cottonbro / pexels.com
Z pewnością ciężko jest rozwinąć swoją dopiero wchodzącą na rynek firmę. Budowanie autorytetu w branży wymaga dużo pracy i czasu. Marketing dla małej firmy może wydawać się zbyt kosztowny i przynosić zbyt małe rezultaty. Jednak istnieją działania, które możesz podjąć, aby znaleźć się na równi ze swoją konkurencją.
W tym artykule omówimy kilka najlepszych sposobów na rozwój małej firmy w Internecie oraz największe błędy, które powinieneś omijać szerokim łukiem.
Musisz wiedzieć, że każda strategia jest inna i nie będzie pasowała do wszystkich firm. Jedna strategia marketingowa może świetnie sprawdzić się dla sklepu zoologicznego, ale byłaby kompletną stratą czasu dla sklepu z rękodziełem. Musisz wypróbować kilku i wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada i przynosi największe zyski.
Jest to najważniejsza część budowania firmy, ponieważ poznanie potencjalnych odbiorców pomoże Ci stworzyć idealną strategię marketingu internetowego. Musisz pamiętać, że jeśli chcesz trafiać swoim przekazem do wszystkich, to nie zdobędziesz żadnych klientów. Dokonując selekcji użytkowników, odpowiedz sobie na poniższe pytania:
Jeżeli odpowiesz na powyższe pytania, to będziesz w stanie stworzyć idealnego konsumenta i tworzyć dla niego treści. Stań się inspiracją dla innych i rozwiązuj problemy odbiorców, a zobaczysz, że szybko zyskasz w ich oczach autorytet.
Jeżeli będziesz korzystał z niewłaściwych kanałów marketingowych, to z pewnością trudno będzie Ci dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy Ci kilka sposobów na zdobycie odbiorców i generowanie ruchu w swoim sklepie internetowym.
Siła SEO tkwi w świadomości i wzmocnieniu Twojej marki. Skutecznie stosowane pozycjonowanie jest tym, co rozwija firmę. Jednak aby zobaczyć zadowalające efekty, musisz poświęcić na to większą ilość czasu i pracy. Możesz pozyskiwać potencjalnych klientów sklepu bez zbędnego wydawania pieniędzy. Jeżeli już osiągniesz sukces, to będziesz widoczny na najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a jest to bardzo duży sukces dla każdej firmy.
Media społecznościowe mogą być potężnym narzędziem dla małych firm zarówno do zwiększania świadomości, jak i sprzedaży. Wystarczy wykazać się odrobiną kreatywności. Pamiętaj jednak, że dopóki nie zbudujesz publiczności, to może okazać się to bardzo czasochłonne działanie. Czasami nie jest to odpowiednia strategia, ponieważ tak jak pisaliśmy wyżej, musisz dowiedzieć się, jacy są Twoi klienci oraz gdzie możesz ich znaleźć. Jeżeli nie są to media społecznościowe, to nie uda Ci się zwiększyć sprzedaży.
Jeżeli chcesz dotrzeć do klientów, którzy jeszcze nie dokonali konwersji, to e-mail marketing jest idealnym wyborem. Niestety musisz uważać na folder “spam”, ponieważ można tam trafić bardzo szybko i Twój potencjalny klient nawet nie zobaczy wiadomości od Ciebie. Jeżeli masz małą firmą i nieznaną, to możesz zostać pomylony z tzw. oszustami, dlatego może być Ci równie trudno dotrzeć do odbiorców.
Jeżeli chcesz szybko generować sprzedaż, to warto zainwestować w reklamy typu PPC, czyli płatność za kliknięcie. Jednak ta metoda ma swoje słabe strony. W momencie, gdy przestaniesz płacić za reklamy, możesz spodziewać się spadku sprzedaży. Jeśli więc Twój produkt lub oferta nie są jeszcze dobrze znane, reklamy typu PPC mogą być trudnym narzędziem na początek.
Musisz pamiętać, że Twoi odbiorcy mogą zmienić swoje zainteresowania, dlatego staraj się analizować i zbierać dane na temat Twoich klientów i dostosowuj swoje reklamy pod ich aktualne potrzeby. Jeżeli będziesz trzymał się tej metody, to utrzymasz wysoką pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli raz osiągniesz sukces, to nie możesz poprzestawać na laurach.
Podejmowanie decyzji dotyczących marketingu, produktów i usług na podstawie danych jest koniecznością, dlatego skonfiguruj jakąś formę śledzenia. Im więcej informacji uzyskasz, tym dokładniej oszacujesz atrakcyjność strategii marketingowej.
Reklamy Google dostarczają wielu przydatnych informacji na temat danych demograficznych osób dokonujących konwersji, a także informacji na temat ich wyszukiwań. Dzięki temu narzędziu zobaczysz, na co reagują Twoi klienci i jak jeszcze lepiej dostosowywać do nich swoje reklamy.
Jest to narzędzie, które może powiązać informacje zebrane ze wszystkich innych źródeł, jeśli jest prawidłowo zsynchronizowane. Dzięki niemu możesz zobaczyć całą drogę swoich klientów od zainteresowania do zakupu produktów na Twojej stronie WWW. Jest to sekret ogromnego sukcesu firmy. Najważniejsza jest konfiguracja tego narzędzia, ponieważ inaczej będzie wyświetlał Ci błędne dane, które źle wpłyną na planowanie przez Ciebie strategii marketingowej.
Jeżeli wdrożysz w swoją strategię marketingu internetowego te kilka działań, to z pewnością osiągniesz sukces. Najważniejsze to myśleć, analizować i planować, a nie działać na ślepo.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, skontaktuj się z nami już teraz. Czekamy na Ciebie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.