Jak stworzyć landing page?

Jak stworzyć landing page?

cottonbro studio/pexels.com

Anglojęzyczne landing page w przełożeniu na rodzimy język oznacza stronę do lądowania. Istnieje związek pomiędzy przetłumaczonym terminem, a jego przeznaczeniem. Wynika to z tego, że potencjalny klient w pierwszej kolejności ma “wylądować” na docelowo zarządzanej witrynie.

Za sprawą naszego artykułu dowiesz się, jak zrobić landing page, aby zachęcić użytkownika do interakcji i finalnie skłonić go do nabycia produktu bądź skorzystania z usługi. Poznaj marketingowe sztuczki i zyskaj przewagę na rynku.

O co właściwie chodzi z landing page?

Z pewnością w umysłach czytelników roi się od wielu pytań. Jedno z podstawowych brzmi: co to jest landing page? Jak już wspominaliśmy we wstępie, to strona docelowa, do której internauta dociera zaraz po wykonaniu określonej aktywności (przykładowo po kliknięciu linku, któremu towarzyszy informacja dotycząca promocji produktu bądź finalizacji zakupu).

W ujęciu marketingowym to końcowy krok sprzedaży, najczęściej wykorzystywany w kampaniach mailingowych bądź prowadzonych w mediach społecznościowych.

Zastosowanie strony lądowania

Aby lepiej zrozumieć, co to jest landing pages dla współcześnie wdrażanych praktyk marketingowych, warto zastanowić się nad celowością opracowywanych działań. Choć kampanie najczęściej zwieńczone są sprzedażą, to w przypadku stron docelowych warto pokusić się o wyodrębnienie dodatkowych, innych celów. Mowa m.in. o:

  • możliwości zapisu klientów do newslettera,
  • zarejestrowaniu konsumenta na organizowany przez firmę kurs,
  • szansie na pobranie bezpłatnej wersji e-booka,
  • wygenerowaniu leadów umożliwiających sukcesywne zakończenie sprzedaży.

Być może słusznie domyślasz się, że nie jest to skończony zbiór celów, dla których podejmowane są wysiłki w obrębie skutecznie tworzonego landing page. Warto mieć jednak na względzie powyższe obszary, ponieważ uzmysławiają skalę pracy nad stroną docelową.

Landing page na piątkę z plusem

Proces kreacyjny landing page to rozległy temat, jednak można szybko poradzić sobie z tym zadaniem, stosując się do opracowanych przez nas wytycznych. Dodatkowym ułatwieniem będzie umiejętność obsługi szablonów i wtyczek znajdujących się w ramach WordPressa. O czym pamiętać, aby nie spotkać się z rozczarowaniem w postaci braku oczekiwanego ruchu na stronie WWW?

Źródło: cottonbro studio/pexels.com

Długość w parze z konkretnymi informacji dla odbiorcy

Wielokrotnie powtarzane wyrażenie: “jakość, nie ilość”, sprawdza się połowicznie w ramach strategii wdrażanych na landing pages. Przeglądający tekst czytelnicy szczególną uwagę kierują na atrakcyjne w odbiorze nagłówki. Adresaci zainteresowani formą strony docelowej wybierają ją w celu dalszej lektury contentu. Nieuniknione staje się zawarcie precyzyjnych opisów, w tym argumentów przemawiających za nabyciem oferowanego asortymentu bądź skorzystaniem z dostępnych usług. Im więcej szczegółów pozna potencjalny klient, tym większe prawdopodobieństwo, że zdecyduje się podjąć odpowiednie kroki w kierunku finalizacji zakupów.

Jeżeli wciąż nie wiesz, jaka długość treści w ramach landing page będzie odpowiednia dla realizowanej przez Ciebie działalności, skorzystaj z testów A/B. Przeprowadź badanie na dwóch wariantach i zestaw ze sobą dwa landing pages – dłuższy i krótszy. Następnie, po wcześniej sprecyzowanym czasie, zweryfikuj, która opcja cieszy większym powodzeniem w odbiorze. Możesz przeanalizować różne warianty eksponujące przyciski “CTA” bądź lokalizacje nagłówków i fotografii.

Wzywaj do działania i intryguj czytelników

Szukasz pomysłów na temat tego, jak stworzyć landing page? Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z potencjału języka korzyści, tzn. zaangażowania się w budowanie komunikatów w taki sposób, aby wyzwolić pozytywne emocje i przykuć uwagę wymagającego klienta. Jedna z opcji “pójścia na skróty” bazuje na metodzie AIDA, czyli początkowym zaintrygowaniu czytelnika, aby zintensyfikować jego zainteresowanie ofertą, zachęcić do zakupu i doprowadzić do finalizacji transakcji.

O buttonie “Call to Action”, popularnym “CTA”, słyszałeś z pewnością niejednokrotnie. Warto jednak zaznaczyć, że oprócz wykreowania interaktywnego zwrotu (np. “Przeczytaj”), pierwszoplanowe role odgrywają ulokowanie przycisku i kolorystyka. Dokładnie przemyśl, gdzie najlepiej umieścić napis, aby cieszył się dużą klikalnością.

Spójność wizualna ma znaczenie

Wygląd to nie wszystko, choć z pewnością nie można pomijać graficznej oprawy i układu witryny. Duże nagromadzenie elementów bardziej rozprasza, niż przykuwa wzrok. Zadbaj o to, aby każdy detal Twojego landing page odpowiadał wartościom i skojarzeniom z reprezentowaną marką.

Formularz jako “clou” landing page

Niemal każdy landing page wyposażony jest w formularz. Dostępne w nim pola zależne są od celu, jaki zakłada strona docelowa. Główne przeznaczenie formularza kontaktowego zawęża się do zgromadzenia podstawowych danych na temat konsumenta. To, co właściwie oznacza “podstawowe”, jest zależne od zamysłu twórcy. Nie pomijaj zawierania w treści informacji o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych.

Jak wypromować landing page?

Opcji jest naprawdę mnóstwo i niezależnie od tego, czy obierzesz płatną, czy darmową drogę dotarcia do klienta, warto, żebyś znał skuteczne metody reklamy. Do obszernego grona wariantów promocyjnych zaliczane są m.in. mailing, social media, reklamy od Google oraz SEO.

Warto zainwestować trochę czasu i pracy, aby zyskać sympatię grona odbiorców przy użyciu landing page. Jeżeli jednak nie wiesz, jak zabrać się za tworzenie kreatywnej strony docelowej, podejmij współpracę z renomowaną agencją marketingową i zbuduj solidną bazę stałych klientów!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Landing page jako strategia promocyjna dla witryn e-commerce. Jak zaprezentować swoją ofertę? Jakie praktyki SEO są najbardziej przydatne?
    Sprzedaż w sklepie internetowym – jak ją skutecznie zwiększyć?

    Sprzedaż w sklepie internetowym – jak ją skutecznie zwiększyć?

    Zarządzasz e-sklepem i chcesz poprawić wyniki sprzedażowe? Stawiasz pierwsze kroki w świecie e-commerce? Dzięki nam poznasz receptę na biznesowy sukces!
    Jak reklamować się na Instagramie?

    Jak reklamować się na Instagramie?

    Chcesz dotrzeć z ofertą swojej firmy do szerokiego grona odbiorców na Instagramie? Sprawdź, jak prowadzić skutecznie kampanie reklamowe na tej platformie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę