Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

Jak tworzyć przyjazne linki do strony?

Mikhail Nilov/pexels.com

W ramach optymalizacji strony internetowej powinniśmy zadbać także o stworzenie przyjaznych adresów URL. Wiedza w zakresie tego, jak stworzyć link do strony przyjazny dla wyszukiwarki i użytkowników, jest niezwykle istotna. Wszystko dlatego, że to jeden z parametrów branych pod uwagę przez roboty Google, który następnie wpływa na ostateczną ocenę danej witryny. Im jest ona wyższa, tym lepsza pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, co wpływa na jej widoczność w sieci. Łącznie algorytmy Google biorą pod uwagą nawet kilkaset parametrów technicznych i merytorycznych, dlatego nie powinniśmy zaniedbywać żadnego z nich. Jednym z ważniejszych są przyjazne linki.

Czym właściwie jest adres URL?

Tekstu o tym, jak tworzyć linki przyjazne wyszukiwarkom, nie można rozpocząć inaczej niż od wyjaśnienia, czym właściwie jest adres URL. To jeden z elementów strony internetowej lub witryny internetowej, będący jej znakiem rozpoznawczym. Adres URL widoczny jest w wynikach wyszukiwania. To dokładny identyfikator strony znajdujący się między jej tytułem i opisem (między meta title i meta description). Posiadając dokładny adres URL, można swobodnie przejść bezpośrednio na wybraną stronę internetową lub znaleźć ją za pomocą dedykowanej wyszukiwarki. Unikalny, prosty i przyjazny adres URL to coś, na czym powinno zależeć każdemu właścicielowi witryny internetowej.

Przyjazny link to odpowiednio skonstruowany adres URL, który posiada m.in. słowa kluczowe wyszukiwane przez użytkowników. Ponadto adres powinien być prosty, czytelny i krótki, dzięki czemu łatwiejsze będzie jego zapamiętanie. Logiczne dopasowanie treści linka do jego zawartości to kolejny, ważny aspekt. Krótkie, przyjazne linki są dużo częściej udostępniane przez użytkowników, dzięki czemu można zwiększyć widoczność witryny w ramach bezpłatnej komunikacji i ruchu organicznego. Istnieje także większe prawdopodobieństwo, że po takim udostępnieniu kolejni użytkownicy zdecydują się na wejście w link. Podejrzane adresy URL z reguły omijane są szerokim łukiem, ponieważ rośnie świadomość użytkowników w zakresie bezpieczeństwa w sieci i potencjalnego wykradania danych.

Przykłady przyjaznych i nieprzyjaznych adresów URL

Poniżej przedstawiamy przykłady przyjaznych i nieprzyjaznych adresów URL. Na pewno szybko wyłapiesz różnice. Tworząc własną witrynę, zadbaj o to, aby stworzyć przyjazne, czytelne linki.

Źródło: Mikhail Nilov/pexels.com

Przyjazny adres URL: http://mojastrona.pl/oferta/konsultacje

Nieprzyjazny adres URL: http://mojastrona.pl/co/hgd7280

Choć docelowo oba linki mają prowadzić w to samo miejsce, to jednak gołym okiem widać różnice. Zdecydowanie bardziej przyjazny użytkownikom i wyszukiwarce jest pierwszy link. Łatwiej go zapamiętać, udostępnić, a także wygląda mniej podejrzanie. To bardzo ważny aspekt optymalizacji strony internetowej pod kątem SEO oraz jej pozycjonowania w sieci.

Podstawowe cechy przyjaznych linków

Istnieją konkretne wskazówki, jak tworzyć linki przyjazne użytkownikom i wyszukiwarkom. Przede wszystkim powinny być proste, czytelne, poprawne stylistycznie, łatwe do zapamiętania oraz wpisania ich za pomocą klawiatury z pamięci. Jeszcze przed wejściem na daną witrynę użytkownik powinien mieć wiedzę na temat tego, co na niej znajdzie. Ponadto nieprzyjazne linki wyglądają podejrzanie już w wynikach wyszukiwania organicznego Google.

Poniżej przedstawiamy kluczowe parametry przyjaznych adresów URL, które są brane pod uwagę przez roboty Google. To one odpowiadają za skanowanie witryn internetowych, ich ocenę oraz ustalanie rankingu w ramach organicznych wyników wyszukiwania. Wysoka pozycja to skuteczny sposób na pozyskanie bezpłatnego ruchu, a także przyspieszenie wzrostu biznesowego.

Odpowiednia struktura adresu URL

Jednym z kluczowych parametrów jest odpowiednia struktura adresu URL. Przede wszystkim polega ona na zagnieżdżeniu się elementów adresu, a także umiejętnym oddzieleniu ich za pomocą separatorów tekstu. Podczas tworzenia przyjaznego linku powinno się unikać stosowania znaków specjalnych czy też znaków charakterystycznych dla danego języka (np. znaki polskie). Umieszczenie ich w strukturze adresu może przełożyć się na problemy z indeksowaniem strony.

Co składa się na strukturę?

W adresie strony internetowej http://mojastrona.pl/oferta/konsultacje-online znajduje się kilka elementów. Adres URL składa się wówczas z domeny (mojastrona.pl), kategorii nadrzędnej (oferta) oraz nazwy usługi lub produktu (konsultacje-online). Separatorem w tym tekście jest myślnik, który umiejętnie oddziela dwa człony nazwy usługi.

Warto zastanowić się także nad tym, co składa się na strukturę przyjaznego linku kierującego do pliku. Adres URL powinien zawierać dokładny opis tego, co widoczne jest na grafice lub filmie (np. http://mojastrona.pl/zeszyt-na-biurku.jpg). W przypadku dokumentów rekomenduje się użycie w adresie URL ich tytułu (np. http://mojastrona.pl/polityka-prywatnosci.pdf).

Separatory tekstu

Wpływ na przejrzystość adresu URL mają użyte w nim separatory tekstu. Sprawdzoną i wydajną praktyką w zakresie SEO jest oddzielenie poszczególnych słów adresu za pomocą myślników. Wpływa to nie tylko na czytelność linka po stronie użytkowników, ale także ma dobry wpływ na odczytywanie adresu przez roboty Google, które skanują stronę. Użycie takiego separatora, jak podkreślnik, nie jest rozpoznawane przez Google i wówczas w adresie słowa zbijają się w jeden zlepek, co wpływa na obniżenie czytelności adresu. Automatycznie staje się on mniej przyjazny.

Certyfikat bezpieczeństwa SSL

Bezpieczeństwo w sieci to podstawa i doskonale zdają sobie z tego sprawę nie tylko świadomi użytkownicy. W związku z tym ważnym parametrem przy pozycjonowaniu jest wdrożenie na stronie internetowej certyfikatu SSL. To czynnik rankingowy, a także potwierdzenie, że dana strona jest bezpieczna dla odwiedzających. Wdrożenie tego certyfikatu widoczne jest w adresie URL jako kłódka, która poprzedza jego zapis. Takie przyjazne linki cieszą się większym zaufaniem odbiorców.

Użycie słów kluczowych

Użycie w przyjaznych linkach słów kluczowych poprawia parametry SEO witryny. Dotyczy to także linkowania wewnętrznego, które jest bardzo istotne. Należy pamiętać jednak o tym, żeby nie przesycić adresów URL słowami kluczowymi, bo może to wpłynąć negatywnie na ranking witryny.

Długość linków

Długość adresów URL ma znaczenie. Zalecana długość linka nie powinna przekraczać 115 znaków. Zastosowanie dłuższego adresu URL może sprawić, że Google nie będzie w stanie zaindeksować witryny. Jeżeli jesteśmy w stanie stworzyć dobry adres z mniejszą liczbą znaków, to zdecydowanie warto to zrobić.

Unikalność

Kolejnym, ważnym aspektem jest unikalność stworzonych adresów URL. W ramach witryny powinniśmy unikać duplikacji, która niekorzystnie wpływa na indeksowanie i ranking strony internetowej. Każdy z linków powinien być oryginalny, co wpływa na jego przyjazność dla użytkowników (łatwiejsza nawigacja) i robotów Google. Jeżeli dana podstrona dostępna jest pod kilkoma wewnętrznymi linkami, to wówczas rozwiązaniem będzie prawidłowo zastosowane przekierowanie 301.

Mapa strony

Stworzenie mapy witryny to podstawa dobrego SEO. Każdy z adresów URL zawartych na stronie powinien zostać umieszczony w mapie, która wykorzystywana jest przede wszystkim przez roboty Google. To dla nich przewodnik po tym, jak mają skanować witrynę. Wpływa to korzystnie na proces indeksowania strony, dlatego jest niezbędnym elementem profesjonalnych działań w zakresie SEO i optymalizacji technicznej.

Dlaczego warto tworzyć przyjazne linki?

Tworzenie przyjaznych linków ma bardzo duże znaczenie dla większości przedsiębiorców i osób prowadzących serwisy internetowe. Stworzenie odpowiednich adresów URL wpływa przede wszystkim na:

  • wyższy ranking strony, co przekłada się na zajmowanie przez nią wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • wyższy wskaźnik CTR, czyli liczbę wejść na witrynę z poziomu wyszukiwarki;
  • wzrost prawdopodobieństwa pozyskiwania wartościowych linków pod kątem marketingowym;
  • poprawę doświadczeń użytkowników w ramach UX.

Te wszystkie aspekty mogą przełożyć się bezpośrednio na wzrost biznesowy i widoczność strony w sieci. Przyjazne linki są nieodłącznym elementem strategii SEO, której zadaniem jest optymalizacja techniczna strony oraz odpowiednie prowadzenie jej pod kątem merytorycznym. Im wyższy ranking SEO, tym wyższe miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania i widoczność. To skuteczna strategia w ramach pozyskiwania bezpłatnego ruchu w sieci wprost z wyszukiwarki.

Czym zajmuje się agencja SXO?

Dobrym wyborem w zakresie tworzenia przyjaznych linków i optymalizacji strony internetowej będzie współpraca z agencją SXO. Czym jest agencja SXO? To wyspecjalizowana firma wspierająca klientów w zakresie marketingu online. Wyraża nowoczesne podejście do marketingu, które łączy ze sobą zarówno podstawowe działania SEO, jak i UX. Dzięki temu możliwe jest jeszcze lepsze pozycjonowanie stron, przy jednoczesnej dbałości o wygodę i doświadczenia użytkowników. Wpływa to bezpośrednio na wzrost konwersji i widoczności w sieci, a także dostosowanie parametrów technicznych, merytorycznych witryny do potrzeb jej odbiorców, jak również robotów Google. Tylko połączenie tych dwóch aspektów może przynieść wymierne efekty biznesowe i finansowe. Jeżeli potrzebujesz wsparcia w działaniach z zakresu marketingu online, to współpraca z agencją SXO będzie dobrym wyborem. Takie rzeczy, jak tworzenie przyjaznych linków, to dla doświadczonych specjalistów bułka z masłem.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Czeka Cię podpisanie umowy na pozycjonowanie? Zanim to zrobisz, przeczytaj, jakie elementy powinien zawierać taki dokument!
    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak jej uniknąć?

    Czym jest kanibalizacja słów kluczowych? Jak jej uniknąć?

    Jednym z zagrożeń, które mogą pojawić się przy pozycjonowaniu strony, jest kanibalizacja fraz kluczowych. Dowiedz się, w jakich sytuacjach takie zjawisko stanowi problem, jak je rozpoznać i co zrobić, by go uniknąć.
    Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?

    Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem wyszukiwania głosowego?

    Prowadzisz sklep internetowy i chcesz, aby pojawiał się w wynikach wyszukiwania głosowego? Ten artykuł jest dla Ciebie!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.