Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?

Jak skutecznie tworzyć eksperckie treści?

energepic.com/pexels.com

Treści eksperckie są bardzo przydatne w kontekście pozycjonowania strony. Wartościowa, fachowa zawartość potrafi skutecznie przyciągnąć użytkowników. Co zrobić, by tego typu teksty przyniosły jak najlepsze efekty?

Tworzenie eksperckich treści – podstawowe zasady

Zarówno internauci, jak i algorytmy wyszukiwarek internetowych z roku na rok oczekują coraz bardziej wartościowych treści. Jest to niezwykle istotne z perspektywy pozycjonowania strony – fachowe informacje będą bardzo przydatne dla użytkowników, zwłaszcza gdy zbierzemy je w jednym miejscu – w rozbudowanym, specjalistycznym artykule. To z kolei przełoży się na wzrost popularności strony i większe zaufanie ze strony odbiorców. W efekcie witryna może być znacznie lepiej oceniana przez narzędzia Google.

Aby eksperckie treści były w stanie spełnić swoją funkcję, muszą być tworzone w profesjonalny sposób. Warto zadbać, by precyzyjnie i merytorycznie odpowiadały na pytania związane z wybranym tematem. Nie możemy przy tym zapominać o „lekkości” treści – tekst powinien być interesujący w odbiorze i zachęcać do przeczytania w całości. Jednocześnie niezbędna jest obecność specjalistycznego języka, dzięki któremu odbiorcy będą mieli pewność, że zdobywają rzetelną, fachową wiedzę od prawdziwych specjalistów w danej dziedzinie. Tego typu treści są szczególnie wartościowe w przypadku stron, na których można zakupić produkty lub usługi – połączenie fachowej opinii ze skutecznym linkowaniem z pewnością zwiększy sprzedaż.

Dopasowanie tekstu pod kątem grupy docelowej i celu publikacji

Jedną z najważniejszych kwestii, na które należy zwrócić uwagę przy pisaniu eksperckich treści, jest charakterystyka grupy docelowej. Dla przykładu, tworząc treści motoryzacyjne, warto zastanowić się, czy odbiorcami będą miłośnicy sportów motorowych, zawodowi kierowcy, czy może firmy zajmujące się produkcją części. Każda z tych grup będzie mieć nieco inne wymagania dotyczące podejścia do wybranego tematu oraz prezentowanych produktów.

Kolejnym krokiem jest określenie, w jakim celu tworzone są teksty i jaki rodzaj oferty mają promować. Dla firm, które prowadzą działalność opartą na świadczeniu usług, mogą to być warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, myjnie czy serwisy – najważniejsze będzie wzbudzenie zaufania, co przyczyni się do pozyskania nowych klientów. Sklepy mające w swojej ofercie różne gadżety, części czy akcesoria samochodowe powinny natomiast skoncentrować się na ciekawym zaprezentowaniu dostępnych produktów.

Pamiętaj o merytoryce, ale także o stylu

To absolutna podstawa przy tworzeniu artykułów eksperckich. Zawartość musi być dokładnie zweryfikowana i rzetelna – tylko wtedy możemy liczyć na zbudowanie zaufania u odbiorców. Porady ekspertów będą wartościowe jedynie wtedy, gdy znajdą pokrycie w rzeczywistości. Dotyczy to zwłaszcza treści takich jak poradniki, choć będzie to istotne również w przypadku przekazywania nowinek z danej branży czy przedstawiania wskazówek w kwestii wyboru i zakupu produktów.


Źródło: Thirdman/pexels.com

Nie możemy także zapominać, że tekst musi być atrakcyjny dla czytelnika i skutecznie przykuwać uwagę. Styl pisania odgrywa tutaj ważną rolę – również i w tym przypadku należy zwrócić uwagę na specyfikę grupy docelowej. Musimy znaleźć przy tym pewną równowagę pomiędzy fachowym wydźwiękiem a czytelnością oraz łatwością przyswojenia tekstu.

Gdzie szukać odpowiednich informacji?

Tworząc treści eksperckie, możemy opierać się zarówno na własnej wiedzy i doświadczeniach, jak i na innych źródłach. Zdolność znalezienia odpowiednich informacji oraz oceny ich przydatności to niezwykle przydatna umiejętność, dzięki której uda się wartościowy tekst nawet przy stosunkowo niewielkiej znajomości wybranego zagadnienia. Źródła branżowych informacji będą istotną pomocą w tworzeniu treści – musimy jednak upewnić się, że są one wiarygodne. Dobrym pomysłem będzie zweryfikowanie zawartości na kilku różnych stronach – warto przy tym wykorzystać także zagraniczne źródła, które w zależności od tematyki mogą zawierać więcej informacji.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: strongo.pl, mototeams.pl, totalnyremont.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Czy działania SEO dla stron B2B mają znaczenie?

    Twoja witryna B2B nie zdobywa dużej liczby odbiorców? W takim razie czas się zastanowić, co robisz nie tak i zmienić swoje dotychczasowe działania.
    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Audyt SEO – dlaczego należy o nim pamiętać?

    Czym jest i na czym polega audyt pod kątem optymalizacji i pozycjonowania? Dowiedz się, dlaczego każdy go potrzebuje. Wspomóż funkcjonowanie swojej strony.
    Tagi Hreflang – czym są i jak wykorzystać je w swojej strategii SEO?

    Tagi Hreflang – czym są i jak wykorzystać je w swojej strategii SEO?

    Tworzysz międzynarodowe treści i chcesz je zoptymalizować pod kątem wielojęzycznych wyszukiwań? Tagi Hreflang mogą Ci w tym pomóc!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.