Czasami po zaktualizowaniu domeny pojawia się potrzeba zmiany struktury adresu URL, czyli usunięcia starych stron w witrynie. Jednak pomimo zmian w wyszukiwarkach użytkownicy często nadal mogą znaleźć oryginalne adresy URL Twojej witryny. Może to skutkować spadkiem pozycji w wynikach wyszukiwania. W związku z tym konieczne jest wdrożenie strategii przekierowań adresów URL. Jednak jak robić to prawidłowo? Tego dowiesz się w tym artykule artykule.
Adres URL to pierwszy element, który widzi Google oraz Twoi potencjalni klienci. Dzięki niemu użytkownicy mogą znaleźć konkretną stronę. Jest to inaczej Uniform Resource Locator, czyli format adresowania charakterystyczny dla świata internetu. Najczęściej adres URL nazywa witryny internetowe. Jest on często częścią całej hierarchii witryny, która kieruje odwiedzających do ich lokalizacji.
Przekierowania adresów URL mogą być używane do przeniesienia podstron z jednej witryny na drugą. Po zmianie adresu URL tworzysz adres przekierowania, aby Twoi klienci mogli znaleźć produkty, których szukają. Przekierowania mogą odbywać się zarówno po stronie serwera, jak i po stronie klienta.
Powinieneś jak najszybciej przekierować swoje adresy URL, aby nie stracić ruchu z powodu komunikatów o błędach. Jeśli chcesz zrobić to skutecznie, musisz upewnić się tylko, że Twój obecny ruch jest przekierowywany ze starych lokalizacji do nowych adresów. Po prawidłowym przekierowaniu witryna może uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niepoprawnie przeprowadzony proces może wiązać się z szybką utratą ruchu, a w konsekwencji także potencjalnych klientów. Dlatego tak ważne jest, aby podczas przekierowywania adresów URL przestrzegać odpowiednich praktyk.
Można wyróżnić kilka rodzajów przekierowań. Jednak większość z nie jest tak skuteczna jak 301, ponieważ ten typ wskazuje, że treść została na stałe przeniesiona na inny adres URL. Może i nie robi to większej różnicy dla użytkowników, ale ma kluczowe znaczenie dla wyszukiwarek. Zapewni to również możliwość łatwego przeniesienia się do nowej lokalizacji przy minimalnym wysiłku.
Kolejną praktyką przekierowywania stron internetowych może być implementacja między stronami. Nie ma znaczenia, ile stron posiada witryna, wszystkie muszą być indywidualnie przekierowane do nowej lokalizacji. Każde nowe przekierowanie, które tworzy kolejne żądanie dla użytkownika, spowalnia czas ładowania strony, co skutkuje spadkiem w rankingu wyników wyszukiwania. Niestety generowanie łańcuchów przekierowań jest kosztownym działaniem. Najlepszym rozwiązaniem jest przekierowanie każdej strony do nowej lokalizacji.
Linki wewnętrzne są jednym z obszarów, który może zostać przeoczony. Zmiana adresów URL witryny czasem pozostawia wiele wewnętrznych linków do przestarzałych stron zamiast nowych. Wszystkie wewnętrzne linki powinieneś kierować bezpośrednio do nowej lokalizacji. Daje to najlepsze wyniki, mimo że testowanie może wydawać się żmudne, to w końcu zobaczysz, że warto.
Przekierowania adresu URL są zależne od długości treści w witrynie oraz liczby poszczególnych podstron. Ich zbyt duża liczba może znacznie spowolnić Twoją witrynę. Powinieneś więc wszystko dokładnie przejrzeć i poukładać. Przed wprowadzeniem większej zmiany przejrzyj swoją witrynę i uporządkuj ją, usuwając wszelkie dodatkowe, zbędne linki i upewnij się, że inni użytkownicy trafiają tam, gdzie powinni. Pozwoli to zminimalizować liczbę błędów w przekierowaniu adresów URL.
Musisz pamiętać, że najważniejszym aspektem przekierowań jest spójność. Dlatego powinieneś poświęcić swój czas, aby zrobić to dobrze. Pomoże Ci to uniknąć późniejszego zmagania się z błędami. Należy zawsze mieć wybrany w pogotowiu preferowany adres URL, na który będzie można przekierować swoje przestarzałe podstrony. Oznacza to, że jeśli zdecydujesz się na użycie subdomeny, wszystkie Twoje strony zostaną przekierowane na właściwą.
Musisz być ostrożny z każdym linkiem i upewnić się, że użytkownicy trafiają tam, gdzie chcesz. Pomoże Ci to zapobiec zduplikowaniu treści w witrynie oraz usunąć nieaktualne podstrony.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega przekierowanie adresów URL i zaczniesz stosować to rozwiązanie na swojej stronie. Pozwoli Ci to uniknąć zbędnych błędów i problemów w witrynie. Nie jest to jednak łatwe zadanie, a nieprawidłowe przeprowadzenie tego procesu może skutkować ze spadkiem ruchu na stronie. Zatem jeśli chcesz zadbać o poprawne przekierowanie adresów URL, nawiąż współpracę z profesjonalną agencją SEO!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.