Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

Jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google?

Karolina Grabowska/pexels.com

Jeśli strona internetowa łamie przepisy i nie stosuje się do wymagań wyszukiwarki Google, zdarza się, że na nakłada na nią filtr. W wyniku tego działania ograniczona zostaje widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Z tego artykułu dowiesz się, jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google, jakie są tego konsekwencje oraz w jaki sposób naprawić ten problem.

Czym jest filtr Google? Kiedy może zostać nałożony na naszą witrynę?

Filtr Google porównać można do swego rodzaju kary za nieprzestrzeganie zasad. W tym przypadku nakładana jest ona przez wyszukiwarkę na konkretną witrynę internetową, a jej powodem jest niestosowanie się do wskazówek wydanych przez Google dla webmasterów. Wśród tych najważniejszych wytycznych wymienić można tworzenie łatwych w znalezieniu przez Google stron, które będą jednocześnie dla wyszukiwarki w pełni zrozumiałe. Poza tym, dla algorytmów niezwykle istotne jest ułatwienie użytkownikom korzystanie ze stron poprzez takie elementy, jak używanie prawidłowych kodów, linków czy zabezpieczeń witryny. Niezwykle istotne jest także tworzenie stron o wysokiej jakości, które będą atrakcyjne dla odbiorcy.

Jeśli dana strona będzie miała założony filtr Google, wskutek tego znacznemu obniżeniu ulegną jej wyniki wyszukiwania. Kary podzielić można na dwa zakresy. Pierwszy z nich jest częściowy i obejmuje wyłącznie określone słowa kluczowe. Z kolei filtr całościowy dotyczy wszystkich słów i fraz kluczowych, na które dana strona jest pozycjonowania. Filtry podzielić można na te przyznawane ręcznie oraz algorytmicznie.

Sprawdź: Filtr ręczny – czym jest i za co możemy go otrzymać?

Filtr ręczny Google – czym tak właściwie jest?

Ten rodzaj kary nakładany jest bezpośrednio z rąk pracowników Search Quality Team. Ta kara jest bardzo indywidualna, dlatego nakładana jest wyłącznie na strony, które wyraźnie nie dopasowały się do wytycznych wyszukiwarki Google. Powodów tego rodzaju kary może być wiele, jednak wśród najważniejszych kategorii wymienić możemy spam, naruszenie zasad bezpieczeństwa, nieprawidłowe linki czy też naruszenie wytycznych dotyczących treści umieszczanych na stronie. Filtr ręczny Google jest na szczęście prosty do wykrycia, jednak usunięcie jego skutków może zająć wiele miesięcy.

Źródło: cottonbro/pexels.com

Algorytmiczny filtr Google

Algorytmiczny filtr to rodzaj automatycznej kary, która jak sama nazwa wskazuje, nakładany jest przez algorytmy wyszukiwarki. Te stworzone zostały w celu weryfikacji treści stron internetowych pod kątem przestrzegania zaleceń dla webmasterów wprowadzanych przez aktualizacje. Często zdarza się, że filtr algorytmiczny jest pierwszą karą, następnie strona przeglądana jest przez pracownika Google, a następnie po weryfikacji jest ściągana bądź zamieniana w filtr ręczny.

Niestety, jeśli chodzi o algorytmiczne filtry, zdecydowanie trudniej jest ustalić przyczynę jego nałożenia oraz problem, jaki za tym stoi. W tych sytuacjach najlepszym rozwiązaniem może okazać się przeprowadzenie profesjonalnego audytu SEO, który pozwoli odpowiedzieć na szereg pytań dotyczących prawidłowości w pozycjonowaniu strony.

Filtr Google – jak sprawdzić, czy jest nałożony na moją stronę?

Jeśli udało nam się już wypracować określoną pozycję w wyszukiwarce pod danym słowem kluczowym, a nagle zniknęliśmy z wcześniejszego miejsca, może to oznaczać albo bana od Google, albo lepsze pozycjonowanie naszych konkurentów. Tak czy inaczej, jeśli zauważymy spadek widoczności w Google, warto zainteresować się tym, czy na naszą stronę nie został nałożony filtr. Innym znakiem może być zmniejszona liczba odwiedzin na naszej stronie internetowej, co może skutkować nagłym spadkiem sprzedaży czy kontaktu ze strony potencjalnych klientów.

Zastanawiasz się, jak sprawdzić, czy strona ma filtr Google? Możliwości związane ze sprawdzeniem, czy na daną stronę nałożony został filtr Google, zależą w dużej mierze od tego, jaki rodzaj filtra został założony. Najprostszy do wykrycia jest zdecydowanie filtr ręczny. Aby dowiedzieć się, czy został na nas nałożony oraz poznać inne szczegóły wystarczy otworzyć narzędzie Google Search Console. Po zalogowaniu powinno się przejść do menu, wybrać opcję „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie „Ręczne działania”. Poza informacją dotyczącą tego, czy dany filtr został nałożony, użytkownik zyskuje również informacje o tym, jakie były przyczyny nałożenia kary. Pomaga to zdecydowanie w określeniu zakresu ruchów, jakie powinniśmy podjąć.

Niestety w przypadku filtra algorytmicznego nie jest to już takie proste. Właściciel strony musi sam dojść do tego, jakie błędy zostały popełnione oraz znaleźć dla nich najlepsze rozwiązanie.

Jakie są metody na zdjęcie filtra Google?

Kiedy już dowiesz się, że na Twoją stronę został nałożony filtr Google, pozostaje sprawić, aby został on zdjęty. Jest to bardzo ważne, ponieważ w innym przypadku nasza witryna nie będzie wyświetlać się w organicznych wynikach wyszukiwania. W przypadku filtrów ręcznych najlepszą opcją na pozbycie się ograniczeń jest sprawdzenie przyczyn nałożenia filtra i przeprowadzenie czynności mających na celu naprawienie wymienionych w Google Search Console błędów. Gdy proces ten zostanie już przeprowadzony, jedyne co pozostaje, to prośba do pracowników Google o ponowną indeksację naszej strony internetowej. Po niej następuje oczekiwanie na dyspozycję pracownika, który jeszcze raz przeanalizuje zawartość strony i jej zgodność z wytycznymi wyszukiwarki, a następnie wyda opinie o słuszności zastosowania filtra.

Podobnie wygląda sprawa w przypadku filtra algorytmicznego. Z tą różnicą, że w tym wypadku użytkownik nie otrzymuje informacji dotyczącej przyczyn takiego stanu rzeczy. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, ponieważ zdarza się, że czas oczekiwania na wydaną przed pracownika decyzję może wynieść nawet kilka miesięcy. Z tego powodu warto zadbać o to, aby nie łamać regulaminu wyszukiwarki i nie narażać się na nałożenie niekorzystnych filtrów.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: slowerful.pl, tuningster.pl

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Tu zabrać, a tam dodać. Czym jest content pruning i jakie ma znaczenie dla ruchu na stronie?

    Tu zabrać, a tam dodać. Czym jest content pruning i jakie ma znaczenie dla ruchu na stronie?

    Walka ze zdezaktualizowaną treścią - proces przycinania treści (content pruning). Które z algorytmów wymagają od nas nieustannej pracy nad publikacjami?
    Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

    Czy opłaca się zlecić innej firmie działania SEO?

    Współpraca z agencją SEO może być kłopotliwa, jeśli nie uzgodnicie odpowiednich warunków przed podpisaniem umowy. Czy outsourcing może Ci pomóc?
    Indeksowanie z priorytetem dla urządzeń mobilnych? Oczywiście, ale dlaczego Mobile First Indexing, przejęło inicjatywę?

    Indeksowanie z priorytetem dla urządzeń mobilnych? Oczywiście, ale dlaczego Mobile First Indexing, przejęło inicjatywę?

    W swoich działaniach, szczególną uwagę poświęcasz aktywności wewnątrz witryny? Świetnie! Dziś porozmawiamy o indeksowaniu z priorytetem dla urządzeń mobilnych.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę