Andrea Piacquadio/pexels.com
Każdego roku algorytm Google podlega licznym aktualizacjom. Tylko nieliczne z nich widoczne są gołym okiem dla ekspertów ds. SEO. W parze ze zmianami idą wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania bądź wręcz przeciwnie – spadki z zajmowanych pozycji rankingowych. Czy istnieją sprawdzone sposoby na to, by nie stracić dotychczasowej rangi, a zarazem uplasować się w czołówce Google? Na to pytanie poznasz odpowiedź lada moment!
W sierpniu 2022 roku wprowadzono przełomowe zmiany w algorytmie wyszukiwarki. Google rozpoczął wdrażanie rankingu wyszukiwania, Helpful Content Update, który miał premiować treści pomocne dla użytkowników sieci. Jednocześnie pod lupę wzięto teksty nieprzynoszące profitów internaucie, a wyłącznie dostosowane do wymogów botów.
Z jednej strony mogłoby to wydawać się absurdalne, ponieważ wyszukiwarce powinno zależeć na respektowaniu przyjętych przez nią zasad. Z drugiej zaś, treści powinny być jak najbardziej przyjazne użytkownikom. Postępowanie zgodnie ze sztywnymi regułami Google nie sprzyja publikacji wiarygodnego, naturalnego contentu powstałego z myślą o odbiorcy.
Wcielenie się w rolę jurora oceniającego stworzoną przez siebie treść pod kątem użyteczności, to prawdziwe wyzwanie. Przychodzimy z pomocą i przedstawiamy kilka cech decydujących o braku wartości contentu względem potrzeb użytkownika sieci.
Google podzielił się zestawem pytań, które warto wziąć pod uwagę podczas procesu kreacyjnego.
Mimo że istnieje zbiór zasad, wciąż nie masz 100% gwarancji odnośnie do tego, jaki werdykt wyda Google względem stworzonego przez Ciebie contentu i zarządzanej strony WWW. Niepewność podsycają aktualizacje algorytmów, które lubią płatać figle, prowadząc do znacznych spadków w rankingu.
Czy aktualizacja algorytmu Google wpłynie na widoczność niektórych witryn internetowych? Z pewnością tak, dlatego nie możesz pozwolić na to, aby tworzony content dostarczał bezużytecznych porad Twojemu czytelnikowi. Strona dedykowana jest odbiorcy, który ma czerpać z niej całymi garściami. O czym jeszcze należy pamiętać? Oto kilka naszych podpowiedzi:
Sugestii dotyczących prawidłowego zarządzania stroną WWW jest cały wachlarz. Trzeba być przygotowanym na różne scenariusze, ponieważ przewiduje się, że odzyskanie utraconej pozycji nie będzie możliwe w relatywnie krótkim czasie.
Przeprowadzenie audytu użyteczności witryny pozwala odpowiedzieć na wiele nurtujących pytań. Bez względu na skalę wdrażanych zmian analiza platformy pod kątem kryteriów przydatności staje się wręcz koniecznością. Warto więc prześledzić współczynnik odrzuceń czy średni czas pobytu użytkownika na stronie internetowej.
Wartościowym punktem odniesienia może okazać się weryfikacja tego, czy ludzie przechodzą na kolejne podstrony, a także, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem.
Podczas przeprowadzanej diagnostyki użyteczności witryny odpowiedź sobie na następujące pytania:
Filtry Google, czyli inaczej kary, nakładane są zarówno w wyniku zmian algorytmów, jak i poprzez ręczne działania pracowników. W tym drugim przypadku osoby pracujące dla Giganta z Mountain View weryfikują zarządzaną przez Ciebie witrynę pod kątem postępowania względem wytycznych dla webmasterów. Jeżeli dostrzegą jakiekolwiek nieprawidłowości lub odstępstwa, nakładają karę (wspomniany filtr) na stronę internetową. Rezultat może być dwojaki. Optymistyczna wersja wiąże się z nieznacznym spadkiem w wynikach wyszukiwania. Bardziej pesymistyczny scenariusz zakłada całkowite usunięcie witryny z wygenerowanej listy SERP.
Zachodzące zmiany w algorytmach utrudniają wyszukanie rzeczywistego źródła spadków ruchu organicznego, szczególnie wtedy, gdy Google nie wydał oficjalnego komunikatu na temat zaistniałych modyfikacji.
Upychanie fraz, tworzenie nagłówków oraz contentu z myślą o aprobacie Google nie ma nic wspólnego z ideą Topical Authority. Jedno jest pewne – im bardziej uwzględniasz w swojej internetowej twórczości użytkownika, tym bardziej zwiększasz prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.