DARMOWY AUDYT SEO

Jak uczenie maszynowe wpływa na pozycjonowanie stron?

6 min czytania
Jak uczenie maszynowe wpływa na pozycjonowanie stron?
Kategoria Pozycjonowanie

Twój sukces w kwestii pozycjonowania stron internetowych pod kątem wyszukiwarek to bardzo złożony proces, który zależy od tego, jak bardzo wartościową odpowiedzią na pytania użytkowników jest Twoja witryna. Wiele osób mylnie sądzi, że jakość treści i pozycja w wyszukiwarce to coś, co Google ocenia ręcznie poprzez losowe indeksowanie stron. Prawda jest natomiast taka, że wyszukiwarki stosują automatyczne uczenie maszynowe, aby odpowiednio ustawić kolejność wyświetlanych stron.

Od dogłębnej analizy unikalności treści po odpowiednie dopasowanie wyszukiwań pod pytania użytkowników – uczenie maszynowe to coraz popularniejszy sposób poprawy pozycji na internetowym rynku.

Poniżej dokonano analizy uczenia maszynowego – czym jest i, co najważniejsze, jak może wpłynąć na wyniki wyszukiwania.

Spis treści:

Uczenie maszynowe - co to takiego?

Uczenie maszynowe to, najprościej mówiąc, połączenie sztucznej inteligencji (AI) i ogólnej informatyki. Wyszukiwarki wykorzystują to narzędzie aby odwzorować sposób, w jaki uczą się ludzie. Celem tego procesu, jest sprawienie, aby wyniki wyszukiwań były jak najbardziej dokładne.

Modele uczenia maszynowego z reguły obejmują następujące procesy:

  1. Dane z przeszłości są gromadzone i analizowane, aby dokładnie określić, co było pozytywnym i negatywnym wynikiem wyszukiwania.
  2. Programiści nadają systemowi cel, którym jest prawidłowy wybór pozytywnego wyniku. Następnie system otrzymuje więcej danych, ale jeszcze nie wie, które wyniki są dobre, a które nie.
  3. Gdy system prawidłowo wybierze odpowiednie dane dostosowane do wymagań programowania, jest “nagradzany” za samouczenie się a jego wygrana wykładniczo wzrasta.
  4. Gdy programiści uznają system za gotowy do wdrożenia, jest on scalany z obecnymi algorytmami i zaczyna działać w kierunku poprawy trafności wyników wyszukiwania.
Sprawdź: Najważniejsze techniki SEO, które przydadzą się w każdej strategii

Czy uczenie maszynowe można nazwać sztuczną inteligencją?

Na to pytanie odpowiedzieć można zarówno twierdząco, jak i przecząco. Sztuczna inteligencja to termin określający system naśladujący ludzkie uczenie się za pomocą programu komputerowego. Nie wszystkie takie formacje nazwać można uczeniem maszynowym. Wykorzystuje ono bowiem dane i algorytmy do samodzielnego uczenia się. Nie naśladuje zachowania człowieka.

Znane są systemy sztucznej inteligencji w innych branżach, takich jak opieka zdrowotna, które wykorzystują procedury “jeśli A to B”. Ta forma działania może być pomocna w niektórych procesach, niestety, nie jest systemem samouczącym się. Dlatego przewagę osiąga w tym przypadku uczenie maszynowe.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wpływ uczenia maszynowego na wyniki wyszukiwania

Wydawać się może, że uczenie maszynowe to klucz do sukcesu i najbardziej wykorzystywany sposób, w jaki wyszukiwarki ustalają kolejność wyświetlanych w wynikach stron. Nic bardziej mylnego. Narzędzie te to tylko niewielki ułamek systemu ustalającego ranking pozycjonowania.

Technologia jest nieoceniona w poprawie doświadczenia użytkownika. Przedstawiciele Google oznajmili natomiast, że uczenie maszynowe jest tylko częścią drogi, którą pokonuje wyszukiwarka, aby określić wartościowość strony.

Wciąż konieczna jest ingerencja ludzi, którzy ręcznie analizują witryny i dostosowują ich pozycje na liście wyników wyszukiwania. Uczenie maszynowe może tylko przyspieszyć ten proces i sprawić, że wyniki bardziej usatysfakcjonują użytkownika.

No dobrze, wiemy co to jest uczenie maszynowe i na czym polega. Przyjrzyjmy się zatem korzyściom, jakie wynikają z jego zastosowania.

Rozpoznanie zduplikowanych treści

Niska jakość, duplikaty, spam i kopie to poważne szkody w wynikach wyszukiwania. Uczenie maszynowe jest w stanie szybko zidentyfikować błędy, które mogą być źródłem treści niskiej jakości.

Coś, co dla jednego użytkownika będzie treścią niskiej jakości, dla drugiego okazać się może naprawdę wartościowe. Uczenie maszynowe posiada jasno określone schematy wyszukiwania wartościowych treści i umieszczania ich na szczycie list wyników wyszukiwania. Bez żadnych wątpliwości. Istotna jest w tym procesie szybkość jego przeprowadzenia. Zadbaj więc o wysokiej jakości treści na swoich stronach, aby uczenie maszynowe zadziałało z korzyścią dla Ciebie.

Dokładna analiza preferencji użytkowników

Uczenie maszynowe to niesamowity system rozumiejący pytania, które użytkownicy wprowadzają do wyszukiwarki. Struktura ta może pomóc wyszukiwarce określić, jakie wyniki będą najodpowiedniejsze do wyszukiwanych fraz.

Uczenie maszynowe jest w stanie poprawić jakość wyświetlanych wyników poprzez zrozumienie niedokładnej pisowni pytania, analizie słów kluczowych w celu pokazania rozszerzonych wyników i rozróżnienie różnych grup, których pytania dotyczą (np. zakupy, wiadomości, mapy, informacje).

Dostosowane wyniki na podstawie wcześniejszych wyszukiwań

Uczenie maszynowe pomaga wyszukiwarkom dostosować się do wyszukiwań użytkowników i utrwalić pewne wzorce. System ten może zatem przewidzieć wyniki, jakie będą interesowały odbiorcę w przyszłości na podstawie obserwacji jego wcześniejszych wyborów.

Dla przykładu, jeśli na początku wpiszesz do wyszukiwarki “książki”, a za jakiś czas poprosisz o “Lśnienie”, możesz być pewien, że w wynikach zobaczysz utwór autorstwa Stephena Kinga, a nie np. film czy rozświetloną grafikę. Pokazuje to, jak przyjaznym dla użytkownika jest system uczenia maszynowego. Sprawdź więc jego umiejętności i ciesz się wynikami dostosowanymi do Twoich upodobań i oczekiwań.

Szybka klasyfikacja adresu URL

Uczenie maszynowe wspomaga również roboty indeksujące, aby te mogły analizować jakość określonych adresów URL. Dzięki temu wyszukiwarki generują odpowiednie wyniki do wyszukiwań pasujących do określonego adresu. Uczenie maszynowe klasyfikuje te adresy poprzez wykrywanie spamu i treści niskiej jakości, grupowanie stron (np. fora, blogi, sklepy internetowe), wyróżnianie osób i podmiotów na stronie oraz sposobu ich powiązania z zapytaniami użytkowników.

Powiązanie synonimów

Uczenie maszynowe pomaga wyszukiwarkom tworzyć wyniki w oparciu o język powszechnie używany wśród użytkowników. System ten bierze pod uwagę sposób, w jaki porozumiewają się ludzie, jakich zwrotów używają i o co dokładnie im chodzi w trakcie wyszukiwania poszczególnych fraz. Pomaga w ten sposób wyszukiwarkom zidentyfikować synonimy docelowych słów kluczowych. Dzięki temu Google udostępnia dokładniejsze wyniki, które dają użytkownikom informacje bezpośrednio dopasowane do ich oczekiwań.

Sprawdź: Co to jest techniczne SEO?

Bądź na bieżąco dzięki agencji SEO!

Wyszukiwarki są stale rozwijającym się narzędziem, których ciągłe aktualizacje mogą wydawać się trudne do opanowania przez twórcę strony. Istotna okazać się może wówczas pomoc doświadczonej agencji SEO, która ułatwi Ci poznanie procesów zachodzących w działaniach nowoczesnych programów, takich jak uczenie maszynowe. Dzięki temu ułatwisz sobie drogę na szczyt wyników wyszukiwania i staniesz się liderem w swojej branży. Rozwijająca się technologia może stanowić problem nawet dla doświadczonego twórcy treści. Zadbaj więc o swój spokój i rozpocznij współpracę ze specjalistami! Skontaktuj się z nami już dziś!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Ruch organiczny w Google Analytics – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Ruch organiczny w Google Analytics – wszystko, co musisz o nim wiedzieć
Skąd pochodzi ruch organiczny? Jakie ma znaczenie i w jaki sposób go optymalizować? Mamy odpowiedzi na te istotne pytania!
Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek
Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek
Prowadzisz stronę internetową i chcesz, aby znalazła się na najwyższych pozycjach listy wyników wyszukiwania? Ten artykuł jest dla Ciebie!
Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
Różnice pomiędzy stroną statyczną a dynamiczną
Zastanawiasz się nad utworzeniem strony internetowej, ale nie wiesz, jaki rodzaj witryny przygotować? Dowiedz się, co mogą zaoferować dynamiczne i statyczne strony WWW.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę