Z pewnością zastanawiałeś się kiedyś, gdzie i w jaki sposób powinieneś reklamować swojego bloga. Większość twórców internetowych wie, jak promować swoje treści, ale otoczenie, w którym można to robić, zmienia się niemal każdego dnia, dlatego trudno zoptymalizować kampanię pod kątem odpowiedniego obszaru. Przyjrzyjmy się zatem miejscom, w których warto zaprezentować swojego bloga i jak to zrobić za pomocą PPC.
Jest to forma płatności za reklamę pobierana dopiero po jej kliknięciu – płaci się zatem za efekt, nie zaś za same wyświetlenia. PPC to skrót od Pay Per Click. Tego typu system reklamowy obecny jest w kampaniach Google Ads, a także znanych platformach social media: Facebook, Twitter, LinkedIn, Quora i Reddit.
Reklamy PPC wyświetlają się ponadto na stronach partnerów Google jako reklamy displayowe (mają postać grafik z boku bądź w innych miejscach ekranu). Można je również zobaczyć przed wynikami jako produkty sklepowe – zawierają wówczas cenę i zdjęcie.
Wielu twórców online obawia się, że reklamowanie treści w Google Ads jest zbyt kosztowne. Okazuje się jednak, że przy doborze właściwych technik może stać się to nie tylko opłacalne, ale też stosunkowo niedrogie. Przyjrzyjmy się zatem trzem typom reklam Google Ads.
Reklamy w Google są wyświetlane podczas wyszukiwania w SERP-ach. Najlepszym sposobem na ograniczenie kosztów związanych z tą kampanią jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych long tail. Aby osiągnąć satysfakcjonujący zwrot z inwestycji, warto również odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
Po wybraniu odpowiednich odbiorców i ukierunkowaniu na nich właściwie zoptymalizowanych reklam prowadzenie kampanii Google Ads w wyszukiwarce wcale nie musi być bardzo drogie.
Reklamy displayowe najczęściej używane są w odniesieniu do produktów, ale można je również skutecznie wdrożyć do kampanii na blogu. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał tego typu promocji, używaj grafik przedstawiających typowe problemy lub pytania zadawane przez grupę docelowych odbiorców, na które odpowiedzi znajdują się na Twoim blogu. Możesz też zadać sobie wyżej wymienione pytania, aby dostosować reklamy displayowe do docelowych odbiorców publikowanych przez Ciebie treści.
Skuteczne reklamy mogą również przekładać się na strategię content marketingu. Za pomocą testu A/B sprawdź treść, wezwanie do działania lub inne elementy i zobacz, co faktycznie przyciąga odbiorców. Następnie dostosuj do tych danych swój przekaz, a z pewnością odnotujesz wyższy współczynnik konwersji.
Reklamy sponsorowane w Gmailu wyglądają jak e-maile i tak też są dostarczane do docelowych odbiorców. Jest to świetna forma promocji bloga, ponieważ nie potrzebujesz adresów poszczególnych użytkowników, aby zaprezentować im swoją ofertę.
Tego typu reklamy wchodzą w interakcje z użytkownikami w nieco inny sposób niż promocja w wyszukiwarce. Odbiorcy, którym prezentowana jest dana oferta, mogą bowiem nie szukać jej jeszcze w sieci. Upewnij się zatem, że prezentujesz im wartościową treść. Dzięki temu z pewnością zachęcisz ich do odwiedzenia bloga, co przełoży się na jego pozycję w Google.
Nie, nie są to reklamy zakazanych produktów ani oferty w ciemnych kolorach. Nazwa ta odnosi się do głównej cechy tego typu promocji: w przeciwieństwie do organicznych postów społecznościowych ciemne wpisy nie będą wyświetlane na Twojej osi czasu ani w kanałach obserwujących.
Ciemne posty (nazywane też postami nieopublikowanymi) są świetnym rozwiązaniem dla webmasterów, którzy wiedzą, na jaką grupę odbiorców warto skierować swój przekaz. Oznacza to, że na bloga trafiają rzeczywiście zainteresowani użytkownicy, co z reguły przekłada się na wyższy współczynnik konwersji.
Tego typu posty pojawiają się jako treści sponsorowane odbiorcom, których wybierasz poprzez dokładne kierowanie reklam. Dlaczego więc warto wybrać ciemne posty, zamiast postawić na optymalizację zwykłej reklamy?
Oto kilka kluczowych powodów, dla których ciemne posty na Facebooku okazują się najlepszym sposobem na promowanie bloga:
Warto zaznaczyć, że ciemne posty są dostępne na większości platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, LinkedIn, Twitter czy Pinterest. Umiejętne wykorzystanie tego typu reklam bez wątpienia pomoże Ci przyciągnąć ruch do witryny i uzyskać satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.
Jeśli Twoja firma lub blog działa w przestrzeni B2B, koniecznie powinieneś wykorzystać potencjał LinkedIn. Reklamy tam prezentowane cieszą się dużym zainteresowaniem, a większość Twoich potencjalnych klientów z pewnością regularnie korzysta z tej platformy.
LinkedIn sprawia, że generowanie ruchu na blogu jest niezwykle proste. Jednym ze sposobów na budowanie popularności swojej witryny jest użycie omawianych w poprzedniej części naszego wpisu ciemnych postów.
Istnieje jednak wiele innych typów reklam, które możesz z powodzeniem wykorzystać na LinkedIn. Oto kilka z nich:
Pamiętaj też, aby regularnie śledzić swoje wyniki. Dane, które uzyskasz dzięki reklamom Linkedin, pomogą Ci opracować skuteczną strategię content marketingu i umożliwią łatwiejsze zdefiniowanie grupy docelowej.
Wiele firm pomija Twittera jako platformę reklamową. Właściciele witryn często zastanawiają się bowiem, czy są tam ich odbiorcy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz biznes B2B, B2C lub DTC, Twitter z pewnością ma hashtag, trend lub temat, na który możesz kierować swoje oferty.
Oto sposoby, dzięki którym możesz łatwo dotrzeć do zainteresowanych Twoją ofertą osób na Twitterze:
Wartą wykorzystania opcją jest także utworzenie wątku na Twitterze. Mowa tu o serii powiązanych tematycznie tweetów. W tej sytuacji wystarczy wypromować pierwszy wpis, który zaprowadzi odbiorcę do kolejnego.
Google jest największą platformą marketingową online. W swoich działaniach warto jednak zwrócić uwagę także na Bing. Wielu użytkowników preferuje bowiem serwery Microsoftu, dlatego Twoja kampania powinna być zoptymalizowana również pod tym kątem.
Warto wspomnieć, że reklamy Microsoft mają niższy średni koszt kliknięcia i znacznie mniejszą konkurencję w wynikach wyszukiwania.
Jeśli więc część Twoich odbiorców korzysta z tej przeglądarki, koniecznie wykorzystaj jej funkcje reklamowe, aby przedstawić swoją ofertę. Oto najważniejsze z nich:
Quora i Reddit to miejsca, w których odbiorca może zadawać konkretne pytania dotyczące oferty danej firmy. Warto więc wykorzystać ten fakt i stworzyć kampanię, która zachęci użytkowników do odwiedzenia bloga i dokonania konwersji.
Oto kilka prostych kroków, dzięki którym stworzysz zachęcającą do kliknięcia reklamę na Quora:
Stworzenie owocnej kampanii na Quora to nieco czasochłonne i wymagające zadanie. Kiedy jednak znajdziesz już pytania, na które grupa docelowych odbiorców najczęściej poszukuje odpowiedzi, i na ich podstawie opracujesz interesującą reklamę, z pewnością zanotujesz większy ruch na blogu i zyskasz popularność na tej platformie.
Reklamy PPC to bardzo skuteczna forma promocji online. Aby jednak maksymalnie wykorzystać ich potencjał, warto wiedzieć, gdzie umieszczać swoje oferty. Skorzystaj więc z wyżej wymienionych wskazówek i stwórz kampanię, dzięki której zyskasz nowych klientów i staniesz się popularny w sieci.
Masz pytania? Agencja SEO Poznań iCEA Group chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.