Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

Jak stworzyć płatną kampanię w internecie – czyli wszystko o Google Ads

Vlada Karpovich/pexels.com

Każda firma, której zależy na zwiększeniu rozpoznawalności w sieci i pozyskaniu nowych klientów, powinna zainteresować się narzędziami takimi jak Google Ads. To system reklamowy stworzony przez autorów najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej, który pozwala dotrzeć do ogromnego grona odbiorców. Sprawdź, co warto wiedzieć o płatnych kampaniach Google Ads.

Widoczność strony w wynikach wyszukiwania to podstawa sukcesu w sferze online. Możemy ją zwiększyć na różne sposoby – warto zaznaczyć, że ruch na witrynie dzieli się na organiczny i nieorganiczny. Źródłem tego pierwszego są wyniki dla konkretnych fraz wprowadzanych przez internautów. O pozycji strony decyduje jakość jej zawartości, dopasowanie do słów kluczowych, szybkość działania i wiele innych czynników, które wspólnie składają się na strategię SEO lub pozycjonowania. Ruch nieorganiczny pochodzi z kolei z płatnych kanałów – system Google Ads należy właśnie do tej grupy. Jest to reklama w internecie, która pojawia się nad „standardowymi” wynikami wyszukiwania, jak również na stronach należących do sieci reklamowej Google (GDN – Google Display Network). Ten rodzaj marketingu wymaga pewnej inwestycji, jednak spory zasięg sprawia, że może się ona dość szybko zwrócić.

Kampanie Google Ads są dostępne w wielu rodzajach, a najpopularniejszy z nich to reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania. To jednak nie jedyna opcja – możemy skorzystać również z reklam graficznych, kampanii wideo, kampanii produktowych czy treści dostosowanych do lokalizacji. Płatne kampanie Google są rozliczane w różnych modelach:

  • CPC (Cost Per Click) – określona stawka za kliknięcie; w przypadku treści wideo stosuje się CPV (Cost Per View) – opłatę za obejrzenie reklamy,
  • CPM/CPT (Cost Per Mille/Thousand) – stawka za tysiąc wyświetleń,
  • CPA (Cost Per Action) – płatność za określone działanie po kliknięciu reklamy, na przykład pozostawienie danych kontaktowych (CPL – Cost Per Lead), zamówienie (CPO – Cost Per Order) czy sprzedaż produktu lub usługi (CPS – Cost Per Sale).

Jak stworzyć kampanię Google Ads? Początkowe kroki

Zanim rozpoczniemy przygotowywanie kampanii, potrzebne będzie nam konto Google Ads. Możemy je utworzyć za pomocą uproszczonego formularza lub korzystając z „trybu eksperta”, który pozwoli dokładniej dostosować opcje reklamy. Zakładanie konta jest równoznaczne z utworzeniem pierwszej kampanii. Na samym początku powinniśmy określić cel reklamy – dla przykładu, promocja sklepu internetowego będzie skupiać się prawdopodobnie na zwiększeniu sprzedaży. Google Ads umożliwia wybór spośród kilku różnych celów, które pomagają zdecydować, jaki typ kampanii będzie odpowiedni.


Źródło: Ketut Subiyanto/pexels.com

Kolejnym krokiem jest wybranie, w jakim miejscu mają pojawiać się reklamy. Po ustaleniu tych dwóch najważniejszych kwestii uzyskujemy opcję wprowadzenia dodatkowych informacji o firmie – zdecydowanie warto skorzystać z tej możliwości, by odbiorcy mogli łatwiej skontaktować się w sprawie naszych usług lub produktów.

Ustawienia kampanii: budżet, grupa docelowa i rozszerzenia

Następnie możemy wybrać najlepszą dla nas metodę rozliczenia i określić planowany średni budżet dzienny. Większy nakład pozwoli nam dotrzeć do liczniejszego grona odbiorców. Google zaleca, aby reklamodawcy z Polski ustalali budżet w wysokości co najmniej 25 złotych, jednak wartość ta będzie znacznie się różnić w zależności od branży, możliwości naszej firmy i licznych innych czynników. W kolejnym etapie możemy określić słowa kluczowe, jak również lokalizację – grupa docelowa reklamy i jej charakterystyka powinny zadecydować o tym, jakie ustawienia tutaj wprowadzimy. Frazy w Google Ads są zbierane w grupy; powinniśmy zadbać, by każda z nich zawierała słowa kluczowe powiązane z konkretnym produktem.

Przydatną opcją z pewnością okażą się również rozszerzenia kampanii. Dzięki tej funkcji możemy na przykład wprowadzić dodatkowe linki wyświetlające się przy reklamie, jak również numer telefonu naszej firmy. Po wypełnieniu wszystkich informacji związanych z ustawieniami kampanii możemy przejść do utworzenia właściwych reklam. Proces ten będzie się różnić w zależności od rodzaju kampanii: w przypadku kampanii tekstowych będziemy musieli przede wszystkim wprowadzić nagłówki, opisy i linki. To już prawie koniec – na koniec pozostaje tylko wprowadzenie danych płatności. Po rozpoczęciu kampanii warto regularnie monitorować jej efekty, by móc w razie potrzeby dostosować strategię marketingową.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: jasportowiec.pl, techjoy.pl, onetrace.pl, lovihomi.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Czy SEO to tylko organiczne wyszukiwanie?

    Jeśli prowadzisz stronę internetową, z pewnością rozumiesz, czym jest SEO. Czy wiesz jednak, jak wpływa ono na funkcjonowanie Twojej marki?
    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Jak prawidłowo dobierać frazy dla klienta?

    Dobór odpowiednich słów kluczowych to bardzo ważny proces podczas pozycjonowania. Przeczytaj, jak odpowiednio je dobierać dla klientów.
    Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

    Wszystko o pozycjonowaniu lokalnym

    Czy wiesz, że w Polsce działają ponad dwa miliony małych firm? To właśnie do nich kierowane jest pozycjonowanie lokalne, którego szczegóły przybliżamy w tym artykule.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.