Jak prawidłowo zoptymalizować obraz na stronie internetowej pod kątem SEO?

Jak prawidłowo zoptymalizować obraz na stronie internetowej pod kątem SEO?

Pixabay/pexels.com

Jeśli chcesz, aby Twoja strona nie ładowała się zbyt wolno, najwyższy czas pomyśleć o optymalizacji obrazów. Ten proces zapewni Ci lepszą pozycję w rankingu wyszukiwarek oraz szybsze ładowanie się obrazów.

Optymalizacja obrazów pod kątem SEO poprawia szybkość witryny, a jednocześnie pozytywnie wpływa na wrażenie użytkownika. Jest to jedna z technik SEO, która może znacząco wpłynąć na pozycję witryny w rankingu. Ponadto, jeśli obrazy będą miały dobrą pozycję w wyszukiwaniach grafiki Google, istnieje możliwość uzyskania organicznego ruchu bezpośrednio z nich, co może pomóc w zwiększeniu konwersji w witrynie.

Wskazówki, które pomogą Ci w optymalizacji obrazu pod kątem SEO

  1. Stwórz mapę witryny pod kątem obrazów na stronie
  2. Posiadanie mapy witryny XML jest obecnie koniecznością. Jednak przedsiębiorcy często nie są świadomi, że brak mapy witryny pod kątem obrazów wpływa negatywnie na ich stronę. Uwzględnienie obrazów w mapie witryny zwiększa szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania grafiki Google. W inny sposób nie jesteś w stanie ich poprawnie pozycjonować, co ma wpływ na spadek konwersji na stronie.

  3. Alternatywny znacznik obrazu
  4. Tekst alternatywny obrazu pomaga nadać mu kontekst dla wyszukiwarki. Jest on używany przez czytniki ekranu, aby pomóc osobom niedowidzącym poruszać się w internecie, a także wyświetlany, gdy występują problemy z ładowaniem obrazu. Poprawia to wygodę użytkownika i jest jednym z czynników rankingowych Google. Pamiętaj, że długość tekstu nie może przekraczać 100 znaków.

  5. Znacznik tytułu
  6. Znacznik ten stanowi kolejną okazję do nadania stronie oraz obrazowi trafności. Tytuł jest widoczny, kiedy użytkownik najedzie kursorem na obraz. Działa to podobnie jak w przypadku znacznika alternatywnego. Możesz dzięki niemu dodać dodatkowy kontekst do obrazu.

  7. Stosuj unikalne i wysokiej jakości obrazy
  8. Pamiętaj, aby unikać stosowania stockowych obrazów na swojej stronie. Im więcej unikalnych i jakościowych obrazów będziesz mieć w swojej witrynie, tym bardziej zwiększysz szanse na zajęcie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwarek. Nie zapomnij sprawdzić, jak obrazy wyświetlają się na poszczególnych urządzeniach mobilnych i stacjonarnych, to pomoże Ci sprawić, że strona stanie się przyjazna dla użytkowników.

  9. Buforowanie strony
  10. Buforowanie jest metodą przechowywania plików tymczasowych w systemie użytkownika. Dzięki temu następnym razem, gdy odwiedzi on stronę, możesz automatycznie wywołać te pliki, oszczędzając przepustowość i zapewniając spersonalizowaną obsługę. To samo dotyczy buforowania w celu optymalizacji obrazów.

    Jeśli nie korzystasz z pamięci podręcznej przeglądarki do optymalizacji obrazów, użytkownicy za każdym razem będą ładować je na stronie od nowa. Korzystając z tej możliwości, z pewnością przyspieszysz czas ładowania się strony.

  11. Nazwa obrazu
  12. Chociaż Google poczynił wielkie postępy w dziedzinie uczenia maszynowego, czasem warto pomóc mu w indeksowaniu, dodając kontekst do swoich obrazów za pomocą nazwy pliku. Przykładowo, jeśli tworzony obraz zawiera pliki cookies, należy nazwać plik „cookies.jpg”, zamiast nazwy pliku autozapisu, który zwykle brzmi „img16.jpg”.

    Postaraj się również nazwać obraz odpowiednim słowem kluczowym, na które chcesz się pozycjonować.

  13. Zastosuj CDN
  14. CDN, inaczej Content Delivery Network, jest rozproszoną na całym świecie siecią serwerów, której głównym celem jest bezpieczeństwo z jednocześnie szybkim dostarczaniem treści do użytkownika.

    Zmień pamięć obrazu na CDN, a w ten sposób przyspieszysz czas ładowania witryny i poprawisz jej nawigację. Będzie to działać nawet w przypadku odbiorców, którzy mają problemy z połączeniem sieciowym.

  15. Leniwe ładowanie strony WWW
  16. Lazy loading odpowiada za powolne ładowanie witryny. Jest ono przydatne, kiedy strona posiada większą liczbę obrazów, które spowalniają prędkość ładowania. Przykładowo, kiedy obraz znajduje się na środku strony, przy zastosowaniu wolnego ładowania, zostanie on załadowany, dopiero gdy użytkownik przejdzie do tej części. W ten sposób można załadować pierwszą połowę strony bez przeciążania jej. Okazuje się, że lazy loading pomaga pośrednio w optymalizacji witryny pod kątem SEO, dlatego jeśli chcesz stać się numerem jeden w swojej branży, warto zainteresować się tym działaniem.

    Powolne ładowanie witryny jest skuteczną techniką jej optymalizacji pod kątem obrazu. Jeśli korzystasz z WordPressa, z pewnością będziesz mógł znaleźć tam popularne wtyczki, które zrobią to za Ciebie. W przypadku niestandardowej strony internetowej warto skorzystać z pomocy doświadczonej grupy ekspertów ds. SEO.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki dotyczące optymalizacji obrazu na stronie okazały się pomocne.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Technika optymalizacji witryny pod kątem obrazu zapewnia, że obrazom nadany zostaje odpowiedni kontekst dla wyszukiwarek. Dlatego, jeśli chcesz być lepszy od konkurencji, zastanów się nad tymi działaniami już teraz!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

    Organiczne SEO – czym jest i jakie przynosi korzyści?

    Chcesz poprawić swoje wyniki, ale nie wiesz, jakimi środkami się posłużyć? Sprawdź, czym jest organiczne SEO i jak je wykorzystać!
    Pozycjonowanie biura podróży

    Pozycjonowanie biura podróży

    Promowanie biura podróży w sieci to najlepszy sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Podpowiemy, jaką rolę w tym procesie odgrywa pozycjonowanie!
    Co to jest bounce rate?

    Co to jest bounce rate?

    Oceniając wydajność witryny, należy zwrócić uwagę na kilka wskaźników, m.in. na bounce rate. Wyjaśniamy, co mówi o działaniu witryny i jak go poprawić.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę