Jak radzić sobie z “not provided” w Google Analytics?

Jak radzić sobie z “not provided” w Google Analytics?

muneebfarman/pixabay.com

Google Analytics jest przydatnym narzędziem, które warto używać, prowadząc swoją stronę internetową. Jednak dla niektórych osób może ono okazać się frustrujące…

Wcześniej Google Analytics oferowało szereg udogodnień dla właścicieli firm, ponieważ to narzędzie umożliwiało wyświetlanie wszystkich słów kluczowych użytych, w celu odnalezienia Twojej strony, w jednym miejscu, dzięki czemu można było mieć kontrolę nad wszystkim. Było to niezwykle cenne, ponieważ marketerzy mogli analizować te dane i wykorzystywać je do dalszych strategii. Mogłeś również dowiedzieć się, czy obecne strategie działają i generują ruch na stronie oraz, czy tworzone treści podobają się Twoim odbiorcom, czy wręcz przeciwnie. Istniała możliwość również obserwacji tego, ile czasu użytkownik spędza na przeglądaniu danej witryny oraz jakie działania podjął. Było to niezwykle pomocne w zarządzaniu swoją stroną.

Obecnie wygląda to trochę inaczej, ponieważ właściciel strony internetowej nie widzi już, na jakie frazy użytkownicy kliknęli w konkretną witrynę. Oznacza to, że nagle przedsiębiorcy zaczęli widzieć zagadkowe hasło „not provided” w raporcie wyszukiwanych słów kluczowych.

“Not provided” – co to właściwie oznacza?

Wprowadzenie frazy “not provided” miało na celu zwiększyć bezpieczeństwo wyszukiwania przez użytkowników Internetu. Oznacza to, że w bezpłatnej wersji Google Analytics właściciel strony nie widzi, jakie słowo kluczowe zadziałało podczas wyszukiwania, że odbiorca postanowił odwiedzić konkretną witrynę. Wyrażenie “not provided” w Google Analytics występuje jedynie w bezpłatnej wersji. W płatnej spokojnie można sprawdzić, z jakich słów kluczowych korzystali Twoi odbiorcy, aby dotrzeć na stronę internetową.

Doświadczeni eksperci SEO obawiali się, że ta zmiana wpłynie negatywnie na strategię pozycjonowania witryn i utrudni do ich pracę. Ich obawy okazały się słuszne, ponieważ zmiana w Google Analytics bardzo utrudniła optymalizację ruchu na stronie internetowej, nie mogli już analizować zachowań odbiorców, ani wprowadzać zmian na podstawie wyników tych analiz. Nie wiemy przez to, jakie słowa kluczowe kryją się pod hasłem “not provided”, czy zatem pozostaje jedynie czerpać jak najwięcej informacji z pozostałych wyświetlanych wyników?

“Not provided” – Czy musisz się tym przejmować?

Google odpowiedziało od razu ekspertom, że nie powinni się tym martwić, ponieważ zmiana jest niewielka i nie wpłynie tak znacząco na obecną pracę w analizowaniu słów kluczowych, które wykorzystują użytkownicy Internetu. Google uspokoił przedsiębiorców również w ten sposób, że dane będą nadal dostępne dla użytkowników AdWords, więc jeśli naprawdę chcesz korzystać z tej opcji dalej, czas pomyśleć o reklamach! Jednak nie pocieszyło to właścicieli witryn, ponieważ coraz częściej ukazuje się ich oczom “not provided” niż zapewniało Google Analytics.

Źródło: Mikael Blomkvist/pexels.com

Co ta zmiana oznacza dla firm?

  1. Coraz trudniej jest analizować słowa kluczowe;
  2. Google coraz bardziej blokuje dane użytkowników i nie udostępnia ich właścicielom firm;
  3. Odsetek wyrażeń „not provided” będzie gwałtownie wzrastał i finalnie przedsiębiorcy nie dowiedzą się nic na temat fraz używanych przez odbiorców;
  4. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych i umieszczanie ich w swoich treściach może stać się zupełnie niemożliwe w przyszłości i będziesz musiał pocieszyć się tylko ogólnymi wynikami, aby stworzyć dobrą strategię marketingową.

Jak poradzić sobie z “not provided”?

Marketerzy nadal mają nadzieję, że znajdą rozwiązanie, dzięki któremu będzie można obejść te “zabezpieczenia” w Google Analytics. Okazuje się, że istnieje kilka najważniejszych metod, dzięki którym możesz poradzić sobie szybko z tym problemem!

Pierwszym sposobem na walkę z “not provided”, jest możliwość analizy raportu stron docelowych w Google Analytics. Może i nie uzyskamy tam konkretnych informacji o użytych wyrażeniach przez użytkowników, ale pomoże to zorientować się jaka była intencja odwiedzenia strony internetowej przez odbiorcę. Orientując się, jakie podstrony odwiedzili Twoi klienci, będziesz mógł domyślić się jakich słów kluczowych użyli, aby się tam znaleźć.

Kolejnym sposobem, który może pomóc w zrozumieniu fraz wpisywanych przez użytkownika w pasek wyszukiwarki, może okazać się analiza wyszukiwania wewnątrz strony internetowej. Aby to zrobić, należy w panelu administratora Google Analytics włączyć opcję “śledzenie wyszukiwania w witrynie”. Dzięki tej opcji można dowiedzieć się, dlaczego konkretna grupa docelowa postanowiła odwiedzić Twoją stronę internetową.

Ostatnią opcją na pokonanie niechcianego wyrażenia “not provided” jest skorzystanie z Google Ads. Wyświetlane hasło “not provided” jest związane tylko i wyłącznie z frazami pochodzącymi z darmowych wyników wyszukiwania, a korzystając z Google Ads, czyli płatnej formy promocji, uzyskamy pożądane przez nas słowa kluczowe. Kiedy otrzymasz swoje wyniki z reklam, to musisz dokładnie je przeanalizować, w celu otrzymania konkretnych fraz pozycjonujących, które będziesz mógł użyć w przyszłości.

Chętnie pomożemy Ci w tej przygodzie!

Widoczna fraza “not provided” na pewno jest frustrująca i utrudnia ona analizę doświadczonym specjalistom z zakresu pozycjonowania, jednak jak się okazuje, nie jest to sytuacja bez wyjścia!

Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci w ciężkich próbach analiz, które dzięki nam przyniosą znakomite efekty! Już teraz umów się na bezpłatną konsultację z naszym ekspertem!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Analityka
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    5 powodów, dla których powinieneś zadbać o analitykę internetową

    Narzędzia analityczne to skarbnice wiedzy o naszych klientach i ich zakupowych nawykach. To na ich podstawie warto planować optymalizację i rozwój e-commerce.
    Wskaźniki SEO poza stroną – na jakie zwrócić uwagę?

    Wskaźniki SEO poza stroną – na jakie zwrócić uwagę?

    Zbadanie najistotniejszych wskaźników SEO poza stroną to bardzo ważne zadanie. Podpowiemy Ci, na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę!
    Jak mierzyć poziom zaufania w sieci? Trust Flow – czym jest i jak sprawdzić jego wynik?

    Jak mierzyć poziom zaufania w sieci? Trust Flow – czym jest i jak sprawdzić jego wynik?

    Jak budować autorytet i zaufanie w sieci? Czym jest wskaźnik Domain Authority, Trust Flow i Citation Flow? Dlaczego są ważne w kontekście pozycjonowania?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.