przekierowań adresów URL. Jednak jak robić to prawidłowo? Tego dowiesz się w tym artykule artykule.

Czym jest adres URL strony?

Adres URL to pierwszy element, który widzi Google oraz Twoi potencjalni klienci. Dzięki niemu użytkownicy mogą znaleźć konkretną stronę. Jest to inaczej Uniform Resource Locator, czyli format adresowania charakterystyczny dla świata internetu. Najczęściej adres URL nazywa witryny internetowe. Jest on często częścią całej hierarchii witryny, która kieruje odwiedzających do ich lokalizacji.

Jak działa przekierowanie 301?

Przekierowania adresów URL mogą być używane do przeniesienia podstron z jednej witryny na drugą. Po zmianie adresu URL tworzysz adres przekierowania, aby Twoi klienci mogli znaleźć produkty, których szukają. Przekierowania mogą odbywać się zarówno po stronie serwera, jak i po stronie klienta.

Powinieneś jak najszybciej przekierować swoje adresy URL, aby nie stracić ruchu z powodu komunikatów o błędach. Jeśli chcesz zrobić to skutecznie, musisz upewnić się tylko, że Twój obecny ruch jest przekierowywany ze starych lokalizacji do nowych adresów. Po prawidłowym przekierowaniu witryna może uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niepoprawnie przeprowadzony proces może wiązać się z szybką utratą ruchu, a w konsekwencji także potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest, aby podczas przekierowywania adresów URL przestrzegać odpowiednich praktyk.

Można wyróżnić kilka rodzajów przekierowań. Jednak większość z nie jest tak skuteczna jak 301, ponieważ ten typ wskazuje, że treść została na stałe przeniesiona na inny adres URL. Może i nie robi to większej różnicy dla użytkowników, ale ma kluczowe znaczenie dla wyszukiwarek. Zapewni to również możliwość łatwego przeniesienia się do nowej lokalizacji przy minimalnym wysiłku.

Co jeszcze można zrobić, aby przekierować adres URL strony?

Kolejną praktyką przekierowywania stron internetowych może być implementacja między stronami. Nie ma znaczenia, ile stron posiada witryna, wszystkie muszą być indywidualnie przekierowane do nowej lokalizacji. Każde nowe przekierowanie, które tworzy kolejne żądanie dla użytkownika, spowalnia czas ładowania strony, co skutkuje spadkiem w rankingu wyników wyszukiwania. Niestety generowanie łańcuchów przekierowań jest kosztownym działaniem. Najlepszym rozwiązaniem jest przekierowanie każdej strony do nowej lokalizacji.

Źródło: Negative Space / pexels.com

Pamiętaj o linkach wewnętrznych i porządku na stronie

Linki wewnętrzne są jednym z obszarów, który może zostać przeoczony. Zmiana adresów URL witryny czasem pozostawia wiele wewnętrznych linków do przestarzałych stron zamiast nowych. Wszystkie wewnętrzne linki powinieneś kierować bezpośrednio do nowej lokalizacji. Daje to najlepsze wyniki, mimo że testowanie może wydawać się żmudne, to w końcu zobaczysz, że warto.

Przekierowania adresu URL są zależne od długości treści w witrynie oraz liczby poszczególnych podstron. Ich zbyt duża liczba może znacznie spowolnić Twoją witrynę. Powinieneś więc wszystko dokładnie przejrzeć i poukładać. Przed wprowadzeniem większej zmiany przejrzyj swoją witrynę i uporządkuj ją, usuwając wszelkie dodatkowe, zbędne linki i upewnij się, że inni użytkownicy trafiają tam, gdzie powinni. Pozwoli to zminimalizować liczbę błędów w przekierowaniu adresów URL.

Wybierz idealny adres URL

Musisz pamiętać, że najważniejszym aspektem przekierowań jest spójność. Dlatego powinieneś poświęcić swój czas, aby zrobić to dobrze. Pomoże Ci to uniknąć późniejszego zmagania się z błędami. Należy zawsze mieć wybrany w pogotowiu preferowany adres URL, na który będzie można przekierować swoje przestarzałe podstrony. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się na użycie subdomeny, wszystkie Twoje strony zostaną przekierowane na właściwą.

Musisz być ostrożny z każdym linkiem i upewnić się, że użytkownicy trafiają tam, gdzie chcesz. Pomoże Ci to zapobiec zduplikowaniu treści w witrynie oraz usunąć nieaktualne podstrony.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega przekierowanie adresów URL i zaczniesz stosować to rozwiązanie na swojej stronie. Pozwoli Ci to uniknąć zbędnych błędów i problemów w witrynie. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a nieprawidłowe przeprowadzenie tego procesu może skutkować ze spadkiem ruchu na stronie. Zatem jeśli chcesz zadbać o poprawne przekierowanie adresów URL, nawiąż współpracę z profesjonalną agencją SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Rynek niszowy – jak tworzyć dobrą treść?

    Rynek niszowy – jak tworzyć dobrą treść?

    Nie wiesz, w jaki sposób dotrzeć do odbiorcy? A może zastanawiasz się, czy Twoja firma sprzedaje produkty dla niszowego rynku? Dowiedz się więcej!
    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Kopia kopii. Jak unikać problemu zduplikowanego contentu?

    Content is King, czyli podstawy marketingu treści. Czym jest i z jakimi problemami się mierzy? Dlaczego należy uważać na zduplikowaną treść?
    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Dlaczego warto zainteresować się polecanymi fragmentami w Google?

    Znalezienie się w polecanych fragmentach Google to wielka nagroda dla firm, dlatego wszyscy chcą się tam dostać. Jednak w jaki sposób to osiągnąć?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.