DARMOWY AUDYT SEO

Jak reklamować bloga za pomocą PPC?

10 min czytania
Jak reklamować bloga za pomocą PPC?
Kategoria Pozycjonowanie

Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, gdzie i w jaki sposób powinieneś reklamować swojego bloga. Większość twórców internetowych wie, jak promować swoje treści, ale otoczenie, w którym można to robić, zmienia się niemal każdego dnia, dlatego trudno zoptymalizować kampanię pod kątem odpowiedniego obszaru. Przyjrzyjmy się zatem miejscom, w których warto zaprezentować swojego bloga i jak to zrobić za pomocą PPC.

Spis treści:

Czym jest reklama PPC?

Jest to forma płatności za reklamę pobierana dopiero po jej kliknięciu – płaci się zatem za efekt, nie zaś za same wyświetlenia. PPC to skrót od Pay Per Click. Tego typu system reklamowy obecny jest w kampaniach Google Ads, a także znanych platformach social media: Facebook, Twitter, LinkedIn, Quora i Reddit.

Reklamy PPC wyświetlają się ponadto na stronach partnerów Google jako reklamy displayowe (mają postać grafik z boku bądź w innych miejscach ekranu). Można je również zobaczyć przed wynikami jako produkty sklepowe – zawierają wówczas cenę i zdjęcie.

Sprawdź: Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!

Jakie reklamy PPC wykorzystać do promocji bloga?

Reklamy Google

Wielu twórców online obawia się, że reklamowanie treści w Google Ads jest zbyt kosztowne. Okazuje się jednak, że przy doborze właściwych technik może stać się to nie tylko opłacalne, ale też stosunkowo niedrogie. Przyjrzyjmy się zatem trzem typom reklam Google Ads.

Reklamy w Google

Reklamy w Google są wyświetlane podczas wyszukiwania w SERP-ach. Najlepszym sposobem na ograniczenie kosztów związanych z tą kampanią jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych long tail. Aby osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z inwestycji, warto również odpowiedzieć sobie na następujące pytania:

  • Jaki problem klientów rozwiązuje Twój produkt?
  • Jak grupa docelowych odbiorców będzie poszukiwać Twojej oferty?
  • Jak wyglądają działania konkurencyjnych marek?

Po wybraniu odpowiednich odbiorców i ukierunkowaniu na nich właściwie zoptymalizowanych reklam prowadzenie kampanii Google Ads w wyszukiwarce wcale nie musi być bardzo drogie.

Reklamy displayowe Google

Reklamy displayowe najczęściej używane są w odniesieniu do produktów, ale można je również skutecznie wdrożyć do kampanii na blogu. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał tego typu promocji, używaj grafik przedstawiających typowe problemy lub pytania zadawane przez grupę docelowych odbiorców, na które odpowiedzi znajdują się na Twoim blogu. Możesz też zadać sobie wyżej wymienione pytania, aby dostosować reklamy displayowe do docelowych odbiorców publikowanych przez Ciebie treści.

Skuteczne reklamy mogą również przekładać się na strategię content marketingu. Za pomocą testu A/B sprawdź treść, wezwanie do działania lub inne elementy i zobacz, co faktycznie przyciąga odbiorców. Następnie dostosuj do tych danych swój przekaz, a z pewnością odnotujesz wyższy współczynnik konwersji.

Reklamy sponsorowane w Gmailu

Reklamy sponsorowane w Gmailu wyglądają jak e-maile i tak też są dostarczane do docelowych odbiorców. Jest to świetna forma promocji bloga, ponieważ nie potrzebujesz adresów poszczególnych użytkowników, aby zaprezentować im swoją ofertę.

Tego typu reklamy wchodzą w interakcje z użytkownikami w nieco inny sposób niż promocja w wyszukiwarce. Odbiorcy, którym prezentowana jest dana oferta, mogą bowiem nie szukać jej jeszcze w sieci. Upewnij się zatem, że prezentujesz im wartościową treść. Dzięki temu z pewnością zachęcisz ich do odwiedzenia bloga, co przełoży się na jego pozycję w Google.

Ciemne posty na Facebooku

Nie, nie są to reklamy zakazanych produktów ani oferty w ciemnych kolorach. Nazwa ta odnosi się do głównej cechy tego typu promocji: w przeciwieństwie do organicznych postów społecznościowych ciemne wpisy nie będą wyświetlane na Twojej osi czasu ani w kanałach obserwujących.

Ciemne posty (nazywane też postami nieopublikowanymi) są świetnym rozwiązaniem dla webmasterów, którzy wiedzą, na jaką grupę odbiorców warto skierować swój przekaz. Oznacza to, że na bloga trafiają rzeczywiście zainteresowani użytkownicy, co z reguły przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.

Tego typu posty pojawiają się jako treści sponsorowane odbiorcom, których wybierasz poprzez dokładne kierowanie reklam. Dlaczego więc warto wybrać ciemne posty, zamiast postawić na optymalizację zwykłej reklamy?

Oto kilka kluczowych powodów, dla których ciemne posty na Facebooku okazują się najlepszym sposobem na promowanie bloga:

  • Precyzyjne ukierunkowanie – ciemne posty są dostosowane do grupy docelowych odbiorców. Tworząc je, możesz kontrolować, co prezentują i komu zostaną wyświetlone. Kierowanie pomaga dostarczać reklamy tylko faktycznie zainteresowanym użytkownikom, dzięki czemu możliwe jest racjonalne wykorzystanie budżetu na cele marketingowe.
  • Testy A/B – w przypadku ciemnych postów możesz również użyć kierowania na określonych odbiorców, aby przeprowadzić testy A/B swoich wpisów w mediach społecznościowych. Uzyskane wyniki to doskonała baza do stworzenia skutecznej strategii marketingowej, dlatego warto wykorzystać ten aspekt.
  • Optymalizacja treści – oprócz generowania ruchu reklamy PPC mogą pomóc Ci w optymalizacji innych treści. Uzyskane podczas kampanii dane wykażą, jakie formy najskuteczniej przyciągają odbiorców, a strategia opracowana przy ich wykorzystaniu z pewnością przyniesie pożądane efekty.
  • Brak spamu – ciemne posty pozwalają zachować przejrzystą strukturę kanału. Posiadanie zbyt wielu treści reklamowych zawsze będzie budzić wrażenie spamu i może bardzo irytować odbiorców. Warto więc skorzystać z ciemnych postów, aby ograniczyć liczbę ofert na tablicy i skutecznej zachęcić użytkowników do odwiedzenia bloga.

Warto zaznaczyć, że ciemne posty są dostępne na większości platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter czy Pinterest. Umiejętne wykorzystanie tego typu reklam bez wątpienia pomoże Ci przyciągnąć ruch do witryny i uzyskać satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Reklamy na LinkedIn

Jeśli Twoja firma lub blog działa w przestrzeni B2B, koniecznie powinieneś wykorzystać potencjał LinkedIn. Reklamy tam prezentowane cieszą się dużym zainteresowaniem, a większość Twoich potencjalnych klientów z pewnością regularnie korzysta z tej platformy.

LinkedIn sprawia, że generowanie ruchu na blogu jest niezwykle proste. Jednym ze sposobów na budowanie popularności swojej witryny jest użycie omawianych w poprzedniej części naszego wpisu ciemnych postów.

Istnieje jednak wiele innych typów reklam, które możesz z powodzeniem wykorzystać na LinkedIn. Oto kilka z nich:

  • posty organiczne,
  • reklamy displayowe,
  • reklamy karuzelowe,
  • reklamy wideo,
  • sponsorowane kampanie InMail.

Pamiętaj też, aby regularnie śledzić swoje wyniki. Dane, które uzyskasz dzięki reklamom Linkedin, pomogą Ci opracować skuteczną strategię content marketingu i umożliwią łatwiejsze zdefiniowanie grupy docelowej.

Reklamy na Twitterze

Wiele firm pomija Twittera jako platformę reklamową. Właściciele witryn często zastanawiają się bowiem, czy są tam ich odbiorcy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes B2B, B2C lub DTC, Twitter z pewnością ma hashtag, trend lub temat, na który możesz kierować swoje oferty.

Oto sposoby, dzięki którym możesz łatwo dotrzeć do zainteresowanych Twoją ofertą osób na Twitterze:

  • Promowane tweety – promowanie angażujących tweetów, które obejmują najpopularniejsze w danym czasie tematy, to jeden z najlepszych sposobów działań marketingowych na Twitterze.
  • Promowane trendy – trendy wyświetlane po prawej stronie Twittera zmieniają się dość dynamicznie. Jeśli jednak zależy Ci na satysfakcjonujących efektach, wybierz te, które generują duży ruch organiczny lub są dostatecznie popularne wśród grupy docelowych odbiorców.
  • Promowane chwile – jest to wyselekcjonowana grupa tweetów, które opowiadają pewną historię. Aby zyskać popularność na tej platformie, warto dołączyć tam powiązane treści, które szczególnie angażują docelowych odbiorców.

Wartą wykorzystania opcją jest także utworzenie wątku na Twitterze. Mowa tu o serii powiązanych tematycznie tweetów. W tej sytuacji wystarczy wypromować pierwszy wpis, który zaprowadzi odbiorcę do kolejnego.

Reklamy Microsoft

Google jest największą platformą marketingową online. W swoich działaniach warto jednak zwrócić uwagę także na Bing. Wielu użytkowników preferuje bowiem serwery Microsoftu, dlatego Twoja kampania powinna być zoptymalizowana również pod tym kątem.

Warto wspomnieć, że reklamy Microsoft mają niższy średni koszt kliknięcia i znacznie mniejszą konkurencję w wynikach wyszukiwania.

Jeśli więc część Twoich odbiorców korzysta z tej przeglądarki, koniecznie wykorzystaj jej funkcje reklamowe, aby przedstawić swoją ofertę. Oto najważniejsze z nich:

  • zakładka „Konkurencja” – w tym miejscu możesz przejrzeć niektóre reklamy swoich branżowych rywali wraz z pewnymi danymi analitycznymi;
  • kierowanie na profil LinkedIn – możesz kierować swoje reklamy do odbiorców w zależności od branży, firmy, a nawet stanowiska;
  • importowanie reklam z Google Ads – możesz przenieść swoje reklamy Google do Bing, dzięki czemu zaoszczędzisz wiele czasu na ich opracowywaniu.

Reklamy na Quora i Reddit

Quora i Reddit to miejsca, w których odbiorca może zadawać konkretne pytania dotyczące oferty danej firmy. Warto więc wykorzystać ten fakt i stworzyć kampanię, która zachęci użytkowników do odwiedzenia bloga i dokonania konwersji.

Oto kilka prostych kroków, dzięki którym stworzysz zachęcającą do kliknięcia reklamę na Quora:

  1. Na wstępie musisz ustalić, czy Twoi odbiorcy korzystają z tej platformy. Jeśli tak, zainstaluj Quora w swojej witrynie i zbieraj dane przez kolejne kilka tygodni.
  2. Po tym czasie wyeksportuj listę Quora do pliku CSV, utwórz listę dopasowań z aktualnych subskrybentów i osób odwiedzających Twoją witrynę.
  3. Jeśli masz wysoki współczynnik dopasowania (powyżej 3 tysięcy), możesz utworzyć grupę Lookalike Audience. Jeśli wskaźnik ten jest niższy, zacznij od kampanii z listą dopasowań.
  4. Nieustannie analizuj pytania, które odbiorcy zadają na Quora. Zwróć też uwagę na dane, takie jak typ obserwujących, liczba ogólnych wyświetleń i data ostatniego otwarcia. Dzięki tym wskaźnikom ustalisz, jak istotne jest dane pytanie i jaki ruch możesz uzyskać, publikując jego rozwiązanie na swoim blogu.
  5. Następnie zastosuj reklamę testową, która odpowiada na popularne pytanie na Quora. Analizuj zainteresowanie użytkowników i ruch, jaki generują Twoje treści.
  6. Na koniec, kiedy znajdziesz już temat stale generujący duży ruch na blogu, stwórz permanentną reklamę Quora.

Stworzenie owocnej kampanii na Quora to nieco czasochłonne i wymagające zadanie. Kiedy jednak znajdziesz już pytania, na które grupa docelowych odbiorców najczęściej poszukuje odpowiedzi, i na ich podstawie opracujesz interesującą reklamę, z pewnością zanotujesz większy ruch na blogu i zyskasz popularność na tej platformie.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Reklamy PPC to bardzo skuteczna forma promocji online. Aby jednak maksymalnie wykorzystać ich potencjał, warto wiedzieć, gdzie umieszczać swoje oferty. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz kampanię, dzięki której zyskasz nowych klientów i staniesz się popularny w sieci.

Masz pytania? Agencja SEO Poznań iCEA Group chętnie na nie odpowie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO
Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO
Keywords bez tajemnic. Jak wielka jest potęga słów kluczowych dla SEO? Dowiedz się, na co zwracać uwagę i od czego zależy sukces odpowiednich słów.
Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?
Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?
Zbudowanie atrakcyjnej witryny to klucz do sukcesu niejednej marki. W tym artykule zawarliśmy zatem wiele cennych wskazówek, które Ci w tym pomogą!
Top 16 narzędzi SEO – podręcznikowe “must have agencji”
Top 16 narzędzi SEO – podręcznikowe “must have agencji”
Efektywne pozycjonowanie jest możliwe, dzięki wachlarzowi skutecznych narzędzi. W artykule wyszczególnione te, które cieszą się największą popularnością.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie