Andrea Piacquadio / pexels.com
Analityka jest kluczem do zrozumienia, jak działają Twoje reklamy typu PPC, dzięki czemu możesz dostosować swoją kampanię i zwiększyć zyski. Na jakie dane należy zwrócić uwagę, aby dokładnie ocenić skuteczność swoich reklam? W tym artykule poznasz, na czym polega ROAS i jak do niego podchodzić, aby osiągnąć sukces w firmie.
ROAS (return on ad spend) to wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej. Odpowiada na podstawowe pytanie, które powinien zadać sobie każdy marketer: jeśli zainwestuję X złotych w tę formę reklamy, to jaki przychód wygeneruję? ROAS mierzy, ile pieniędzy odzyskasz za każdą opłaconą kampanię reklamową czy słowo kluczowe. Jeżeli działania marketingowe nie generują docelowego zysku, to nie są one warte czasu i zasobów, które zainwestujesz. Prostym sposobem obliczenia ROAS jest:
ROAS = przychód z reklamy / koszt reklamy *100 lub przychód/koszt
Pamiętaj, że reklama może obejmować inne wydatki, które poniosłeś przy tworzeniu reklamy lub generowaniu sprzedaży, np. opłaty projektanta za stworzenie grafiki, koszty dostawcy/partnera lub prowizję. W przypadku E-Commerce obliczenie ROAS jest dość proste, ponieważ możesz śledzić każde kliknięcie aż do sprzedaży. Ponieważ powiązanie między kampanią reklamową a konwersją jest dość bezpośrednie w branży E-Commerce, to ROAS okazuje się skutecznym wskaźnikiem do identyfikowania dochodowych kampanii reklamowych.
Jeśli nie generujesz sprzedaży i nie zarabiasz dzięki reklamom PPC, to coś musi się zmienić! ROAS to kluczowy wskaźnik, który pokazuje, co należy poprawić, aby zwiększyć sprzedaż i generować zyski. Wiele wskaźników może wskazywać na różne aspekty skuteczności reklamy, jednak nie wiążą one kliknięcia bezpośrednio z Twoim zyskiem, tak jak robi to ROAS. Na przykład współczynnik klikalności nie mówi o jakości tych kliknięć. Możesz płacić za kliknięcia, ale nie dokonywać sprzedaży. ROAS pokazuje bezpośrednią zależność między kosztem a zyskiem, dając ci niezbędny wgląd w różne zmienne w celu obniżenia kosztów i zwiększenia zysków ze sprzedaży.
Źródło: Vlada Karpovich / pexels.com
Mamy nadzieję, że teraz termin ROAS jest Ci dobrze znany i postanowisz wdrożyć go do swoich działań marketingowych. Jest to doskonały wskaźnik, który służy do kontroli kosztów danej kampanii i wstępnej oceny jej skuteczności. Pamiętaj, że bez analizy wszystkich wskaźników swojej kampanii marketingowej nie osiągniesz sukcesu jako firma w branży. Jeżeli nie jesteś jeszcze pewien, jak zabrać się za konkretne działania, jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc!
Skontaktuj się z nami już teraz jeśli chcesz dowiedzieć się więcej. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO, a pomoże Ci w tym nasza agencja SEO!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.