Tworzenie bloga może sprawiać wiele satysfakcji i przyjemności, jednak aby był on chętnie czytany, ważne jest, aby odpowiednio rozpromować go wśród internautów. Istnieje kilka zasad, które pomogą w zwiększeniu liczby odwiedzin na danym blogu oraz sprawią, że będzie on chętniej czytany przez różnych odbiorców. Dowiedz się, jak rozpropagować bloga tak, aby jego treści dotarły do dużej rzeszy czytelników zainteresowanych treściami, które tworzysz.
Cieszące się dużą popularnością od wielu lat blogi to idealne miejsce do dzielenia się swoją wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem czy przemyśleniami z innymi użytkownikami. Stanowią one niejako zastępstwo pamiętników w wersji papierowej, jednak te internetowe nie są już tajemnicą, a stanowią ogólnodostępne źródło. Za pomocą blogów można wymieniać się informacjami z innymi osobami interesującymi się tą samą dziedziną życia, a także poszukiwać informacji pochodzących od ekspertów.
Blogiem nazywamy stronę internetową składającą się z uporządkowanych w kolejności chronologicznej wpisów. Może on stanowić osobną stronę. Może również być wykorzystany jako podstrona w celu publikacji treści marketingowych i specjalistycznych związanych z określoną marką lub produktem. Wpisy na blogu udostępniane są przez właściciela strony, który pełni nad nimi całkowitą kontrolę. Z kolei po stronie odbiorców treści pozostaje komentowanie i wymienianie się spostrzeżeniami z autorem wpisu.
Istnieje wiele rodzajów blogów, wśród których najpopularniejszy podział to ten na blogi osobiste i specjalistyczne. Podczas gdy pierwsze połączone są z określoną jednostką, jej doświadczeniami i przemyśleniami, drugie krążą wokół określonego tematu, zawierają specjalistyczne informacje i dane oraz często tworzone są w celach promocyjnych firmy. Blog może przyjmować różny wygląd w zależności od rodzaju umieszczanych w nim treści. Może być tekstowy, jednak dużą popularnością cieszą się także wideoblogi czy fotoblogi, a także audioblogi, tak cenione w dobie podcastów. To od twórcy bloga zależy, którą formę uzna za najlepszą dla siebie.
Każdy lubi być słuchany, jednak znalezienie grona zaufanych odbiorców proponowanych treści nie zawsze jest łatwe. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak promować blog, w pierwszej kolejności warto zadbać o to, aby publikowane na nim treści wpasowywały się w potrzeby potencjalnych odbiorców i były dla nich atrakcyjne zarówno pod kątem merytorycznym i stylistycznym, jak i wizualnym. Ciężko jednoznacznie określić, jak stworzyć poczytnego bloga. Istnieje jednak kilka zasad, których stosowanie może przynieść zaskakująco pozytywne efekty.
W przygotowanie wartościowego bloga trzeba włożyć dużo energii i serca. Nie bez znaczenia jest także wrodzona lekkość pióra oraz wyuczona znajomość zasad ortograficznych czy interpunkcyjnych. Dobra i wartościowa treść często broni się sama. Wtedy promocja bloga może być jedynie dodatkiem. Tworząc bloga, warto dać z siebie wszystko, w jak najlepszy sposób przekazać zdobytą wiedzę czy swoje przemyślenia. Takie blogi są zwykle doceniane przez odbiorców, którzy chętnie polecają wpisy swoim znajomym. Nie bez znaczenia jest także długość artykułów blogowych. Mimo że coraz częściej w sieci spotkać możemy się z krótkimi formami, ciekawe artykuły nie mają limitu górnego znaków. Tak długo, jak są one wartościowe, lekkie i przyjemne dla odbiorców, będą oni je czytali z przyjemnością. Nie warto tworzyć tasiemców na kilka stron i opisywać w nich wszystko, począwszy od tego, co się jadło na śniadanie. Pamiętajmy, że zawsze najważniejsza jest jakość.
Istnieje wiele miejsc i możliwości, które pozwolą na promocję swojego bloga w sieci. Zastanawiasz się, gdzie promować bloga, którego prowadzisz? Jedną z ciekawszych propozycji jest wykorzystanie w tym celu mediów społecznościowych. Aby wypromować blog, warto założyć profile w najpopularniejszych mediach społecznościowych swoje, swojej firmy lub swojego bloga. Już samo tworzenie angażujących treści na Facebooku czy Instagramie będzie dużą promocją. Jeśli dodamy do tego płatne promocje, efekty mogą być wysoce zadowalające. Innym rozwiązaniem może być dołączenie do grup tematycznych czy lokalnych na Facebooku i promowanie udostępnianych przez siebie treści właśnie w tym miejscu. Pozwoli to poszerzyć grono odbiorców.
Promowanie bloga może odbywać się również za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej. Wśród tych rozwiązań wymienić można płatne promocje Google Ads, kiedy to link do danego bloga wyświetla się jako reklamowany wśród pierwszych czterech wyników wyszukiwania. Reklamy te są o tyle ciekawe, że nie płaci się za samo jej wyświetlenie, ale za realne kliknięcia w link, a co za tym idzie wizyty na stronie. To, czy czytelnik na niej zostanie na dłużej lub to, czy wrócić do niej po czasie zależy wyłącznie od atrakcyjności znalezionych tam treści.
Dalej nie wiesz, jak promować bloga? Inną metodą jest pozycjonowanie, które pozwoli na jego promocję w dłuższej perspektywie. Pod SEO podchodzą takie działania, jak pozyskanie linków zewnętrznych, wybór odpowiednich fraz kluczowych z potencjałem, tworzenie unikalnej i angażującej treści dla odbiorców, a także inne działania związane z mapowaniem, responsywnością i szybkością strony. Dzięki pozycjonowaniu możemy znacząco zwiększyć widoczność swojego bloga w sieci poprzez jego wypromowanie w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli będzie on się wyświetlał wśród pierwszych propozycji po danym wyszukiwaniu prawdopodobieństwo, że ktoś na niego trafi znacząco wzrasta.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: uporzadkowane.pl, ohmadame.pl
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.