Testy A/B to jedna z kluczowych metod optymalizacji współczynnika konwersji, która pozwala testować różne formy stron docelowych, aby zobaczyć, co najbardziej podoba się klientom. W bardzo konkurencyjnym środowisku marketingu przychodzącego konieczne jest wyróżnienie się z tłumu i stałe zwiększanie bazy odbiorców.
Próby określenia, co umieścić na stronie, aby przyciągnąć klientów, mogą być czasami bardzo wymagające. Firmy często tracą możliwości generowania leadów przez to, że zapominają o przeprowadzaniu testów porównawczych na swoich stronach. Zatem, jeśli potrzebujesz pomysłów na takie rozwiązania, koniecznie czytaj dalej.
Rzućmy okiem na to, czym dokładnie jest strona docelowa i czym różni się od innych stron Twojej witryny.
Landing page to samodzielna strona internetowa, stworzona na potrzeby konkretnej kampanii marketingowej. W przeciwieństwie do typowej strony głównej, strony docelowe mają na uwadze wyłącznie skłonienie użytkownika do określonego działania, na przykład do zarejestrowania się, zapisania do newslettera, zasubskrybowania jakiejś usługi lub wypełnienia ankiety.
Testy A/B to metoda służąca do regularnej poprawy wydajności stron docelowych poprzez testowanie różnych elementów w uporządkowany sposób. Dzięki niej istnieje możliwość wypróbowania dwóch wersji strony i określenia, która z nich działa lepiej.
Dostępnych jest wiele narzędzi do łatwego przeprowadzania testów A/B na stronach docelowych, z których warto skorzystać, jeśli nie chcesz angażować zespołu programującego. Poniżej znajduje się kilka najważniejszych elementów, które warto przetestować, gdyż mają spory wpływ na konwersję.
Przycisk CTA (Call to action) powinien być najbardziej widocznym elementem na Twojej stronie. Musi wyróżniać się wśród innych treści i zachęcać użytkowników do kliknięcia. Użycie odpowiedniego koloru, umiejscowienia i przekazu dla klientów ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konwersji.
Warto przeprowadzić testy koloru przycisków, etykiet i ich położenia na stronie docelowej. Tekst na przycisku również może mieć ogromny wpływ na konwersję.
Możesz także przetestować położenie przycisku CTA na stronie. Ważne jest wówczas, aby wziąć pod uwagę wersje mobilne i stacjonarne, aby upewnić się, że wezwanie do działania jest widoczne niezależnie od urządzenia, z którego korzystają odbiorcy.
Masz mniej niż 10 sekund na zwrócenie uwagi klienta kiedy odwiedza on Twoją stronę docelową. Musisz szybko nawiązać z nim kontakt i przekonać go do działania. Testowanie różnych nagłówków i sprawdzanie tego, jak atrakcyjne są dla odwiedzających, to świetny sposób na określenie, które wiadomości są skuteczne, a które ignorowane przez klientów.
Nagłówek powinien przyciągnąć uwagę użytkownika i poruszać konkretny problem, z którym się zmaga, dlatego też warto przeprowadzić testy różnych jego wersji, aby zobaczyć, która z nich sprawdza się najlepiej.
Często okazuje się, że im mniejsza jest liczba pól w formularzu, tym większe szanse na jego wypełnienie przez użytkowników. Unikaj też pytania o wiek, adres lub numer telefonu, ponieważ często zniechęcają one odbiorców do podawania jakichkolwiek danych.
Pamiętaj również, że przeprowadzanie testów liczby pytań i ich formy jest niezbędne do uzyskania większej konwersji. Pozycja formularzy także może mieć duży wpływ na Twoje wyniki, dlatego warto sprawdzić też ten element.
Jednym słowem, musisz wiedzieć, jaki typ treści i miejsce ich umieszczenia podoba się Twoim klientom najbardziej. Pamiętaj, tworzysz dla nich, więc musisz sprostać ich potrzebom i dopasować się do ich preferencji.
Szeroka wiedza jest niezbędna do budowania lojalności potencjalnych klientów. Rekomendacje klientów pomogą Ci kontynuować działania, które sprawiają, że rośnie zainteresowanie Twoją marką.
Referencje powinny być dostosowane do grupy użytkowników, w kierunku której prowadzisz swoje kampanie. Wybierz te, które szczegółowo omawiają dany problem i użyj przy tym dokładnych liczb, aby zwiększyć swoją wiarygodność. Kiedy potencjalni nabywcy zobaczą, że inni klienci byli zadowoleni z Twoich usług, z pewnością również będą chcieli z nich skorzystać
Logo firmy i elementy zaufania mogą bardzo korzystnie wpłynąć na Twój wizerunek. Istnieje wiele różnych tego typu znaków, więc warto przeprowadzić testy A/B, aby wiedzieć, który z nich najbardziej skłania użytkowników do określonych działań w Twojej witrynie.
Wyświetlanie zdjęć reklamowych na górze strony docelowej ma naprawdę wiele strategii. Większość firm nadal decyduje się pokazać tam swoje oprogramowanie (40%), a nie zdjęcie ludzi (27%) lub ilustrację (8%). Oprócz wrażeń estetycznych, strategiczne umieszczenie wysokiej jakości obrazów w witrynie może bardzo korzystnie wpłynąć na pozyskiwanie nowych klientów. Badania bowiem wykazały, że strony internetowe, które mają obrazy, uzyskują o ponad 90% więcej wyświetleń niż strony bez grafik.
Zastosowanie różnych obrazów może mieć różne efekty, dlatego warto testować wiele typów zdjęć, które przedstawiają przeróżne elementy, aby wiedzieć, co sprawdza się najlepiej.
Testowanie to nieodłączny element działalności w niemal każdym środowisku, tym internetowym również. Warto więc poświęcić czas na uruchomienie testów A/B wszelkich elementów swojej strony docelowej, aby móc stworzyć kombinację, która przynosi najwięcej korzyści. Choć wydawać się to może bardzo wymagającym i czasochłonnym zadaniem, działania te określić można mianem inwestycji, gdyż skutkować mogą zwiększeniem konwersji, a na tym przecież zależy Ci najbardziej! Dobrze wiesz, że praca nie wykona się sama. Zacznij więc wprowadzać tę strategię już dziś, aby jak najszybciej móc cieszyć się jej efektami.
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.