Analityka jest kluczem do zrozumienia, jak działają Twoje reklamy typu PPC, dzięki czemu możesz dostosować swoją kampanię i zwiększyć zyski. Na jakie dane należy zwrócić uwagę, aby dokładnie ocenić skuteczność swoich reklam? W tym artykule poznasz, na czym polega ROAS i jak do niego podchodzić, aby osiągnąć sukces w firmie.
Czym właściwie jest ROAS?
ROAS (return on ad spend) to wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej. Odpowiada na podstawowe pytanie, które powinien zadać sobie każdy marketer: jeśli zainwestuję X złotych w tę formę reklamy, to jaki przychód wygeneruję? ROAS mierzy, ile pieniędzy odzyskasz za każdą opłaconą kampanię reklamową czy słowo kluczowe. Jeżeli działania marketingowe nie generują docelowego zysku, to nie są one warte czasu i zasobów, które zainwestujesz. Prostym sposobem obliczenia ROAS jest:
ROAS = przychód z reklamy / koszt reklamy *100 lub przychód/koszt
Pamiętaj, że reklama może obejmować inne wydatki, które poniosłeś przy tworzeniu reklamy lub generowaniu sprzedaży, np. opłaty projektanta za stworzenie grafiki, koszty dostawcy/partnera lub prowizję. W przypadku E-Commerce obliczenie ROAS jest dość proste, ponieważ możesz śledzić każde kliknięcie aż do sprzedaży. Ponieważ powiązanie między kampanią reklamową a konwersją jest dość bezpośrednie w branży E-Commerce, to ROAS okazuje się skutecznym wskaźnikiem do identyfikowania dochodowych kampanii reklamowych.
Co możesz osiągnąć dzięki ROAS?
Jeśli nie generujesz sprzedaży i nie zarabiasz dzięki reklamom PPC, to coś musi się zmienić! ROAS to kluczowy wskaźnik, który pokazuje, co należy poprawić, aby zwiększyć sprzedaż i generować zyski. Wiele wskaźników może wskazywać na różne aspekty skuteczności reklamy, jednak nie wiążą one kliknięcia bezpośrednio z Twoim zyskiem, tak jak robi to ROAS. Na przykład współczynnik klikalności nie mówi o jakości tych kliknięć. Możesz płacić za kliknięcia, ale nie dokonywać sprzedaży. ROAS pokazuje bezpośrednią zależność między kosztem a zyskiem, dając ci niezbędny wgląd w różne zmienne w celu obniżenia kosztów i zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
Jak zmaksymalizować swoje przychody z reklam?
- Ulepsz tekst reklamy: upewnij się, że tekst reklamy trafia do Twoich odbiorców. Wyróżnij oferty specjalne i dodaj pilność, aby przyciągnąć uwagę.
- Korzystaj z reklam retargetingowych: wyświetlają się one klientom, którzy już odwiedzili Twoją witrynę E-Commerce i wykazali zainteresowanie określonymi produktami. Możesz również ograniczyć porzucanie koszyków poprzez ponowne kierowanie reklam na kupujących, którzy zostawili produkty w swoich koszykach.
- Doprecyzuj kierowanie reklam na odbiorców: zidentyfikuj swoich odbiorców, którzy z największym prawdopodobieństwem przekształcą się w kupujących o wysokiej wartości klienta i pokaż im produkty, które są dla nich najtrafniejsze.
- Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych: ponieważ coraz więcej konsumentów robi zakupy na urządzeniach mobilnych, nie chcesz, aby użytkownicy opuszczali Twoją witrynę tylko dlatego, że nie jest ona kompatybilna z urządzeniami mobilnymi.
- Trafiaj do klientów o dużym zamiarze zakupu: kieruj reklamy na wyszukiwane hasła powszechnie używane przez konsumentów gotowych do dokonania zakupu, np. długie słowa kluczowe zawierające konkretną markę, kolor lub rozmiar oraz takie terminy jak zniżka lub bezpłatna wysyłka.
- Dopasuj tekst reklamy do treści strony docelowej: twórz dedykowane strony docelowe, które pasują do treści Twoich reklam, aby zapewnić spójne wrażenia użytkowników i zminimalizować problemy z konwersją.
- Popraw wynik jakości swojej kampanii: wysoki wynik jakości, który wskazuje, że reklama i strona docelowa są trafne, może podnieść pozycję reklamy w odpowiednich wyszukiwaniach i uzyskać więcej ruchu na stronie.
Jak obniżyć swoje koszty z reklam?
- Oceń słowa kluczowe o niskiej skuteczności: wstrzymuj słowa kluczowe lub miejsca docelowe, które nie generują dużego ruchu. Przejrzyj dane analityczne dotyczące różnych źródeł ruchu, harmonogramów i sieci, aby nie wstrzymywać kanałów, na których reklama faktycznie jest skuteczna.
- Równowaga między konkurencyjnością a kosztami: rozsądnie podchodź do słów kluczowych, które licytujesz. Najskuteczniejsze słowa kluczowe mogą generować ruch, ale duża konkurencja może podnieść koszt kliknięcia, znacznie zmniejszając zysk.
- Zoptymalizuj ustawienia kampanii reklamowej: zawęź kierowanie na podstawie lokalizacji, języków, sieci, urządzeń itp., aby wyświetlać reklamy tylko odbiorcom z największym prawdopodobieństwem konwersji.
- Uwzględnij wykluczające słowa kluczowe: użyj informacji z raportu wyszukiwanych haseł, aby zidentyfikować słowa kluczowe, które generują kliknięcia, ale nie powodują konwersji. Dodaj je jako wykluczające słowa kluczowe do swoich kampanii, aby nie płacić za kliknięcia bez konwersji.
- Wyświetlaj reklamy w określonych godzinach: dowiedz się, kiedy w Twojej witrynie występuje najwięcej konwersji i ustaw reklamy tak, aby wyświetlały się tylko w określonych przedziałach czasowych. Jeśli sprzedajesz produkty sezonowe, możesz dostosowywać kampanie według miesiąca.
- Oceń wydatki związane z wyświetlaniem reklam – np. projektowanie graficzne, copywriting, zarządzanie reklamami, prowizje partnerskie itp., aby wykluczyć zbędne wydawanie pieniędzy.
- Wstrzymuj nierentowne kampanie: często sprawdzaj swoje statystyki i wstrzymuj kampanie, które nie generują sprzedaży.
Podsumowanie
Mamy nadzieję, że teraz termin ROAS jest Ci dobrze znany i postanowisz wdrożyć go do swoich działań marketingowych. Jest to doskonały wskaźnik, który służy do kontroli kosztów danej kampanii i wstępnej oceny jej skuteczności. Pamiętaj, że bez analizy wszystkich wskaźników swojej kampanii marketingowej nie osiągniesz sukcesu jako firma w branży. Jeżeli nie jesteś jeszcze pewien, jak zabrać się za konkretne działania, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!