Maksymalizacja sprzedaży w sklepach internetowych pod wieloma względami zależy od opinii klientów. Kiedy konsumenci badają i analizują konkretne produkty, jednym z podstawowych elementów, na który zwracają uwagę, jest sekcja recenzji.
Okazuje się, że aż ponad 90 procent kupujących zwraca uwagę na opinie innych klientów przed dokonaniem transakcji i prawie 85 procent konsumentów ufa recenzjom internetowym tak samo, jak rekomendacjom przyjaciół i rodziny.
Powodem, dla którego opinie klientów mają taką moc, jest to, że mogą znacznie zwiększyć wyniki sprzedażowe marki. Tyczy się to oczywiście wyłącznie pozytywnych recenzji. Pytanie więc brzmi:
Opinie klientów są niezbędne jeśli chcesz przenieść swój biznes na wyższy poziom. Jak jednak przyciągnąć konsumentów i zachęcić ich do pozostawienia recenzji?
Po pierwsze, możesz wykorzystać najłatwiejszy sposób – poproś o nie. Podczas gdy niektórzy klienci mogą postrzegać tego typu prośbę jako swego rodzaju nachalność, wielu innych poczuje się docenionych i zadowolonych z faktu, że Twoja firma uważa ich opinie za cenne. Aż 77 procent konsumentów jest skłonnych zostawić recenzję, jeśli zostaną o to uprzejmie poproszeni.
Warto ustanowić zautomatyzowany system wysyłania wiadomości e-mail z prośbą o pozostawienie opinii do 30 dni po zakupie. Okazuje się, że jest to idealny czas, po którym konsumenci mieli już okazję skorzystać z produktu i mogą powiedzieć o nim coś więcej.
Jeśli tego typu wiadomość zostanie wysłana zbyt wcześnie, kupujący mogą nie zdążyć poznać właściwości zakupu, zrezygnować z pozostawienia recenzji lub, co gorsza, napisać negatywną opinię.
Ponadto, jeśli już chcesz zaangażować osoby, które coś od Ciebie kupiły, musisz pamiętać, że pisanie recenzji powinno być tak łatwe, jak to tylko możliwe. Możesz wysłać klientom odpowiedni link za pośrednictwem poczty e-mail i upewnić się, że formularze recenzji są dostosowane do urządzeń mobilnych.
Warto również poprosić użytkowników o napisanie bardziej znaczących i szczegółowych recenzji, gdyż właśnie takie są najwyżej oceniane przez innych klientów.
Możesz rozważyć zadanie następujących pytań:
Jeśli prośba o napisanie recenzji nie przynosi żadnych efektów, możesz spróbować zachęcić konsumentów za pomocą innych środków. Warto wówczas wykorzystać metody typu:
Wyszukiwarki i platformy mediów społecznościowych stały się łącznikiem między firmą a konsumentem. Biorąc pod uwagę, że Facebook zgromadził do tej pory miliardy aktywnych użytkowników, niezwykle ważne jest, aby korzystać z tego portalu w celu budowania relacji z klientami.
Media społecznościowe są doskonałym obszarem dla sprzedawców, którzy nie tylko publikują tam zdjęcia produktów, reklamy i informacje o obecnej ofercie, ale także prezentują recenzje klientów i wykorzystują je w celu pozyskania nowych odbiorców.
Taktyki te mają na celu poprawę doświadczenia klienta poprzez interakcję z marką, a jednocześnie pokazanie mu, że oferowane produkty są wartościowe, gdyż inni użytkownicy również zdecydowali się na ich zakup.
Obecnie bardzo trudno jest zdobyć zaufanie klientów. Właśnie dlatego sprzedawcy muszą dbać o wiarygodność, jakość swoich produktów i nieskazitelny wizerunek, aby wciąż mieć szansę na przyciąganie nowych odbiorców. Dlatego też tak ważne jest wykorzystanie funkcji “oceny sprzedawcy” w Google, podczas prezentowania reklam konkretnych przedmiotów. Funkcja ta pomaga generować zaufanie konsumentów, a co za tym idzie – zwiększać sprzedaż.
Każdy sprzedawca otrzymał kiedyś negatywną recenzję. Niepochlebne oceny są nieodłączną częścią prowadzenia sklepu internetowego. Nie da się bowiem sprostać oczekiwaniom wszystkich swoich odbiorców. Jak jednak sprawić, aby negatywne opinie nie zniechęcały potencjalnych klientów i nie prowadziły do strat ekonomicznych?
Po pierwsze, musisz dowiedzieć się, dlaczego właściwie otrzymałeś takie opinie i z czego one wynikały. Badania te dostarczą Ci niezbędnych informacji, które umożliwią naprawienie błędów i poprawę jakości obsługi klienta. Określ więc, co poszło nie tak i zastanów się, co możesz zrobić, aby nie popełniać tego błędu w przyszłości.
Pamiętaj jednak, że istnienie negatywnych opinii ma również pewne pozytywne skutki. Faktem jest, że posiadanie wyłącznie pozytywnych recenzji wydawać się może nieprawdziwe z punktu widzenia kupujących, ponieważ wszyscy dobrze wiemy, że nic nie jest idealne. Pewne niepochlebne oceny mogą sprawić, że więcej klientów Ci zaufa i uzna Cię za wiarygodnego sprzedawcę. Nie martw się więc kilkoma niekorzystnymi słowami, gdyż nie skrzywdzą one Twojej firmy tak bardzo, jak może Ci się wydawać.
Nie zapominaj jednak, aby odpowiedzieć na negatywne opinie, dowiedzieć się, co je wywołało, zaproponować możliwe rozwiązania zaistniałego problemu i wprowadzić konieczne zmiany, dzięki którym unikniesz podobnych sytuacji w przyszłości. Musisz pokazać swoim klientom, że dbasz o ich wrażenia i zależy Ci na tym, aby byli zadowoleni z zakupu.
Pamiętaj, że kluczem do zwiększenia sprzedaży jest budowanie zaufania konsumentów. Posiadanie pochlebnych recenzji jest ku temu najlepszą drogą. Zadbaj więc o zadowolenie użytkowników, odpowiadaj na ich pytania i stale optymalizuj swoje treści, aby być postrzeganym jako wiarygodne i wartościowe źródło. Skorzystaj z wymienionych wyżej metod i ciesz się niesamowitymi wynikami, które zostaną z Tobą na długi czas!
Skontaktuj się z naszą agencją SEO już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.