DARMOWY AUDYT SEO

Jak tworzyć opisy produktów? Technika SLB

5 min czytania
Jak tworzyć opisy produktów? Technika SLB
Kategoria Pozycjonowanie

Opisy produktów są jednym z najważniejszych elementów oferty w sklepie internetowym. Stanowią podstawowe źródło informacji o danym przedmiocie i bezpośrednio wpływają na decyzje zakupowe klientów. Warto też wspomnieć, że oddziałują na SEO, dlatego powinny być kompleksowo zoptymalizowane. Niestety, wielu właścicieli e-commerce wciąż zapomina o ich udoskonalaniu. W tym artykule omówimy zatem proces ich optymalizacji oraz podpowiemy, jaką rolę w tym kontekście odgrywa technika SLB.

Spis treści:

Problemy z tworzeniem opisów produktów

Tworzenie opisów produktów to nieodłączny element strategii marketingowej każdej firmy działającej w obszarze cyfrowym. To właśnie na podstawie opisów konsument ocenia trafność danego przedmiotu oraz podejmuje decyzję dotyczącą jego zakupu. Ważne jest zatem, aby kompleksowo zoptymalizować opisy w swoim sklepie internetowym, wykorzystując przy tym kilka sprawdzonych metod.

Mimo że większość właścicieli e-commerce zdaje sobie sprawę z istoty tego elementu, wielu z nich ignoruje optymalizację opisów produktów w swojej strategii marketingowej. Dlaczego?

Jednym z najczęściej podawanych powodów jest zbyt duży zakres asortymentu, który wymaga stworzenia odmiennych opisów. Niestety, sklep internetowy zwykle posiada wiele wariantów danego produktu, w związku z czym opisy każdego z nich są do siebie bardzo podobne. Często zdarza się wówczas, że wyszukiwarka uznaje takie treści za kopie.

Inną przyczyną jest duża rotacja w oferowanych produktach. Asortyment sklepu bardzo często ulega zmianom, dlatego też tworzenie oryginalnych opisów przedmiotów jest dość wymagające.

Wielu właścicieli sklepów internetowych podaje wręcz absurdalne wytłumaczenie braku optymalizacji opisów produktów. Według nich zdjęcie przedstawiające wszystkie cechy danego przedmiotu jest wystarczające, w związku z czym tekst nie jest potrzebny.

Wymienione wyżej przyczyny są dość problematyczne. Niemniej jednak optymalizacja opisów produktów powinna być stałym elementem strategii marketingowej każdej firmy działającej online. Trzeba jednak pamiętać, że nawet witryny posiadające unikalne, długie i wyczerpujące temat opisy często nie generują oczekiwanych zysków. Powodem tego jest przede wszystkim nieprawidłowa struktura treści. Jak zatem zoptymalizować opisy produktów? Doskonałym rozwiązaniem okazuje się technika SLB.

Sprawdź: Retargeting – czyli jak zwiększyć swoją sprzedaż w sieci?

Technika SLB – co warto o niej wiedzieć?

Technika SLB stosowana w marketingu polega na wykorzystaniu angażujących treści w celu skłonienia odbiorcy do określonego działania, jakim najczęściej jest zakup pewnego produktu. To jeden z najprostszych modeli reklamy stosowany już w XIX wieku. Jako że obecnie dysponujemy znacznie szerszą wiedzą w zakresie skuteczności promocji oraz wykorzystujemy innowacyjne narzędzia reklamowe, coraz częściej odchodzi się od tej techniki na rzecz bardziej efektywnych rozwiązań. Niemniej jednak warto znać charakterystykę modelu, a podstawy jego założeń uwzględnić w swojej strategii marketingowej. Na czym więc polega technika SLB?

Stay – zwrócenie uwagi

Aby opisy produktów były skuteczne, należy przede wszystkim zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Warto zadbać o ten aspekt już na poziomie listy przedmiotów, kiedy to konsument decyduje się na kliknięcie konkretnej pozycji. Jak to zrobić?

Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, warto zastosować ciekawe zdjęcia oraz stworzyć kompleksowe nazwy produktów, dokładnie opisujące dany przedmiot.

zrzut ekranu przedstawiajacy zdjęcia botków i ich opis na stronieccc.eu

Look – wzbudzenie zainteresowania

Kolejny etap modelu SLB to wzbudzanie zainteresowania. Efekt ten można osiągnąć na dwa sposoby: formą pisemną lub poprzez aspekt wizualny. Często okazuje się jednak, że samo zdjęcie nie wystarczy, aby przedstawić pełną funkcjonalność produktu. Warto więc zaprezentować go z jak najlepszej strony, stosując kompleksowy, wyczerpujący opis.

Aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy, warto opisać nie tylko kolorystykę, materiał czy rozmiary produktu, ale też uwzględnić jego zastosowanie, funkcjonalność i cechy szczególne odróżniające go od innych przedmiotów. Na tym etapie warto też podkreślić profesjonalizm marki oraz przedstawić aspekty, w których jest ona lepsza od konkurencyjnych firm.

Buy – zachęcenie do zakupu

Ostatni etap techniki SLB polega na skłonieniu klienta do zakupu. Po przedstawieniu najważniejszych zalet produktu oraz podkreśleniu przewagi marki nad innymi przedsiębiorstwami należy zaprezentować korzystne warunki transakcji. Najczęściej stosowane rozwiązania to: darmowa dostawa, możliwość bezpłatnego zwrotu, zniżka, gratis, dodatkowe opakowanie, gwarancja czy punkty lojalnościowe. Dzięki uwzględnieniu takich aspektów w opisie produktu klient będzie znacznie bardziej skłonny do zakupu, gdyż poza interesującym go przedmiotem zyska też wiele innych benefitów.

screen ze sklepu internetowego przedstawiający cenę prodktu po rabaciemediaexpert.pl

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Czy warto stosować technikę SLB?

Technika SLB zakłada, że opis produktu powinien przede wszystkim zwracać uwagę, budzić zainteresowanie oraz skłaniać odbiorcę do zakupu. Trzeba jednak pamiętać, że na zaangażowanie użytkowników sklepu internetowego wpływa wiele czynników, dlatego koncepcja SLB nie powinna być uznawana za uniwersalną. Niemniej warto uwzględnić ją w swojej strategii marketingowej, gdyż za jej pomocą znacznie łatwiej będzie zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów.

Warto zastosować kilka innych metod, dzięki którym opisy produktów będą maksymalnie skuteczne. Oto kilka aspektów, na które trzeba wówczas zwrócić szczególną uwagę:

  • czytelność i zrozumiałość,
  • uwzględnienie najważniejszych cech produktów,
  • stosowanie pogrubionej czcionki przy najważniejszych fragmentach,
  • wykorzystanie punktorów,
  • język korzyści,
  • zasada: od ogółu do szczegółu,
  • oryginalność,
  • oddziaływanie na wszystkie zmysły.

Dzięki takim działaniom opisy produktów z pewnością zachęcą użytkowników do zakupu. Technika SLB dodatkowo zwiększy ich zaangażowanie, a firma zyska wielu nowych klientów, którzy z pewnością zdecydują się na ponowne skorzystanie z oferty danego sklepu internetowego.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?
Optymalizacja SEO. Jak poprawić prędkość swojej witryny internetowej?
Czym jest szybkość ładowania strony i jakie ma znaczenie dla Google? Wskaźniki Core Web Vitals i Mobile Speed Score jako podstawy optymalizacji SEO.
Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania
Najczęstsze kody odpowiedzi HTTP – znaczenie w procesie pozycjonowania
Co oznacza kod 404 czy 301 przy ładowaniu strony? Poszczególne kody HTTP mogą mieć spore znaczenie dla pozycjonowania – wiedza na ich temat przyda się wszystkim właścicielom witryn, którzy chcą skutecznie promować swoje strony.
Jak długo trwają działania SEO? Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?
Jak długo trwają działania SEO? Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?
Jednym z najczęstszych problemów agencji SEO jest wytłumaczenie klientom, dlaczego wyniki optymalizacji ich witryny nie pojawią się po tygodniu działań. […]

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę