DARMOWY AUDYT SEO

Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową?

9 min czytania
Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową?
Kategoria Pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej jest niezbędne, jeśli chcesz trafić do szerszego grona klientów i sprzedać swój produkt. Jednak co wtedy, gdy oferujesz nie przedmioty, a swoje usługi?

Sytuacja z jednej strony nie zmienia się prawie wcale – nadal potrzebujesz pozycjonowania, żeby być widocznym w sieci. To, co różni obie sytuacje to sposób realizowania działań SEO tak, by wzmocnić Twoją pozycję eksperta w branży i finalnie zwiększyć zyski.

Spis treści:

Strona internetowa usług. Jak powinna wyglądać?

Zacznijmy od tego, jak powinna prezentować się Twoja witryna i co absolutnie musi zawierać.

Na samym początku musisz zdecydować, jaki typ strony lepiej sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu: prosta strona typu onepage, a może rozbudowana witryna z własnymi podstronami? W odpowiedzi na to pytanie pomoże Ci m.in. zakres Twojej oferty i ilość materiałów, jakimi dysponujesz.

Dla przykładu: jeżeli Twoja firma ma w zanadrzu szeroki zakres usług i bogate portfolio, prawdopodobnie jednostronicowa witryna nie wystarczy, by przedstawić wszystkie informacje w przejrzysty sposób. Z kolei jeśli dopiero rozpoczynasz biznes lub skupiasz się na wąskiej dziedzinie usług, rozbudowana strona będzie po prostu zbyteczna.

Sprawdź: Pozycjonowanie dietetyka

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowaniem (lub też SEO – od Search Engine Optimization) nazywamy takie optymalizowanie stron internetowych, które powoduje wzrost ich pozycji w wynikach wyszukiwania. Chodzi więc o to, by Twoja witryna wyświetlała się potencjalnym klientom wyżej i częściej.

Aby osiągnąć taki efekt, potrzeba szeregu różnych działań, prowadzonych na wielu polach. Są to z jednej strony zagadnienia techniczne, z drugiej te dotyczące contentu na stronie. Tyle suchej teorii. A jak jest w praktyce?

Powiedzmy to sobie wprost: strona internetowa i działania pozycjonerskie to relacja skomplikowana. Aby lepiej zrozumieć jej naturę, dobrze mieć świadomość, że działania w celu zdobycia pozycji możemy podzielić na dwa podstawowe typy, o których więcej przeczytasz poniżej.

Pozycjonowanie on-site

To wszystkie działania prowadzone w obrębie witryny. Co możemy zaliczyć do pozycjonowania on-site? M.in.:

  • dbałość o prędkość ładowania witryny – jeśli czas ładowania poszczególnych elementów strony będzie zbyt długi, użytkownik może ją opuścić, wybierając lepiej działającą stronę konkurencji. Właśnie dlatego należy zadbać o to, by witryna chodziła sprawnie. W tym celu można np. zrezygnować ze zbędnych wtyczek bądź nadmiaru elementów interaktywnych.
  • tworzenie wartościowego contentu – to jeden z lepszych sposobów na zwiększenie ruchu organicznego, ale też zbudowanie długotrwałej relacji z odbiorcami. Jeśli chcesz, by Twoje treści były wartościowe, pomóż rozwiązać swojej grupie docelowej jakiś problem lub podziel się praktyczną wskazówką ze swojej branży. To naprawdę działa!
  • zwracanie uwagi na komfort użytkownika – czyli wszystko to, co można przypisać podejściu zgodnym z User Experience. Jak to zrobić? Postaw na intuicyjną stronę, zrezygnuj z niejasnych poleceń i upewnij się, że poszczególne sekcje witryny dobrze spełniają swoje cele.
  • formatowanie tekstów pod SEO – teksty obecne na stronie, poza wartością dodaną (np. edukacyjną czy rozrywkową), powinny być także odpowiednio sformatowane. Ważny jest podział treści na akapity, używanie nagłówków oraz słów kluczowych, dzięki którym Twoja strona wyświetli się potencjalnie zainteresowanym osobom.
  • usuwanie błędnych przekierowań – przekierowania do nieistniejących już stron to częsty błąd, który może obniżyć pozycję Twojej witryny. Upewnij się zatem, że wszystkie elementy strony są na bieżąco sprawdzane i aktualizowane.

Pozycjonowanie off-site

Pozycjonowanie off-site (inaczej off page SEO) to z kolei działania podejmowane poza pozycjonowaną witryną, jednak również mające wpływ na jej ostateczną pozycję w wyszukiwarce. Jego podstawą jest budowanie profilu linkowego strony.

Co to jest profil linkowy?

To wszystkie linki (zewnętrzne i wewnętrzne), które kierują do Twojej witryny lub z niej wychodzą. Linkiem jest tak naprawdę każde hiperłącze, po naciśnięciu którego użytkownik zostaje przekierowany w określone miejsce w sieci – może być ono tekstowe lub np. umieszczone na grafice.

Dlaczego profil linkowy jest ważny?

posągi małych dzieci

Boty wyszukiwarki (najczęściej jest to oczywiście wyszukiwarka Google), odwiedzając strony, weryfikują je pod względem istotnych dla siebie parametrów. Linki, które prowadzą do Twojej witryny, są dla nich wyznacznikiem pewnego autorytetu i potwierdzeniem, że Twoja strona to wartościowe miejsce w sieci.

Im więcej takich jakościowych linków, tym korzystniej wpływają one na pozycję Twojej strony. Nie bez przyczyny podkreślamy tu kwestię jakości linków – od kiedy w życie weszła aktualizacja algorytmu Pingwin (kwiecień 2012), boty zaczęły sprawdzać także autorytet witryn, z których linki pochodzą.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową?

Jeśli Twoja działalność ma charakter usługowy i chcesz reklamować ją również w Internecie, powinieneś pamiętać o kilku zasadach, które pomogą Ci robić to naprawdę skutecznie. O czym dokładnie mowa?

Nie działaj po omacku

Ze względu na charakter działań pozycjonerskich, bardzo ważne jest, by po prostu je zaplanować. W tym celu warto zorientować się w swojej branży i przyjrzeć się działaniom konkurencji.

Spójrz krytycznie także na swój biznes: jakie są jego mocne strony, które możesz podkreślić w swoich treściach? Co w Twojej witrynie internetowej może odstraszać klientów? Dlaczego masz tak niski współczynnik konwersji?

Przeanalizuj także swój budżet i spróbuj uszeregować działania od tych niezbędnych i potrzebnych „na już”, po te, które mogą jeszcze chwilę zaczekać.

Bądź aktywny!

Udzielaj się, gdzie możesz i twórz własny content, który chętnie będzie dzielony przez innych użytkowników sieci. W ramach budowania profilu linkowego możesz postarać się o gościnny wpis na stronie tematycznie powiązanej z Twoją branżą lub zdecydować się na artykuł sponsorowany.

I pamiętaj: nie chodzi o to, by robić absolutnie wszystko i być wszędzie, a o to, by działaniami trafić do potencjalnych chętnych na Twoje usługi.

Postaw na profesjonalistów

Oczywiście, samodzielne pozycjonowanie teoretycznie jest możliwe, w praktyce jednak wymaga tak wielu różnych umiejętności i zabiera tak dużo czasu, że w zasadzie żaden właściciel firmy nie jest w stanie robić tego „po godzinach”. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług ekspertów (np. agencja SEO).

Powierzając pozycjonowanie profesjonalistom, oszczędzasz nie tylko czas, ale także zapewniasz bezpieczeństwo swojej witrynie. Działania, które wielu laików tematu może uznać intuicyjnie jako słuszne, mogą w niektórych przypadkach doprowadzić do ukarania strony przez wyszukiwarkę (np. filtrem bądź banem), a to drastycznie zmniejszy widoczność Twojej witryny w sieci.

Sprawdź: Przewaga agencji SEO nad programem optymalizacyjnym

Usługi lokalne a pozycjonowanie

Jeśli Twój przypadek to strona z ofertami usług, pozycjonowanie powinno pomóc Ci dotrzeć do jak największego grona klientów. Co jednak w przypadku, gdy chcesz trafić tylko do części z nich?

Taka sytuacja ma miejsce zwykle w przypadku usług lokalnych. To proste: skoro prowadzisz restaurację we Wrocławiu, jej strona internetowa nie musi wyświetlać się osobom przebywającym w Krakowie. Podobnie będzie w każdej innej branży: osoba z Gdańska nie wezwie hydraulika z Opola.

Co może pomóc Ci trafić do konkretnego grona odbiorców?

Odpowiednie słowa kluczowe

Podczas szukania określonych usług, użytkownicy najczęściej korzystają z krótkich haseł, które uwzględniają także interesującą ich miejscowość. Sam z pewnością nie raz użyłeś fraz typu kwiaciarnia Wrocław albo też dentysta Szczecin. Podobnie robią też inni internauci!

Skoro już to wiesz, zadbaj o to, by frazy adekwatne do usług Twojej firmy znalazły się na jej witrynie. Możesz umieścić je np. w nagłówkach lub w artykułach na firmowym blogu.

Wizytówka Google Moja Firma

To także ważny element pozycjonowania usług lokalnych. Dzięki dobrze uzupełnionej (i aktualizowanej!) wizytówce jeszcze lepiej zaprezentujesz swoje usługi zainteresowanym osobom. Pamiętaj o:

  • zdjęciach – o odpowiedniej jakości, które pokażą np. Twoje biuro, lokal gastronomiczny, warsztat lub przykłady wykonanych przez Ciebie usług. W ten sposób zwiększysz swoją wiarygodność w oczach przyszłego klienta;
  • danych kontaktowych – Twoja wizytówka bezwzględnie powinna zawierać aktualny adres firmy, telefon kontaktowy, a najlepiej także alternatywą drogę kontaktu (np. mail). Skorzystaj również z opcji wskazania, w jakich dniach i godzinach świadczysz swoje usługi. Jeśli podasz swojemu klientowi wszystkie informacje na tacy, nie będzie miał podstaw, by się rozmyślić;
  • opiniach i rekomendacjach – marketing szeptany nadal ma się dobrze, dlatego postaraj się to wykorzystać. Opinie Twoich zadowolonych klientów będą Twoją najlepszą reklamą, dlatego nie bój się prosić o rekomendacje.

Dlaczego warto pozycjonować witrynę z usługami?

Sama strona internetowa, nawet świetnie skonstruowana i dobrze wyglądająca, nie zapewni Ci jeszcze napływu klientów – najpierw muszą przecież do niej dotrzeć. Działania pozycjonerskie umozliwiają polepszenie pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce, dzięki czemu o Twoich usługach dowie się kolejne grono osób.

Jakich jeszcze efektów możesz spodziewać się po optymalizacji strony usługowej?

  • większy ruch na stronie – choć sam ruch na stronie nie gwarantuje jeszcze zakupu Twoich usług, z pewnością wpłynie on na większą świadomośc konsumencką w zakresie Twojej działalności;
  • większy współczynnik konwersji – konwersją są wszystkie pożądane przez Ciebie zachowania użytkowników. Zależy Ci na wypełnionych formularzach kontaktowych lub zapytaniach ofertowych? Dobrze wypozycjonowana strona wpłynie pozytywnie na te obszary;
  • większa rozpoznawalność firmy – dzięki lepszej widoczności w sieci, nazwa Twojej firmy zakorzeni się w świadomości konsumentów, którzy – nawet, jeśli nie od razu – kiedyś mogą zdecydować się na właśnie Twoje usługi.
iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 15

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
Czym jest Page Rank strony? Jak możemy go sprawdzić?
Page Rank wpływa na ocenę strony WWW, co warunkuje jej odpowiednią widoczność w wyszukiwarce. Zapoznaj się ze sposobami weryfikacji tego algorytmu.
Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
Nowoczesne strategie optymalizacji różnią się w zależności od urządzenia. Jak wykorzystać mobilne SEO, aby cieszyć się zainteresowaniem odbiorców?
Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO
Nasycenie frazami kluczowymi w tekście SEO
Czym jest Keyword Density? Dlaczego nasycenie frazami kluczowymi jest tak ważne? Podpowiemy Ci, jak stworzyć skuteczne treści pod kątem SEO!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę