DARMOWY AUDYT SEO

Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?

Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?

Mikhail Nilov / pexels.com

Sposób, w jaki zaprezentujesz swój produkt w sklepie internetowym, odgrywa bardzo ważną rolę w sprzedaży. Dzięki wysokiej jakości obrazom, kupujący zaczyna lepiej patrzeć na dany produkt. Jest to istotny bodziec w kierunku pożądania i działania, a przy tym część dobrej strategii SEO w e-commerce. Zdjęcia powinny prezentować kluczowe funkcje, obrazy z życia przedstawiające produkt w użyciu oraz zdjęcia instruktażowe, aby zademonstrować łatwość użycia produktu.

Poniżej przedstawimy wam wskazówki, jak prawidłowo wybrać zdjęcia na stronę internetową sklepu.

Od czego zacząć wybór zdjęć na e-commerce?

Zanim postanowisz dodać zdjęcie produktu na stronę sklepu internetowego, najpierw zapoznaj się z wymaganiami i sprawdzonymi metodami dla każdej branży. Musisz znać minimalne wymiary obrazu, zasady dotyczące tła i ograniczenia odnoszące się do tekstu. Nie możesz zapominać o swojej konkurencji! Sprawdzaj na bieżąco, co oni dodają. Z pewnością nie chcesz odstawać od konkurencji w branży, dlatego staraj się tworzyć podobne zdjęcia produktów do innych, jednak z pewnym wyróżnikiem, który przyciągnie potencjalnego klienta do Ciebie!

W tym momencie dokładnie omówimy, co należy zrobić, aby wybrać bardzo dobre i angażujące zdjęcia na stronę sklepu internetowego.

Sprawdź: Wszystko, co powinieneś wiedzieć o kluczowych treściach serwisu internetowego

Jak wybrać dobre zdjęcia dla e-commerce?

Zdjęcia produktów powinny być jedyne w swoim rodzaju, przykuwające wzrok i uwidaczniające charakter marki. Skoncentruj się na obrazach związanych ze stylem życia, które przedstawiają ludzi wchodzących w interakcję z produktem. Jednym ze sposobów wyboru fotografii produktowej dla Twojego sklepu jest powiązanie wartości lub postaw, które próbujesz przekazać na fotografiach. Tymi wartościami mogą być na przykład szczęście, zadowolenie, czy wolność. Stwórz to, co najlepiej będzie reprezentowało Twoją markę. Baw się zdjęciami i przyciągaj swoich odbiorców.

Testuj swoje zdjęcia

Z pewnością uważasz, że obrazy, których używasz są doskonałe, jednak czy naprawdę przyciągają one Twoich odbiorców? W tym momencie polecamy przetestować zdjęcia tymi dwoma metodami, które opisaliśmy poniżej:

Metoda 1

Testy A/B są wykorzystywane dość często w marketingu internetowym. W tej metodzie porównuje się ze sobą dwa zdjęcia, poprzez dodanie ich na stronę WWW. Sprawdza się wtedy, które zdjęcie ma większy wpływ na wskaźnik konwersji. Jednak wykonanie testu w ten sposób zajmuje kilka dni i często kończy się niejednoznacznymi wynikami. Niestety jest to dość trudna metoda, ponieważ musisz liczyć się z tym, że klienci mogą zachowywać się inaczej w różne dni tygodnia. Istnieją rozwiązania programowe, które mogą pomóc zautomatyzować rotację, ale wiąże się to również z ryzykiem, ponieważ może spaść Twoja sprzedaż i pozycja w wynikach wyszukiwania. Metoda ta wymaga sporego nakładu czasu i pracy.

Metoda 2

Kolejną metodą testowania zdjęć może być forma ankiety i pytań do klientów. W tym momencie testy odbywają się na zewnętrznych platformach ankietowych, dzięki czemu sprzedaż nie będzie zagrożona. Metoda ta pomaga zbierać opinie od osób z Twojej grupy docelowej, a na wyniki nie trzeba czekać zbyt długo. Konsumenci sami mogą wybierać zdjęcie, które podoba im się najbardziej, a Ty następnie możesz dodać je na swojej stronie sklepu internetowego!

Sprawdź: Poznaj monitoring sieci – Brand 24 partnerem Grupy iCEA

Porównanie metod testowania zdjęć

Jednym z ograniczeń testów A/B jest to, że otrzymujesz tylko same wyniki. Niestety nie możesz zobaczyć tego, w jaki sposób jeden wpłynął bardziej a drugi mniej. W drugiej metodzie konsumenci mogą podzielić się swoją opinią na temat danego obrazu, dzięki czemu będziesz miał pewną wizję na to, jak postępować w przyszłości. Pomoże to Ci zrozumieć, dlaczego ​​Twoje zdjęcia są atrakcyjne i jak wpływają na odbiorców. Dzięki metodzie ankietowej możesz również porównywać swoje dzieła z obrazami konkurencji. W ten sposób poznasz mocne i słabe strony swoich produktowych obrazów. Testy A/B przydają się do analizowania słów kluczowych, określania strategii cenowej, czy do optymalizacji współczynnika konwersji. Jednak jeżeli chodzi o zdjęcia, to metoda ankietowa jest lepszym wyborem. Dzięki temu nie stracisz na swojej sprzedaży w sklepie, ponieważ dodasz odpowiednie zdjęcie w witrynie! Metoda ankietowa pozwala właścicielom e-commerce szybko testować zdjęcia produktów, czy opisy na stronie internetowej.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę wyboru zdjęć produktów w świecie e-commerce. Wypróbuj w swoim sklepie metodę testową obrazów, a zobaczysz, że o wiele prościej będzie Ci zarządzać swoją działalnością. Jeśli nie jesteś pewny, jak z niej skorzystać, to może warto poprosić o pomoc doświadczoną agencję SEO?

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?
    Jak pozycjonować sklep internetowy na IdoSell?
    Sklep IdoSell to prosty sposób na uruchomienie sprzedaży online. Płacąc niewielki abonament, uzyskujesz gotową stronę WWW, która wymaga jedynie personalizacji. A jak wygląda kwestia pozycjonowania takiego sklepu?
    Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?
    Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?
    Często firma marnuje pieniądze tylko dlatego, że źle ocenia skuteczność reklamy lub działań SEO. Dzieje się tak, gdy specjalista skupia […]
    Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?
    Dlaczego klienci rezygnują z zakupów i jak temu zaradzić?
    Prowadzisz sklep internetowy i stale obserwujesz porzucanie koszyków przez swoich klientów? Wiemy jak temu zaradzić!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę