Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?

Jak sprawdzić Trust Flow? O czym informuje nas parametr TF?

Lisa Fotios/pexels.com

Content marketing to jedna z najskuteczniejszych technik reklamy online, a jej głównym celem jest przygotowanie wartościowych treści, które budują zaufanie do witryny. Jak zmierzyć wiarygodność strony? Możemy to zrobić z pomocą parametru Trust Flow – dowiedz się, jak sprawdzić jego wartość i o czym informuje ten wskaźnik.

Czym jest Trust Flow?

Aby ocenić jakość treści na stronie, możemy zastosować kilka wskaźników – jednym z nich jest Trust Flow. SEO opiera się aktualnie w dużej mierze na dostarczaniu użytkownikom przydatnej i interesującej zawartości, a parametr TF może znacznie ułatwić działania na tym polu. Z jego użyciem łatwiej będzie nam wyznaczyć strategię, którą powinniśmy przyjąć w trakcie optymalizowania strony.

Czym zatem jest Trust Flow i dlaczego jest on tak istotny? Wskaźnik ten służy do oceny wiarygodności strony internetowej, przedstawiając wynik w postaci liczby. TF obejmuje analizą wszystkie linki przychodzące i na ich podstawie określa oczekiwany poziom zaufania do docelowej witryny. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim wartość wskaźnika dla strony, z której pochodzi odnośnik – linki wysokiej jakości będą zdecydowanie bardziej przydatne pod względem wyniku TF. Parametr ten jest przedstawiany w skali od 0 do 100.

Ile wynosi dobry wynik Trust Flow?

Najwyższą wartością tego parametru mogą pochwalić się strony takie jak Facebook, YouTube czy Google. Są to witryny, które sporą część swojej funkcjonalności opierają na udostępnianiu przez użytkowników ciekawych linków lub wykorzystywaniu algorytmów, by zapewnić internautom interesujące treści. W odniesieniu do tego typu stron możemy spotkać się z terminem „seed site”, a ich wyniki TF wynoszą powyżej 80 punktów.

W kontekście SEO już liczby powyżej 50 będą świetnym rezultatem. Wyniki pomiędzy 10 a 50 są traktowane jako przeciętne, z kolei przy jednocyfrowych liczbach możemy spodziewać się dość słabych efektów pozycjonowania.

Kto odpowiada za wskaźnik Trust Flow? SEO – analiza z narzędziem Majestic

Źródło: cottonbro/pexels.com

Warto zaznaczyć, że Trust Flow nie dotyczy bezpośrednio działania algorytmów Google. To wskaźnik opracowany przez firmę Majestic, która zajmuje się przygotowywaniem narzędzi wspomagających analizę działań SEO. Usługi oferowane przez Majestic cieszą się sporą popularnością wśród pozycjonerów – z ich użyciem można sprawdzić jakość wielu różnych elementów witryny.

Dlaczego wskaźnik Trust Flow jest ważny?

Wszystkie działania związane z pozycjonowaniem powinny prowadzić do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wysoka pozycja to ogromna pomoc dla każdego przedsiębiorcy prowadzącego firmową stronę www – dzięki temu pozyskanie nowych klientów będzie znacznie łatwiejsze. Aby zrozumieć znaczenie parametru TF, warto przede wszystkim zapoznać się z podstawowym podziałem czynności SEO na działania on-site i off-site.

  • On-site SEO – akcje wykonywane na stronie. Należą do nich między innymi optymalizacja nagłówków, przygotowanie czytelnych adresów URL, linkowanie wewnętrzne, dopasowanie treści pod kątem słów kluczowych czy optymalizacja techniczna witryny.
  • Off-site SEO – wszystkie czynności, które odbywają się poza stroną internetową. Ogromne znaczenie mają tutaj przede wszystkim linki zewnętrzne. Warto zadbać, by pozyskiwać je od zaufanych witryn – to właśnie z tą kwestią bezpośrednio wiąże się wskaźnik Trust Flow.

Ze względu na kluczową rolę linkowania zewnętrznego w pozycjonowaniu Trust Flow może okazać się jednym z najważniejszych wskaźników. Możemy dzięki niemu łatwo zweryfikować wiarygodność swojej strony, jak również jakość witryn, na których znalazły się odnośniki do naszych treści. Wysoka wartość tego parametru powinna bezpośrednio wiązać się ze wzrostem popularności domeny oraz widoczności w wynikach wyszukiwania.

Trust Flow – jak sprawdzić?

Otrzymanie informacji o wartości wskaźnika TF to stosunkowo proste zadanie. Jak sprawdzić Trust Flow? Aby to zrobić, należy udać się na witrynę narzędzia Majestic. Na głównej stronie możemy od razu wprowadzić adres URL, który chcemy przeanalizować. Spora część informacji jest dostępna za darmo – w tym najważniejsze z nich, czyli wartość Trust Flow i powiązanego wskaźnika Citation Flow, który określa, jak często inne witryny umieszczają w swojej treści odnośniki do naszej strony. Aby uzyskać dostęp do bardziej szczegółowych danych, na przykład informacji o tematyce linkujących portali, będziemy musieli wykupić abonament Majestic.

Co jeszcze możemy sprawdzić z narzędziem Majestic?

Trust Flow to tylko jeden z wielu wskaźników, które możemy zmierzyć z wykorzystaniem narzędzi firmy Majestic. Kolejną przydatną opcją może być sprawdzenie stron internetowych, na których znajdują się odnośniki do analizowanej domeny. Co ważne, możemy dowiedzieć się również, jaką ocenę Trust Flow otrzymały linkujące witryny.

Oto pozostałe parametry, które możemy sprawdzić za pomocą narzędzia Majestic:

  • Citation Flow – podczas gdy Trust Flow określa jakość linków, ten wskaźnik skupia się wyłącznie na ich liczbie;
  • liczba linkujących domen,
  • liczba adresów IP, z których pochodzą odnośniki;
  • kontekst linków – analiza lokalizacji odnośników,
  • profil linków – wykres łączący informacje o Trust Flow oraz Citation Flow,
  • nowe i utracone linki,
  • liczba zewnętrznych backlinków,
  • dane o konkurencji, dzięki którym możemy łatwo ocenić zaufanie do witryn rywalizujących z naszą stroną.


Subskrypcja do narzędzi Majestic nie należy do najtańszych – wersja Lite kosztuje 46,99 euro miesięcznie, podczas gdy wersja Pro to wydatek wynoszący 94,99 euro na miesiąc. Pełny dostęp do API kosztuje aż 379,99 euro. Tego typu koszty będą dość znaczące przy samodzielnych działaniach w zakresie SEO, jednak dla firm oferujących takie usługi jest to dość opłacalny wybór, który znacznie zwiększy efektywność kampanii. To jeden z powodów, dla których warto postawić na profesjonalne agencje SEO – możemy liczyć na wsparcie specjalistów, którzy mają dostęp do zaawansowanych narzędzi.

Jak zwiększyć Trust Flow?

Im wyższy wynik Trust Flow, tym lepiej – osiągnięcie rezultatu w górnej części skali może być jednak dość dużym wyzwaniem. Warto zaznaczyć, że wartościami w okolicy 100 mogą pochwalić się jedynie największe portale, takie jak Facebook czy Google. Dla większości standardowych witryn Trust Flow na poziomie ponad 50 będzie już bardzo dobrym wynikiem.

Ze względu na sposób wyznaczania wartości wskaźnika TF najistotniejszą kwestią jest pozyskiwanie linków z zaufanych stron. Aby zachęcić właścicieli innych witryn do umieszczania odnośników do naszej strony, można zdecydować się na przykład na wykorzystanie artykułów sponsorowanych. Przygotowanie atrakcyjnej, interesującej i wartościowej treści będzie ogromną pomocą – to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie zaufania do witryny, który często samoczynnie prowadzi do zwiększenia liczby i jakości linków prowadzących do strony. Warto także wykorzystać techniki takie jak influencer marketing. Znaczenie ma również linkowanie wewnętrzne – należy zadbać, by każda podstrona zawierała odnośniki do innych części witryny. Co więcej, dobrą praktyką będzie regularne sprawdzanie backlinków za pomocą narzędzi SEO, by w razie potrzeby „odciąć” się od stron o niskim wskaźniku zaufania.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: lovihomi.com, cityislife.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?

    Jak rozszerzone fragmenty w wyszukiwarce wpływają na SEO?

    Fragmenty rozszerzone Google są bardzo pożądanym czynnikiem, który wpływa na konwersję w witrynie. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak wpływają one na pozycjonowanie.
    Jak prawidłowo generować backlinki?

    Jak prawidłowo generować backlinki?

    Pomyśl o swojej stronie i zadbaj o prawidłowe linki zwrotne. Te wskazówki pomogą przedsiębiorcom w łatwy sposób pozyskać backlinki.
    Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

    Czy działania SEO niezwiązane z content marketingiem mają sens?

    Okazuje się, że content marketing nie jest jedynym działaniem, które wpływa pozytywnie na ranking SERP. Warto poznać inne czynniki!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.