Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w internecie?

Jak skutecznie zareklamować wybrany produkt w internecie?

Igor Miske/unsplash.com

Popularność branży e-commerce w Polsce jest tak duża, że przedsiębiorcy, którzy działają w tym sektorze, nie muszą martwić się o brak zainteresowania ze strony konsumentów. Niestety duża popularność ma też swoje wady – w sieci każdego roku pojawia się mnóstwo nowych sklepów, przez co konkurencja jest coraz większa. Jeśli działasz w handlu elektronicznym, na pewno wiesz, jak trudno jest zdobyć uwagę potencjalnego klienta i wyróżnić się wśród innych. Bez odpowiedniej strategii marketingowej nie można liczyć na sukces.

Sprawdź, jak wypromować produkt za pomocą kilku kanałów digital marketingu.

Reklama produktu za pomocą Google Ads

Aby skutecznie reklamować swoje produkty w e-sklepie, trzeba zadbać o dobrą widoczność w sieci. Najpopularniejszym sposobem na zwiększenie widoczności serwisu internetowego jest SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Jest to złożony i długotrwały proces, a na jego efekty trzeba czekać kilka miesięcy. Nie można zaprzeczyć, że SEO to jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów na pozyskiwanie ruchu na stronie, ale czy reklama wybranego produktu poprzez pozycjonowanie to najlepszy sposób? Nie do końca.

Ogromne możliwości w tym zakresie daje przedsiębiorcom system reklamowy Google Ads (dawniej Google AdWords). Pozwala on na tworzenie kampanii w modelu PPC – płacisz, gdy użytkownik kliknie promowany link. Dzięki temu możesz zoptymalizować koszty i w pozyskiwać wartościowy ruch, a co więcej, reklamować tylko wybrane produkty.

Rodzaje kampanii Google Ads

System Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam w sieci wyszukiwania (wynikach wyszukiwania na stronie SERP) oraz w sieci reklamowej, czyli na stronach i serwisach partnerskich, które należą do Google Display Network. Formaty, jakie mają do wyboru przedsiębiorcy to m.in.:

  • reklamy tekstowe,
  • reklamy graficzne i wideo,
  • reklamy dynamiczne,
  • reklamy „tylko połączenia”,
  • reklamy produktowe.

Dla branży e-commerce największe znaczenie mają reklamy produktowe (PLA), ponieważ to one mają największy potencjał, jeśli chodzi o promowanie konkretnego asortymentu. Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda taka reklama produktu, przykład możesz odnaleźć na poniższej grafice:

Jak widzisz, reklamy produktowe utworzone za pomocą płatnych kampanii Google Ads wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania. To te linki użytkownik widzi jako pierwsze, dlatego istnieje duża szansa na to, że z nich skorzysta. Oczywiście reklamy PLA mogą wyświetlać się również w sieci reklamowej Google.

Największą zaletą reklam produktowych jest to, że użytkownik nie musi wchodzić na stronę, aby znaleźć najważniejsze informacje – wszystko widoczne jest jeszcze przed kliknięciem linku. Dzięki temu ruch generują zazwyczaj użytkownicy w jakimś stopniu zainteresowani produktem.

Jak stworzyć reklamę produktu w Google Ads?

System Google Ads może wyświetlać w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Twoje produkty wraz ze zdjęciem, ceną i kilkoma innymi informacjami, ale dane te trzeba najpierw udostępnić. Dlatego w pierwszej kolejności musisz utworzyć feed produktowy, czyli plik zawierający opisy i atrybuty wszystkich produktów znajdujących się w Twoim sklepie. Jeśli korzystasz z platformy e-commerce, prawdopodobnie możesz wygenerować go automatycznie za pomocą odpowiedniej wtyczki.

Kolejny krok to utworzenie konta w Google Merchant Center, czyli w usłudze przeznaczonej dla sprzedawców internetowych, i połączenie go ze swoim kontem Google Ads. Gdy to zrobisz, możesz rozpocząć tworzenie pierwszej kampanii reklamowej. Zaloguj się do swojego konta Google Ads, wybierz typ kampanii, określ odbiorców, słowa kluczowe i ustaw stawkę oraz budżet. Opublikuj reklamę i czekaj na rezultat.

Promuj swoje produkty w social mediach

Social media to obok wyszukiwarki Google jeden z najlepszych obszarów do promowania swojej firmy i produktów. Z Facebooka korzysta obecnie prawie połowa populacji świata. To oznacza, że każda firma, niezależnie do branży, znajdzie na tym portalu społecznościowym wielu potencjalnych klientów.

Jak wykorzystać Facebooka do promocji biznesu e-commerce?

Reklama produktu na Facebooku może wyglądać różnie. Niektóre firmy prowadzą profile, publikują angażujące posty, zbierają wokół siebie grupę odbiorców, a następnie wykorzystują okoliczności do proponowania produktów. Tym sposobem będziesz docierał do osób, które obserwują Twój profil. Jeśli chcesz poszerzyć zasięg swojej reklamy, wykorzystaj system Facebook Ads, który działa podobnie jak Google Ads. Różnicą jest m.in. obszar wyświetlania reklam – w przypadku FB wyświetlają się one w obrębie serwisu oraz na Instagramie, w Messengerze i w Audience network (sieć aplikacji współpracujących z Facebookiem).

Jak stworzyć reklamę produktu w Facebook Ads?

W Menedżerze firmy możesz stworzyć kampanię reklamową, która będzie wyświetlała użytkownikom Facebooka reklamy produktów z Twojego sklepu. Oczywiście w tym przypadku również konieczne jest utworzenie feedu produktowego i połączenie systemu Facebook Ads z platformą sprzedażową.

Reklamy produktów najlepiej realizować poprzez sprzedaż z katalogu. Taką opcję znajdziesz w Menedżerze sprzedaży w zakładce Zasoby. Tam możesz utworzyć katalog, który będzie zawierał produkty dostępne w Twoim sklepie, oraz skonfigurować ustawienia katalogu. Gdy to zrobisz, w Menedżerze reklam utwórz kampanię Sprzedaż z katalogu i skonfiguruj ją. System poprosi Cię o nadanie nazwy, określenie grupy odbiorców oraz stawek i budżetu. Następnie będziesz musiał stworzyć kreację reklamy, która będzie wyświetlała się użytkownikom. Po opublikowaniu kampanii reklamy powinny być widoczne od razu. Systemy reklamowe (Facebook Ads i Google Ads), w odróżnieniu od SEO dają niemal błyskawiczne efekty, jeśli chodzi o widoczność. Jest to jedna z największych zalet takiej strategii.

O czym musisz pamiętać, tworząc reklamę produktu na Facebooku?

Tworzenie kampanii reklamowej na Facebooku jest dość proste pod względem technicznym. System Facebook Ads poprowadzi Cię przez wszystkie kroki i sam poprosi o istotne informacje i ustawienia. Jednak trzeba wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, aby promowanie produktu było skuteczne. Najważniejsze aspekty to:

Grupa docelowa

Precyzyjne określenie odbiorców komunikatu reklamowego to najważniejsza zasada marketingu. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama była skuteczna, musisz skierować ją do konkretnych osób. Nie ma sensu proponować danego asortymentu komuś, kto na pewno nie będzie nim zainteresowany. W systemie Facebook Ads możesz dokładnie określić, komu ma wyświetlać się Twoja reklama – np. ze względu na wiek, płeć, zainteresowania itp. Oprócz tego możesz ustawić grupy niestandardowych odbiorców i kierować przekaz do osób, które oglądały konkretny produkt, ale go nie kupiły. Jest to tzw. remarketing. Aby go przeprowadzić, musisz połączyć system Facebooka ze swoim sklepem internetowym poprzez piksel Facebooka.

Kreacja reklamy

Reklama produktu lub produktów na Facebooku może wyświetlać się na różne sposoby (karuzela, pojedynczy obraz, kolekcja). Wybierz to, co najlepiej pasuje do identyfikacji wizualnej Twojej marki. Pamiętaj również o odpowiednim komunikacie tekstowym – przedstaw największe korzyści i zachęć odbiorców do zakupu.

Jak wypromować produkt za pomocą content marketingu?

Content marketing, czyli strategia polegająca na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści to dziś podstawa działań marketingowych wielu firm. Treści udostępniane w serwisie internetowym, a także rozpowszechniane poza nim mogą realizować wiele celów biznesowych – od kreowania wizerunku marki, przez pozyskiwanie ruchu na stronie, po zwiększanie sprzedaży. Za pomocą content marketingu możesz reklamować wybrane produkty w sklepie internetowym. Jak? Między innymi przez boga, e-booki czy poradniki.

Blog w sklepie internetowym

Prowadzenie bloga firmowego uznawane jest za najskuteczniejszą i najtańszą metodę pozyskiwania ruchu na stronie. Publikując wartościowe wpisy, możesz ściągnąć do swojego sklepu internetowego konsumentów z każdego etapu lejka sprzedażowego – zarówno tych szukających dopiero informacji o produkcie, jak i tych, którzy są przekonani do zakupu. Za pomocą wpisów blogowych nie tylko zachęcisz czytelników do zakupu, ale również zbudujesz wizerunek marki i nawiążesz długoterminową relację z odbiorcami. Treści udostępniane w obrębie sklepu internetowego wspomagają również pozycjonowanie.

E-booki i poradniki

E-booki, poradniki i wszystkie inne produkty cyfrowe tego typu to w ostatnim czasie prawdziwy hit. Służą one do generowania leadów sprzedażowych, edukowania konsumentów, budowania wizerunku eksperta, a także do zachęcania do zakupu produktu. Jeśli najpierw zaproponujesz potencjalnemu klientowi wartościową treść za darmo i za jej pomocą wyjaśnisz skomplikowane kwestie, pomożesz w dobrze parametrów produktu czy rozwiążesz jakiś problem, masz większe szanse na to, że odbiorca treści zdecyduje się później na zakupy właśnie w Twoim sklepie.

Najważniejsze zasady tworzenia treści marketingowych

  • Wszystkie treści muszą być wartościowe dla czytelnika. Nie serwuj swoim potencjalnym klientom niskiej jakości tekstów, bo ucierpi na tym wizerunek Twojej marki.
  • Pamiętaj o odpowiednim formatowaniu. Długie bloki tekstu nie są mile widziane. Dziel tekst na części, używaj nagłówków i stosuj wyróżnienia.
  • Jeśli tekst to reklama jakiegoś produktu, pisz językiem korzyści. Poinformuj potencjalnego klienta, co zyska, gdy kupi Twój produkt i jakie problemy ten produkt pomoże mu rozwiązać.
  • Pisz na tematy, które zainteresują Twoich odbiorców. Warto przed tworzeniem treści sprawdzić, jakie zapytania kierują do wyszukiwarki potencjalni klienci.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing od A do Z

    Influencer marketing daje wiele możliwości pod względem zasięgu i zaangażowania odbiorców. Dowiedz się, jakie czynniki mają wpływ na powodzenie kampanii.
    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

    Reklama dźwignią handlu. Jak powinny się reklamować małe firmy w sieci?

    Marketing w świecie wirtualnym. Czym są płatne wyniki wyszukiwania (SEM) oraz czym charakteryzuje się reklama internetowa. PPC i landing page to początek.
    Wartość blogosfery

    Wartość blogosfery

    Blogi – niegdyś kojarzone wyłącznie z prywatnymi wpisami, dziś są strategią marketingową dla marek. Jak wykorzystać je jako narzędzie do zaznaczania obecności w sieci?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.