Jak śledzić swoje wyniki SEO?

Jak śledzić swoje wyniki SEO?

Mimi Thian/unsplash.com

Stworzenie skutecznej strategii optymalizacyjnej to nie wszystko. Aby osiągnąć najlepsze efekty, trzeba regularnie monitorować swoje wyniki i wprowadzać zmiany, które umożliwią stały rozwój biznesu. Przyjrzyjmy się zatem wskaźnikom, które warto poddawać konsekwentnej obserwacji.

Wskaźniki, które warto obserwować

Strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek nie będzie w pełni skuteczna, jeśli wrażenia użytkowników nie ulegną maksymalnej poprawie. Umiejętnie zaprojektowane witryny działają o wiele lepiej i przynoszą więcej korzyści niż strony zawierające jakiekolwiek błędy. Ważne jest zatem, aby zrozumieć strukturę swojej witryny i stale badać jej wydajność. Oto wskaźniki, na które warto zwrócić szczególną uwagę:

Czas spędzony na stronie

Idealnie byłoby, gdyby osoby odwiedzające Twoją witrynę zawsze wchodziły w interakcję z treścią. Niestety nie każdy użytkownik pozostaje w niej wystarczająco długo, aby dokonać konwersji. Świadomość czasu spędzonego przez odbiorców na każdej stronie może jednak znacznie ułatwić identyfikację obszarów wymagających kompleksowej optymalizacji oraz umożliwić wykrycie ewentualnych błędów. Jeśli czytelnicy spędzają średnio tylko 10 sekund na eksplorowaniu posta zawierającego 2000 słów, oznacza to, że warto poprawić wartość artykułu i wprowadzić do niego przyciągające uwagę elementy. Okazać się też może, że mimo iż artykuł jest dobrze napisany, nie koncentruje się na odpowiednim temacie, który grupa docelowych odbiorców uważa za atrakcyjny.

Pamiętaj też, że nie każda strona w Twojej witrynie powinna generować długi czas pobytu. Sekcja „Kontakt” nie musi być przecież wyświetlana dłużej niż 5–10 sekund.

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji to jeden z najważniejszych aspektów, które warto regularnie analizować. Wskaźnik ten obrazuje całkowitą liczbę dokonanych akcji podzieloną przez liczbę poszczególnych wizyt. Konwersje mogą być dowolnym działaniem, takim jak rzeczywiste transakcje czy wypełnienia ankiet.

Określenie faktycznego współczynnika konwersji pomaga lepiej zrozumieć sposób, w jaki warto zoptymalizować witrynę, aby zmaksymalizować zyski.

Współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń określa, jak często użytkownicy opuszczają stronę zaraz po jej otworzeniu. Analiza tego wskaźnika jest niezwykle ważna, ponieważ pozwala zrozumieć, jak bardzo angażujące są publikowane treści, co umożliwia podjęcie odpowiednich kroków optymalizacyjnych.

Źródło: Jason Goodman/unsplashcom

Mimo że współczynnik odrzuceń to niezwykle ważny wskaźnik, zdarzają się sytuacje, w których jego wysoki poziom nie wymaga wprowadzania wielu zmian w organizacji witryny. Strony kontaktowe zawsze będą miały wyższy współczynnik odrzuceń niż inne sekcje w witrynie. Aby więc skuteczniej mierzyć wydajność strategii, warto zwrócić uwagę na głębokość przewijania.

Głębokość przewijania

Wskaźnik ten pozwala określić, jak długo użytkownicy przeglądają daną stronę w witrynie. Jeśli post na blogu jest opuszczany przed przewinięciem poza początkowy akapit, pierwsza część tekstu prawdopodobnie nie była wystarczająco interesująca, aby użytkownik zdecydował się na dalsze eksplorowanie treści. Rozwiązaniem tego problemu jest umieszczanie najbardziej angażujących treści na samej górze witryny, dzięki czemu współczynnik głębokości przewijania ulega znacznej poprawie. Warto też dodać, że wskaźnik ten można łatwo zmierzyć za pomocą Google Analytics.

Liczba stron na wizytę

Monitorowanie wskaźnika stron na wizytę jest szczególnie ważne, jeśli zależy Ci na utrzymaniu zaangażowania użytkowników na tyle długo, aby przeszli do innej strony w witrynie. Współczynnik ten ma kluczowe znaczenie dla stron e-commerce, w których głównym celem jest finalna transakcja.

Analiza technicznej struktury witryny

Aby dokładnie zbadać skuteczność swoich działań optymalizacyjnych, warto przeprowadzić dokładny audyt SEO, który pozwoli lepiej zrozumieć wydajność witryny i wyszczególnić wszelkie wymagające uwagi obszary. Analiza ta umożliwia wykrycie ewentualnych błędów i pomaga ustalić efektywność prowadzonej strategii, dlatego warto zainwestować w to przedsięwzięcie. Oto najważniejsze elementy, które warto zbadać:

Szybkość strony

Szybki czas ładowania witryny korzystnie wpływa na wrażenia odbiorców i obniża współczynnik odrzuceń, co ma pozytywny wpływ na pozycję strony na liście wyników wyszukiwania. Poprawić ten wskaźnik można poprzez pozbycie się zbędnych elementów lub kompresję obrazów i innych plików multimedialnych.

Indeksowanie

Optymalizacja indeksowania powinna być priorytetem każdego właściciela strony internetowej. Ułatwienie botom Google dostępu do poszczególnych elementów zawartości witryny korzystnie wpływa bowiem na jej indeksowanie, dzięki czemu współczynnik konwersji wzrasta, a biznes stale się rozwija.

Metadane

Meta opisy i tagi tytułu to podstawowe elementy witryny, które mają znaczący wpływ na efektywność strategii SEO. Wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych i tworzenie skutecznych wezwań do działania to doskonały sposób na lepsze pozycjonowanie w Google.

Podsumowanie

Budowanie obecności w sieci stało się priorytetem każdego przedsiębiorcy. Aby jednak osiągać najlepsze wyniki, trzeba obrać właściwy kierunek i zidentyfikować obszary wymagające szczególnej uwagi. Ważne jest zatem regularne monitorowanie osiąganych rezultatów oraz badanie wydajności witryny, gdyż tylko dzięki temu możliwe jest opracowanie skutecznej strategii optymalizacyjnej. Jeśli więc chcesz rozwinąć swój biznes i przyciągnąć nowych klientów, skorzystaj z wymienionych wyżej wskazówek, a na efekty tego przedsięwzięcia z pewnością nie będziesz musiał długo czekać.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 3/5 - Liczba ocen: 2
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków

    Google PageRank, czyli co wpływa na wartość sieci linków

    Jeśli chcesz zoptymalizować sieć linków w swojej witrynie, powinieneś dobrze zaznajomić się z PageRank. Podpowiemy Ci, na czym polega ten system!
    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny

    Top 7 wskazówek dotyczących migracji witryny

    Chcesz przeprowadzić migrację witryny? Nie wiesz, od czego zacząć, aby cały ten proces przebiegł bezproblemowo? Koniecznie przeczytaj!
    Jak pozycjonować produkt?

    Jak pozycjonować produkt?

    Na naszym blogu sporo miejsca poświęcamy pozycjonowaniu stron internetowych. Tymczasem określenie pozycjonowanie w niektórych sytuacjach może być rozumiane nieco inaczej. […]
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.