DARMOWY AUDYT SEO

Jak reklamować się na Facebooku?

5 min czytania
Jak reklamować się na Facebooku?
Kategoria Marketing

Jeżeli już założyłeś konto biznesowe bądź stworzyłeś sklep na platformie Facebook, to kolejnym zadaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, jest promowanie oferty produktów i usług. Jak zatem tworzyć przekazy reklamowe w popularnym serwisie, aby dotrzeć do przyszłych konsumentów? Jak nie powodować strat finansowych? Rzeczywiście, kampania na FB wymaga znalezienia odpowiedzi na pojawiające się pytania. Jednak nie warto od razu wypływać na szerokie wody, lecz skoncentrować się na podstawach. Przygotowaliśmy zestaw wskazówek, których wdrożenie pozwoli na zbliżenie się do realizacji biznesowych celów.

Spis treści:

Do czego zmierzasz? Jakie są Twoje plany?

Zastanawiałeś się, jak powinno od samego początku wyglądać reklamowanie na Facebooku? Sprawa jest dość oczywista – od ustalenia celów biznesowych. Nie mogą one być zbyt ogólne i koncentrować się wyłącznie na wygenerowaniu zysków. Stara, lecz wciąż uniwersalna zasada opiera się na modelu SMART. O zamiarach i planach, które idą w parze z promowaniem się na platformie, przypomni na samym wstępie Menedżer Reklam. Dlatego, zanim klikniesz niebieski przycisk ze zwrotem “Promuj post”, zapoznaj się z opcjami, jakie oferuje kampania na Facebooku.

Sytuacja wygląda nieco inaczej, gdy chcesz uruchomić “machinę promocyjną” produktu bądź usługi w tempie błyskawicznym. Zazwyczaj ma to miejsce w przypadku prowadzenia nieco krótszej kampanii.

Format reklamy, czyli do wyboru, do koloru

Po sprecyzowaniu celów, które kryje w sobie reklama sklepu na Facebooku, następuje dobór formatu komunikatu promocyjnego. Jedną z najczęściej spotykanych opcji są pojedyncze grafiki w kształcie kwadratu bądź pionowych fotografii o formacie 4:5. Przestrzeń promocyjną można fajnie wykorzystać, dobierając kontrastujące ze sobą kolory zdjęć.

Oprócz wielobarwnych obrazów oko cieszy dynamika zmieniających się kadrów. Format ruchomego przekazu reklamowego jest dostępny w kanale społecznościowym – Facebook. Mowa o karuzeli, dzięki której jesteś w stanie zamieścić więcej informacji niż w przypadku jednostkowych formatów. Co więcej, możesz pokusić się o stworzenie promocyjnego materiału audiowizualnego.

Ruchome reklamy to nie tylko karuzela, lecz dobrze znana kolekcja. Doskonale sprawdza się w wersji mobilnej. Co więcej, jeżeli poszukujesz idealnego rozwiązania w promocji określonego asortymentu i szukasz wskazówki, jak reklamować produkt na Facebooku, to trafiłeś w odpowiednie miejsce. Kolekcję można stworzyć na podstawie katalogu i wyświetlać kolejno po sobie cztery rzeczy bądź losowo wyselekcjonowane z posiadanych zasobów. Ten drugi wariant to szansa na wykreowanie przekazu reklamowego o charakterze dynamicznym.

Sprawdź: Jak wybrać agencję Google Ads?

Do kogo chcesz trafić z komunikatem reklamowym?

Kluczem w poszukiwaniu odpowiedzi, jak reklamować się na Facebooku, jest właściwe sprecyzowanie targetu. W sektorze grono odbiorców można podzielić na trzy grupy: standardowe, niestandardowe i podobne. Wymienione terminy nic Ci nie mówią? Spokojnie, już spieszymy z wyjaśnieniem!

  • Grupy standardowe – określane są na podstawie takich czynników, jak: wiek, płeć, lokalizacja, język, hobby czy określone zachowanie (np. użytkowanie konkretnego modelu urządzenia).
  • Grupy niestandardowe – powstają na bazie własnych obserwacji (częstą praktyką jest przyglądanie się aktywnościom dotychczasowych klientów).
  • Grupy podobne – wywodzą się od wcześniej wspomnianych grup niestandardowych. Jednak algorytm opiera się na wcześniejszym doborze i selekcjonuje osoby na podstawie kryteriów przyjętych w przyszłości.

Wielokrotne praktyki reklamodawców dowodzą temu, że wybór niestandardowych grup docelowych okazuje się efektywniejszy niż w przypadku standardowego wariantu. Dlatego też warto poświęcić trochę więcej czasu, aby je poprawnie skonfigurować.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dobre rozwiązanie jest odpowiednio przetestowane

Aby testować efektywność kampanii, nieuniknione jest posiadanie środków finansowych. Dopasuj budżet oraz czas trwania reklamy do preferencji algorytmu. Pamiętaj, że powinien mieć on “chwilę” na zapoznanie się z określoną przez Ciebie grupą docelową oraz optymalizacją kampanii.

Testuj z rozsądkiem. Nie należy przeznaczać w tym celu połowy finansów i nie porywać się na budowanie miliona różnego rodzaju wariacji dla jednego targetu. W konsekwencji może to doprowadzić do straty w pieniądzach i spotęgować poirytowanie wśród potencjalnego konsumenta.

Sprawdź: LTV marketing

Ile będzie kosztować kampania na FB?

Trudno określić, ile właściwie zasobów potrzebujesz na wykupienie reklamy na Facebooku. Wszystko zależy od Twoich decyzji. Możesz zdecydować się na zamówienie kampanii reklamowej, której realizacja sięga kilkaset tysięcy złotych, choć istnieje również szansa na niskobudżetowe opcje postu sponsorowanego. Kampanię reklamową na FB możesz uruchomić już od 5 zł, choć pojawiają się stawki rzędu 50 zł, 500 zł, a nawet 50 tys. zł. Aby obliczyć faktyczny koszt potrzebny do realizacji reklamy, warto zadać pytanie, ile konwersji chciałbyś uzyskać w konkretnym przedziale czasowym. Zazwyczaj, kwota, jaką przeznaczysz na wdrożenie strategii promocyjnej, to składowa finansowych możliwości, a rezultatu, do którego dążysz.

Przestrzegaj regulaminu FB

Dlaczego postępowanie zgodnie z wytycznymi Facebooka odgrywa tak ważną rolę w kampaniach promocyjnych? Wszelkie odstępstwa od regulaminu mogą skutkować większymi kosztami, ograniczonym zasięgiem, a nawet blokadą konta. Najbardziej sztampowymi zasadami są ograniczenie ilości treści na fotografii do maksymalnie 20% zajmowanej powierzchni grafiki. Przed wdrożeniem działań promocyjnym w serwisie warto przeanalizować wymogi od Facebooka.

Im więcej informacji zdobędziesz w kontekście świadomego zarządzania kampanią na FB, tym większa szansa na powodzenie w realizacji reklamy. Nie poprzestawaj na pobieżnej organizacji reklamy w kanale społecznościowym, zorganizuj kompleksową strategię promocyjną!

Chciałbyś rozwinąć również inne kanały sprzedaży? Zapraszamy na konsultację z naszymi specjalistami z zakresu SEO. Pomożemy w budowaniu widoczności Twojej strony internetowej.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 11

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest chatbot marketing?
Czym jest chatbot marketing?
Chatbot marketing to świetne rozwiązanie dla firm działających w niemal każdej branży. Podpowiemy Ci, na czym polega i dlaczego warto go wykorzystać!
Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google
Sposoby na weryfikację i przejęcie wizytówki Google
Przedsiębiorcy działający głównie na lokalnych rynkach szukają sposobów zwiększania widoczności w odmętach sieci. W tym celu zakładają wizytówki Google.
Co to jest reklama wizualna?
Co to jest reklama wizualna?
Obraz rządzi światem. Niemal w każdym miejscu można spotkać kolorowe plakaty, a w TV spoty reklamowe. Kluczem do sukcesu jest atrakcyjna reklama!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie