Według serwisu Picodi 77% Polaków obchodzi walentynki*, co więcej – 14 lutego to dzień, który nie dotyczy jedynie par. Święto zakochanych celebrują przyjaciele, a nawet właściciele zwierząt. Każda z tych grup jest skłonna wydać pieniądze na prezent. Warto więc uwzględnić walentynki w swojej strategii marketingowej. Jak przygotować biznes, aby zwiększyć sprzedaż?
Doświadczenia użytkownika – to one w głównej mierze wpływają na decyzje zakupowe. Warto więc zadbać o to, aby przed walentynkami odwiedzający Twoją stronę poczuli klimat święta miłości.
Pierwszym krokiem jest przygotowanie specjalnego szablonu strony. Dzień św. Walentego kojarzy się przede wszystkim z sercami i kolorem czerwonym.
Źródło: empik.com
Nie musisz jednak ograniczać się do konwencjonalnych rozwiązań. Im więcej kreatywności, tym lepiej. Niebanalne kampanie reklamowe bardziej zapadają w pamięć i robią większy szum.
Tematyczny baner na stronie głównej to doskonały sposób na podbicie konwersji. Być może użytkownik, który odwiedził Twój sklep w zupełnie innym celu, zdecyduje się na zakup prezentu dla ukochanej osoby właśnie po zobaczeniu baneru?
Źródło: hostgator.com
Grafika może informować o walentynkowych rabatach, nowych produktach związanych ze świętem zakochanych lub po prostu przypominać, że z okazji tak wyjątkowego dnia warto kupić prezent.
Tutaj znowu liczy się przede wszystkim kreatywność. Dobrze sprawdzają się banery kojarzące się nie tylko z walentynkami, ale i w pewien sposób nawiązujące do marki. Oprócz tego przyda się też błyskotliwe, chwytliwe hasło reklamowe.
Na potrzeby walentynkowej kampanii marketingowej powinieneś stworzyć landing page lub zakładkę na stronie głównej. Chodzi o to, aby Twoi potencjalni klienci znaleźli walentynkowe oferty, produkty czy rabaty w konkretnym miejscu.
Strona docelowa czy zakładka są też konieczne, gdy zamierzasz prowadzić płatne kampanie Google. W końcu musisz gdzieś kierować pozyskany ruch. Dobrze przygotowany landing page będzie zachęcał do konwersji, pozyskiwał leady i napędzał sprzedaż.
Jak stworzyć stronę docelową? Powinna być zaprojektowana tak, aby prowadzić użytkownika przez proces zakupowy i nie rozpraszać go niepotrzebnie innymi elementami. Wszystko musi skupiać się na zachęceniu go do wykonania rentownej akcji.
Baner na stronie głównej czy zmodyfikowany szablon witryny to nie wszystko. Aby jeszcze bardziej wpłynąć na emocje użytkownika i stworzyć wokół swojej marki romantyczny nastrój, warto też subtelnie zmodyfikować logo, aby kojarzyło się z walentynkami.
Przykładem firmy, która zmienia swoje logo przy okazji każdego święta i ważnego dnia, jest Google.
Tak wyglądało logo wyszukiwarki Google 14 lutego 2022 roku.
Źródło: google.com
Promocje to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży. Konsumenci uwielbiają marki, które pozwalają im zaoszczędzić pieniądze. Kluczem do sukcesu jest jednak odpowiednie zarządzanie zniżkami. Jedną z najważniejszych kwestii jest oczywiście okres, w jakim zostaną one uruchomione.
Walentynki to doskonały czas na zaoferowanie swoim klientom rabatów. Niektórzy celowo czekają z zakupem prezentu, aby trafić na rabat. Innych natomiast okazja na zaoszczędzenie pieniędzy po prostu zachęca i buduje potrzebę zakupową.
Promocje w swoim biznesie możesz zorganizować na wiele sposobów np.:
Dobrym rozwiązaniem jest oferta ograniczona czasowo np. promocja trwająca od 1 do 14 lutego. W takim przypadku warto umieścić na stronie kalendarz, który odmierza dni, a nawet godziny i minuty do zakończenia promocji. To wywoła w konsumentach poczucie pilności oraz zmobilizuje ich do działania.
Samo wdrożenie promocji nie wystarczy, aby poprawić wyniki sprzedażowe. Musisz poinformować swoją grupę docelową, że z okazji święta marka przygotowała specjalną okazję. Jak to zrobić?
Jednym z najlepszych sposobów na informowanie konsumentów o promocjach i innych, ważnych wydarzeniach związanych z marką jest newsletter.
W 2022 roku liczba użytkowników poczty elektronicznej wynosiła ok. 4,3 miliarda (Statista). To oznacza, że spora część Twoich klientów odbiera i wysyła wiadomości e-mail.
Odpowiednio zaprojektowany newsletter pozwoli Ci nie tylko poinformować odbiorców o nadchodzących promocjach, ale również zachęcić ich do zakupu.
Tak robi to sklep obuwniczy Deichmann:
Źródło: newsletter do Deichmann PLUS z dnia 29 grudnia 2022 roku, archiwum prywatne
Treść newslettera wprawdzie nie dotyczy walentynek, ale jest to doskonały przykład informowania o promocjach za pomocą skrzynki elektronicznej.
Wspomniany wcześniej baner reklamowy na stronie głównej również może posłużyć jako komunikat o promocjach w Twoim sklepie. Tym sposobem dotrzesz do osób, które już znalazły się na stronie, ale może niekoniecznie w celu zakupu prezentu na walentynki.
Media społecznościowe to nieoceniona pomoc w obszarze marketingu dla niemal każdej branży. Na portalach takich jak Instagram, TikTok, Facebook czy LinedIn możesz zachęcać do zakupu, wzbudzać zaufanie i budować silną relację z odbiorcami, a także informować o nadchodzących promocjach.
Posty informujące o wyprzedaży z okazji walentynek powinny pojawić się wcześniej. Ważna jest też kreacja – ciekawy tekst i przyciągająca uwagę grafika mogą zdziałać cuda.
Jeśli prowadzisz kanały firmowe na kilku portalach społecznościowych, udostępnij posty informujące o promocji w każdym miejscu. Dzięki temu dotrzesz do szerszej grupy odbiorców.
Źródło: facebook.com, strona Multikina
Oprócz tradycyjnych metod, czyli postów w social mediach, do dyspozycji masz również płatne kampanie reklamowe na Facebooku i innych portalach. To kolejny, skuteczny sposób, aby poinformować konsumentów o promocjach na walentynki.
Płatne reklamy mają szerszy zasięg niż posty, ponieważ mogą docierać do osób nieznających jeszcze Twojej marki. Odpowiednie targetowanie pozwoli Ci precyzyjnie dotrzeć do użytkowników, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą np. ze względu na wiek czy płeć.
Jeśli chodzi o kampanie sezonowe, płatne reklamy Google Ads mają sporą przewagę nad pozycjonowaniem organicznym – ich efekty można dostrzec o wiele szybciej. Poprawna konfiguracja i dobór fraz kluczowych pozwolą Ci dotrzeć do grupy docelowej nawet tego samego dnia.
Nie ma więc wątpliwości, że jeśli chcesz dobrze przygotować swój biznes na walentynki, powinieneś uwzględnić w swojej strategii kampanię PPC w Google.
Jak stworzyć skuteczną reklamę na walentynki?
Przede wszystkim musisz znaleźć się w odpowiednim miejscu o odpowiednim czasie. Niektórzy konsumenci szukają prezentów dla swoich najbliższych dopiero 14 lutego, ale istnieje też szeroka grupa osób, które robią to znacznie wcześniej.
Warto sprawdzić, kiedy ruch w wyszukiwarce z fraz związanych z walentynkami wzrasta. Możesz wykorzystać do tego darmowe narzędzie Google Trends.
Jak widać na poniższej grafice, fraza prezent na walentynki zyskuje popularność już na początku stycznia.
Źródło: trends.google.pl
Kluczowe jest też miejsce wyświetlania reklam. System Google Ads daje w tym obszarze dość szerokie możliwości, ponieważ Twoje reklamy mogą wyświetlać się zarówno w wyszukiwarce na wybrane frazy, jak i w sieci reklamowej (na stronach partnerów i w usługach Google) poprzez kierowanie tematyczne, a nawet kierowanie na konkretne adresy URL.
Aby w pełni wykorzystać te możliwości, musisz wiedzieć, gdzie znajduje się Twoja grupa docelowa.
Kolejna kwestia to dobór fraz kluczowych. Nawet jeśli planujesz prowadzić kampanię w sieci reklamowej, Twoja reklama powinna wyświetlać się też w SERP-ach Google, bo to właśnie tam najwięcej konsumentów rozpoczyna swoją ścieżkę zakupową.
Wykorzystaj popularne narzędzie do szukania słów kluczowych np. Ahrefs, Planer słów kluczowych Google czy Ubersuggest. Dzięki nim uzyskasz informacje dotyczące nie tylko wolumenu wyszukiwania, ale również konkurencyjności, a nawet przybliżonej stawki CPC.
Źródło: app.neilpatel.com
Źródło: app.neilpatel.com
Kampania optymalizowana z uwzględnieniem danych o użytkownikach to błyskawiczny i niezwykle skuteczny sposób na dotarcie z ofertą do klientów. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał Google Ads, musisz zaplanować kreatywną i przyciągającą uwagę kreację reklamową.
Grafika powinna kojarzyć się oczywiście z walentynkami, ale jednocześnie z marką i jej ofertą.
Poniżej kilka ciekawych przykładów.
Źródło: uxeria.com
Źródło: Instagram, pizzahut
Źródło: uxeria.com
Sama grafika to jednak nie wszystko. Gdy już uda Ci się przyciągnąć uwagę użytkownika, musisz zachęcić go do wykonania akcji. Kluczowe jest zatem CTA, czyli wezwanie do działania. Zamiast rzucać suchymi informacjami, warto odnieść się do emocji. Pamiętaj też, że wskazane działanie musi być dla odbiorcy zrozumiałe i łatwe do wykonania.
Im lepsze CTA, tym wyższy współczynnik klikalności!
Walentynki to święto, które może mocno zwiększyć sprzedaż i nie chodzi tu wyłącznie o marki oferujące typowo walentynkowe, romantyczne produkty. Spora część miłośników tego święta woli obdarowywać się praktycznymi gadżetami, które nie mają nic wspólnego z kupidynem strzelającym z łuku.
Warto jednak przygotować swój asortyment tak, aby kojarzył się z walentynkami w inny sposób, a także zachęcał do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie.
Dobrym rozwiązaniem jest oferowanie gotowego opakowania prezentowego lub pakowania prezentu na zamówienie – klient zamawia coś w Twoim sklepie i od razu po odebraniu przesyłki może wręczyć podarunek ukochanej osobie.
Możesz również proponować swoim potencjalnym klientom zestawy walentynkowe, składające się z kilku wybranych przez Ciebie produktów.
Wyszukiwarka Google wie wszystko, dlatego to właśnie do niej kierujemy nurtujące nas pytania. Co kupić dziewczynie na walentynki? Gdzie zabrać chłopaka 14 lutego? Takich informacji mogą szukać Twoi potencjalni klienci. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć ruch na swojej stronie.
Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie tematycznych wpisów na bloga. Pomóż swoim odbiorcom wybrać podarunek, zaproponuj poradnik pakowania prezentów, stwórz wpis dotyczący kreatywnych pomysłów na spędzenie walentynek – opcji jest sporo. Ważne jest jednak to, aby poruszać tematy popularne w wyszukiwarce, bo to właśnie one będą generowały ruch.
Tutaj znów doskonale sprawdzą się narzędzia do szukania słów kluczowych np. Answer The Public oraz Ahrefs.
Źródło: answerthepublic.com
Źródło: ahrefs.com
Pamiętaj jednak, że planowanie wpisów blogowych trzeba zacząć z dużym wyprzedzeniem, zwłaszcza jeśli chcesz, aby Twój blog był widoczny w organicznych wynikach wyszukiwania (pozycjonowanie to proces długofalowy).
Nie jest tajemnicą, że walentynki to święto mocno komercyjne. Można powiedzieć, że świętują nie tylko zakochani, ale i handlowcy. Odpowiednie przygotowanie biznesu pozwoli Ci wykorzystać okazję i zwiększyć sprzedaż. Zaplanuj kreacje reklamowe, stwórz pomocne wpisy na blogu, udekoruj swoją stronę i zmodyfikuj nieco asortyment, a z pewnością przyciągniesz szerokie grono zainteresowanych konsumentów.
*https://www.picodi.com/pl/mozna-taniej/milosc-dzwignia-handlu
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.