Jak prowadzić bloga? TOP 5 porad!

Jak prowadzić bloga? TOP 5 porad!

Mikhail Nilov/pexels.com

Na początku warto podkreślić, że blog to nie tylko miejsce, w którym można zaprezentować odbiorcom swój produkt i użyć jak najwięcej słów kluczowych. Google traktuje blogi jako źródła istotnych informacji, które pomagają użytkownikom poszerzać horyzonty swojej wiedzy. W tym artykule przyjrzymy się zatem korzyściom i zasadom tworzenia wysokiej jakości wpisów blogowych.

Jak zacząć przygodę z blogowaniem?

Najprostszą platformą do tworzenia wpisów i konfigurowania stron internetowych jest WordPress. To właśnie na jego przykładzie omówimy wszelkie działania związane z prowadzeniem bloga.

Źródło: ANTONI SHKRABA production/pexels.com

WordPress to całkowicie bezpłatne narzędzie, które nie wymaga żadnych opłat ani rejestracji. Ponadto platforma jest niezwykle łatwa w użyciu, co oszczędza nie tylko pieniądze, ale też równie cenny czas.

WordPress oferuje wiele układów projektowych i umożliwia dostęp do licznych wtyczek, dzięki którym o wiele łatwiej wyróżnić się na tle branżowych rywali. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać z ilością tych elementów, gdyż ich nadużycie może prowadzić do spowolnienia witryny, co zwiększy współczynnik odrzuceń. Warto też dodać, że WordPress to najpopularniejszy system zarządzania treścią, więc jeśli trafisz kiedyś na jakiekolwiek problemy, istnieje spora szansa, że rozwiązania znajdziesz w Google.

Wiemy już, gdzie tworzyć bloga. Przyjrzyjmy się zatem najlepszym sposobom, dzięki którym zyska on szczególną popularność.

Określ swój cel

Twoim priorytetem powinno być dokładne określenie celu. Ponadto powinieneś zadbać o to, aby był o jasny dla wszystkich odbiorców. Ustal więc temat swojego bloga, przedstaw użytkownikom to, co Cię interesuje i co jest najważniejszym aspektem Twojej firmy. Jeśli nie zwrócisz uwagi na te istotne elementy, marka może utracić swoją tożsamość, przez co witryna spadnie na samo dno listy wyników wyszukiwania.

Pamiętaj, że aby prowadzić skutecznego bloga, nie musisz mieć rozwiniętych zdolności twórczych. Zawsze istnieje możliwość zatrudnienia profesjonalnego copywritera, dzięki któremu Twoje treści będą cieszyć się zainteresowaniem szerokiego grona odbiorców.

Stwórz przestrzeń edukacyjną

Wysokiej jakości posty na blogu to doskonały sposób na pozyskiwanie nowych odbiorców i zachęcanie ich do odwiedzenia głównej witryny marki. Warto również pamiętać o edukacyjnym aspekcie wpisów – zawierać w nich informacje na temat oferowanych produktów czy usług. Blog to przestrzeń, w której warto przedstawiać właściwości asortymentu sklepu lub też sposób użycia danych przedmiotów, gdyż są to treści najczęściej poszukiwane przez konsumentów.

Twórz treści dotyczące popularnych tematów

Z pewnością nie trzeba wspominać, że największą popularnością w sieci cieszą się artykuły dotyczące bieżących wydarzeń i aktualnych trendów. Doskonałym sposobem na utrzymywanie stałego zaangażowania odbiorców jest więc publikowanie postów obejmujących sezonowe tematy, takie jak święta Bożego Narodzenia, Sylwester, wakacje czy walentynki. Warto też uwzględnić aktualne zainteresowania użytkowników. Mowa tu na przykład o treściach dotyczących najnowszej filmowej premiery czy sensacji w świecie mody.

Krótko mówiąc, upewnij się, że publikujesz treści na odpowiedni temat i w odpowiednim czasie, a pozycja Twojego bloga w rankingu SERP z pewnością znacznie wzrośnie. Pamiętaj jednak o systematyczności, gdyż nawet najlepszy wpis prędzej czy później straci swoją popularność.

Zadbaj o strukturę bloga

Musisz wiedzieć, że Google bierze pod uwagę liczbę słów w artykule podczas budowania rankingu. Najlepszą praktyką jest trzymanie się zakresu od 400 do 1500 wyrazów. Pamiętaj też, że obszerne bloki tekstu nie są szczególnie interesujące z punktu widzenia czytelników, więc postaraj się zwiększyć ich zaangażowanie poprzez dodawane wysokiej jakości obrazów czy ciekawych filmów.

Techniką wartą zastosowania jest także dzielenie artykułu na mniejsze części. Można to zrobić za pomocą podtytułów, akapitów, punktorów czy wykresów. Szczególną popularnością cieszą się obecnie też infografiki, więc opłaca się wdrożyć je do swojej strategii.

Musisz zainteresować użytkownika!

Aż trudno uwierzyć, że w obecnych czasach twórcy wciąż uciekają się do tworzenia clickbaitowych tytułów. Zamiast stosowania tej podstępnej taktyki, warto poświęcić czas na stworzenie wysokiej jakości treści, która zostanie przedstawiona odbiorcom za pośrednictwem chwytliwego nagłówka. Dzięki temu współczynnik odrzuceń zostanie zminimalizowany, a pozycja bloga na liście wyników wyszukiwania znacznie wzrośnie.

Idealny tytuł mieści się w granicy 75 znaków, jest zrozumiały, ciekawy i zwięźle przedstawia główny temat artykułu. Skuteczną metodą może być też użycie emocjonalnych sformułowań, takich jak “kompleksowy” czy “najlepszy”, oraz terminów typu “krok po kroku” czy “TOP X wskazówek”.

Podsumowanie

Prowadzenie bloga to doskonała strategia marketingowa, która może okazać się niezwykle skutecznym środkiem pozyskiwania nowych klientów. Nie wszystkie treści okazują się jednak równie angażujące, dlatego warto skorzystać z wyżej wymienionych wskazówek i stworzyć wpisy, które będą szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia czytelników. Przeprowadź zatem dokładne badania i określ najpopularniejsze tematy, które okażą się kluczem do zyskania popularności w sieci!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

    BERT – co wiesz o najnowszym algorytmie Google?

    BERT to precyzyjny program do przetwarzania języka naturalnego. Warto wiedzieć, jak wpływa na rozwój wyszukiwania i pozycjonowanie stron internetowych.
    Co wpływa na szybkość działania strony? Jak ją poprawić

    Co wpływa na szybkość działania strony? Jak ją poprawić

    Powolna witryna to niższa pozycja w wyszukiwarkach i gorsze doświadczenie użytkownika. Zobacz, jak poprawić szybkość ładowania strony i jak prawidłowo ją mierzyć.
    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie

    Elementy optymalizacji bloga – sprawdź, czy uwzględniłeś je wszystkie

    Prowadzisz bloga? Szukasz sposobów na udoskonalenie swoich artykułów? Sprawdź, jak pomóc Ci w tym może optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.