Jak tworzyć artykuły sponsorowane?

Jak tworzyć artykuły sponsorowane?

Andrea Piacquadio/pexels.com

Internet oferuje morze artykułów, jedne są lepsze, inne słabsze. Jak jednak wykorzystać ich potencjał w płatnych wynikach wyszukiwania? Czy warto w nie zainwestować? Dowiedz się, jak stworzyć dobry artykuł sponsorowany, który będzie przynosić ruch, konwersję oraz leady na Twoją stronę.

Czym są artykuły sponsorowane?

Artykuły sponsorowane to teksty publicystyczne, naukowe bądź popularnonaukowe, które prezentują wartościową treść, a następnie publikowane są w wybranym miejscu za ustalone wynagrodzenie. Ich celem jest dotarcie do jak najszerszego grona czytelników oraz promocja marki w sieci.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Dlaczego warto je wykorzystywać?

Artykuły sponsorowane są popularnym narzędziem marketingowym, zwłaszcza online. Warto wdrożyć je do strategii optymalizacji oraz pozycjonowania z kilku powodów.

Wspierają ruch na stronie

W dużej mierze są one źródłem pozyskiwania bezpośredniego ruchu na stronie. Po pierwsze, warto w tym kontekście wybrać odpowiednią stronę, na jakiej będzie prezentowany nasz artykuł sponsorowany. Im bardziej autorytatywna i popularna witryna, tym większe szanse, że tekst zostanie przeczytany przez szerokie grono odbiorców. Po drugie, należy również zwrócić uwagę na sposób jego ekspozycji (to, czy znajdzie się na stronie głównej, podstronie, kategorii etc.), aby był on jak najłatwiej dostępny.

Pozwalają kreować wizerunek eksperta w danej branży

Każdy sektor ma swoje przeznaczenie. Jeśli będziesz publikować artykuły sponsorowane na zaufanych witrynach, które wiążą się z Twoją dziedziną, tym silniejszy wizerunek stworzysz. Działa to najlepiej podczas publikacji serii artykułów na różnych portalach branżowych. Pamiętaj, że odbiorcy Twoich treści sięgają do różnych portali, jeśli więc zaprezentujesz się na większości z nich, zbudujesz mocniejsze fundamenty.

Pozwalają stworzyć naturalny profil linków

Link building to podstawa pozycjonowania. Jego celem jest pozyskiwanie jak największej liczby wysokiej jakości linków zwrotnych. Publikując artykuł sponsorowany, umieść na wybranej stronie link przekierowujący do Twojej. Dobrym rozwiązaniem będzie w tym przypadku wykorzystanie anchor textu, uwzględniającego słowa kluczowe z Twojej niszy.

Sprawdź: W jaki sposób czynniki behawioralne wpływają na SEO?

Jak przygotować stronę, aby artykuły sponsorowane mogły się sprawdzić?

W sieci są miliony stron, a ich liczba rośnie każdego dnia. Z tego względu optymalizacja SEO jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ Twoja witryna musi spełniać wymagania wyszukiwarki Google, algorytmów, robotów sieciowych, a przede wszystkim odbiorców. Inaczej budżet, jaki przeznaczysz na napisanie artykułu sponsorowanego, zwyczajnie się zmarnuje, gdyż czytelnicy nie będą zainteresowani witryną. Oznacza to, że artykuły są ostatnim elementem strategii, będącym w zasadzie wisienką na torcie.

Pamiętaj o takich elementach, jak:

  • design strony,
  • architektura informacji,
  • struktura i układ,
  • kategorie,
  • podstrony (ofertowe),
  • blog.

Artykuł sponsorowany – jak pisać?

Zanim zaczniemy omawiać kolejne elementy, z jakich składa się dobry artykuł, musisz dowiedzieć się, jaki model marketingowej komunikacji jest do tego potrzebny. AIDA to skrót od:

  • attention (skuteczne przyciągnięcie uwagi),
  • interest (wzbudzenie zainteresowania),
  • desire (wzbudzenie pożądania),
  • action (dokonanie konwersji).

Artykuł zbudowany na podstawie tego modelu będzie spełniać wymagania Google oraz czytelników czy potencjalnych klientów. Pamiętaj jednak, że podstawą jest research odbiorców oraz ich potrzeb. Musisz ustalić, czy kierujesz swoje treści do osób indywidualnych, czy przedsiębiorców, kim są, skąd pochodzą, czym się zajmują, co ich interesuje, a nawet – jakie mają problemy. W ten sposób dokonasz właściwego doboru słów kluczowych, a jak wiadomo, im lepsze dopasowanie pod kątem intencji wyszukiwania, tym wyższa pozycja rankingowa w SERP-ach.

Struktura artykułów sponsorowanych

Rozpoczynając pisanie tekstu, musisz ustalić:

  1. Tytuł. Ma on ogromne znaczenie z punktu widzenia SEO oraz User Experience. Warto umieścić w jego obrębie słowa kluczowe, ale nie można z nimi przesadzić. Tytuł musi być przede wszystkim chwytliwy, aby mógł wspierać link baiting.
  2. Lead. Jego rolą jest zachęcenie użytkownika do przeczytania artykułu, stanowi więc pewnego rodzaju zajawkę tego, czego można spodziewać się od treści. Mogą to być dodatkowe informacje, ciekawostki, cytaty.
  3. Wstęp. W tym miejscu rozpoczyna się magia, bowiem od tego fragmentu zależy, czy użytkownik stanie się pełnoprawnym czytelnikiem. Wprowadź temat, przekaż jego realną wartość i zaanonsuj problem, z którym będziesz mierzyć się na łamach tekstu. Nie zdradzaj tutaj jednak wszystkich kart, kieruj się zasadą “od ogółu do szczegółu”.
  4. Rozwinięcie. Tutaj przekazujesz wartościową treść. Możesz umieszczać grafiki, wideo, linki, wszystko to, co będzie pomocne w przekazaniu wybranego tematu. Pamiętaj o strukturze tekstu. Nie możesz pisać go ciągiem – podziel na fragmenty, które możesz dodatkowo opatrzyć śródtytułami. Każdy z tych elementów sprawi, że odbiór tekstu będzie przyjemniejszy, a roboty lepiej zrozumieją jego strukturę podczas indeksowania. Rozwinięcie to też miejsce na anchor text, czyli link przekierowujący do strony.
  5. Zakończenie. To moment na podsumowanie i zaprezentowanie wniosków wynikających z treści. Możesz tutaj wypunktować najważniejsze elementy, aby zaproponować czytelnikowi wiedzę w pigułce.
  6. Stopkę. Niestety to często pomijany element, choć niezwykle ważny z punktu widzenia SEO czy SEM. Tutaj umieszczamy dane o nas, a także krótki opis naszej działalności. Jest to miejsce głównie reklamowe, ale pozwala budować świadomość marki w sieci.

Wskazówki

Nie zapomnij o chwytliwych nagłówkach. Badania pokazują, że większość czytelników jedynie skanuje tekst w poszukiwaniu interesujących fragmentów. Może Ci w tym pomóc również pogrubienie wybranych elementów, aby jeszcze bardziej przyciągnąć i zatrzymać uwagę użytkownika.

Musisz znaleźć balans pomiędzy krótkim a długim tekstem. Artykuł sponsorowany powinien być przede wszystkim wyczerpujący na dany temat.

Pamiętaj o języku, jakim się posługujesz. Artykuły sponsorowane – jak pisać? Prostym, konkretnym językiem, ale nie musi on brzmieć surowo. Całość ma być przede wszystkim interesująca. Pomyśl, jakim czytelnikiem sam jesteś.

Sprawdź: Dlaczego nie warto bagatelizować roli content marketingu w działaniach SEO?

Słowo na koniec

Wiesz już, czym jest artykuł sponsorowany oraz jakie korzyści może Ci przynieść. Ustalając budżet, uwzględnij to w swoim planie, a z pewnością tego nie pożałujesz. Kluczem jest znalezienie odpowiedniego autora bądź copywritera. Umawiając się na dany tekst, poproś najpierw o brief bądź zajawkę, aby wiedzieć, czego finalnie możesz się spodziewać.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?
    Współpraca z agencją SEO. Jak ją wybrać, aby nie dać się oszukać?
    Jak wybrać firmę SEO oraz na jakie korzyści możemy w tym zakresie liczyć? Na co zwracać szczególną uwagę i jak sprawdzać efektywność współpracy?
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Jak wyróżnić stronę w wyszukiwarce Google? Rich snippets
    Efektywne pozycjonowanie nie może obejść się bez rich snippets. Dowiedz się, czym ono jest i jak działa.
    Podstawowy przewodnik po SEO, czyli na czym polega optymalizacja treści?
    Podstawowy przewodnik po SEO, czyli na czym polega optymalizacja treści?
    Czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek? Na czym polega tworzenie wysokiej jakości treści? Sprawdź, jak działa SEO!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę