DARMOWY AUDYT SEO

Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?

6 min czytania
Jak przekierować ruch z bloga do sklepu internetowego?
Kategoria Pozycjonowanie

Stworzyłeś, a następnie uruchomiłeś firmową witrynę internetową i nie wiesz, co dalej? Wciąż wahasz się, czy podołasz prowadzeniu własnego bloga? Dodatkową motywacją do kreacji wartościowych treści na oddzielnym kanale jest możliwość napływu nowych klientów. Wszystko to zasługa contentu dostarczającego porad czy wskazówek dotyczących oferowanego produktu lub usługi.

W artykule przedstawiamy kilka argumentów przemawiających za założeniem bloga, a tym samym umożliwiających wygenerowanie ruchu organicznego w e-sklepie. Dążysz do wzrostu wyników sprzedażowych i zasilenia bazy klientów? Do dzieła!

Spis treści:

Jakie są zalety prowadzenia bloga?

Niektóre korzyści są dość oczywiste, choć wciąż ich wartość spychana jest na drugi tor przez właścicieli sklepów internetowych. Czego możesz spodziewać się po e-sklepach? Dlaczego warto zainwestować swój czas w ich rozwój?

Większe zaufanie do marki

Z pewnością zdążyłeś zauważyć tendencję, jaką jest większe zaufanie do firm. Najczęściej tego typu marki decydują się na prowadzenie strony biznesowej i autorskiego bloga. Dobrze przygotowany blog nie koncentruje się stricte na natarczywej reklamie produktów, lecz wyłącznie sugeruje odbiorcom wybór danej oferty. Twórczość charakteryzuje obiektywizm i krytycyzm wobec niektórych produktów. Mowa tu o wskazaniu wad towaru lub usług, których, prędzej czy później, będą doszukiwać się sami klienci.

Blog to również szansa na podzielenie się wiedzą ekspercką na temat prowadzonej działalności. Przyjęcie takiej postawy pozwala stać się bardziej widocznym na rynku oraz uskutecznić sprzedaż. Ponadto czyni to właściciela sklepu bardziej otwartym na potrzeby i oczekiwania klientów.

Inbound marketing, czyli sprzedaż określonej oferty

Jak zachęcić konsumenta do zakupu określonego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi? Odpowiedź brzmi: inbound marketing. Ten rodzaj marketingu koncentruje się na tworzeniu contentu ukierunkowującego myślenie klienta o danej ofercie. Pod żadnym pozorem nie można utożsamiać tego działania z nachalną promocją. W zasadzie to możliwość uzyskania szerszej perspektywy na proces zakupowy i szansa na nawiązanie trwałej relacji z gronem konsumentów. Blog to narzędzie, które w naturalny sposób przekazuje treści, generując przy tym zyski.

widok na svtronę gówną firmowego blogaWidok na nasz blog firmowy

Efektywniejsze pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej wymaga nie lada wysiłku zarówno przy opracowywaniu strategii, jak i jej wdrożeniu. Aktywności w obrębie e-sklepu, czyli tzw. działania on-site, przybliżają witrynę do uplasowania się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. W tym przypadku blog zyskuje przewagę ze względu na możliwość promocji pod wybranymi, wskazanymi frazami. Google docenia takie praktyki, przede wszystkim uznając go nie tylko za przestrzeń do zakupów, ale przede wszystkim źródło wartościowych informacji.

Treść na blogu powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana, a struktura zachęcać do jej lektury. Nie bez znaczenia pozostają takie kryteria, jak czytelność, intuicyjność czy przyjazny interfejs. To wszystko skłania się ze względu na dbałość o szczegóły oraz techniczne parametry witryny internetowej.

Sprawdź: Co to jest copywriting sprzedażowy?

Sposoby na przekierowanie ruchu z blogów na e-sklep

Na tym etapie już wiesz, dlaczego gra jest warta świeczki. Pora poznać metody, które pozwolą Ci na przekierowanie ruchu z blogów na zarządzany sklep internetowy.

