Przemyślana struktura witryny zapewnia pozytywne wrażenia użytkownika. Jest to bardzo ważne, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Architektura witryny związana jest z optymalizacją strony technicznej SEO. Zadbanie o strukturę witryny przyjazną SEO sprawi, że użytkownicy łatwiej będą mogli odnaleźć Twoje treści. Takie działanie pomoże również Google szybciej zaindeksować Twoją stronę.
Niezależnie od tego, czy dopiero zamierzasz stworzyć stronę, czy też chcesz zaktualizować obecną, powinieneś zadbać o dobrze przemyślaną architekturę witryny. W tym artykule dowiesz się, co należy zrobić, aby ją poprawić.
Architektura witryny opisuje sposób kategoryzowania i łączenia treści. Przemyślana struktura stron w witrynie pomoże użytkownikom i wyszukiwarkom łatwo znaleźć to, czego szukają.
Tworzenie celowej hierarchii dla Twojej witryny wysyła robotom wyszukiwarki jasne sygnały o tym, która treść jest najważniejsza i jak odnosi się do pozostałych stron. Architektura witryny pomaga im również zrozumieć, co znajduje się na Twoich stronach, aby z łatwością mogły odnajdywać, indeksować i wyświetlać w wynikach wyszukiwania treści dla odpowiednich zapytań.
Postaraj się podzielić swoją witrynę na kilka kategorii. Pomyśl o stronach filarowych, które obejmują temat w szerokim zakresie i zawierają linki do powiązanych, bardziej szczegółowych informacji. Dzięki temu wyróżnisz najważniejsze treści. To właśnie strony filarowe przyciągają największy ruch do witryny internetowej.
Jeśli już użytkownicy tam dotrą, powinieneś przyciągnąć ich do innych sektorów swojej witryny. To wszystko za pomocą zoptymalizowanych pod kątem konkretnych słów kluczowych treści, które muszą być powiązane ze stroną filarową.
Powinieneś zastosować zarówno słowa z o mniejszej objętości, jak i te z długim ogonem. Strony z dłuższymi słowami kluczowymi przyciągają bowiem klientów, którzy przenoszą się bezpośrednio do treści odpowiadających na ich konkretne zapytania.
Nawigacja istnieje przede wszystkim po to, aby pomóc użytkownikom znaleźć te strony, których aktualnie szukają. Jest to doskonały sposób, aby pokazać innym, które strony w Twojej witrynie są najważniejsze. Postaraj się stworzyć dobre menu nawigacyjne, ponieważ dzięki niemu będziesz mógł określić hierarchię i ustalić, w jaki sposób ludzie poruszają się po stronie.
Linki wewnętrzne w witrynie służą do bezpośredniego łączenia powiązanych ze sobą stron. Dzięki temu możesz w strategiczny sposób kierować potencjalnych klientów na konkretne podstrony i angażować ich jeszcze bardziej.
Zwróć uwagę na tekst kotwicy umieszczany w linkach wewnętrznych. Te słowa sygnalizują, o czym jest dana treść kryjąca się pod linkiem.
Kanibalizacja słów kluczowych to zjawisko, w którym więcej niż jedna podstrona w witrynie została zoptymalizowana na identyczne słowo kluczowe. Niestety jest to duży błąd optymalizacji witryny, który powoduje problemy z uzyskaniem wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio badać słowa kluczowe i sprawdzać, czy nie zostały one już użyte na innych podstronach.
Adresy URL na stronie internetowej powinny być zaprojektowane tak, aby odpowiadały potrzebom zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. Należy zadbać o to, aby adres zawierał połączone myślnikami oraz pisane małymi literami słowa, a także mieścił się w liczbie 128 znaków. Spraw, aby adresy URL były czytelne i zrozumiałe dla odbiorców. Staraj się unikać długich ciągów liczb, ponieważ takie adresy tylko odstraszają potencjalnych klientów. Najlepiej jest umieścić w nim słowo lub kilka słów, które będą mówiły użytkownikowi o tym, co znajduje się na stronie. Pamiętaj, że Google preferuje proste adresy URL, dlatego w taki sposób postaraj się skonstruować swoje.
Strony kategorii ułatwiają utrzymanie struktury organizacyjnej witryny przez długi czas, ponieważ każda nowa strona jest po prostu dodawana do istniejącej kategorii. Nie ma nic prostszego!
Bez odpowiedniej struktury kategorii strony są zwykle dodawane w sposób losowy, co sprawia, że struktura witryny z czasem staje się bardzo skomplikowana. Utrudnia to poruszanie się po niej zarówno robotom indeksującym, jak i użytkownikom oraz wpływa na spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.
Doskonała architektura witryny powinna ułatwić wyszukiwarkom i użytkownikom znajdowanie jej zawartości. Dlatego nie twórz zbyt dużej liczby podstron, które będą tylko chowały się w cieniu innych. Użytkownicy najczęściej korzystają zaledwie z kilku stron w witrynie, dlatego nie musisz mieć ich u siebie wiele. Ograniczenie liczby podstron sprawi, że Twoja witryna będzie bardziej przejrzysta i dostępna dla użytkowników.
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, dlaczego optymalizacja architektury witryny jest tak ważna dla SEO. Z pewnością jest to trudne i czasochłonne działanie, jednak warto się go podjąć, ponieważ efekty będą widoczne od razu! Pomyśl o optymalizacji swojej witryny już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.