Jak reklamować się na Twitterze?

Jak reklamować się na Twitterze?

Souvik Banerjee/unsplash.com

Twitter cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników sieci. Efektywnie wdrożona kampania reklamowa na wskazanej platformie daje duże pole do popisu.

Jakie podstawy znasz na temat reklam zamieszczanych na Twitterze? Dlaczego warto zainteresować się daną formą promocji marki? Znajdź odpowiedź w artykule!

Kampanie reklamowe tworzone w mediach społecznościowych są już dość powszechnym zjawiskiem. Choć pierwsze skojarzenia z promocją dotyczą takich kanałów, jak Facebook czy Instagram, to nie można bagatelizować potencjału, jaki niesie za sobą reklama na Twitter. Z naszego wpisu dowiesz się, jak wygląda przemyślana strategia promocyjna prowadzona na opisywanym kanale.

Prężna promocja na Twitterze

Na czym właściwie polega reklama Twitter? Początkowym etapem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, jest utworzenie konta na platformie. Nie ma tu kategoryzowania kont na firmowe bądź prywatne, jak ma to miejsce w przypadku Instagrama czy Facebooka. Po założeniu profilu w serwisie przekierujesz się do panelu reklamowego. Skupia on w sobie kilka segmentów:

  • Creatives (Kreacje): miejsce, w którym pojawiają się upowszechnione posty oraz dane statystyczne.
  • Campaigns (Kampanie): dostęp do wszystkich prowadzonych przez Ciebie kampanii.
  • Analytics: Pozwala na gromadzenie i wnikliwy przegląd uzyskanych danych.
  • Tools (Narzędzia): zbiór instrumentów dostępnych w panelu kampanii Twitter.
Sprawdź: Jak pozyskiwać klientów w e-commerce?

Na start w rozwoju kampanii reklamowych

Kampanie reklamowe na Twitterze są wdrażane w sposób intuicyjny. Nie ma zbędnych frazesów bądź skomplikowanych procedur, których zrozumienie przysporzyłoby Ci trudności. Jeżeli dopiero zaczynasz promocję swojej marki w sieci, wybór tej platformy może okazać się marketingowym sukcesem. Prezentujemy w najprostszy sposób, krok po kroku, budowanie strategii promocyjnej.

  • I etap: po zalogowaniu się w serwisie Twitter następnym krokiem będzie przekierowanie na panel boczny, gdzie klikasz “More”, a potem “Twitter Ads”.
  • II etap: jeżeli wszystkie elementy na Twitter Ads wyświetliły się, czyli kraj, strefa czasowa oraz waluta, to przed Tobą decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej pozycji. A potem wystarczy…kliknięcie “Let’s go”.
  • III etap: przed Tobą obranie konkretnego celu, jaki chcesz osiągnąć we wdrażanej kampanii. Wyodrębnione są trzy obszary: świadomość, zainteresowanie, konwersja. Każdy z nich zawiera w sobie określony cel, np. w obrębie świadomości dąży się do zwiększenia zasięgu, w przypadku zainteresowania punktem docelowym jest ekspozycja materiałów audiowizualnych, wzmożenia zaangażowania pod konkretnymi wpisami. Jeżeli chodzi o konwersję, misją staje się zintensyfikowanie określonej aktywności przez internautę.
  • IV etap: po dokonaniu decyzji dotyczącej celu pozostaje nazwanie kampanii, wybór odpowiedniego sposobu płatności, określenie budżetu, czasu trwania kampanii, a następnie kliknięcie przycisku “Next”.
  • V etap: dokonujesz doboru targetu, czyli określasz nazwę, czas ekspozycji przekazu reklamowego określonej grupy adresatów oraz ustalasz rodzaj oferty.
  • VI etap: rozpoczynasz przygodę z targetowaniem dostępnego dla nas zbioru reklamy, a właściwie koncentrujesz się na takich czynnikach demograficznych, jak: płeć, wiek, lokalizacja prezentowanych przekazów reklamowych oraz frazy kluczowe.
  • VII etap: na samym końcu staniesz przed wyborem materiału reklamowego. Choć istnieje możliwość doboru kilku tweetów zaangażowanych w rozwój kampanii, to jednak na samym początku zaleca się, aby dokonać wyboru maksymalnie dwóch odmiennych kreacji w formie testu. W ten sposób zweryfikujesz, która z dostępnych form komunikatu będzie najpełniej dopasowana względem Twojej grupy odbiorców.

Top korzyści tworzonych komunikatów reklamowych na Twitterze

Reklama Twitter to działanie pożądane z perspektywy użytkowników sieci internetowej. Jedną z czołowych zalet kampanii jest indeksowanie komunikatów umieszczanych w serwisie Google. Do puli kolejnych profitów warto zaliczyć niższe koszty wdrażanych kampanii, możliwość połączenia odmiennych modeli rozliczeń, dokładny pomiar skuteczności w obrębie aktywności marketingowych wraz ze skrupulatną analityką. Co ciekawe, na plus jest także mniejsza rozpoznawalność względem Facebooka czy Instagrama, ponieważ konkurencja nie napiera, co ułatwia znalezienie się na pierwszych miejscach w rywalizacji o status eksperta.

Źródło: Jeremy Bezanger/unsplash.com

Sprawdź: Jak powinien wyglądać przyjazny interfejs użytkownika?

Tylko spokój i rozsądek Cię uratują

Zapoznaj się z tym, co może dać reklama na Twitter. Przeanalizuj frazy kluczowe wraz z wariantami dostosowanymi pod poszczególne preferencje odbiorców. Promowanie się we wskazanym serwisie społecznościowym na samym początku może kosztować Cię wiele nieudanych prób i szeregu testów. Jednak wytrwały proces weryfikacji pojawiających się błędów wraz z optymalizacją niosą za sobą wiele optymizmu w postaci zbudowania solidnej marki oraz zaistnienie w świadomości współczesnego użytkownika.

Miej oczy szeroko otwarte na pojawiające się trendy. Rozpocznij świadomą, konsekwentną strategię reklamową na Twitterze!

Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją Grupa iCEA.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    Jaką rolę w marketingu odgrywają infografiki?

    W obecnych czasach światem rządzi obraz. Jak za pomocą grafik zaangażować odbiorcę? Czy mogą one wpłynąć na promocję marki? Warto wiedzieć.
    Czym jest reklama społeczna a reklama komercyjna?

    Czym jest reklama społeczna a reklama komercyjna?

    W kontekście marketingu możemy spotkać się z dwoma głównymi typami reklam: społecznymi i komercyjnymi. Czym charakteryzują się te rodzaje i w jakim celu się je wykorzystuje?
    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Jak tworzyć skuteczny mailing?

    Poczta elektroniczna odgrywa ważną rolę w digital marketingu. Trzeba tylko wiedzieć, jak dobrze ją wykorzystać. Podpowiadamy, jak stworzyć skuteczny mailing!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę