DARMOWY AUDYT SEO

Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

Jak stworzyć reklamy produktowe w Google Zakupy?

Christina Morillo/pexels.com

Większość z nas robi zakupy online. Wpływa to również na klientów poszukujących coraz to wygodniejszych opcji nabywania produktów. System Google Zakupy, choć nie jest tożsamy z platformą sprzedażową, sprawdza się doskonale w przeglądaniu przez konsumentów ofert różnych sklepów w jednym miejscu. Dostosowanie wyników wyszukiwania do najlepszych sugestii reklamodawców znacznie ułatwia klientowi proces selekcji. Pierwszoplanową rolę odgrywają w tym obszarze reklamy produktowe.

W artykule omawiamy, czym są kampanie produktowe, co sprawia, że są niezwykle atrakcyjną formą reklamy, a także jak skutecznie zorganizować reklamę w Google Zakupy. Nie zwlekaj, rozpocznij lekturę już teraz!

Co sprawia, że reklamy produktowe są tak skuteczne?

Reklamy produktowe Google to bardzo atrakcyjne formy reklamy, o czym w dużej mierze decyduje wizualizacja promowanego artykułu. Tego typu komunikaty eksponowane są na samym szczycie wyników SERP bądź po prawej stronie wygenerowanych rezultatów. Tak naprawdę kampanie produktowe mają niejedno imię, a mówiąc o nich, można zamiennie stosować takie słownictwo, jak PLA, Zakupy Google czy Google Shopping.

Elementy reklamy produktowej

Czym charakteryzuje się reklama produktowa, a tym samym wyróżnia spośród pozostałych form Google Ads? Po pierwsze, zawiera fotografię promowanego produktu, po drugie – nazwę wraz z adresem platformy sprzedażowej i po trzecie – bieżącą cenę. Krótko mówiąc, prezentuje wszystkie najważniejsze informacje z perspektywy klienta, bez względu na zasób produktów mieszczących się w ofercie.

Sprawdź: Jak uniknąć spadku pozycji podczas zmiany platformy sprzedażowej?

Google Zakupy + dobrze zoptymalizowana reklama = biznesowy sukces

Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, jakich profitów możesz spodziewać się po prawidłowo zoptymalizowanej reklamie produktowej. Warto zaangażować się w opracowanie przemyślanej strategii kampanii ze względu na następujące korzyści:

  • wyższy współczynnik konwersji,
  • ekspozycja dużego zasobu informacji przed kliknięciem,
  • dotarcie z przekazem do docelowej grupy klientów,
  • większa widoczność oferty firmy w wynikach wyszukiwania,
  • ciekawa forma graficzna przekazu reklamowego,
  • relatywnie wysoki zwrot z inwestycji (ROI),
  • możliwość większej kontroli nad budżetem (płatność za kliknięcie danej reklamy).

Gdzie eksponowane są reklamy produktowe? Będziesz mieć z nimi kontakt na karcie “Zakupy” w wyszukiwarce, na stronach partnerów sieci wyszukiwania oraz na platformie YouTube, Gmail czy Google Discover. Przejdźmy jednak do sedna sprawy, czyli jak tworzyć kampanie produktowe i cieszyć się długookresowymi rezultatami?

Proces tworzenia reklam produktowych

Najważniejszym elementem, o którym należy pamiętać, jest plik produktowy. Jeśli posiadasz platformę sprzedażową w serwisie e-commerce, proces rozpocznij od szukania odpowiedniej wtyczki, a następnie zabierz się za jej instalację w sklepie. W ten oto sposób automatycznie wygenerujesz URL stanowiący swego rodzaju plik produktowy.

Masz problem z wygenerowaniem pliku bezpośrednio z panelu strony? Możesz stworzyć go ręcznie, co jednak będzie wymagało od Ciebie większego nakładu czasu i pracy. Wszelkie modyfikacje w ofercie należy wówczas na bieżąco uaktualniać bądź uzupełniać. Co powinno znaleźć się w pliku produktowym?

  • Identyfikator (SKU);
  • tytuł produktu,
  • nazwa producenta/firmy,
  • krótki opis zawierający najważniejsze informacje o asortymencie wraz z wyróżnieniem jego cech;
  • odnośnik prowadzący do określonego asortymentu na stronie WWW;
  • aktualna cena,
  • kategoria produktu.

Plik produktowy jest obowiązkowy. Aby jednak mówić o dalszym procesie kreacyjnym, potrzebne są jeszcze inne elementy. Jak wygląda tworzenie reklam produktowych?

Etap 1. Konfiguracja konta Google Merchant Center

Aby korzystać z funkcjonalności Google Zakupy, w pierwszej kolejności należy utworzyć, a następnie skonfigurować konto Google Merchant Center. Potrzebujesz adresu Gmail, aby przejść do dalszych kroków, jakimi są:

  • uzupełnienie kluczowych informacji o prowadzonej działalności,
  • wskazanie preferowanego sposobu płatności w zarządzanym e-sklepie,
  • przedstawienie warunków dostawy i polityki zwrotu,
  • sprawdzenie wiarygodności adresu strony internetowej.

Etap 2. Przyciągnij wzrok atrakcyjnymi fotografiami

Zadbaj o to, aby zdjęcia reklamy produktowej w Google Shopping przedstawiały ofertę z wielu perspektyw, zaprezentowane zostały w jak najbardziej czytelny sposób oraz ilustrowały produkt podczas jego użytkowania.

Etap 3. Zaimplementuj plik produktowy do GMC (Google Merchant Center)

Wystarczy, że przejdziesz do zakładki oznaczonej jako “Produkty”, a następnie “Pliki danych” i wybierzesz niebieską ikonkę z plusem. Potem uzupełnisz informacje dotyczące kraju, języka oraz zatytułujesz plik w taki sposób, aby nie było problemu z jego rozpoznaniem. Jak go prześlesz? Opcji jest kilka:

  • stworzysz arkusz kalkulacyjny w Google Docs,
  • uprzednio zaplanujesz pobieranie, co pozwoli Google na pobranie pliku z zarządzanej przez Ciebie strony WWW,
  • prześlesz plik ręcznie za pośrednictwem SFTP, FTP bądź Google Cloud Storage.

Etap 4. Skoreluj konta GMC z Google Ads i skonfiguruj kampanię w Google Shopping

Połączenie kont GMC z Google Ads jest możliwe dzięki dostępnej opcji “Łączenia kont”. Wystarczy, że dodasz numer ID użytkownika Google AdWords. Kolejnym wyzwaniem, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, będzie skonfigurowanie reklamy w Zakupach Google. Etap ten zrealizować możesz z poziomu Google Merchant Center oraz Google Ads. W panelu Google Ads proces wygląda tak:

  • tworzysz kampanię i precyzujesz cel (w przypadku reklam produktowych – sprzedaż),
  • określasz rodzaj kampanii (produktowa) oraz kraj,
  • dokonujesz wyboru, czy będzie to kampania standardowa, czy inteligentna,
  • nadajesz nazwę nowo powstałej kampanii.

Etap 5. Budżet reklamowy oraz gdzie i do kogo kierujesz reklamę?

Niezwykle istotne jest określenie stawki za każdorazowe kliknięcie reklamy oraz budżetu kampanii. Jak zabrać się za ustalanie kwoty w reklamie produktowej Google Shopping? Przede wszystkim musisz wskazać średnią kwotę, którą jesteś w stanie wydać na reklamę produktową w ciągu jednego miesiąca. Następnie sprecyzować maksymalny koszt przeznaczony na pojedyncze kliknięcie przez potencjalnego klienta.

Sięgając po ustawienia kierowania reklam, masz większą kontrolę nad tym, kto i w jakich sytuacjach jest w stanie zaobserwować Twoją reklamę w wynikach SERP. Wobec tego zdefiniuj lokalizację i skieruj klienta do miejsc, do których jest w stanie sam dotrzeć.

Sprawdź: W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?

To dobra inwestycja dla Twojego e-biznesu!

Przygotowanie kampanii produktowej w Google Zakupy to sprawdzona metoda pozyskiwania klientów oraz promocji wybranych usług. Wystarczy, że prawidłowo zoptymalizujesz reklamę, a niebawem uzyskasz efekty w postaci lepszej konwersji!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
    PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
    eżeli masz zamiar zacząć sprzedawać przez internet, na samym początku należy wybrać właściwą platformę sprzedażową. WooCommerce czy PrestaShop – które rozwiązanie będzie lepsze? Sprawdź!
    Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?
    Dlaczego warto śledzić, skąd dzwonią klienci i jak to może pomóc w zwiększeniu sprzedaży?
    Często firma marnuje pieniądze tylko dlatego, że źle ocenia skuteczność reklamy lub działań SEO. Dzieje się tak, gdy specjalista skupia […]
    Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
    Dlaczego dostosowanie stron internetowych do urządzeń mobilnych jest tak ważne?
    Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz polepszyć wyniki swojej strony? Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych to strzał w 10!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę