Jak reklamować bloga za pomocą PPC?

Jak reklamować bloga za pomocą PPC?

fauxels/pexels.com

Zastanawiasz się, gdzie i w jaki sposób promować swojego bloga? Przedstawiamy zatem turę najlepszych reklam PPC!

Reklamy Quora

Quora i Reddit to miejsca, w których zdecydowany odbiorca może zadawać konkretne pytania dotyczące oferty danej firmy. Warto więc wykorzystać ten fakt i stworzyć kampanię, która zachęci użytkowników do odwiedzenia bloga i dokonania konwersji.

Oto kilka prostych kroków, dzięki którym stworzysz zachęcającą do kliknięcia reklamę na Quora:

  1. Na wstępie musisz ustalić, czy Twoi odbiorcy korzystają z tej platformy. Jeśli tak, zainstaluj Quora w swojej witrynie i zbieraj dane przez kolejne kilka tygodni.
  2. Po tym czasie wyeksportuj listę Quora do pliku CSV i utwórz listę dopasowań z aktualnych subskrybentów i osób odwiedzających Twoją witrynę.
  3. Jeśli masz wysoki współczynnik dopasowania (powyżej 3 tysięcy), możesz utworzyć grupę Lookalike Audience. Jeśli wskaźnik ten jest niższy, zacznij od kampanii z listą dopasowań.
  4. Nieustannie analizuj pytania, które odbiorcy zadają na Quora. Zwróć też uwagę na dane, takie jak typ obserwujących, liczba ogólnych wyświetleń i data ostatniego otwarcia. Dzięki tym wskaźnikom ustalisz, jak istotne jest dane pytanie i jaki ruch możesz uzyskać, publikując jego rozwiązanie na swoim blogu.
  5. Następnie zastosuj reklamę testową, która odpowiada na popularne pytanie na Quora. Analizuj zainteresowanie użytkowników i ruch, jaki generują Twoje treści.
  6. Na koniec, kiedy znajdziesz już temat stale generujący duży ruch na blogu, stwórz permanentną reklamę Quora.

Stworzenie owocnej kampanii na Quora to nieco czasochłonne i wymagające zadanie. Kiedy jednak znajdziesz już pytania, na które grupa docelowych odbiorców najczęściej poszukuje odpowiedzi, i na ich podstawie opracujesz interesującą reklamę, z pewnością zanotujesz większy ruch na blogu i zyskasz popularność na tejże platformie.

Sprawdź: Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach

Reklamy na LinkedIn

Jeśli Twoja firma lub blog działa w przestrzeni B2B, koniecznie powinieneś wykorzystać potencjał LinkedIn. Reklamy tam prezentowane cieszą się dużym zainteresowaniem, a większość Twoich potencjalnych klientów z pewnością regularnie korzysta z tej platformy.

Źródło: ANTONI SHKRABA/pexels.com

LinkedIn sprawia, że generowanie ruchu na blogu jest niezwykle proste. Jednym ze sposobów na budowanie popularności swojej witryny jest użycie omawianych w poprzedniej części naszego wpisu ciemnych postów.

Istnieje jednak wiele innych typów reklam, które możesz z powodzeniem wykorzystać na LinkedIn. Oto kilka z nich:

  • posty organiczne;
  • reklamy displayowe;
  • reklamy karuzelowe;
  • reklamy wideo;
  • sponsorowane kampanie InMail.

Pamiętaj też, aby regularnie śledzić swoje wyniki. Dane, które uzyskasz dzięki reklamom Linkedin, pomogą Ci bowiem opracować skuteczną strategię content marketingu i umożliwią łatwiejsze zdefiniowanie grupy docelowej.

Reklamy na Twitterze

Podobnie jak w przypadku Quora, wiele firm pomija Twittera jako platformę reklamową. Właściciele witryn często zastanawiają się bowiem, czy są tam ich odbiorcy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes B2B, B2C lub DTC, Twitter z pewnością ma hashtag, trend lub temat, na który możesz kierować swoje oferty.

Oto sposoby, dzięki którym możesz łatwo dotrzeć do zainteresowanych Twoją ofertą osób na Twitterze:

  • Promowane tweety – promowanie angażujących tweetów, które obejmują najpopularniejsze w danym czasie tematy to jeden z najlepszych sposobów działań marketingowych na Twitterze;
  • Promowane trendy – trendy wyświetlane po prawej stronie Twittera zmieniają się dość dynamicznie. Jeśli jednak zależy Ci na satysfakcjonujących efektach, wybierz te, które generują duży ruch organiczny lub są dostatecznie popularne wśród grupy docelowych odbiorców.
  • Promowane chwile – jest to wyselekcjonowana grupa tweetów, które opowiadają pewną historię. Aby zyskać popularność na tej platformie, warto dołączyć tam powiązane treści, które szczególnie angażują docelowych odbiorców.

Wartą wykorzystania opcją jest także utworzenie wątku na Twitterze. Mowa tu o serii powiązanych tematycznie tweetów. W tej sytuacji wystarczy wypromować pierwszy wpis, który zaprowadzi odbiorcę do kolejnego.

Sprawdź: Strona docelowa (landing page) w kontekście reklam Pay Per Click

Reklamy Microsoft

Wszyscy dobrze wiemy, że Google jest największą platformą marketingową online. W swoich działaniach warto jednak zwrócić uwagę także na Bing. Wielu użytkowników preferuje bowiem serwery Microsoftu, dlatego Twoja kampania powinna być zoptymalizowana również pod tym kątem.

Warto też wspomnieć, że reklamy Microsoft mają niższy średni koszt kliknięcia i znacznie mniejszą konkurencję w wynikach wyszukiwania.

Jeśli więc część Twoich odbiorców korzysta z tej przeglądarki, koniecznie wykorzystaj jej funkcje reklamowe, aby przedstawić swoją ofertę. Oto najważniejsze z nich:

  • zakładka „Konkurencja” – w tym miejscu możesz przejrzeć niektóre reklamy swoich branżowych rywali wraz z pewnymi danymi analitycznymi;
  • kierowanie na profil LinkedIn – możesz kierować swoje reklamy do odbiorców w zależności od branży, firmy, a nawet stanowiska;
  • importowanie reklam z Google Ads – możesz przenieść swoje reklamy Google do Bing, dzięki czemu zaoszczędzisz wiele czasu na ich opracowywaniu.

Mimo iż Microsoft i Bing nie są tak obszerne i popularne jak Google, warto uwzględnić je w swojej strategii. Pozyskanie nawet niewielkiego ruchu z tych przeglądarek okazać się może bowiem kluczem do sukcesu.

Wniosek

To już wszystkie formy reklam PPC, które chcieliśmy Ci przedstawić. Jeśli zależy Ci na budowaniu ruchu na blogu, koniecznie przeprowadź własne badania i skorzystaj z wyżej wymienionych wskazówek, a z pewnością osiągniesz swoje cele marketingowe. Zdajemy sobie jednak sprawę, że działania promocyjne online okazać się mogą dość przytłaczającym zadaniem. Warto wówczas nawiązać współpracę z zespołem profesjonalistów, dzięki którym nie tylko zaoszczędzisz wiele cennego czasu, ale też osiągniesz wyniki, których prawdopodobnie nie byłbyś w stanie uzyskać samodzielnie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania

    Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania

    Co oznacza kod 404 czy 301 przy ładowaniu strony? Poszczególne kody HTTP mogą mieć spore znaczenie dla pozycjonowania – wiedza na ich temat przyda się wszystkim właścicielom witryn, którzy chcą skutecznie promować swoje strony.
    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Jak skutecznie wyszukiwać w Google?

    Wyszukiwarka Google to niezwykle rozbudowane narzędzie. Dowiedz się jakich komend użyć do wyszukiwania w Google.
    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?

    Zlecę pozycjonowanie: O czym należy pamiętać?

    Na rynku znajdziesz wiele ofert pozycjonowania. Jak wybrać tę właściwą? Jak podejść do obietnic, które czasem składają klientom agencje SEO? Podpowiadamy!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.