DARMOWY AUDYT SEO

Jak tworzyć treści na bloga firmowego zgodnie z SEO?

Jak tworzyć treści na bloga firmowego zgodnie z SEO?

Jess Bailey Designs/pexels.com

Musisz wiedzieć, że prowadzenie firmowego bloga na swojej stronie internetowej jest najlepszą strategią marketingową. To on generuje większy ruch na stronie i powoduje, że zdobywasz nowych klientów. Dlatego staraj się regularnie umieszczać aktualne treści. Może się wydawać, że blogowanie jest trudnym procesem i wymagającym wielu poświęceń, jednak jest to kwestia praktyki.

Jak blogowanie wpływa na SEO?

Pamiętaj, że tworzenie regularnych treści na bloga jest jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych. Blogowanie to świetny sposób na zbudowanie wiarygodności i zaufania firmy oraz na zwiększenie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Aby lepiej zrozumieć działania SEO, koniecznie musisz dowiedzieć się, jak działają wyszukiwarki.

Przypuśćmy, że prowadzisz zakład fryzjerski. Chcesz, aby Twoja strona internetowa miała bardzo dobrą pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jeżeli chcesz udowodnić algorytmom Google, że jesteś cenną lokalną firmą, to musisz tworzyć wartościowe treści na dany temat na swoim blogu, następnie ruch z bloga będzie przechodził na ogólną stronę internetową i przekształci się to w potencjalnych klientów. Dlatego najlepszym sposobem na tworzenie aktualnych i odpowiednich treści jest blogowanie. Dzięki temu uzyskasz większy ruch na swojej stronie WWW.

Musisz zaplanować właściwą strategię tworzenia blogów. To dzięki niej będziesz w stanie tworzyć oryginalną i wartościową treść, która będzie przyciągać potencjalnych klientów na Twoją stronę internetową.

Sprawdź: Jak długie powinny być posty na blogu, aby cieszyły się zainteresowaniem odbiorców?

Umieszczanie słów kluczowych na blogu

Jeżeli już zacząłeś prowadzić swojego bloga, musisz pamiętać, że artykuły muszą być zoptymalizowane. Zawsze zaczynaj od podstawowych badań słów kluczowych, które pomogą Ci wybrać temat artykułu na Twojego bloga.

Słowo kluczowe jest to po prostu termin, który wpisywany jest w pasek wyszukiwania przez użytkowników Internetu. Po jego wpisaniu wyszukiwarka dobiera najbardziej pasujące strony, których treść odpowiada szukanej frazie. To właśnie dzięki słowom kluczowym jesteś w stanie w szybki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta.

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele narzędzi do badania słów kluczowych, z których możesz korzystać, jeżeli nie chcesz robić tego na własną rękę. Korzystanie z internetowego narzędzia do badania słów kluczowych pozwoli Ci dowiedzieć się, jakich słów kluczowych używają Twoi odbiorcy do wyszukiwania określonego tematu oraz jak duża konkurencja istnieje dla każdego konkretnego terminu.

Możemy polecić Ci Planer Google Ads, ponieważ jest to narzędzie darmowe, z którego pomocą będziesz mógł dokonać rzetelnej analizy słów kluczowych, które następnie użyjesz w tworzeniu swoich treści na blogu. Dowiesz się tam również, które terminy są najbardziej popularne w wynikach wyszukiwania oraz sprawdzisz szacunkowe kwoty ich użycia.

Spróbujmy przejść razem przez proces badania słów kluczowych w Planer Google Ads :

  1. Wyszukaj słowa kluczowe związane z Twoją branżą za pomocą wybranego przez siebie narzędzia,
  2. Wpisz konkretne zapytanie i kliknij “wyszukaj”,
  3. Zobaczysz listę zapytań, które będą posortowane wg trafności!

Jak pisać angażujące treści na blogu?

Z pewnością wiesz, że treść jest najważniejszą częścią marketingu internetowego. Musisz pamiętać, żeby wyróżniać się publikowaniem unikalnych i wysoko jakościowych materiałów. Myśl o swoich klientach oraz o tym, co chcesz im przekazać.

Nie zapominaj w trakcie tworzenia treści na blogu umieszczać w tekście słów kluczowych, które są niezbędne w strategii SEO. Grafiki oraz dobre nagłówki również urozmaicają czytanie użytkownikom. Wystarczy, że znajdziesz odpowiedni temat i zaczniesz tworzyć swoją treść!

Źródło: Lukas/pexels.com

Oto kilka pomysłów na to, o czym tworzyć swoje treści:

  • Jeden post na blogu o każdym produkcie/usłudze/lokalizacji;
  • Najczęściej zadawane pytania, które otrzymujesz;
  • Twórz blogi ze starych newsletterów;
  • Porównaj swoje produkty z innymi produktami;
  • Napisz o dokonaniach/początkach swojej firmy;
  • Przeprowadź autorskie badania;
  • Recenzje produktów.
Sprawdź: Jak zadbać o jakość treści i realnie wpłynąć na odbiorców?

Czy storytelling się opłaca?

Pewnie nieraz zastanawiałeś się, jak inne firmy generują tyle zaufanych odbiorców? Sukcesem może okazać się opowiadanie angażujących historii. W storytellingu treść opiera się o jakąś konkretną historię, np. firmy, dlatego jest ona tak bliska sercu odbiorców, ponieważ pragną oni poznać cele i powody powstania konkretnej firmy. Staje się ona wtedy autentyczna dla odbiorców. Na co dzień żyjemy historiami innych osób, dlatego tak chętnie słuchamy ich i czytamy. W ten sposób wywołuje się emocje u odbiorców. Normalne treści na blogu nie wpływają tak silnie, jak właśnie storytelling. Potrafi on rozbawić, zdziwić, a czasami nawet wzruszyć. Dzięki temu odbiorca z większą chęcią będzie chciał dokonać zakupu w Twoim sklepie internetowym.

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych odbiorców:

  • Używaj liczb i wyliczeń (np. TOP 5);
  • Zadawaj pytania;
  • Używaj odpowiednich słów kluczowych;
  • Uwzględniaj korzyści dla odbiorcy;
  • Staraj się być kontrowersyjny, szokuj swoich użytkowników;
  • Pisz konkretnie;
  • Staraj się być interesujący i wyjątkowy.

Podsumowanie

Jak widzisz, tworzenie angażujących treści jest pracochłonne i wymaga czasu, aby zobaczyć pozytywne efekty swojej pracy. Prawdziwą sztuką jest przedstawienie swojego tekstu, jako wartość merytoryczną. Dzięki temu odbiorca będzie chciał dowiedzieć się jeszcze więcej na dany temat. Może nawet skusisz go tym sposobem do pozostawienia komentarza na stronie? To z pewnością będzie sygnał dla Ciebie, że zaciekawiłeś potencjalnego klienta swoją wypowiedzią.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat marketingu internetowego, to skontaktuj się z nami już teraz. Chętnie umówimy się z Tobą na bezpłatną konsultację i ustalimy szczegóły naszej współpracy. Odkryj skuteczną strategię SEO dzięki nam! Czekamy na Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    JavaScript a pozycjonowanie stron w Google
    JavaScript a pozycjonowanie stron w Google
    Na budowanie stron WWW składa się wiele taktyk i wdrażanych technologicznych rozwiązań. Niektóre z nich są traktowane przez SEO w odmienny sposób.
    Czy opinie klientów mają wpływ na pozycjonowanie?
    Czy opinie klientów mają wpływ na pozycjonowanie?
    Zastanawiasz się, jak opinie klientów wpływają na rozwój pozycjonowania? Wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu!
    Jak ustrzec się przed filtrem od Google?
    Jak ustrzec się przed filtrem od Google?
    Filtry nałożone przez Google mogą przysporzyć wiele problemów. Dowiedz się, jak ich uniknąć.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę