Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?

Jak stworzyć skuteczny przycisk call to action?

Magnet.me/unsplash.com

Marketing internetowy to przepis na sukces wielu współczesnych firm. Aby uzyskać spektakularne wyniki, trzeba jednak podjąć właściwe działania, które usatysfakcjonują docelowych odbiorców i skutecznie zachęcą ich do skorzystania z danej oferty. Doskonałym na to sposobem jest optymalizacja strony internetowej. Jednym z najważniejszych wówczas elementów są przyciski call to action. Co zrobić, aby były skuteczne i na co zwrócić szczególną uwagę podczas ich projektowania? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Czym jest CTA?

CTA (call to action) oznacza z angielskiego wezwanie do działania. Element ten spotkać można na każdej stronie internetowej, w aplikacji mobilnej czy witrynie e-commerce, a jego celem jest zachęcenie odbiorców do podjęcia określonych działań. Do najpopularniejszych, pożądanych reakcji zaliczamy między innymi zapisanie do newslettera, dodanie produktu do koszyka, opłacenie zamówienia, założenie konta, pobranie pewnego pliku czy wypełnienie formularza.

Trzeba jednak wspomnieć, że CTA to nie tylko klikalny przycisk. Mówiąc o wezwaniu do działania, mamy bowiem na myśli wszelkiego rodzaju treści skłaniające użytkowników do pożądanych reakcji. Call to action może więc przybrać formę angażującej treści w reklamie, chwytliwego zwrotu w opisie strony czy nawet indywidualnej wiadomości e-mail lub SMS.

Mimo że call to action button ma kluczowe znaczenie w procesie pozyskiwania nowych klientów i generowania ruchu w witrynie, wielu właścicieli stron internetowych lekceważy jego istotę, skupiając się na innych elementach serwisu. Jest to błąd, który może zaważyć o sukcesie firmy zarówno w czasie rzeczywistym, jak i w przyszłości. Na co zatem zwrócić szczególną uwagę, aby skutecznie wzywać użytkowników do działania?

Sprawdź: Call to action – jak stworzyć skuteczne wezwania do działania?

Skuteczny call to action button – jak go stworzyć?

Jak już wspomnieliśmy, przycisk CTA jest jednym z najważniejszych czynników odpowiedzialnych za konwersję. Jego optymalizacja powinna być więc priorytetem każdego projektanta stron internetowych. Przyjrzyjmy się kilku przydatnym wskazówkom, dzięki którym call to action button będzie faktycznie skuteczny.

Odpowiedni wygląd

Przycisk CTA musi być przede wszystkim atrakcyjny wizualnie. Jego najważniejszym zadaniem jest bowiem zwrócenie uwagi potencjalnego klienta oraz zachęcanie do podjęcia określonych działań. Warto więc dobrać odpowiednie kolory tego elementu, pamiętając przy tym o zasadach kontrastu. Jeśli cały serwis utrzymany jest w tonach szarości, przycisk w tym kolorze z pewnością nie przekona użytkowników. Postawienie na intensywnie odróżniające się CTA będzie w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.

Źródło: NordWood Themes/unsplash.com

Wartościowa treść

Call to action button powinien być czytelny i zrozumiały. Długie, rozbudowane treści nie tylko nie przyniosą pożądanych wyników, ale też mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na wydajność działań sprzedażowych. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, warto zdecydować się na krótkie, silnie angażujące fragmenty, których przesłanie będzie zrozumiałe dla wszystkich użytkowników.

Właściwe rozmieszczenie

Miejsce, w jakim znajduje się przycisk CTA, ma bezpośredni wpływ na jego skuteczność. Umieszczenie go na dole strony lub w sekcjach, do których wielu internautów nawet nie dociera, będzie zupełnie nieefektywne. Najlepszym sposobem na optymalizację konwersji jest wówczas ulokowanie przycisku na szczycie witryny, z boku lub w innym rzucającym się w oczy miejscu.

Dobry rozmiar

Nic tak nie irytuje współczesnych odbiorców, jak zbyt duże elementy w witrynie, które przysłaniają interesującą ich treść. Warto więc zadbać, aby CTA był w odpowiednim rozmiarze. Trzeba jednak pamiętać, że podczas gdy duże przyciski niekorzystnie mogą wpływać na doświadczenia użytkowników, zbyt małe elementy mogą zostać zupełnie niezauważone. Należy zatem przeprowadzić obserwację, określić rozmiar i układ, które przyniosą najlepsze efekty.

Kluczowe słownictwo

W przypadku optymalizacji call to action najlepiej sprawdzi się język korzyści. Mowa tu o treściach wskazujących odbiorcom efekty, jakie mogą uzyskać dzięki podjęciu określonego działania. Sformułowania, takie jak: „kup już teraz”, „skorzystaj z rabatu”, „pobierz za darmo” czy „uzyskaj zniżkę”, skutecznie przyciągną uwagę konsumentów, zachęcając ich tym samym do skorzystania z oferty.

Przydatne może okazać się też podkreślenie pilności akcji. Użytkownik, który wie, że ma ograniczony czas na decyzję, z pewnością podejmie ją szybciej. Warto więc postawić na zwroty typu “nie przegap szansy”, „zostało 5 godzin do końca promocji” czy „skorzystaj z promocji tylko dziś”.

Prawidłowe przekierowanie

Każdy klikalny call to action button musi być w pełni funkcjonalny. Jeśli odbiorca nie będzie w stanie podjąć pewnego działania za pośrednictwem CTA, szanse na konwersję znacznie spadną, a ryzyko opuszczenia witryny dynamicznie wzrośnie. Warto więc upewnić się, że każdy przycisk zapewnia właściwą reakcję, gwarantując użytkownikowi funkcje, dla których zdecydował się na jego kliknięcie.

Dlaczego warto zadbać o CTA?

CTA to jeden z najważniejszych elementów w witrynie, bezpośrednio wpływający na konwersję i wyniki sprzedażowe. Optymalizacja tego czynnika niesie za sobą wiele korzyści, dzięki którym marka może nieustannie rozwijać swoją działalność online. Oto kilka najważniejszych zalet prawidłowo opracowanego przycisku call to action:

  • wysoki zwrot z inwestycji w opracowanie skutecznego CTA,
  • dynamiczny wzrost konwersji,
  • stale rosnące zaufanie do marki i jej usług,
  • wyższa pozycja na liście wyników wyszukiwania,
  • większy ruch w witrynie,
  • wysoka skuteczność kampanii marketingowej.

Tworząc przyciski CTA, trzeba pamiętać, że priorytetowym czynnikiem powinny być wówczas doświadczenia użytkowników. Dostosowanie treści, rozmiaru, formy czy rozmieszczenia wezwań do działania musi uwzględniać potrzeby i preferencje docelowych odbiorców. Tylko wówczas możliwe będzie uzyskanie pożądanych efektów.

Warto więc przeprowadzić dokładne badania, wykonać kilka testów, zidentyfikować oczekiwania potencjalnych klientów i stworzyć takie przyciski CTA, które przyniosą marce szereg korzyści.

Potrzebujesz wsparcia? Napisz do naszych specjalistów z Grupa iCEA!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Cybersquatting – czym jest piractwo domen i jak skutecznie z nim walczyć?
    Strona internetowa jako zasób cenniejszy niż złoto, czyli wszystko to, co powinieneś wiedzieć o piractwie domen w Polsce.
    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy – czyli jak zwiększyć świadomość marki
    Marketing wirusowy to jedna z najskuteczniejszych metod promocji produktów lub usług. Dlaczego warto stosować taką strategię reklamową? Zapraszamy do lektury.
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Jak dopasować styl komunikacji do Twojej marki?
    Każda branża rządzi się swoimi prawami. To, co w jednej będzie sukcesem, w innej okaże się porażką. Przeczytaj, jak zbudować komunikację, która będzie mówić głosem Twoich klientów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę