DARMOWY AUDYT SEO

Jak tworzyć nagłówki, które przyciągną odbiorców?

5 min czytania
Jak tworzyć nagłówki, które przyciągną odbiorców?
Kategoria Pozycjonowanie

Celem każdego internetowego twórcy jest stałe przyciąganie nowych odbiorców. Jednym z najlepszych na to sposobów jest wówczas tworzenie wartościowych treści, które kompleksowo odpowiedzą na pytania grupy docelowej, gwarantując jej jednocześnie wiele pozytywnych doświadczeń. Trzeba jednak pamiętać, że każdy tekst powinien być zoptymalizowany od A do Z. W artykule omawiamy jeden z jego najważniejszych elementów, czyli nagłówek. Czym jest i jak powinien wyglądać? Przekonajmy się!

Spis treści:

Czym jest nagłówek?

Wiele osób wciąż zastanawia się, co to jest nagłówek i czemu służy. Otóż jest to wyróżniony, krótki tekst na początku każdego akapitu, w przybliżeniu określający jego tematykę. Co ważne, jest bezpośrednio związany z niemal każdym tekstem zarówno w sieci, jak i offline.

Ten krótki tekst na szczycie każdego artykułu i poszczególnych akapitów jest swego rodzaju wskazówką, informującą odbiorców o zawartości danego fragmentu. Trzeba bowiem pamiętać, że współcześni użytkownicy rzadko decydują się na przeczytanie całego wpisu. Zwykle wybierają wyłącznie akapity najbardziej przydatne dla nich w danej chwili. Jak mają zidentyfikować temat danego fragmentu? Istotną rolę odgrywają w tym właśnie nagłówki! Należy dodać, że aby spełniały swoje zadanie, powinny zostać zoptymalizowane. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę?

Sprawdź: Jak znaleźć kopię strony w Google?

Optymalizacja nagłówków – o czym warto pamiętać?

Optymalizacja nagłówków to stosunkowo łatwy proces. Niemniej jednak na każdym jego etapie możemy popełnić wiele błędów, które niekorzystnie wpłyną na doświadczenia użytkowników i proces indeksacji. Pojawia się więc pytanie: jak stworzyć nagłówki, które skłonią odbiorców do zapoznania się z artykułem? Oto kilka sprawdzonych porad.

Słowa kluczowe

Tworząc nagłówki, należy pamiętać o zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych. Można je zidentyfikować za pomocą prostych w obsłudze narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Aby jednak maksymalnie wykorzystać potencjał tego rozwiązania, trzeba zwrócić szczególną uwagę na liczbę fraz w każdym nagłówku. Ich nadużywanie w tych miejscach może zaszkodzić wizerunkowi strony i narazić ją na spadki w rankingu.

Dopasowanie do treści

Każdy nagłówek powinien być naturalny, angażujący, ciekawy i niepowtarzalny. Dodawanie śródtytułów, które w żaden sposób nie nawiązują do treści danego akapitu, jest bardzo słabym pomysłem. Użytkownicy szybko zidentyfikują bowiem ten problem i stracą zaufanie do marki, co znacznie zwiększy współczynnik odrzuceń. Warto więc upewnić się, że nagłówki odwołują się do treści artykułu, a ich struktura skutecznie zachęca odbiorców do zapoznania się z danym fragmentem.

Hierarchia nagłówków

Optymalizując nagłówki, należy też pamiętać o ich hierarchii. Warto dodać, że wykorzystanie pełnego ich zasobu w większości przypadków nie jest konieczne. Mimo że mamy dostęp do nagłówków od H1 do H6, zakres tych znaczników powinien być dostosowany do struktury treści, a przede wszystkim jej długości.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Dlaczego warto tworzyć interesujące nagłówki?

Pozbawienie treści oryginalnych nagłówków niesie za sobą wiele poważnych komplikacji. Są bowiem nieodłącznym ich elementem na stronie internetowej, gwarantującym pozytywne doświadczenia odbiorców i znacznie lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce. To tylko kilka korzyści, dla których warto tworzyć interesujące nagłówki. Przyjrzyjmy się innym, ważnym aspektom.

  • Łatwość odbioru – nagłówki dzielą tekst na krótsze fragmenty, dzięki czemu użytkownik nie ma problemu z odczytaniem całości materiału. Treść jest też wówczas znacznie bardziej zrozumiała i logiczna, co korzystnie wpływa na skłonność odbiorców do konwersji.
  • Łatwość zapamiętania – każdy nagłówek jest zwykle wyróżniony większą lub grubszą czcionką. Dzięki temu odbiorcy są w stanie zapamiętać jego treść na dłużej, przyporządkowując poszczególnym nagłówkom zagadnienia z konkretnych akapitów.
  • Korzystniejszy wygląd strony – tekst podzielony na mniejsze fragmenty za pomocą nagłówków jest nie tylko łatwiejszy w odbiorze, ale też bogatszy pod kątem wizualnym. Trzeba pamiętać, że większość współczesnych użytkowników ocenia strony internetowe na podstawie pierwszego wrażenia. Jeśli więc natrafią na obszerny blok tekstu, szanse na konwersję są dość niskie.
  • Lepsze pozycjonowanie – dzięki nagłówkom roboty wyszukiwarki są w stanie dokładniej ocenić tematykę danego fragmentu. Brak tych elementów może bardzo niekorzystnie wpłynąć na ten proces, pogarszając tym samym pozycjonowanie strony internetowej w Google.

Jak widać, nagłówki są bardzo ważnym elementem każdej treści. Wpływają nie tylko na doświadczenia docelowych odbiorców, ale też proces indeksacji. Ich optymalizacja powinna być zatem nieodłącznym elementem każdej strategii SEO.

Sprawdź: Co to jest Link Velocity i jaki ma związek z SEO?

Oryginalność to podstawa!

Opracowanie wartościowych nagłówków nie jest zbyt skomplikowanym zadaniem. Powinno jednak nieodłącznie towarzyszyć każdej strategii content marketingu. Na co zwrócić wówczas szczególną uwagę?

Tworząc nagłówki, trzeba pamiętać o dwóch najważniejszych zasadach: każdy z nich powinien być interesujący i oryginalny. Kopiowanie śródtytułów czy niedbałość o ich angażujący charakter nie tylko nie przyniesie pożądanych efektów, ale też może bardzo niekorzystnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej. Warto więc skupić się na opracowaniu skutecznych nagłówków, wykorzystując przy tym odpowiednie słowa kluczowe i dobierając zagadnienia szczególnie popularne wśród grupy docelowych odbiorców.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jak wycenić domenę?
Jak wycenić domenę?
Dobra domena może okazać się źródłem zysków na lata. Zobacz, jak oszacować wartość adresu internetowego, aby nie przepłacić lub nie sprzedać zbyt tanio!
Jak śledzić swoje wyniki SEO?
Jak śledzić swoje wyniki SEO?
Jakie wskaźniki SEO warto regularnie sprawdzać? Które współczynniki poddać szczegółowej analizie? Znamy odpowiedzi na te pytania! Czytaj dalej!
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
EAT i YMYL – czym są i jakie mają znaczenie w SEO?
Najważniejszym zadaniem Google jest zapewnienie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania. Podpowiemy Ci, jak sprostać tym oczekiwaniom.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę