energepic.com/pexels.com
Instagram, z ponad miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie, jest wiodącą siecią społecznościową zajmującą się treściami wizualnymi, która oferuje szereg możliwości dotarcia do nowych klientów. Jeśli jednak kiedykolwiek publikowałeś coś w mediach społecznościowych jako mała marka, wiesz, że ze swoimi treściami łatwo trafić w pustkę. Często nikt nie reaguje – żadnych polubień czy komentarzy. W takiej sytuacji można sięgnąć po płatne rozwiązania. Z tego artykułu dowiesz się, jak reklamować się na Instagramie i skutecznie sprzedawać produkty.
Instagram wraz z e-commerce idą w parze, ponieważ są napędzane przez treści wizualne i zbudowane wokół potrzeb odbiorców z rozproszoną uwagą. Większość sklepów internetowych w dużym stopniu polega przede wszystkim na wysokiej jakości zdjęciach asortymentu, które mają przekonać konsumentów do dokonania zakupu. Dobrze konwertujące obrazy można wykorzystać ponownie właśnie do takich czynności jak reklamowanie produktu na Instagramie. Nie trzeba inwestować w nowy materiał – wystarczy odrobina know-how na temat tego, w jaki sposób prowadzić skuteczną kampanię marketingową.
Co istotne, reklamy na Instagramie pozwalają również kontrolować, gdzie pojawiają się Twoje produkty i kto je widzi. W porównaniu do np. współpracy z influencerami reklamy są publikowane z Twojego konta. Musisz tylko zdecydować: ile chcesz wydać na kampanię, dokąd skierować ludzi, którzy klikną daną kreację i kim powinni oni być. Nadal Cię nie przekonaliśmy? Powodów, dla których warto zainwestować w marketing na Instagramie, jest znacznie więcej:
Do promowania swoich produktów na Instagramie możesz użyć 5 rodzajów reklam.
Filmy na Instagramie mogą trwać 60 sekund (oprócz IGTV – tam mamy do dyspozycji nawet 10 min), a materiał może być przygotowany w formacie kwadratowym lub poziomym. Daje to znacznie większe pole manewru niż poprzedni, 15-sekundowy limit.
Reklama graficzna zawiera pojedynczy obraz w formacie kwadratowym lub poziomym. Takie kreacje są najłatwiejsze do stworzenia pod względem wymaganych zasobów – potrzebujesz tylko jednego zdjęcia lub przygotowanej grafiki.
Składa się na nie od 2, do 10 filmów i/lub obrazów, które ludzie mogą oglądać, przesuwając po ekranie palcem. Taka forma jest dobra do prezentacji np. kilku produktów z tej samej serii.
Stories na Instagramie działają tak, jak te znane ze Snapchata czy Facebooka – pozwalają udostępniać treści wizualne, które znikają po 24 godzinach. W tym obszarze możliwe jest reklamowanie produktu na Instagramie za pomocą filmów lub obrazów.
Format ten łączy materiał wideo ze zdjęciami, które zazwyczaj wyświetlane są pod nim. Całość prezentowana jest w postaci ułożonych obok siebie kafelek. Podobnie, jak w przypadku reklam karuzelowych, kolekcje sprawdzają się podczas promowania dużej liczby towarów.
Aby efektywnie skonfigurować kampanię reklamową na Instagramie, musisz mieć firmową stronę na Facebooku – całe budżetowanie, planowanie i tworzenie jest najwygodniejsze właśnie za pośrednictwem Menedżera reklam tej platformy. Nie ma osobnego Menedżera reklam Instagrama, więc nie musisz tworzyć nowego konta reklamowego. Jeśli w przeszłości Twoja firma korzystała już z reklam na Facebooku, prawdopodobnie posiadasz aktualne informacje i narzędzia do przeprowadzenia całego procesu.
Jednak jeszcze zanim uruchomisz reklamowanie na Instagramie, musisz zadbać o niezbędne podstawy. Przede wszystkim potrzebujesz marki i produktu. Zakładamy, że z tym nie ma problemów. Następnie konieczne będzie przygotowanie materiałów wizualnych, które są sercem każdej kampanii na Instagramie. Mowa tutaj o zdjęciach i wideo przedstawiających Twoje produkty. Zatroszcz się o to, by były one jak najwyższej jakości. Mogą być osadzone w jakimś kontekście, opowiadać historię lub stanowić jedynie tło dla wartościowej treści. Ważna jest także zoptymalizowana pod kątem konwersji (posiadająca CTA, czytelny układ itp.) strona docelowa, na którą zamierzasz kierować ruch z kampanii.
Gdy już zadbasz o podstawy, możesz zająć się konfigurowaniem pierwszej reklamy na Instagramie. W tym celu uruchom wspomniany już Menedżer reklam Facebooka i kliknij „Utwórz” przy nowej kampanii.
Cele reklamowe oznaczają podstawowe założenie Twojej kampanii. W zależności od tego, który wybierzesz, będziesz mieć różne opcje reklamowe, a algorytm Instagrama dostosuje się do wytycznych. Do wyboru masz takie cele reklamowe, jak:
Pamiętaj, że reklama na Instagramie nie powinna być oderwana od Twoich organicznych działań na tej platformie. Warto mieć jasno określony cel, zanim jeszcze zaczniesz myśleć o budżecie i materiałach wizualnych. Wybierając cel, po prostu informujesz Instagram, co chcesz osiągnąć – np. chcesz uzyskać większe zaangażowanie lub większy zasięg. Pamiętaj również, że powinien on być konkretny i realistyczny.
Po wybraniu celu i nadaniu nowej kampanii nazwy pora na ustawienie budżetu Twojej reklamy. Możesz zdecydować, czy chcesz używać kwot dziennych, czy całkowitych – te wytyczne podpowiedzą systemowi, jak rozłożyć budżet na całkowity czas trwania kampanii. Zaraz po podjęciu decyzji o budżecie należy określić, kiedy ma się rozpocząć reklama oraz opcjonalnie ustawić termin jej zakończenia. Gdy tego nie zrobisz, reklamowanie produktu na Instagramie zakończy się po wyczerpaniu założonego budżetu. Zaleca się, by kwoty przeznaczone na kampanie wynosiły przynajmniej 10 zł na dzień.
Źródło: cottonbro/pexels.com
Jest to prawdopodobnie najważniejszy etap ustawiania reklamy na Instagramie. Musisz dokładnie opisać odbiorców, do których chcesz dotrzeć za pomocą wielu różnych zmiennych. Możesz oczywiście korzystać z już wcześniej ustalonych grup. Wśród opcji targetowania dostępne są takie wskaźniki, jak:
Możliwe jest również wykluczenie niektórych odbiorców z wyświetlania im Twoich reklam. Nie wahaj się skorzystać z tej opcji, jeśli chcesz zawęzić liczbę osób, którym będą prezentowane określone materiały promocyjne.
Następnym krokiem jest wybór miejsc docelowych, w których będzie realizowane reklamowanie produktów na Instagramie. Tworząc kampanię, możesz wybrać, gdzie będą wyświetlane dane kreacje. Jeśli wybierzesz opcję „Automatyczne miejsca docelowe”, wszystkie możliwe obszary reklamowe (na Facebooku, Instagramie, Messengerze itp.) zostaną przydzielone automatycznie. Jeśli interesuje Cię tylko kampania na Instagramie, musisz przejść do opcji „Edytuj miejsca docelowe” i zaznaczyć tam pożądaną platformę, a także konkretne lokalizacje w jej ramach – do wyboru masz główną tablicę użytkowników oraz stories.
Ostatni etap to utworzenie samej kreacji reklamowej. Wybierasz tutaj opisany już wcześniej rodzaj reklamy, wpisujesz tekst oraz dodajesz materiały wizualne. Pamiętaj, że Instagram to przede wszystkim atrakcyjne zdjęcia i filmy. Powinny one przyciągać wzrok oraz być dobrej jakości. Oprócz tych materiałów Twoje reklamy mogą również zawierać przycisk wezwania do działania z linkiem np. do zewnętrznej witryny lub aplikacji. Po przygotowaniu kreacji po prostu ją opublikuj.
Kampania na Instagramie nie kończy się na samym uruchomieniu reklamy. Ważna jest również analiza bieżących wyników i optymalizowanie poszczególnych parametrów, takich jak budżet czy zawartość kreacji. Dzięki regularnym poprawkom oraz testowaniu różnych rozwiązań reklamowanie na Instagramie będzie jeszcze skuteczniejsze! Cierpliwa nauka na własnych błędach szybko doprowadzi Cię do satysfakcjonujących wyników.
Instagram nieustannie zyskuje na popularności. Wykorzystaj to! Zobacz, jak skutecznie reklamować swoją ofertę na Instagramie. Zapraszamy!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.