Twój sukces w kwestii pozycjonowania stron internetowych pod kątem wyszukiwarek to bardzo złożony proces, który zależy od tego, jak bardzo wartościową odpowiedzią na pytania użytkowników jest Twoja witryna. Wiele osób mylnie sądzi, że jakość treści i pozycja w wyszukiwarce to coś, co Google ocenia ręcznie poprzez losowe indeksowanie stron. Prawda jest natomiast taka, że wyszukiwarki stosują automatyczne uczenie maszynowe, aby odpowiednio ustawić kolejność wyświetlanych stron.
Od dogłębnej analizy unikalności treści po odpowiednie dopasowanie wyszukiwań pod pytania użytkowników – uczenie maszynowe to coraz popularniejszy sposób poprawy pozycji na internetowym rynku.
Poniżej dokonano analizy uczenia maszynowego – czym jest i, co najważniejsze, jak może wpłynąć na wyniki wyszukiwania.
Uczenie maszynowe to, najprościej mówiąc, połączenie sztucznej inteligencji (AI) i ogólnej informatyki. Wyszukiwarki wykorzystują to narzędzie aby odwzorować sposób, w jaki uczą się ludzie. Celem tego procesu, jest sprawienie, aby wyniki wyszukiwań były jak najbardziej dokładne.
Na to pytanie odpowiedzieć można zarówno twierdząco, jak i przecząco. Sztuczna inteligencja to termin określający system naśladujący ludzkie uczenie się za pomocą programu komputerowego. Nie wszystkie takie formacje nazwać można uczeniem maszynowym. Wykorzystuje ono bowiem dane i algorytmy do samodzielnego uczenia się. Nie naśladuje zachowania człowieka.
Znane są systemy sztucznej inteligencji w innych branżach, takich jak opieka zdrowotna, które wykorzystują procedury “jeśli A to B”. Ta forma działania może być pomocna w niektórych procesach, niestety, nie jest systemem samouczącym się. Dlatego przewagę osiąga w tym przypadku uczenie maszynowe.
Wydawać się może, że uczenie maszynowe to klucz do sukcesu i najbardziej wykorzystywany sposób, w jaki wyszukiwarki ustalają kolejność wyświetlanych w wynikach stron. Nic bardziej mylnego. Narzędzie te to tylko niewielki ułamek systemu ustalającego ranking pozycjonowania.
Technologia jest nieoceniona w poprawie doświadczenia użytkownika. Przedstawiciele Google oznajmili natomiast, że uczenie maszynowe jest tylko częścią drogi, którą pokonuje wyszukiwarka, aby określić wartościowość strony.
Wciąż konieczna jest ingerencja ludzi, którzy ręcznie analizują witryny i dostosowują ich pozycje na liście wyników wyszukiwania. Uczenie maszynowe może tylko przyspieszyć ten proces i sprawić, że wyniki bardziej usatysfakcjonują użytkownika.
No dobrze, wiemy co to jest uczenie maszynowe i na czym polega. Przyjrzyjmy się zatem korzyściom, jakie wynikają z jego zastosowania.
Niska jakość, duplikaty, spam i kopie to poważne szkody w wynikach wyszukiwania. Uczenie maszynowe jest w stanie szybko zidentyfikować błędy, które mogą być źródłem treści niskiej jakości.
Coś, co dla jednego użytkownika będzie treścią niskiej jakości, dla drugiego okazać się może naprawdę wartościowe. Uczenie maszynowe posiada jasno określone schematy wyszukiwania wartościowych treści i umieszczania ich na szczycie list wyników wyszukiwania. Bez żadnych wątpliwości. Istotna jest w tym procesie szybkość jego przeprowadzenia. Zadbaj więc o wysokiej jakości treści na swoich stronach, aby uczenie maszynowe zadziałało z korzyścią dla Ciebie.
Uczenie maszynowe to niesamowity system rozumiejący pytania, które użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarki. Struktura ta może pomóc wyszukiwarce określić, jakie wyniki będą najodpowiedniejsze do wyszukiwanych fraz.
Uczenie maszynowe jest w stanie poprawić jakość wyświetlanych wyników poprzez zrozumienie niedokładnej pisowni pytania, analizie słów kluczowych w celu pokazania rozszerzonych wyników i rozróżnienie różnych grup, których pytania dotyczą (np. zakupy, wiadomości, mapy, informacje).
Uczenie maszynowe pomaga wyszukiwarkom dostosować się do wyszukiwań użytkowników i utrwalić pewne wzorce. System ten może zatem przewidzieć wyniki, jakie będą interesowały odbiorcę w przyszłości na podstawie obserwacji jego wcześniejszych wyborów.
Dla przykładu, jeśli na początku wpiszesz do wyszukiwarki “książki”, a za jakiś czas poprosisz o “Lśnienie”, możesz być pewien, że w wynikach zobaczysz utwór autorstwa Stephena Kinga, a nie np. film czy rozświetloną grafikę. Pokazuje to, jak przyjaznym dla użytkownika jest system uczenia maszynowego. Sprawdź więc jego umiejętności i ciesz się wynikami dostosowanymi do Twoich upodobań i oczekiwań.
Uczenie maszynowe wspomaga również roboty indeksujące, aby te mogły analizować jakość określonych adresów URL. Dzięki temu wyszukiwarki generują odpowiednie wyniki do wyszukiwań pasujących do określonego adresu. Uczenie maszynowe klasyfikuje te adresy poprzez wykrywanie spamu i treści niskiej jakości, grupowanie stron (np. fora, blogi, sklepy internetowe), wyróżnianie osób i podmiotów na stronie oraz sposobu ich powiązania z zapytaniami użytkowników.
Uczenie maszynowe pomaga wyszukiwarkom tworzyć wyniki w oparciu o język powszechnie używany wśród użytkowników. System ten bierze pod uwagę sposób, w jaki porozumiewają się ludzie, jakich zwrotów używają i o co dokładnie im chodzi w trakcie wyszukiwania poszczególnych fraz. Pomaga w ten sposób wyszukiwarkom zidentyfikować synonimy docelowych słów kluczowych. Dzięki temu Google udostępnia dokładniejsze wyniki, które dają użytkownikom informacje bezpośrednio dopasowane do ich oczekiwań.
Wyszukiwarki są stale rozwijającym się narzędziem, których ciągłe aktualizacje mogą wydawać się trudne do opanowania przez twórcę strony. Istotna okazać się może wówczas pomoc doświadczonej agencji SEO, która ułatwi Ci poznanie procesów zachodzących w działaniach nowoczesnych programów, takich jak uczenie maszynowe. Dzięki temu ułatwisz sobie drogę na szczyt wyników wyszukiwania i staniesz się liderem w swojej branży. Rozwijająca się technologia może stanowić problem nawet dla doświadczonego twórcy treści. Zadbaj więc o swój spokój i rozpocznij współpracę ze specjalistami! Skontaktuj się z nami już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.