Firmbee.com/pexels.com
Zapewne wiele osób słyszało o tajemniczym robocie Google, który odpowiada za przeglądanie i indeksowanie witryn. Jeśli robot nas nie widzi, mamy marne szanse, by znaleźć się na dobrej pozycji w wyszukiwarce.
Do czego w ogóle może nam się przydać wiedza na temat tego, jak robot czyta stronę i co bierze pod uwagę? Przede wszystkim taką wiedzę możemy wykorzystać do poprawy widoczności naszej witryny. Wprowadzając zmiany na stronie oraz dostosowując ją do wytycznych Google, będziemy mogli cieszyć się nie tylko wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Nasza witryna będzie także bardziej przejrzysta i czytelna dla potencjalnych użytkowników.
Aby robot mógł zobaczyć witrynę w celu jej indeksacji, możemy mu to ułatwić. Co powinniśmy zrobić? Oto kilka kroków, dzięki którym nasza strona będzie dobrze widoczna la robotów:
W czasie indeksowania witryn, brane jest pod uwagę kilka czynników, które mają również dużą rolę w optymalizacji strony. Przede wszystkim wśród najważniejszych elementów znajdują się:
Zapewne wiele osób zadaje sobie pytanie, czy jest w ogóle możliwe zobaczenie naszej witryny „oczami” robota Google. Oczywiście jest to możliwe dzięki narzędziu „Pobierz jako Google dla witryn„. Narzędzie to pozwala nam sprawdzić, w jaki sposób robot Google indeksuje i renderuje adres URL naszej witryny. Taka opcja dostarcza nam również wiedzy na temat tego, czy Google ma dostęp do wszystkich podstron witryny, jak renderowana jest dana strona oraz czy jakieś elementy strony nie mogą być odczytane przez wyszukiwarkę.
Narzędzie „Pobierz jako Google dla witryn” na zasadzie symulacji pokazuje nam, w jaki sposób przeprowadzane jest indeksowanie oraz renderowanie stron. Dzięki temu będziemy mogli dowiedzieć się, jak robot Google widzi naszą stronę i przykładowo, czego nie może odczytać lub gdzie wyszukuje jakiekolwiek błędy.
Co ważne, w ciągu tygodnia możemy wykonać 500 takich pobrań. Dodatkowe opcje umożliwiają nam wybór konkretnego rodzaju bota, w zależności od tego, jakie zasoby mają zostać sprawdzone. Przykładowo do sprawdzania grafiki możemy użyć Googlebota Images, do filmów – Googlebota Video, a do stron docelowych reklam – Googlebota AdsBot. Możemy wybrać również robota specjalnie dla telefonów komórkowych (Google Smartphone).
Oczywiście innym podstawowym narzędziem, jest „Narzędzie dla webmasterów Google„, dzięki któremu możemy dowiedzieć się m. in. na jakie słowa kluczowe wyszukiwana jest nasza strona, czy witryna jest odpowiednio indeksowana oraz ile czasu zabiera Google indeksowanie naszej strony.
Jak widać, istnieją narzędzia, dzięki którym będziemy mogli sprawdzić naszą widoczność dla wyszukiwarki Google. Optymalizując treść oraz pozycjonując stronę, warto brać pod uwagę informacje pozyskane i udostępnione przez narzędzie „Pobierz jako Google dla witryn”. Warto również kierunkować się wskazówkami uzyskanymi w Google Search Console. Zrozumienie działan
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.