Stworzyłeś, a następnie uruchomiłeś firmową witrynę internetową i nie wiesz, co dalej? Wciąż wahasz się, czy podołasz prowadzeniu własnego bloga? Dodatkową motywacją do kreacji wartościowych treści na oddzielnym kanale jest możliwość napływu nowych klientów. Wszystko to zasługa contentu dostarczającego porad czy wskazówek dotyczących oferowanego produktu lub usługi.
W artykule przedstawiamy kilka argumentów przemawiających za założeniem bloga, a tym samym umożliwiających wygenerowanie ruchu organicznego w e-sklepie. Dążysz do wzrostu wyników sprzedażowych i zasilenia bazy klientów? Do dzieła!
Niektóre korzyści są dość oczywiste, choć wciąż ich wartość spychana jest na drugi tor przez właścicieli sklepów internetowych. Czego możesz spodziewać się po e-sklepach? Dlaczego warto zainwestować swój czas w ich rozwój?
Z pewnością zdążyłeś zauważyć tendencję, jaką jest większe zaufanie do firm. Najczęściej tego typu marki decydują się na prowadzenie strony biznesowej i autorskiego bloga. Dobrze przygotowany blog nie koncentruje się stricte na natarczywej reklamie produktów, lecz wyłącznie sugeruje odbiorcom wybór danej oferty. Twórczość charakteryzuje obiektywizm i krytycyzm wobec niektórych produktów. Mowa tu o wskazaniu wad towaru lub usług, których, prędzej czy później, będą doszukiwać się sami klienci.
Blog to również szansa na podzielenie się wiedzą ekspercką na temat prowadzonej działalności. Przyjęcie takiej postawy pozwala stać się bardziej widocznym na rynku oraz uskutecznić sprzedaż. Ponadto czyni to właściciela sklepu bardziej otwartym na potrzeby i oczekiwania klientów.
Jak zachęcić konsumenta do zakupu określonego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi? Odpowiedź brzmi: inbound marketing. Ten rodzaj marketingu koncentruje się na tworzeniu contentu ukierunkowującego myślenie klienta o danej ofercie. Pod żadnym pozorem nie można utożsamiać tego działania z nachalną promocją. W zasadzie to możliwość uzyskania szerszej perspektywy na proces zakupowy i szansa na nawiązanie trwałej relacji z gronem konsumentów. Blog to narzędzie, które w naturalny sposób przekazuje treści, generując przy tym zyski.
Widok na nasz blog firmowy
Pozycjonowanie strony internetowej wymaga nie lada wysiłku zarówno przy opracowywaniu strategii, jak i jej wdrożeniu. Aktywności w obrębie e-sklepu, czyli tzw. działania on-site, przybliżają witrynę do uplasowania się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. W tym przypadku blog zyskuje przewagę ze względu na możliwość promocji pod wybranymi, wskazanymi frazami. Google docenia takie praktyki, przede wszystkim uznając go nie tylko za przestrzeń do zakupów, ale przede wszystkim źródło wartościowych informacji.
Treść na blogu powinna zostać odpowiednio zoptymalizowana, a struktura zachęcać do jej lektury. Nie bez znaczenia pozostają takie kryteria, jak czytelność, intuicyjność czy przyjazny interfejs. To wszystko skłania się ze względu na dbałość o szczegóły oraz techniczne parametry witryny internetowej.
Na tym etapie już wiesz, dlaczego gra jest warta świeczki. Pora poznać metody, które pozwolą Ci na przekierowanie ruchu z blogów na zarządzany sklep internetowy.
Wiarygodna platforma sprzedażowa dostarcza wyczerpujących informacji o produkcie/usłudze. Wielu klientów przed podjęciem decyzji zakupowej skłania się ku zapoznaniu z opiniami wystawionymi przez innych użytkowników. To naturalna kolej rzeczy. Stworzenie obszernej recenzji podsumowującej wszystkie atuty i jednocześnie wady oferty to strzał w dziesiątkę. Po przeczytaniu rekomendacji użytkownicy chętniej będą klikać link przekierowujący ich do e-sklepu.
W tym wszystkim najważniejsze staje się przyjęcie perspektywy eksperta. Nie można więc poprzestać na powierzchownej analizie produktu, lecz należy kompleksowo wyjaśnić zastosowanie i korzyści wynikające z jego użytkowania.
Rankingi skutecznie przyciągają uwagę czytelnika, a tworzone zestawienia ułatwiają podejmowanie decyzji. Nie można pozwolić jednak na to, aby produkty plasujące się niżej od pozostałych były odbierane jako gorszej jakości czy wywoływały niechęć u odbiorcy.
Stworzone treści mają eksponować mocne strony asortymentu i wzbudzać zainteresowanie przyszłych klientów. Konsekwencją mają być odwiedziny, a następnie zakup towaru na Twojej stronie internetowej.
Mniej oczywistym sposobem na przekierowanie ruchu z bloga na platformę sprzedażową jest tworzenie treści bezpośrednio nawiązujących do produktu. Stanowi on jednak dodatek do stworzonego poradnika. Przykładem może być tutorial, jak urządzić mieszkanie, w którym przedstawione zostaną lampki będące elementem dekoracji.
Wplecione w opisie linki będą przekierowywać użytkownika do e-sklepu. Nie ma tutaj wzmianki o jakiejkolwiek formie perswazji, ponieważ użytkownik zaciekawiony produktem sam zechce się z nim zapoznać, odwiedzając witrynę internetową firmy.
Słowa kluczowe znajdują swoje zastosowanie w twórczości na blogu, gdzie nie ograniczają się wyłącznie do przekierowywania użytkownika na podstrony określonych produktów. Za ich sprawą jesteś w stanie przekierować odbiorcę na główną stronę Twojego e-sklepu. Warto zadbać o to, aby zawartości na blogu towarzyszyły słowa wykorzystywane w procesie SEO.
Załączanie na blogu wtyczek prowadzących do serwisów społecznościowych, przez które właściciel zarządza sprzedażą, to współcześnie biznesowy must have. Nie ulega wątpliwości, że to dobry patent na zwiększenie zainteresowania działalnością sklepu. Wzrost obserwatorów bezpośrednio przyczynia się do wygenerowania satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.
Strona sklepu oraz towarzyszący jej blog powinny być kompatybilne. W pierwszej kolejności należy zadbać o wartość merytoryczną contentu. Dobrym pomysłem będzie próba przyjęcia perspektywy czytelnika, zrozumienie jego problemów oraz oczekiwań. Koniec końców należy postępować zgodnie z ideą zawartą w starym powiedzeniu: “klient nasz pan”. Blog stanowi idealne narzędzie do realizacji tego celu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.