Rekomendacje produktów

Wiarygodna platforma sprzedażowa dostarcza wyczerpujących informacji o produkcie/usłudze. Wielu klientów przed podjęciem decyzji zakupowej skłania się ku zapoznaniu z opiniami wystawionymi przez innych użytkowników. To naturalna kolej rzeczy. Stworzenie obszernej recenzji podsumowującej wszystkie atuty i jednocześnie wady oferty to strzał w dziesiątkę. Po przeczytaniu rekomendacji użytkownicy chętniej będą klikać link przekierowujący ich do e-sklepu.

W tym wszystkim najważniejsze staje się przyjęcie perspektywy eksperta. Nie można więc poprzestać na powierzchownej analizie produktu, lecz należy kompleksowo wyjaśnić zastosowanie i korzyści wynikające z jego użytkowania.

Pierwsze, drugie czy trzecie miejsce

Rankingi skutecznie przyciągają uwagę czytelnika, a tworzone zestawienia ułatwiają podejmowanie decyzji. Nie można pozwolić jednak na to, aby produkty plasujące się niżej od pozostałych były odbierane jako gorszej jakości czy wywoływały niechęć u odbiorcy.

Stworzone treści mają eksponować mocne strony asortymentu i wzbudzać zainteresowanie przyszłych klientów. Konsekwencją mają być odwiedziny, a następnie zakup towaru na Twojej stronie internetowej.

Produkt jako bohater drugoplanowy

Mniej oczywistym sposobem na przekierowanie ruchu z bloga na platformę sprzedażową jest tworzenie treści bezpośrednio nawiązujących do produktu. Stanowi on jednak dodatek do stworzonego poradnika. Przykładem może być tutorial, jak urządzić mieszkanie, w którym przedstawione zostaną lampki będące elementem dekoracji.

Wplecione w opisie linki będą przekierowywać użytkownika do e-sklepu. Nie ma tutaj wzmianki o jakiejkolwiek formie perswazji, ponieważ użytkownik zaciekawiony produktem sam zechce się z nim zapoznać, odwiedzając witrynę internetową firmy.

Potencjał słów kluczowych

Słowa kluczowe znajdują swoje zastosowanie w twórczości na blogu, gdzie nie ograniczają się wyłącznie do przekierowywania użytkownika na podstrony określonych produktów. Za ich sprawą jesteś w stanie przekierować odbiorcę na główną stronę Twojego e-sklepu. Warto zadbać o to, aby zawartości na blogu towarzyszyły słowa wykorzystywane w procesie SEO.

Media społecznościowe na topie

Załączanie na blogu wtyczek prowadzących do serwisów społecznościowych, przez które właściciel zarządza sprzedażą, to współcześnie biznesowy must have. Nie ulega wątpliwości, że to dobry patent na zwiększenie zainteresowania działalnością sklepu. Wzrost obserwatorów bezpośrednio przyczynia się do wygenerowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Strona sklepu oraz towarzyszący jej blog powinny być kompatybilne. W pierwszej kolejności należy zadbać o wartość merytoryczną contentu. Dobrym pomysłem będzie próba przyjęcia perspektywy czytelnika, zrozumienie jego problemów oraz oczekiwań. Koniec końców należy postępować zgodnie z ideą zawartą w starym powiedzeniu: “klient nasz pan”. Blog stanowi idealne narzędzie do realizacji tego celu.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sprawdź polecane narzędzia, które pomogą w planowaniu strategii SEO
Sprawdź polecane narzędzia, które pomogą w planowaniu strategii SEO
Na pozycjonowanie składa się szereg czynności zarówno wewnątrz, jak i poza kodem strony internetowej. Aby móc lepiej dobrać strategię działań SEO oraz obserwować ich rezultaty, warto postawić na sprawdzone i cenione przez specjalistów narzędzia do pozycjonowania.
Jak zoptymalizować mapę witryny XML?
Jak zoptymalizować mapę witryny XML?
Czym jest mapa XML? Dlaczego każdy powinien ją mieć? Jak ją zoptymalizować? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
Czym są przyjazne adresy URL? Dlaczego warto je stosować?
Zastanawiałeś się, w jaki sposób wyszukiwarka przeszukuje Twoją stronę w poszukiwaniu informacji? Wiesz, jak duże znaczenie ma poprawny adres URL witryny?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę