Lisa Fotios/pexels.com
Content marketing to jedna z najskuteczniejszych technik reklamy online, a jej głównym celem jest przygotowanie wartościowych treści, które budują zaufanie do witryny. Jak zmierzyć wiarygodność strony? Możemy to zrobić z pomocą parametru Trust Flow – dowiedz się, jak sprawdzić jego wartość i o czym informuje ten wskaźnik.
Aby ocenić jakość treści na stronie, możemy zastosować kilka wskaźników – jednym z nich jest Trust Flow. SEO opiera się aktualnie w dużej mierze na dostarczaniu użytkownikom przydatnej i interesującej zawartości, a parametr TF może znacznie ułatwić działania na tym polu. Z jego użyciem łatwiej będzie nam wyznaczyć strategię, którą powinniśmy przyjąć w trakcie optymalizowania strony.
Czym zatem jest Trust Flow i dlaczego jest on tak istotny? Wskaźnik ten służy do oceny wiarygodności strony internetowej, przedstawiając wynik w postaci liczby. TF obejmuje analizą wszystkie linki przychodzące i na ich podstawie określa oczekiwany poziom zaufania do docelowej witryny. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim wartość wskaźnika dla strony, z której pochodzi odnośnik – linki wysokiej jakości będą zdecydowanie bardziej przydatne pod względem wyniku TF. Parametr ten jest przedstawiany w skali od 0 do 100.
Najwyższą wartością tego parametru mogą pochwalić się strony takie jak Facebook, YouTube czy Google. Są to witryny, które sporą część swojej funkcjonalności opierają na udostępnianiu przez użytkowników ciekawych linków lub wykorzystywaniu algorytmów, by zapewnić internautom interesujące treści. W odniesieniu do tego typu stron możemy spotkać się z terminem „seed site”, a ich wyniki TF wynoszą powyżej 80 punktów.
W kontekście SEO już liczby powyżej 50 będą świetnym rezultatem. Wyniki pomiędzy 10 a 50 są traktowane jako przeciętne, z kolei przy jednocyfrowych liczbach możemy spodziewać się dość słabych efektów pozycjonowania.
Źródło: cottonbro/pexels.com
Warto zaznaczyć, że Trust Flow nie dotyczy bezpośrednio działania algorytmów Google. To wskaźnik opracowany przez firmę Majestic, która zajmuje się przygotowywaniem narzędzi wspomagających analizę działań SEO. Usługi oferowane przez Majestic cieszą się sporą popularnością wśród pozycjonerów – z ich użyciem można sprawdzić jakość wielu różnych elementów witryny.
Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem powinny prowadzić do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja to ogromna pomoc dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego firmową stronę www – dzięki temu pozyskanie nowych klientów będzie znacznie łatwiejsze. Aby zrozumieć znaczenie parametru TF, warto przede wszystkim zapoznać się z podstawowym podziałem czynności SEO na działania on-site i off-site.
Ze względu na kluczową rolę linkowania zewnętrznego w pozycjonowaniu Trust Flow może okazać się jednym z najważniejszych wskaźników. Możemy dzięki niemu łatwo zweryfikować wiarygodność swojej strony, jak również jakość witryn, na których znalazły się odnośniki do naszych treści. Wysoka wartość tego parametru powinna bezpośrednio wiązać się ze wzrostem popularności domeny oraz widoczności w wynikach wyszukiwania.
Otrzymanie informacji o wartości wskaźnika TF to stosunkowo proste zadanie. Jak sprawdzić Trust Flow? Aby to zrobić, należy udać się na witrynę narzędzia Majestic. Na głównej stronie możemy od razu wprowadzić adres URL, który chcemy przeanalizować. Spora część informacji jest dostępna za darmo – w tym najważniejsze z nich, czyli wartość Trust Flow i powiązanego wskaźnika Citation Flow, który określa, jak często inne witryny umieszczają w swojej treści odnośniki do naszej strony. Aby uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych danych, na przykład informacji o tematyce linkujących portali, będziemy musieli wykupić abonament Majestic.
Trust Flow to tylko jeden z wielu wskaźników, które możemy zmierzyć z wykorzystaniem narzędzi firmy Majestic. Kolejną przydatną opcją może być sprawdzenie stron internetowych, na których znajdują się odnośniki do analizowanej domeny. Co ważne, możemy dowiedzieć się również, jaką ocenę Trust Flow otrzymały linkujące witryny.
Oto pozostałe parametry, które możemy sprawdzić za pomocą narzędzia Majestic:
Subskrypcja do narzędzi Majestic nie należy do najtańszych – wersja Lite kosztuje 46,99 euro miesięcznie, podczas gdy wersja Pro to wydatek wynoszący 94,99 euro na miesiąc. Pełny dostęp do API kosztuje aż 379,99 euro. Tego typu koszty będą dość znaczące przy samodzielnych działaniach w zakresie SEO, jednak dla firm oferujących takie usługi jest to dość opłacalny wybór, który znacznie zwiększy efektywność kampanii. To jeden z powodów, dla których warto postawić na profesjonalne agencje SEO – możemy liczyć na wsparcie specjalistów, którzy mają dostęp do zaawansowanych narzędzi.
Im wyższy wynik Trust Flow, tym lepiej – osiągnięcie rezultatu w górnej części skali może być jednak dość dużym wyzwaniem. Warto zaznaczyć, że wartościami w okolicy 100 mogą pochwalić się jedynie największe portale, takie jak Facebook czy Google. Dla większości standardowych witryn Trust Flow na poziomie ponad 50 będzie już bardzo dobrym wynikiem.
Ze względu na sposób wyznaczania wartości wskaźnika TF najistotniejszą kwestią jest pozyskiwanie linków z zaufanych stron. Aby zachęcić właścicieli innych witryn do umieszczania odnośników do naszej strony, można zdecydować się na przykład na wykorzystanie artykułów sponsorowanych. Przygotowanie atrakcyjnej, interesującej i wartościowej treści będzie ogromną pomocą – to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zaufania do witryny, który często samoczynnie prowadzi do zwiększenia liczby i jakości linków prowadzących do strony. Warto także wykorzystać techniki takie jak influencer marketing. Znaczenie ma również linkowanie wewnętrzne – należy zadbać, by każda podstrona zawierała odnośniki do innych części witryny. Co więcej, dobrą praktyką będzie regularne sprawdzanie backlinków za pomocą narzędzi SEO, by w razie potrzeby „odciąć” się od stron o niskim wskaźniku zaufania.
Artykuł powstał we współpracy ze stronami: lovihomi.com, cityislife.com
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.