Mikhail Nilov / pexels.com
Sposób, w jaki zaprezentujesz swój produkt w sklepie internetowym, odgrywa bardzo ważną rolę w sprzedaży. Dzięki wysokiej jakości obrazom, kupujący zaczyna lepiej patrzeć na dany produkt. Jest to istotny bodziec w kierunku pożądania i działania, a przy tym część dobrej strategii SEO w e-commerce. Zdjęcia powinny prezentować kluczowe funkcje, obrazy z życia przedstawiające produkt w użyciu oraz zdjęcia instruktażowe, aby zademonstrować łatwość użycia produktu.
Poniżej przedstawimy wam wskazówki, jak prawidłowo wybrać zdjęcia na stronę internetową sklepu.
Zanim postanowisz dodać zdjęcie produktu na stronę sklepu internetowego, najpierw zapoznaj się z wymaganiami i sprawdzonymi metodami dla każdej branży. Musisz znać minimalne wymiary obrazu, zasady dotyczące tła i ograniczenia odnoszące się do tekstu. Nie możesz zapominać o swojej konkurencji! Sprawdzaj na bieżąco, co oni dodają. Z pewnością nie chcesz odstawać od konkurencji w branży, dlatego staraj się tworzyć podobne zdjęcia produktów do innych, jednak z pewnym wyróżnikiem, który przyciągnie potencjalnego klienta do Ciebie!
W tym momencie dokładnie omówimy, co należy zrobić, aby wybrać bardzo dobre i angażujące zdjęcia na stronę sklepu internetowego.
Zdjęcia produktów powinny być jedyne w swoim rodzaju, przykuwające wzrok i uwidaczniające charakter marki. Skoncentruj się na obrazach związanych ze stylem życia, które przedstawiają ludzi wchodzących w interakcję z produktem. Jednym ze sposobów wyboru fotografii produktowej dla Twojego sklepu jest powiązanie wartości lub postaw, które próbujesz przekazać na fotografiach. Tymi wartościami mogą być na przykład szczęście, zadowolenie, czy wolność. Stwórz to, co najlepiej będzie reprezentowało Twoją markę. Baw się zdjęciami i przyciągaj swoich odbiorców.
Z pewnością uważasz, że obrazy, których używasz są doskonałe, jednak czy naprawdę przyciągają one Twoich odbiorców? W tym momencie polecamy przetestować zdjęcia tymi dwoma metodami, które opisaliśmy poniżej:
Testy A/B są wykorzystywane dość często w marketingu internetowym. W tej metodzie porównuje się ze sobą dwa zdjęcia, poprzez dodanie ich na stronę WWW. Sprawdza się wtedy, które zdjęcie ma większy wpływ na wskaźnik konwersji. Jednak wykonanie testu w ten sposób zajmuje kilka dni i często kończy się niejednoznacznymi wynikami. Niestety jest to dość trudna metoda, ponieważ musisz liczyć się z tym, że klienci mogą zachowywać się inaczej w różne dni tygodnia. Istnieją rozwiązania programowe, które mogą pomóc zautomatyzować rotację, ale wiąże się to również z ryzykiem, ponieważ może spaść Twoja sprzedaż i pozycja w wynikach wyszukiwania. Metoda ta wymaga sporego nakładu czasu i pracy.
Kolejną metodą testowania zdjęć może być forma ankiety i pytań do klientów. W tym momencie testy odbywają się na zewnętrznych platformach ankietowych, dzięki czemu sprzedaż nie będzie zagrożona. Metoda ta pomaga zbierać opinie od osób z Twojej grupy docelowej, a na wyniki nie trzeba czekać zbyt długo. Konsumenci sami mogą wybierać zdjęcie, które podoba im się najbardziej, a Ty następnie możesz dodać je na swojej stronie sklepu internetowego!
Jednym z ograniczeń testów A/B jest to, że otrzymujesz tylko same wyniki. Niestety nie możesz zobaczyć tego, w jaki sposób jeden wpłynął bardziej a drugi mniej. W drugiej metodzie konsumenci mogą podzielić się swoją opinią na temat danego obrazu, dzięki czemu będziesz miał pewną wizję na to, jak postępować w przyszłości. Pomoże to Ci zrozumieć, dlaczego Twoje zdjęcia są atrakcyjne i jak wpływają na odbiorców. Dzięki metodzie ankietowej możesz również porównywać swoje dzieła z obrazami konkurencji. W ten sposób poznasz mocne i słabe strony swoich produktowych obrazów. Testy A/B przydają się do analizowania słów kluczowych, określania strategii cenowej, czy do optymalizacji współczynnika konwersji. Jednak jeżeli chodzi o zdjęcia, to metoda ankietowa jest lepszym wyborem. Dzięki temu nie stracisz na swojej sprzedaży w sklepie, ponieważ dodasz odpowiednie zdjęcie w witrynie! Metoda ankietowa pozwala właścicielom e-commerce szybko testować zdjęcia produktów, czy opisy na stronie internetowej.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zrozumieć ideę wyboru zdjęć produktów w świecie e-commerce. Wypróbuj w swoim sklepie metodę testową obrazów, a zobaczysz, że o wiele prościej będzie Ci zarządzać swoją działalnością. Jeśli nie jesteś pewny, jak z niej skorzystać, to może warto poprosić o pomoc doświadczoną agencję SEO?
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.