Gustavo Fring/pexels.com
Specjaliści ds. SEO nie mają wątpliwości, że tagi HTML stanowią integralną część witryny internetowej, a tym samym wpływają na rankingową pozycję strony w wynikach wyszukiwarki. Wspomniane znaczniki to elementy kodu strony WWW. Warto zapoznać się z tymi, które mają duży udział w procesie optymalizacji platform internetowych pod kątem SEO.
Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie zajrzyj do przygotowanego przez nas wpisu! Wyjaśniamy, czym są tagi HTML oraz które z nich odgrywają pierwszoplanową rolę w pozycjonowaniu.
Tagi HTML definiowane są jako składowe elementy hipertekstowego języka znaczników oraz fragmenty kodu mieszczące w sobie informacje dotyczące struktury i graficznej oprawy platformy internetowej. Pozwalają na wyeksponowanie istotnych części tekstu, umożliwiają tworzenie opisów towarzyszących wszelkim formom wizualizacji bądź koncentrują się na wydawaniu rozkazów botom wyszukiwarek.
Na co jeszcze wpływają znaczniki HTML? Na zajmowane przez stronę miejsce w rankingu Google. Im skuteczniej wypozycjonowana witryna internetowa, tym lepsze rezultaty w postaci uplasowania jej na wyższych pozycjach listy SERP. W konsekwencji wzrastają ruch i liczba odwiedzin na zarządzanej stronie.
Czym wyróżniają się w budowie tagi HTML? Przede wszystkim zastosowaniem nawiasów ostrych: <nazwa tagu>. Wyodrębnia się dwa rodzaje znaczników – pojedyncze oraz podwójne. Poniżej przedstawiliśmy, czym się od siebie różnią.
Cały sekret budowy tagów HTML tkwi w zamieszczanych znacznikach określanych jako otwierające i zamykające.
Powszechne staje się stwierdzenie, że współczesne wyszukiwarki nie potrzebują znaczników HTML, aby dokładnie przeanalizować powstały content. Czy ta śmiała teza jest równoznaczna z prawdą? Niezupełnie.
Mimo że sztuczna inteligencja rozwija się w sposób dynamiczny i jest w stanie zinterpretować różnego rodzaju treści, to wciąż nie jest to tak doskonały mechanizm, jak mógłbyś przypuszczać. Dostrzegalne są błędy, które skutecznie zwalczają implementowane tagi HTML. Uskuteczniają sposób rozumienia treści i wpływają pozytywnie na wrażenia internauty podczas zapoznawania się z zamieszczonym na stronie contentem (np. za sprawą właściwie wykorzystanego tagu HTML dla nagłówków). Kolejne znaczniki spisują się niemal na medal z procesem indeksacji czy niepożądanym duplikatem treści.
Niemal ze 100% pewnością możemy stwierdzić, że tagi HTML wpływają na praktyki SEO oraz na rangę strony WWW w odmętach wyszukiwarki. Z jakimi znacznikami warto się “zaprzyjaźnić”?
Tytuł strony internetowej jest bardzo ważny, ponieważ zostaje wyeksponowany w wynikach SERP. Pojawia się w rezultatach wyszukiwania, stąd potrzeba doboru właściwych słów czy wyrażeń mających bezpośrednie przełożenie na współczynnik klikalności. Właściwie zbudowany meta title jest zgodny z wytycznymi pozycjonowania oraz w dość czytelny sposób przekazuje komunikat internatom.
Nie bez powodu szczególną uwagę koncentruje się na długości HTML title tag. Wyszukiwarka eksponuje wyłącznie max. 60 znaków nagłówka, a pozostała część pozostaje niedostrzegalna. Zakłada się, że w meta title należy zamieścić zarówno frazę kluczową, jak i nazwę firmy.
Meta description bazuje na powstałym contencie. Stanowi uzupełnienie tego, co zostało zamieszczone w tytule. Pojawia się tuż pod nagłówkiem i ułatwia algorytmom identyfikację treści znajdującej pod określonym URL-em.
Być może nie będzie to dla Ciebie wielkim zaskoczeniem, ale i w tym przypadku długość ma znaczenie. Wyszukiwarka eksponuje pierwsze 155 znaków stworzonego meta description, a pozostała część zostaje “schowana”. Warto więc sprawdzić, czy najważniejsze elementy zostały zamieszczone na samym początku meta opisu.
Zasada jest prosta – im opis jest bardziej adekwatny do zapytań użytkownika, tym istnieje większa szansa na to, że internauta poszukujący odpowiedzi zdecyduje się odwiedzić Twoją witrynę internetową.
Użytkownicy nie analizują z reguły całego artykułu, lecz powierzchownie wychwytują najważniejsze dla nich fragmenty. Nagłówki wspierają w lepszym zrozumieniu całego tekstu, a ich znaczenie dla SEO jest nieocenione. Mają swój udział także w ramach pozycjonowania, ponieważ zaimplementowane w nich słowa kluczowe są determinantem rankingowym. To dzięki nim Googleboty skuteczniej diagnozują zawartość strony WWW.
Nie bój się stosować większej liczby nagłówków i nie ograniczaj się wyłącznie do H1 bądź H2. Nie pomijaj wartości hierarchii, która z kolei pozwala na bardziej przejrzysty odbiór tworzonego opisu.
Szeroka dostępność tagów HTML nie stwarza konieczności korzystania z ich całej listy. Zdecyduj się na wybór tych, które mają wkład w tworzenie komunikatu przyjaznego dla internauty oraz pod kątem SEO serwisu internetowego. Za sprawą znaczników HTML usprawnisz nawigację po stronie WWW i ułatwisz zadanie robotom podczas procesu indeksacji. To wszystko doprowadzi do jednego celu, jakim jest uzyskanie wyższej pozycji rankingowej w wyszukiwarce. W końcu najlepszymi świadectwami sukcesu są pokaźna liczba odwiedzin witryny oraz wzrost sprzedaży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.